بازدید 1343

تلاش مجلس برای افزایش بودجه تجاری سازی علم

کد خبر: ۴۹۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 20 April 2015
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با انتقاد از بی توجهی مسئولان به تجاری‌سازی علم و تزریق اعتبارات لازم برای رونق فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت:تقویت و توجه به شرکت های دانش بنیان به کاهش اتکای کشور به نفت منجر می شود.

محمد علیپور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از بی توجهی مسئولان به تجاری‌سازی علم و تزریق اعتبارات لازم برای رونق فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان،گفت: تا زمانی که توجه به مسائل علمی از حیث تزریق منابع کافی صورت نگیرد؛ به طورحتم نمی توان به بهبود وضعیت اقتصاد کشور امیدوار بود.

اقتصاد تک‌محصولی نیازمند توجه بیشتر به شرکت های دانش بنیان است

 

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از بی توجهی مسئولان در تزریق اعتبارات کارآمد برای رشد فعالیت شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی علم، افزود: باید بدانیم که بهره برداری از ظرفیتهای داخل تنها با شعار و برگزاری سمینارها و همایش های صرف محقق نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه گذر از اقتصاد تک‌محصولی و دورشدن از درآمدهای نفتی نیازمند توجه بیشتر به شرکت های دانش بنیان است، تصریح کرد: برای دست یافتن به اقتصادی بر پایه نوآوری و فناوری علمی و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی باید زمینه تجاری سازی علم و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم کرد.

متصل نبودن علم به بازار موجبات ناشناخته ماندن ابداعات را فراهم کرده است

 

وی با بیان اینکه فراهم کردن زمینه تجاری سازی علم با درنظر گرفتن ردیفی مشخص در بودجه سنواتی کشور ممکن است، افزود: تاکنون ظرفیت های جوانان ایرانی به دنیا ثابت کرده که توانایی رقابت در تمامی عرضه ها را با ابر قدرت ها دارند؛اما متاسفانه متصل نبودن علم به بازار موجبات ناشناخته ماندن اختراعات و ابداعات را فراهم کرده است.

علیپور با تاکید بر اینکه کشور ما در سال های اخیر در زمینه بازاریابی محصولات دانش‌بنیان داخلی ضعیف عمل کرده است، گفت: تا زمانی که سرمایه گذاری در بحث تجاری سازی علم صورت نگیرد،محصولات دانش‌بنیان به بازار متصل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه باید با تزریق اعتبارات کافی به دنبال یافتن حلقه مفقوده فرآیند ایده به بازار و کسب درآمد کلان در این زمینه باشیم، تصریح کرد: به طورحتم سرمایه گذاری در مباحث علمی در مدت کوتاهی به سود دهی نشسته و عوایدی بهتر از فروش نفت را برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: کمیسیون اقتصادی مجلس تاکنون تمام تلاش خود را برای مصوب کردن اعتبارات مورد نیاز جهت رشد شرکت های دانش بنیان کرده و در سال جاری نیز به این تلاش ها ادامه خواهد داد.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هدایت سرمایه های اندک مردم به سمت و سوی رشد شرکت های دانش بنیان،اقدامی است که علاوه بر تحقق اقتصاد مقاومتی به اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب نیز کمک می کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی