بازدید 4647
کشته شدن 4 نفر و فرار 1500 هندی از خانه

درگیری توپخانه‌ای پاکستان و هند

آتش متقابل میان نیروهای مرزبانی ارتش هند و پاکستان، به کشته شدن 4 نفر از طرفین و آوارگی 1500 هندی از خانه و کاشانه خود انجامید.
کد خبر: ۴۶۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸ 03 January 2015
آتش متقابل میان نیروهای مرزبانی ارتش هند و پاکستان، به کشته شدن 4 نفر از طرفین و آوارگی 1500 هندی از خانه و کاشانه خود انجامید.

به گزارش فارس خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: نیروهای نظامی پاکستان و هند در طول مناطق مرزی دو کشور در منطقه کشمیر، مواضع یکدیگر را با توپ گلوله‌باران کردند که بر اثر این درگیری، 4 نفر کشته و هشت نفر زخمی شدند.

هر دو کشور یکدیگر را مقصر شروع آتش یکجانبه اعلام می‌کنند؛ آتشی که از جمعه شب آغاز شد و اولین درگیری جدی، پس از کشته شدن دو سرباز پاکستانی در درگیری با نظامیان هندی در چهارشنبه هفته گذشته است.

پس از این درگیری مرگبار، ابتدا ارتش پاکستان اطلاعیه‌ای صادر کرد و مدعی شد که نظامیان هند، جمعه شب با گلوله‌باران منطقه‌ای در نزدیکی شهر «سیالکو»، یک دختر 13 ساله را کشته و آتش‌بس را نقض کرده‌اند؛ اسلام‌آباد می‌گوید که ارتش این کشور، تنها در پاسخ به گلوله‌های توپ‌های هند، به سمت خاک هند آتش گشوده‌اند.

پلیس هند هم می‌گوید که گلوله‌های توپ پاکستان در بخش «کاتهوا» فرود آمده و یک زن را کشته و 7 روستایی را زخمی کرده است.

این درگیری‌ها امروز هم ادامه یافته است. یکی از مقامات ارتش هند که به شرط ناشناس ماندن مصاحبه کرده، به آسوشیتدپرس گفته که آتش توپ پاکستانی‌ها در ساعات تاریک دیشب، دو سرباز هندی را کشته است.

یک مقام بلندپایه هندی هم گفته که پس از حمله پاکستانی‌ها، 800 نفر از روستانشینان به کمپ‌های موقت دولتی پناه برده‌اند؛ 700 نفر دیگر هم از ترس ماندن زیر آوار انفجار گلوله‌های توپ، از خانه خود فرار کرده‌اند.

پاکستان درست در زمان درگیری‌های داخلی هند و همزمان با استقلال این کشور از استعمار انگلستان در سال 1947، از هند جدا شد. پس از این جدایی، منطقه کوهستانی و سرسبز کشمیر که یکی از مسیرهای اصلی ورود به هیمالیا است، مورد ادعای ارضی هر دو کشور ماند.

دو کشور برای تصاحب آن، دو بار جنگیده‌اند؛ جنگ‌هایی که هنوز به قرارداد صلح منتهی نشده و هند و پاکستان را در وضعیتی شکننده تحت عنوان آتش‌بس، گرفتار کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل