بازدید 31223
باز هم سگ‌کشی از نوع بسیار دردناک و زجرآور؛

مبادا برای این مسائل جزئی و کم اهمیت کسی نگران شود!

این تأکیدات قانونی در حالی بیان می‌شوند که حافظه مخالفان معدوم کردن سگ‌های ولگرد (اگر لفظ ولگرد برای این حیوانات بی‌خانمان درست باشد!) پر است از تخلفاتی از این دست؛ اینقدر که پیمانکاران معدوم سازی، کشتن سگ‌ها به روش یوتانایز را به صرفه نمی‌دانند و از هر روشی برای انجام کارشان بهره می‌گیرند.
کد خبر: ۴۹۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ 17 April 2015
«هشدار: این فیلم حاوی تصاویر دلخراش است»؛ اینقدر فیلم سگ‌کشی اخیر دردناک است که چنین هشداری هم نمی‌تواند رنج دیدنش را توصیف کند؛ رنج دیدن و از آن بدتر، شنیدن زوزه‌های حیوانی که تنها جرمش پرسه زدن در نزدیکی مناطق زندگی امثال ماست!

به گزارش «تابناک»، به تازگی فیلمی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که در آن چند نفر سگ‌های اسیر کرده را به فجیع‌ترین شکل ممکن، با تزریق مایعی زجرآور می‌کشند (بخوانید زجرکش می‌کنند) و مدعی هستند ‌به ازای هرسگی که به این روش از بین ببرند‌، ۱۵ هزار تومان حق الزحمه دریافت می‌کنند.

البته نه سگ‌کشی در کشورمان موضوع جدیدی است و نه مورد اخیر در قیاس با دفن زنده زنده سگ‌ها در آهک در تبریز در سال‌های گذشته، موضوع جدیدی به شمار می‌آید؛ اما کافی است چند ثانیه ابتدایی فیلم منتشر را تماشا کرده (فیلم این کشتار بی رحمانه را اینجا ببینید) و زجه‌های حیوان فلک زده را بشنوید تا به این نتیجه برسید که سال‌های سال هم که از این فاجعه بگذرد، این دست ماجراهای دردناک فراموش کردنی نخواهد بود.

آن گونه که شنیده می‌شود، این کشتار به کمک تزریق اسید به بدن حیوان رخ می‌دهد و مکان وقوع این جنایت، جایی حوالی شیراز است، ولی حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس بر این باور است: هر چند هنوز اطلاع دقیقی از مکان و زمان انجام این اقدام غیرانسانی و اشخاص مجری و آمران معدوم کردن سگ‌ها توسط تزریق ماده سمی در دست نیست و باید درباره اصالت فیلم منتشر شده هم کنکاش و بررسی شود،‌ قطعا مرتکبین مورد پیگرد و مجازات قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه می‌افزاید: عمل غیر انسانی و غیر اخلاقی کشتن سگ‌ها در هر جا انجام شده باشد، خلاف مقررات بوده و ما ضمن اینکه با استانداری و مقامات انتظامی و قضایی استان در این باره مکاتبه کرده‌ایم، معاون فنی اداره کل محیط زیست استان فارس را مأمور پیگیری موضوع برای حمایت از حقوق حیوانات کرده‌ایم.

ابراهیمی‌کارنامی با تأکید بر اینکه پیگیری ماجرا تا شناسایی و مجازات عوامل کشتار بیرحمانه سگ‌ها ادامه خواهد یافت، می‌گوید: برابر قانون و آخرین دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ای‌ ابلاغ شد و تکلیف هم بر عهده شهرداری‌هاست. بر اساس آن سگ‌ها باید زنده‌گیری شده و معاینه شوند و اگر بیماری مشخص شد، معدوم شوند که آن هم طبق قانون روش معدوم‌سازی مشخص شده است.

اما این تأکیدات قانونی در حالی بیان می‌شوند که حافظه مخالفان معدوم کردن سگ‌های ولگرد (اگر لفظ ولگرد برای این حیوانات بی‌خانمان درست باشد!) پر است از تخلفاتی از این دست؛ اینقدر که پیمانکاران معدوم سازی، کشتن سگ‌ها به روش یوتانایز (مرگ بدون درد با تزریق آمپول‌های ویژه) را به صرفه نمی‌دانند و از هر روشی برای انجام کارشان بهره می‌گیرند.

از جمله این روش‌ها، استفاده از سلاح گرم برای کشتار سگ‌هاست که اگر به شلیک اشتباهی به شهروندان منجر نشود (اینجا را بخوانید) و آزار و اذیت شهروندان را به همراه نداشته باشد (اینجا)، باز یک مشکل بزرگ دارد؛ از اساس غیرقانونی است!


بنابراین، عجیب است که بشنویم با وقوع نوع دیگری از سگ‌کشی، مسئولی از ضوابط و مقررات و قانون‌ها در این باره سخن بگوید و توقع داشته باشد ‌با این دست یادآوری‌های قانونی فراموش کنیم که معدوم کردن سگ‌ها به روشی که در قانون پیش بینی شده، هرگز اجرایی نشده و نمی‌شود، زیرا احتمالا اشکالی در قانون وجود دارد.

به عبارت بهتر، محکوم کردن کشتار بی‌رحمانه سگ‌ها توسط مسئولان محیط زیست، بی‌اثر‌ترین واکنشی است که می‌توان انتظارش را داشت، مگر آنکه بگوییم چرا بر اساس ضوابط عمل نشده و کدام نهاد یا نهاد‌ها قصور کرده‌اند که تا این لحظه درباره فیلم دردناک اخیر، چنین رویکردی دیده نشده؛ نه محیط زیست استان فارس در این باره اظهار کرده و نه شهرداری، استانداری، شورای شهر، دادستانی، نیروی انتظامی و نه دیگر نهادهای استانیِ عضو کارگروهی که بودجه معدوم سازی این حیوانات از زیر دستشان می‌گذرد درباره این کشتار درناک سخن گفته‌اند.

شاید به باور برخی، این توقع که بخواهیم چنین نهادهایی درباره امری به کوچکی سگ‌کشی، هرچقدر دردناک و زجرآور هم که باشد، اظهار نظر کنند، زیاده خواهی باشد، ولی وقتی می‌بینیم قانون‌گذار در این باره اظهار‌نظر صریح دارد و برای این امر در لوایح بودجه سالانه ردیف خاص در نظر گرفته می‌شود و به رغم همه این‌ها، باز سگ‌کشی تداوم می‌یابد و شیوه‌های اجرایش روز به روز وحشتناک‌تر می‌شود، توقع بازنگری در قوانین قابل قبول به نظر می‌رسد؛ توقعی که متأسفانه می‌دانیم برآورده نمی‌شود، چون ثابت شده که حقوق حیوانات خریداری ندارد!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۹۸
بی شک خداوند از عمل شنیع اینگونه افراد انسان نما نخواهد گذشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
به چه حقی مخلوق خداوند رو که به اون حق حیات داده رو اینچنین وحشیانه از بین میبرین؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
آخه اینا مگه دین ندارن
دین ندارن حداقل انسانیت هم ندارن.
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
اینقدر دردناکه بود که حالم بده با این که هفته پیش فیلم رو دیدم هر روز نفرین میکنم این ادمها رو
با فجیع ترین روش ها این آفرینندگان خدا را میکشیم و بعد به خود فخر میفروشیم که اشرف مخلوقات هستیم!

سگ های بیگناه که در مبارزه با مواد مخدر، نجات جان انسان ها از زیر آوارا و ... همیشه به انسان یاری رسانده اند به جرم پرسه زدن باید اسید خور شوند؟!

هرچند در جامعه ای که انسان ها به دلایل مختلف به هم اسید میپاشند اسید خوراندن به حیوانات بعید نیست.
شهرداری اعلام کرده که برای هر لاشه سگ 15000 تومان پول می دهد (البته برای معدوم کردن سگ های داخل شهرها)ولی افراد فرصت طلب و مفت خور به بیابان ها و بیرون از شهر میروند و حتی سگهایی را که در جایی که هیچ انسانی حضور ندارد شکار می کنند و می کشند تا پول لاشه اش را از شهرداری بگیرند
واقعا زشته .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
شهرداری اشتباه میکنه.
مگه چقدر سگ ولگرد تو ایران هست؟ از این حیوانات بی آزارتر واقعا وجود نداره. تو ایران حیوانات بی زبون هم قربانی فضای متشنج هستند. چرا تو بقیه دنیا حیوانات کاملا بی خطر هستن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
چرا برای کشتن موشها پول نمی دن ؟
اقاي نويسنده محترم گويا مسئله شما چگونگي كشتن سگ هاست بحث اين است كه با كدام مجوز شرعي و عرفي اين حيوانات مظلوم بايد كشته شوند
....با گلوله بکشید،چرا زجر کش میکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
بگو : نکشید.
توحش که شاخ و دم نداره
حضرت علی(ع) : خداوند آزار دهنده حیوان را نفرین می کند.
یادمان هست امام صادق(ع) طعام خود را با سگ قسمت کرد؟
آرزو می کنم دردناکترین مرگ نصیب آمران و عاملان این جنایت ددمنشانه شود.
همش تقصیر بهرام بیضاییه که با ساخت فیلم "سگ کشی" این بساط را در مملکت راه انداخت و بعد هم خودش به خارج از کشور متواری شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
خودت فهمیدی چی گفتی؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
نه. تو فهمیدی چی میگم !
بعد برید داعش رو لعنت کنید، این افراد هم اگر مجالی پیدا کنند از داعش بدترند
من مشخصات افرادی که در این ویدیو هستند را به دست اوردم .ایا شما می توانید اونها را تحت پیگرد قرار بدهید . اگر مایل هستید برای من ایمیل بفرستید
واقعا" کشتن سگ به هر روشی غیر انسانی و وحشیانه می باشد. باید این حیوانات را جمع آوری نموده و در مناطق حفاظت شده رها کرد.
واقعا که
اینها از سگهای ولگرد هم الوده ترند چه جوابی در محضر خدا دارند
من با هرنوع خشونت علیه حیوانات مخالفم اما از ان طرف هم دیدم که سگهای بی صاحب چه بلایی سر دانش اموزان ابتدایی دختر یک روستا اورده بودند وپدر اهالی را دراورده بودند اگر مسئولین کاری نکنند نتیجه می شود اینکه یک سری جمع شوند سلاخی سگها را با ان فجاعت به بار بیاورند فقط انتقاد را متوجه مردم نکنیم باید ببنیم ریشه از کجا اب می خوره
وقتی داخل همه این اتفاقات ریز میشی مشکل معیشت و وضع اقتصادی نابسامان خانواده هارو میبینی که بخاطر پول انسانیت، شرف، آبرو، فطرت،نوع دوستی و اخلاق رو زیر پا میزارن
اینجا هم اگر دارن سگ رو میکشن بخاطره پوله و نوع سگ کشیشون رو هم کم هزینه ترین روش انتخاب کردن. شما .... مشکل رو برطرف کن اونوقت ببین ازین دست اتفاقات کجای ایران رخ میده.
1- اقتصاد
....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
عزیر من شما فیلم رو دیدی؟.آخه چرا فرافکنی؟چقدر تقصیرات رو گردن بقیه بندازیم؟
واقعا با دیدن این تصاویر میشود به فرهنگ چند هزار ساله نازید ؟؟؟؟؟؟؟ گاهی انسان از حیوانات درنده هم, درنده تر میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
ای اقا توی این مملکت حقوق شهروندی نداریم چه برسه به ....
حقوق حیوانات را در کشتارگاهها و همینطور شکم انسانها میتوان پیدا کرد نیازی به این کارها نداره ! من که اونقدر این جنایتها رو دیدم دیگه تو عمرم گوشت مصرف نمیکنم البته قبلا هم خیلی کم مصرف می کردم ریشه تمام جنایتهای جهان جنایت علیه حیوانات هست
نگهبان می‌افزاید: اگر توجه کنیم که از دیدگاه قرآن‌، کوچک‌ترین کار انسان‌ مورد سؤال قرار می‌گیرد، آن گاه خواهیم دانست که نحوه برخورد ما با حیوانات نمی‌تواند نادیده گرفته شود. تعدی به حقوق حیوانات‌، از مصادیق ظلم است که اسلام پیروان خود را از آن نهی می‌کند و اسوة مؤمنان حضرت علی‌ (ع) می‌فرماید: اگر آسمان‌های هفت‌گانه و آنچه در آن است (تمام هستی‌) را به من دهند تا تعدی به یک مورچه کنم و به ظلم دانه‌ای را از او بستانم این کار را نمی‌کنمir
لعنت بر حیوان ازاران پست فطرت.
در همه کارمان افراط و تفریط واضح است. نه به اینکه طرف برای سگ خانگیش, شلوار و پیژامه میخره آنهم به قیمت میلیونی, نه به اینکه سگ زبان بسته را اینگونه میکشند . با دقت به همین امور ساده میتوان متوجه شد که چرا وضع جامعه اینچنین است.
یک نفر یک سگ کشته درست ولی شما قبل از این فکر کنید گوشت چند هزار حیوان خوراک شما در عمرتون شده حیوان حیوانه اگر یک موجود باهوش تر از ادم همین کار رو با شما میکرد ایا خوشتون می امد ؟ ضمنا گیاهخواری به این معنا نیست که گیاه رو حتما از ریشه بکنید و نابود کنید میتوانید از برگها و میوه های گیاه مصرف کنید قبلا از اینکه جوالدوز به دیگران بزنید یک سوزن به خودتون بزنید
در دین ما و فرهنگ ما آمده است با حیوانات درست رفتار کنید .چرا برخی رعایت نمی کنند.لطفا مسولان فرهنگ ساری کنند رسیدگی کنند
ببخشید این افراد را باید گرفت و اعدام کرد ، این را جدا می گم ، اینکار فرقی با آدم کشی نداره ، قلبم گرفت از این حرکات غیر اسانی و حتی غیر حیوانی
واقعا کسانی که این کار می کنند بویی از انسانیت نبرده اند ، خدا به راه راست هدایتشان کنند .

...
خدا خیرت بده تابناک
خدا خیرت بده تابناک
خدا ان شا الله این جانیان رو در دنیا و آخرت عذاب بده که با حیوون زبون بسته این کارو میکنن...
در دین ما زجر کش کردن حیوانات(حتی حشرات موذی) به شدت نهی شده اون وقت این به ظاهر انسانها چه جوری دارن این زبون بسته ها را میکشند !!!
رو آدم ها اسید می پاشیم ، سگ ها رو با اسید میکشیم ، بعد میگیم آمریکا وحشیه ! ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
آمریکا در چند ثانیه با بمب اتم دو تا شهر را با کل موجوداتش پودر کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
تو جنگ نقل و نبات خیرات نمی کنند . ولی هیچ جای دنیا رو موجودات بی گناه اسید نمی پاشند .
در تبریز چندسالی هست که سگ کشی منسوخ شده و باید از شورای شهر محترم و همچنین زحمات
خانم پورایران در راه اندازی سرپناه پردیس برای حیوانات بی خانمان تشکر کرد
امید است این روش مورد توجه مسولین سایر شهرستانها قرار گیرد تا شاهد رویدادهایی منزجر کننده ازاین دست قرار نگیریم
این به اصطلاح آدم هایی که مرتکب اعمال وحشیانه می شوند ، از داعش هم بد تر هستند . لاقل داعش بهانه ای برای کشتن دارد ولی من نمی دانم حیوان آزاری چرا در ایران مرسوم است ؟! مگر در دستورات اسلام از آزار و اذیت حیوانات منع نشده ایم ؟
سگ ولگرد
نه نگران نباش من هم نگران نیستم
خیلی دردناک و بی رحمانه است . این بی رحمی ها برکت رو از زندگی انسان ها می بره .انسانی اینچنین بی رحم لیاقت حیات و زندگی خوش رو نداره
کیه که گوش بده به این چیزا
افسوس که ما انسانها خود را از همه موجوات خدا بالاتر هم میدانیم واقعا چنین برخوردی جز حد اعلای بی احساسی چه را عنوان می کند.
در اختیار ګذاشتن آمپولهایی که بدون درد حیوانات را می کشد جدا از بهای آنها امکان فروش یا سواستفاده از آن جهت کاربرد انسانی وجود دارد و دسترسی مجرمین بالفطره راه به این دارو آسان میکند و ممکن است نرخ جرم بالا برود ږ
چیزی که چند بار شنیدم و نمیدونم واقعیت داره یا قانون خاصی داره . استفاده از ګوشت سګ بعنوان غذا در کشوهای فلیپین و یا کره میباشد ږ
در صورت صحت مسړولین ترتیبی بدهند که این سګها پس از زنده ګیری به کشوهای مصرف کننده صادر شوند ږ
پیشنهادم چندش اور نیست - حداقل از تزیق اسید یا زنده به ګور کردن در آهک بهتره و درضمن درآمدی هم نصیب شهرداری های منطقه میشه ږ
ممکنه افرادی ایراد شرعی بګیرند ولی تو همین اصفهان ما مزرعه پروش شغال داریم برای صادرات / خوب سګ رو هم صادر کنن
نفس عمل خوبه (اینکه سگهای ولگرد رو جمع کنن و بکشن، البته برای موش و گربه هم باید این کار انجام بشه، بخصوص موشها که کثیفی زیادی دارن) ولی روش اجرا اشتباه بوده، نباید از چنین خشونتی استفاده کرد، ولی باید برای بهداشت و آسایش مردم هم فکری کرد، حالا راه حل شما برای کشتن درست این حیوانات چیه؟
با سلام.
بنده تو شهر رامسر زندگی می کنم.موافق این جور کشتن سگهای ولگرد نیستم.
اما باور کنید این سگهای ولگرد انقدر تو این شهر زیاد شدن که واقعا بعد از غروب نمیشه حتی برای قدم زدن راحت رفت تو کوچه. اونقدر زیاد و وحشی هستن که مثلا اگه هوس کنید برای دویدن از خانه برید بیرون بعد از یکی دو دقیقه چنتا ازین سگا دونبالتون می کنن. همین چن روز پیش یکیشون تا حد مرگ همسرمو ترسوند.
حالا تصمیم دارم از شهرداری رامسر شکایت کنم که چرا هیچ کاری برای جمع کردن این همه سگ ولگرد که امنیت شهرو به خطر انداختن نمیکنه.
در اسرع وقت لطفا رسیدگی گردد. و با عاملان و بانیان آن برخورد قانونی شود. حیوانات هم ما جان دارند هیج کسی حق گرفتن آن را ندارد
این کار نه تنها غیر انسانیه، بلکه شرورانه و شیطانی هم هست. چون آزار آفریدگان خدا، تنها شیطان و دستیارانشو شاد میکنه.
متاسفانه مسئولان هیچ کاری در این مورد نکرده و نمیکنن. شاید انعکاس چنین فجایعی در رسانه ها بتونه حداقل گام کوچکی در جلوگیری ازش باشه.
اما مجازات خاطیان؟ فکر نمیکنم!!
خدا خودش تاوان این مخلوقات بی پناه و زبان بسته اش را از دد و دیوهای آدم نما بگیرد ان شاء الله.
لعنت لعنت و بازم لعنت بر کسانی که حیوانات را می‌کشند و کسانی که دستور کشتن میدهند نمیدونم چه چوری این پولهای آغشته به خون از گلوشون پایین میره
برای کسی که نمی فهمه هر توضیحی اضافیه واقعا کسایی که با کشتن از هر نوعش امرارمعاش می کنن چه پول کثیفی رو تو سفرشون می برن
می دونید که طبق احادیث حتی قصابی وجلادی هم از مشاغلی هست که به شدت مکروه هستش واقعا متاسفم برای سرنوشت این حیوان وفادار(سگ) که به جرم نجس اعلام شدن... اینقدر راحت زجرش میدیم
حیوانات رو زنده زنده نخورن خوبه این ملت با حیوانات پدرکشتگی که چه عرض کنم اصن یه جوری یه که خوبه حیوانات مث آدم ها کینه ای نیستن و بهم خبر نمیرسونن . بعضی هموطن هامون یه جوری ... که آدم فکرشم نمی کنه
جز افسوس خوردن حرفی میشه زد؟انتظار برخورد با این انسان نماها هم که واقعا خنده داره ولی این ادما بدونن اون دنیا باس جواب زجه های این زبون بسته هارو بدن!
تو خود آدم نژادپرستی هستی و چیزی کم از اینها نداری در تبریز سگها با گلوله کشته می شدند اما از کینه ای که دارید سعی می کنید در هر موضوع زشتی حداقل اسمی از تبریز برده باشید. شرف هم خوب چیزی است برو یکم درباره اش فک کن اگه تونستی یکم بردار.
حرام لقمه هستند اینها
خدایا اسم این افراد را نمیشود انسان گذاشت مسئولین سریعا اقدام کنند
عزیزان اگر فکر جدی برای از بین بردن های سگ ها در شهر ها نشود باید شاهد اخبار هولناک که آنها برای انسان به وجود می آورند باشید. در محله ما پایان شب تا صبح منطقه قرق آنها است و مشغول تغذیه از زباله ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
نه تنها سگ حتی گرگ هم در شرایط عادی به انسان حمله نمیکنه..................
جوانان بد بو و بی دندان و گیج و تلو تلو خوران که بین ما زندگی کنند و راهی حتی برای پیشگیری پیش رو قرار ندهیم، توقع دارید با حیوانات چگونه برخورد شود؟
خدا لعنت بکنه این بیرحم های وحشی رو که به خاطر پول این زبون بسته ها رو اینطور میکشن.اینه رسم مسلمانی!!!!بعد میگیم داعش ها وحشی ان. اینکار وحشی گری نیست!!!!
قانونی هست که از این زبون بسته ها حمایت کنه؟ فقط ادعا میکنیم به خدا، فقط ادعا...
از شما تشكر ميكنيم كه به اين موضوع رسيدگي ميكنيد و اميدواريم وحدان مسئولان هم بيدار شود
بنده خدا اینجا جان انسان زندگی و آبروی انسان پشیز و مثقالی برای کسی ارزش نداره اون وقت شما انتظار دارید جان حیوانات ارزش داشته باشه؟
فایده نداره. اینجا ایران است!!
بخدا تابناک اگر تو اعتراض نکنی اگر ما اعتراض نکنید همه ما در برابر خداوند مسئولیم و به سزای اعمالمان می رسیم چون در مقابل ظلم سکوت کردیم فریاد ضجه دردمند مظلوم و بی پناهی را شنیدیم و روی برگرداندیم خدا به دادمان برسد والله قسم اگر از خدا نمی ترسیدم با یک گلوله به زندگی این دیو صفتان پایان می دادم اینها حقشان فقط و فقط مرگ است حال که قانونی نیست باید خودمان کاری کنیم
عاملان این جنایت باید در دادگاه عمومی محاکمه شوند و فیلم این انسان نماها در شبکه سراسری پخش شود.
بله
در شهرک های صنعتی استان قم هم به همین شیوه سگ ها و توله را کشتند به قیمت هر سگ هشتاد هزار تومان
هر سگ و هرشب 50 تا تحویل میدادند.
انسانم آرزوست
متشکرم از خبرگذاری تابناک که این خبر رو منتشر کرد، کلا به امید مسئولین نشستن خطاست باید افکار عمومی رو بسیج کرد. نیروهای داوطلب حمایت حیوانات به بهترین شکل می تونند زندگی رو برای حیوانات امن تر کنند.
سلام.تابناک از شما انتظار میره این مورد و مواردی از این دست خلاف قانون رو پیگیری کنید.
این افراد ناپاک لقمعه کثیف خورده اند خدا انها و کسانی که در کشور اختلاس می کنند را لعنت کند که فقر و بی فرهنگی چنین حاصلی دارد.
کلا هم که هر جا هر اتفاقي مي افته محيط زيست مي گه بدون اطلاع ما بوده و پيگيري مي شه... بعد سازمان محيط زيست ميره مي گيره مي خوابه تا اتفاق بعدي و دوباره روز از نو روزي از نو!
اینها چه کسانی اند از کجا آمده اند چرا کسی بفکر این حیوانات بیچاره نیست آخر تا کی باید یک ملت ابرو و هیشیت اش را بخاطر چند نفر جانی از دست بدهد آیا شما میدانید این کار کثیف چه تاثیری در افکار عمومی چه ایران و چه دنیا دارد من به عنوان یک شهر وند از مقامات قضایی تقاضا دارم که این اشخاص و همچنین دستور دهندگان را به اشد مجازات برسانند تا عبرتی باشد برای اشخاص که با این مظلومترین آفریدگار خداوند چنین رفتاری را میخواهند بکنند
انشالا،،، خدا باعث باني اين كشتار حيوانات بي زبان رو از روي زمين برداره اين ها إنسان نيستند روي شيطان رو هم سفيد كردن
کلا با انسانیت خداحافظی کردیم
چرا اون سگها که تو خونه های مرم بالا شهر زندگی میکنن... اونارو نمی کشین .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
قرصاتو خوردی ؟ وارد مرحله بحرانی شدی ها !
دوستان گرامي
پاك سازي مناطق مسكوني از حيوانات ولگرد بايد صورت بگيرد ، كه اگه اين پاكسازي صورت نگيره مشكلات بسيار ي را براي افراد ساكن اون منطقه پيش مياره، ولي روشي كه افراد انتخاب كردن بسيار دردناك است، ميتونن از روش بيهوش كردن استفاده كنند و بعد اقدام به كشتن كنند كه حيوان زبان بسته اصلا درد را احساس نكند.
يا زنده گيري كنند و اقدام به صادرات به كشورهايي كه مصرف كننده گوشت اين حيوانات هستند اقدام كنند.
يا زنده گيري كنند و به پناهگاه هاي مربوط به نگهداري حيوانات ولگرد انتقال دهند.
ديدن زجر كشيدن سگها قطعاً دردناك است اما بسياري از همين سگهاي بي خانمان و ولگرد عامل انتقال بيماريهاي گوناگون و ايجاد رعب و وحشت و عدم امنيت در محدوده شهرها و روستاها هستند. بنظرم بهترين كار عقيم سازي آنهاست تا خودبخود منقرض شوند.
در ضمن هموطن عزيزي كه گفته بودند از سگها در شناسايي مواد مخدر و امداد استفاده ميشود سگهايي كه شما فرموديد از نژادهاي ويژه و بسيار تربيت شده هستند اما اين سگهاي ولگرد اصلا استعداد و قدرت تربيت شدن و امداد رساني ندارند.
شرم اور، وقیهانه ، ظالمانه و ...
با وجود این که دین ما نیز به حیوانات و گیاهان احترام زیادی قایل است؛ اما فرهنگ درست رفتار با طبیعت هنوز درک نشده است. نمونه این نبود درک را می توان در قوانینی که نمایندگان وضع می کنند؛ به خوبی دریافت. این آقایان نیز هنوز مفهوم طبیعت را نمی دانند تا قانون درستی را بنگارند.
کوتاهی صدا و سیمای غوغا سالار نیز به جای پرداختن به هیاهوی سیاسی و تخریب این و آن به خوبی در آموزش فرهنگ رفتار یا حیوانات و آفریده های خداوند و طبیعت خداد دادی عامل دیگری بر این مشکل است.
کوتاهی نظام آموزش مدارس نیز با همین مشکل و کاستی رو به رو است.
مشکل نحوه کشتن نیست. درد ما چرایی این اقدام است.راه های دیگری برای کنترل جمعیت این حیوانات وجود داره مثل عقیم کردن.
آنقدر کامنت از حمایت از این موجودات بیگناه نوشته شده که مجالی به این جانب نیست ٬ بنابراین بنده، ضمن سپاس از مسئولین تابناک و تشکر قلبی خود ازشخصی که این مقاله را در تابناک نوشته ٬آرزوی بهروزیتان را دارم.و امیدوارم مثل همیشه در حمایت از،نفی حیوان آزاری پیش قدم باشید.درود بر همتتان پژمان از ژاپن
کدوما حیوونن؟
مشکل نحوه کشتن نیست. درد ما چرایی این اقدام است.راه های دیگری برای کنترل جمعیت این حیوانات وجود داره مثل عقیم کردن.
اگر كسي پيشنهاد خوبي براي سگهاي ولگرد دارد بنويسد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
دوست عزیز
من و شما که کارشناس نیستیم. از تخصص کارشناس و دکترای علوم حیوانات باید استفاده کنن
گل گفتی آقای ناشناس، سایت وزین تابناک ; توی مملکتی که آدماش توی ماکروویو پارازیتها دارن زنده زنده پخته میشن ، با تزریق آمپولهای تقلبی چینی روزی چندتاشون میمیرن شما پیگیر زجرکش کردن سگهای ولگردین؟!
متاسفم براي انسانهايي كه فقط ميتوننه به تمدن 2500 سال قبل خودش افتخار كنه اما الان تمدن و انسانيتي نداره كه بخواد ازش دم بزنند...
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
تمدن 7000 ساله نه 2500
اسم خودشونو گذاشتن ادم از حیون پسترن اگر می شه شماره تماس بدید
سلام
من که میگم گوشتشون رو به کره صادر کنید که کشتنشون بی فایده نباشه
سردبیر عزیز ممنونم ازت که گزارش دادی
باید بررسی کرد که این بودجه سازمان حفاظت از محیط زیست کجا مصرف میشه.تابناک کاش یه مقاله در مورد کار مفید سازمان ها ارائه میدادی.تابیشتر بفهمیم بودجه صرف چی میشه.تشکر
سلام متاسفم برای اون کسی که به سگ اسید تزریق میکنه بالا نوشته مسائل کم اهمیت نباید نگران شد مگه ذجر کشیدن سگ با اسید بی اهمیت یا کم اهمیته
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل