بازدید 46785

واکنش‌های جهانی به حمله عناصر مسلح به دفتر یک نشریه در پاریس

خبر حمله عناصر مسلح به دفتر یک روزنامه طنز در پاریس، به عنوان واقعه‌ای شوک برانگیز در سطح جهانی تفسیر شده که از پیش از ظهر امروز تاکنون در صدر اخبار همه رسانه‌های جهان جای گرفته است. در این میان، مقامات ارشد کشورهای جهان نیز به این واقعه واکنش نشان داده‌اند... فیلم‌های منتشره از حملات امروز را در «تابناک» ببینید.
کد خبر: ۴۶۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷ 07 January 2015
واکنش‌های جهانی به حمله عناصر مسلح به دفتر یک نشریه در پاریسخبر حمله عناصر مسلح به دفتر یک روزنامه طنز در پاریس، به عنوان واقعه‌ای شوک برانگیز در سطح جهانی تفسیر شده که از پیش از ظهر امروز تاکنون در صدر اخبار همه رسانه‌های جهان جای گرفته است. در این میان، مقامات ارشد کشورهای جهان نیز به این واقعه واکنش نشان داده‌اند... فیلم‌های منتشره از حملات امروز را در «تابناک» ببینید.

به گزارش «تابناک» به نقل از «یورونیوز»، در پی حمله عناصر مسلح به دفتر روزنامه طنز «شارلی ابدو» در پاریس، پلیس فرانسه عملیات گسترده‌ای برای یافتن و دستگیری مسببین این حادثه آغاز کرده است. این واقعه به کشته شدن دست کم ۱۲ نفر و زخمی شدن چند تن دیگر منجر شده است.

بنا بر اعلام پلیس، دو نفر از افراد کشته شده، از افسران پلیس بوده‌اند و چهار تن از زخمی‌ها اوضاع وخیمی دارند. یکی از شاهدین حادثه گفته، حمله مذکور ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه امروز به وقت محلی انجام گرفته و در جریان آن، دو نفر با لباس‌های سیاه که مسلح به کلاشنیکف بوده‌اند، وارد ساختمانی ـ که دفتر مجله در آن قرار دارد ـ شده‌اند. چند دقیقه بعد، صدای چندین شلیک به گوش رسیده و سپس، افراد مسلح از ساختمان به بیرون گریخته‌اند.


اما دیگر شاهدان، تعداد افراد مسلح را سه تن ذکر کرده و گفته‌اند این افراد پیش از سوار شدن به ماشین و فرار از صحنه، با نیروهای پلیس درگیر شده‌اند. یک ویدئو که در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته، افسر پلیسی را نشان می‌دهد که از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد. این افراد هنوز دستگیر نشده‌اند، ولی خودروی آن‌ها (یک دستگاه سیتروئن سی- ۳ مشکی) در محله‌های شرقی پاریس پیدا شده است.

حمله در زمانی رخ داده که اعضای هیأت تحریریه مجله برای شرکت در جلسه هفتگی در دفتر این نشریه گرد آمده بودند. گفته می‌شود از میان این افراد، استفان شاربونیه، سردبیر و سه تن از کاریکاتوریست‌های مجله کشته شده‌اند.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، واقعه امروز را یک «بربریت وصف ناشدنی» خوانده است. وزیر کشور فرانسه نیز با انتشار بیانیه‌ای، از تلاش برای دستگیری «سه جنایتکار» سخن گفته که ثابت می‌کند تعداد افراد مسلح، سه نفر بوده است. دولت اعلام کرده وضعیت امنیتی کشور را به بالا‌ترین سطح ارتقا داده و دفتر نخست وزیری، از برقراری تدابیر امنیتی ویژه در ساختمان‌های دولتی، دفا‌تر رسانه‌ها، کلیسا‌ها و دیگر اماکن مهم خبر داده است.


گفتنی است، دفتر مجله شارلی ابدو پیش از این نیز یک بار در نوامبر ۲۰۱۱ با یک بمب آتشین آماج قرار گرفته بود. در آن زمان، این اقدام واکنش به انتشار تصویری توهین آمیز از حضرت محمد (ص) روی جلد این مجله تفسیر شد. این بار نیز گفته می‌شود آخرین توئیت منتشره در صفحه توییتر این مجله، محتوای تمسخر ابوبکر البغدادی، خلیفه خودخوانده داعش را داشته است.

اما واقعه امروز در عرصه بین المللی نیز با واکنش همراه بوده است. دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، این حمله را «منزجر کننده» خوانده و گفته، کشورش در مبارزه با تروریسم در کنار فرانسه قرار دارد. ملکه انگلیس نیز این واقعه را محکوم کرده است. آنجلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز گفته حمله مذکور نه تنها علیه اتباع فرانسوی، بلکه علیه آزادی بیان و آزادی مطبوعات بوده است. در واشنگتن، کاخ سفید نسبت به محکوم کردن حمله امروز اقدام کرده و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا آن را «موحش» خوانده است.


‌بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل از جمله دیگر شخصیت‌هایی بوده که به واقعه امروز واکنش نشان داده و گفته این حمله، «دهشتناک، غیر قابل توجیه و جنایت» بوده است. دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا نیز این واقعه را شوکه کننده خوانده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از جمله دیگر سیاستمداران جهانی است که حمله امروز را محکوم کرده است.

در میان گروه‌های مسلمان فرانسوی نیز شورای اعتقادی مسلمانان فرانسه، حمله مذکور را اقدامی وحشیانه علیه دموکراسی و آزادی بیان خوانده است. امام جماعت مسجد «درانسی» در پاریس نیز گفته: «من به شدت خشمگین هستم. این افراد جنایتکار و وحشی هستند. آن‌ها روح خود را به شیطان فروخته‌اند. این آزادی نیست. این اسلام نیست و من امیدوارم در پی این واقعه، فرانسوی‌ها با هم متحد شوند».

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان حملات امروز در پاریس را محکوم کرد و هرگونه اقدام تروریستی علیه انسان‌های بی‌گناه را با تعالیم اسلام بیگانه دانست.

تعداد بازدید : 218
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی