بازدید 9485

کارنامه سیاه عرضه‌کنندگان خودرو در ایران!

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: متاسفانه هم خودروسازان و هم واردکنندگان خودرو، کارنامه سیاهی در زمینه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان دارند.
کد خبر: ۴۸۰۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰ 03 March 2015
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: متاسفانه هم خودروسازان و هم واردکنندگان خودرو، کارنامه سیاهی در زمینه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان دارند.

محمد جعفری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شاخصه‌های مربوط به رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از سوی عرضه‌کنندگان خودرو در ایران به رسمیت شناخته نشده است.

وی با بیان اینکه انحصاری بودن بازار خودرو، عرضه‌کنندگان این محصول را از توجه به نظر و سلیقه مصرف‌کنندگان بی‌نیاز کرده است، خاطرنشان کرد: در این شرایط عرضه‌کنندگان خودرو به حداقل وظایف خود که همان تحویل خودرو در موعد مقرر است هم عمل نمی‌کنند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: به همین دلیل است که در همایش سال جاری رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، هیچ عرضه‌کننده خودرویی به عنوان شرکت برگزیده حضور نداشت.

وی افزود: البته در زمینه نقض حقوق مصرف‌کنندگان، عملکرد واردکنندگان خودرو اسفناک‌تر از خودروسازان است زیرا به هر حال خودروسازان دارای واحد نظارت و ارزشیابی بوده و تحت نظارت وزارت صنعت قرار دارند اما واردکنندگان خودرو اصطلاحا از هفت دولت آزادند.

جعفری با بیان اینکه امیدواریم با ابلاغ اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو این وضعیت بهبود یابد، خاطرنشان کرد: البته از نظر ریشه‌ای تا زمانی‌که شرایط رقابتی در بازار خودروی ایران ایجاد نشود مشکلات فعلی کم و بیش ادامه خواهد یافت. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۱۵
كارنامه سياه خودرو سازان وپاسخ بجاي مردم. عدم خريد مردم خود پاسخي بجا به خودرو سازان بود
ایران خودرو به خاطر ۴ روز دیر کرد ودیعه آخر خودرو پژو ۵۰۰ هزار اضافه ازم گرفت دلیلشونم اینه که مهلت که تموم بشه شرایط عوض میشه و طبق قانون ایرانخودرو شرایط و قرارداد جدید وضع میشه .
کسی نیست جواب بده چرا اینقدر ماشین گرونه ؟ ماشین 15 هزار دلاری را دارند میفروشن 50 هزار دلار . حمایت از مصرف کننده یا جیب فروشنده هستید شماها؟؟
سیاه سیاه آنقدر که راحت نشستن و پشیزی هم برای مشتری احترام قایل نیستند.
من سی سال دارم و تو این سی سال به این نتیجه رسیدم که صحبت در مورد حقوق مصرف کننده در این زمینه یک مسئله ی طنز است،هر سه ماه یک بار می گن بازار انحصاریه ولی باید حقوق مردم رعایت بشه بعد از یک ماه کش و قوس برای رعایت حقوق مردم یه ایر بگ میزارن رو پراید بعد قیمتش از 18 تومن میشه 22 تومن .ما خواهشی که از مسئولین داریم اینه که این رئیس انجمن ملی حمایت از مصرف کننده بنظرم بهتره بره استعفا بده در اون انجمن هم ببندن که در بیت المال صرف جویی بشه
تنها راه فرار از وضعیت کنونی آزاد سازی واردات خودرو و کاهش تعرفه است
بله فرمایش آقای جعفری کاملا درسته ، بنده در مردادماه امسال برای یک ال 90 تحویل دی ماه ثبت نام کردم و وجودش نه به عنوان اتومبیل سواری بلکه به دلیل مشکلی که دارم به منزله داروست نه وسیله نقلیه اما آن را تاکنون تحویل ندادند و مسئولان مربوطه اطلاعیه می دهند که ما هیچ تعهد ایفا نشده سال جاری نداریم و برای 94 هم ثبت نام می کنند یا هرروز می نویسند شما می توانید درخواستتان را به پژو پارس تبدیل کنید . یکی هم نیست بگویید بابا جان من روزی که ثبت نام کردم فهرست ماشینها را داشتم اگر می خواستم پژو پارس را انتخاب می کردم. شما گفتید ما ماشین داریم ثبت نام کنید اگر در سایتتان نبود که من ثبت نام نمی کردم.
با درود
جناب به اصطلاح مسئول ،طرح مسئله کمترین زحمتی هست که میتوان عنوان نمود. راه حل و ارائه طریق بفرمائید . لطفا توجه بفرمائید و البته امیدوار باشین .. با سپاس
واحد نظارت و ارزشیابی خودروسازان داخلي از همه روسياهتره.
باز خودروهاي خارجي كيفيت بالايي دارند و كمتر دچار مشكل مي شوند ولي امان از داخلي ها
چقدر زود متوجه شدند!!!!!!!!!!!!!
کارنامه خودت هم خوب نیست اگه مدیر لایقی بودی کار به اینجاها نمیکشید
با سلام
بهتر است سازمان حقوق مصرف کننده را به نامه سازمان حقوق تولید کنندگان و وارد کنندگان نامید
عزیزان با ابلاغ آیین نامه و غیره نمی توان کاری کرد
اخه خیلی مسخره هستش در روز حمایت از مصرف کنندگان به تولید کننده جایزه می دهند-اخه عزیز من کدام تولید کننده در طول این چند سال توانست قیمتش را ثابت نگه دارد-پس این جایز ه بی معنی هستش
اعطای تندیس به خودروسازان در سالهای گذشته هم اشتباه بوده است چرا که هیچ گاه خودروسازان خود را ملزم به رعایت حقوق مصرف کننده نمی دانستند.
سلام. در مورد كيفيت خودروهاي توليدي كه همه وضع رو ميدونيم.
ولي من نميدونم چرا وقتي ميخوايم خودرو از ايرانخودرو بخريم اجازه انتخاب ضبط يا رينگ يا ساير موارد به دلخواه رو نداريم و الزاما بايد چيزايي كه مدنظر اونهاست رو خودرو نصب بشه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار