بازدید 2915

ظریف و موگرینی دیدار کردند

وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه کنفرانس بازنگری معاهده NPT در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۴۹۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۱ 29 April 2015
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نیویورک و در حاشیه کنفرانس بازنگری معاهده NPT دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش فارس، ظریف و موگرینی پیش از این در حاشیه مذاکرات هسته‌ای لوزان با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.

ظریف همچنین صبح سه شنبه به وقت محلی با «سباستین کورتس» همتای اتریشی خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو پرداخت.

وزیر امور خارجه ایران به منظور شرکت در کنفرانس بازنگری معاهده عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای بامداد یکشنبه در رأس تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران راهی نیویورک شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران دوشنبه ضمن سخنرانی در این کنفرانس به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد، در حاشیه آن با همتایان الجزایری، مصری و ژاپنی خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه ایران همچنین با یان الیاسون معاون دبیرکل سازمان ملل و همچنین دمیستورا نماینده دبیرکل در امور سوریه به گفت‌وگو پرداخت.

آخرین رایزنی ظریف عصر دوشنبه به وقت محلی (بامداد سه‌شنبه به وقت تهران) در محل اقامتگاه سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک با جان کری همتای آمریکایی‌اش بود.

ظریف پس از این دیدار گفت: در دیدار با جان کری درباره نحوه ادامه کار صحبت کردیم و من نگرانی‌هایمان را از بحث‌هایی که در آمریکا شد، مطرح کردم. در این دیدار قرار شد با جدیت از همین هفته ما و 1+5، ادامه نگارش متن را شروع کنیم و این کار را هفته آینده هم ادامه دهیم تا متن نهایی حاصل شود.

وزیر امور خارجه در عین حال روند نگارش متن را بسیار وقتگیر خواند و گفت: توافق کردیم که همه وقت لازم را برای این کار اختصاص دهیم و هر قدر‌ که کار کارشناسی یا در سطح مدیران سیاسی و حتی در سطح وزیران نیاز شد، کار را ادامه دهیم.

وی از ورود روز چهارشنبه هیئت اتحادیه اروپایی به نیویورک خبر داد و گفت: کار با اتحادیه اروپا و با هیأت آمریکایی و با سایر اعضای 1+5 تقریباً تمام وقت دنبال خواهد شد و هفته‌های آینده نیز کار را در اروپا پیگیری می‌کنیم.

ظریف در پاسخ به سؤالی درباره تعهدات بین‌المللی آمریکا در قبال توافق هسته‌ای با ایران نیز افزود: در این دیدار هیئت آمریکایی بار دیگر به ما اطمینان داد که اگر توافقی حاصل شود، دولت آمریکا متعهد به اجرای توافق خواهد بود.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سئوال دیگری درباره واکنش هیأت آمریکایی به مصوبه اخیر کمیته روابط خارجی سنای آمریکا درباره توافق احتمالی با ایران و نیز پیگیری آن در نشست‌های کنگره گفت: آنچه ما از دولت آمریکا و سایر دولت‌ها توقع داریم، این است که به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشند و یک بار دیگر آقای کری تکرار کرد که اگر به توافق برسیم، آمریکا بخش مربوط به خودش را از توافق اجرا خواهد کرد، البته مقررات داخلی‌ دارند که مسئولیت خود آنهاست که پیگیری کنند.

به گزارش فارس، قرار است از روز چهارشنبه نگارش متن توافق هسته‌ای با توجه به حضور نمایندگان 1+5 در نیویورک آغاز شود. آنگونه که ظریف اعلام کرده ادامه نگارش بعد از نیویورک در اروپا ادامه خواهد یافت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر