بازدید 21329

موارد عجیب از تاثیرات بارداری بر بینایی

هر گونه اختلال در بینایی ، اعوجاج و خشکی چشم حاد در دوران بارداری باید مورد توجه قرار بگیرد.
کد خبر: ۴۸۷۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۰ 02 April 2015
هر گونه اختلال در بینایی ، اعوجاج و خشکی چشم حاد در دوران بارداری باید مورد توجه قرار بگیرد.

دکتر محمد کی‌پورمتخصص چشم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: این تغییرات بینایی تحت تأثیر نوسانات هورمونی در دوران بارداری قرار می‌گیرند که انجام معاینات چشمی و بررسی وضعیت بینایی نیز در این راستا ضرورت می‌یابد.
 
وی در ادامه گفت: بویژه اگر بانوی باردار دچار بیماری‌هایی نظیر دیابت، فشار خون بالا، آسیب به چشم در اثر آب سیاه باشد وقوع تغییرات و اختلالات بینایی مرتبط در این دوران متحمل می‌باشد از جمله در خصوص  بانوانی که تحت درمان باروری قرار گرفته‌اند هم معاینات چشمی در این موارد از اولویت مضاعفی  برخوردار است.
 
کی‌پور اظهار کرد: بروز خشکی چشم در دوران بارداری متحمل است اختلالی که با سوزش یا احساس جسم خارجی در چشم همراه است و کاربران لنزهای تماسی را با عدم راحتی و دشواری مواجه می‌کند که رژیم غذایی غنی ازامگا3 و استفاده از قطره‌های مرطوب کننده در این موارد مناسب و ثمر بخش می‌باشد.
 
وی خاطر نشان کرد: تورم قرنیه هم نظیر تورم سایر قسمت‌های بدن مثل پاها در دوران بارداری مشهود است که ممکن است استفاده از لنزهای تماسی را در کاربران غیر ممکن سازد که در این موارد به طور موقتی افراد به استفاده از عینک روی می‌آورند که البته این تورم قرینه موقتی بوده و  پس از زایمان از بین می‌رود.
 
وی در ادامه صحبت‌های خود تأکید کرد: امکان تغییر وضعیت انکساری یا نمره چشم  در دوران بارداری وجود دارد که بهتر است پس از زایمان مورد معاینه قرار بگیرد حساسیت به نور نیز از پیامدهای دوران بارداری به شمار می‌رود که تحت تأثیر هورمون‌ها به بروز سر دردهای  میگرنی می‌انجامد.
 
وی در پایان گفت: عمده‌ی تغییرات بینایی حدود 1 ماه پس از زایمان از بین می‌رود و دوباره به حالت پیشین خود باز می‌گردد البته بروز هرگونه تاری قابل توجه، اعوجاج و اختلال در دید محیطی و یا خشکی چشم حاد در دوران بارداری باید به عنوان علائم هشدار دهنده مورد توجه قرار بگیرد و تحت معاینه واقع شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی