بازدید 1771

احزاب تنها در زمان انتخابات سوسو می کنند و بس

کد خبر: ۴۹۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ 19 April 2015
عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: ﺍﺣﺰﺍﺏ ﺗﻮﺍﻧﻤﻨﺪ ﻣﺘﻜﻲ ﺑﺮ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺍﺳﺎﺳﻲ ﻭ ﻣﺮﺍﻣﻨﺎﻣﻪ ﺣﺰﺑﻲ بستر های مناسب و امنی برای حضور فعال اقشار مختلف جامعه در صحنه های سیاسی کشور می باشد.

به گزارش خانه ملت، مجید جلیل سرقلعه نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی با اشاره به نقش احزاب در کشور گفت: ﺍﺣﺰﺍﺏ ﺗﻮﺍﻧﻤﻨﺪ ﻣﺘﻜﻲ ﺑﺮ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺍﺳﺎﺳﻲ ﻭ ﻣﺮﺍﻣﻨﺎﻣﻪ ﺣﺰﺑﻲ بستر های مناسب و امنی برای حضور فعال اقشار مختلف جامعه در صحنه های سیاسی کشور می باشد.

متن یادداشت این نماینده به شرح زیر است:

ﺍﺣﺰﺍﺏ ﺗﻮﺍﻧﻤﻨﺪ ﻣﺘﻜﻲ ﺑﺮ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺍﺳﺎﺳﻲ ﻭ ﻣﺮﺍﻣﻨﺎﻣﻪ ﺣﺰﺑﻲ بستر های مناسب و امنی برای حضور فعال اقشار مختلف جامعه در صحنه های سیاسی کشور می باشد.

متاسفانه فعالیت احزاب در  استان چهارمحال و بختیاری بسیار  ضعیف٬مقطعی و با دیدگاه منافع جناحی و انتخاباتی است. در صورتی که احزاب می توانند به عنوان پازل مهمی از مجموعه نظام در همه عرصه ها خود را نشان بدهند٬ در کشور هنوز این مهم آنچنان که باید، جا نیقتاده است. در استان هم احزاب آنچنان فعال نیستند و فقط در  موقع انتخابات سوسو میکنند وبس.

 در حال حاضر دو حزب اعتدال و توسعه و موتلفه اسلامی٬تنها فعالان عرصه احزاب در استانند.

امروزه فواید وجود احزاب و تاتیر گذاری آن در انتخابات برکسی پوشیده نیست؛ احزاب میتوانند مردم را برای  حضور در انتخابات ٬تشویق و آنها را راهی حوزه های رای کنند. پشتوانه مردمی نظام را قوی  کنند و در نتیجه  امنیت کشور را به ارمغان بیاورند؛

بنابراین با عنایت به توجه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مساله تحزب در اصول متعدد قانون اساسی به ویژه اصل ۲۶ این قانون که به صراحت به فعالیت آزاد احزاب و گروه های سیاسی تاکید می کند٬ باید حرمت احزاب را نگه داشت٬به آنها اعتماد کرد٬سوء ظن نسبت به آنها را برطرف کرد٬ سهم مدنی آنها را لحاظ کرد٬ پس بر ماست که  درقالب احزاب مردم را به پشتیبانی وحدت و همدلی با نظام دعوت کنیم وقبح حزبی بودن را از صورت جامعه بزداییم چرا که

حزب یعنی نظم و تشکیلات حزب یعنی برنامه و برای اینکه فعالیتهای سیاسی افراد از یک نوع وجاهت قانونی٬ رسمی و منظم برخوردار گردد٬ باید بپذیریم که همه حق عضویت در حد اقل یک حزب را دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی