بازدید 5562
پس از چهار روز مذاکره

ظریف:در برخی مباحث پیشرفت صورت گرفت

وزیر خارجه کشورمان با بیان این که "تاحدودی پیشرفت در برخی مباحث صورت گرفت" گفت: راه زیادی برای رسیدن به توافق نهایی در پیش داریم.
کد خبر: ۴۷۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱ 23 February 2015
 وزیر خارجه کشورمان با بیان این که "تاحدودی پیشرفت در برخی مباحث صورت گرفت" گفت: راه زیادی برای رسیدن به توافق نهایی در پیش داریم.

به گزارش ایسنا محمد جواد ظریف در پاسخ به خبرنگاران گفت: ظرف سه روز گذشته گفت‌وگوهای جدی، مفید و سازنده‌ای با کشورهای ١+٥، به ویژه با طرف آمریکایی که با وزیران خارجه و انرژی خود در این مذاکرات حضور یافته بود، داشتیم.

وی ادامه داد: تاحدودی پیشرفت در برخی مباحث صورت گرفت اما هنوز راه زیادی برای رسیدن به توافق نهایی در پیش داریم. به طور مسلم تا وقتی در مورد همه مسائل توافق صورت نگیرد در هیچ موضوعی توافق نشده است. بنابراین مذاکرات ادامه پیدا می‌کند و ما تصمیم گرفتیم هفته آینده مجددا در حاشیه اجلاس شورا حقوق بشر این گفت و گوها را ادامه دهیم.

وزیر خارجه کشورمان هم چنین از حضور مفید و موثر دکتر صالحی در این دور از مذاکرات تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، این دور از مذاکرات هسته ای از روز جمعه هفته گذشته با گفت وگوی معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا و نیز در بخشی با حضور هلگا اشمید معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مدت دو روز آغاز شد.

وزیران خارجه ایران و آمریکا از روز یک شنبه و با همراهی وزیر انرژی آمریکا و رییس سازمان انرژی اتمی ایران مذاکرات را به طور دو جانبه دنبال کردند. در این دیدارها معاونان وزیران خارجه نیز حضور داشتند.

هم چنین نشست عمومی معاونان وزیران خارجه ایران 1+5 نیز برگزار شد.

هم زمان نیز مذاکرات کارشناسی میان هیات های ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا دو و چند جانبه انجام شد.

علاوه بر این معاونان وزیران خارجه روسیه و ایران نیز روز دوشنبه با یکدیگر دیدار کردند.

در همین چارچوب و در پایان مذاکرات چهار روزه ژنو یک عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات هسته‌ای از دوشنبه هفته آینده در ژنو آغاز می‌شود.

این عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با اعلام این خبر به ایسنا افزود: مذاکرات هفته آینده با گفت‌وگوی وزیران خارجه ایران و آمریکا شروع می شود و در ادامه به طور جمعی در سطح معاونان وزیران خارجه 1+5 و ملاقات‌های دوجانبه مذاکرات انجام می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی