بازدید 42871

کمک 4.2 میلیارد دلاری ایران به سوریه

معاون وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد با هرگونه مداخله خارجی در سوریه مخالفیم و همه اختیارات باید به دست خود سوری ها باشد.
کد خبر: ۴۸۶۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰ 31 March 2015
 خبرگزاری صدا و سیما نوشت: معاون وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد با هرگونه مداخله خارجی در سوریه مخالفیم و همه اختیارات باید به دست خود سوری ها باشد.

به گزارش شبکه تلویزیونی النیل، حسین امیرعبداللهیان در نشست طرف های داوطلب کمک به سوری ها در کویت گفت: «از بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد به علت دعوت کردن از ایران برای شرکت در سومین کنفرانس بین المللی کمک کنندگان به سوریه قدردانی می کنم.

همچنین از شیخ صباح خالد الاحمد الصباح معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه کویت بابت برعهده گرفتن ریاست این جلسه تشکر می کنم. موضع ایران در خصوص تحولات سوریه بر دو اصل استوار است.

نخست: حمایت از خواسته های مشروع ملت سوریه برای اجرای اصلاحات در سوریه، و دوم: مخالفت با هرگونه مداخله خارجی در سوریه.

بنابراین هرگونه اصلاحات در داخل سوریه باید به دست خود سوری ها و به شکلی مسالمت آمیز صورت گیرد. اما متاسفانه برخی طرف ها به این دو اصل احترام نگذاشتند و ما شاهد تلاش هایی برای استفاده از تروریسم به عنوان ابزاری برای دستیابی به برخی اهداف در سوریه بودیم. جمهوری اسلامی ایران بر اصول اخلاقی و تعهدات انساندوستانه تمرکز دارد هرچند ایران نیز با تحریم های ناعادلانه مواجه است.

کشور من تدابیری برای حل برخی مشکلات ملت سوریه و کاهش آلام آن اتخاذ کرده است. در این چارچوب جمهوری اسلامی ایران از زمان آغاز بحران در سوریه، کمک های بشردوستانه به صورت کمک های غذایی و سوخت برای خانواده ها و آمبولانس به ارزش چهار میلیارد و دویست میلیون دلار به سوریه ارسال کرده است. این کمک ها به دولت سوریه و جامعه مدنی این کشور تحویل شده است.

در پایان سخنانم بار دیگر از دبیرکل سازمان ملل و امیر کویت قدردانی می کنم و امیدوارم این کنفرانس بتواند به نتایج مورد نظر دست یابد و نیازهای بشردوستانه مردم سوریه را تامین کند. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر