بازدید 14618

مجلس اجازه اجرای فاز سوم هدفمندی را به دولت نمی‌دهد!

این رویه نشان می‌دهد، دولت از هم اکنون خود را برای افزایش قیمت دادن برخی از ملزومات دیگر نیز آماده کرده است و شروع کار با افزایش قیمت نان، تنها یک پیش‌درآمد ساده برای حمله‌های بعدی دولت خواهد بود، از هم اکنون زمزمه‌های فاز سوم هدفمندی یارانه‌ها به گوش می‌رسد.
کد خبر: ۴۵۴۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱ 02 December 2014
این مصوبه به نام سلامت و به کام سود‌جویان خواهد بود!در روزهای اخیر اقتصاد کشور، بار دیگر دچار تحولات اساسی شده است، پایین آمدن یکباره قیمت نفت‌ و بالا رفتن قیمت دلار در بازار ایران تلاطم خاصی ایجاد کرده است، به گونه‌ای که بازار بار دیگر طعم افزایش یکباره اجناس را بعد از یک دوره کامل رکود به خود دید.

به گزارش «تابناک»، از سوی دیگر در چنین شرایطی که جامعه دچار هیجان و سردرگمی بود، افزایش 34 درصدی قیمت نان، بر این هیجانات افزود و نگرانی‌های مردم را دو چندان کرد؛ هر چند ‌افزایش نرخ دلار و افزایش قیمت کالا به دلیل بالا بودن قیمت‌ها و پایین بودن قدرت خرید مردم همچنان در رکود است و استقبال چندانی در بازار به همراه نداشت، افزایش قیمت نان ـ که از سوی خود دولت اعمال شد ـ نگرانی‌های زیادی در بین قشرهای مستضعف به وجود آورد.

این رویه نشان می‌دهد ‌دولت از هم اکنون خود را برای افزایش دادن برخی ‌ملزومات دیگر نیز آماده کرده است و شروع کار با افزایش قیمت نان تنها یک پیش در‌آمد ساده برای حمله‌های بعدی دولت خواهد بود، از هم اکنون زمزمه‌های فاز سوم هدفمندی یارانه‌ها به گوش می‌رسد.

اگر دولت تز اجرای فاز سوم را اجرایی کند، مردم باید خود را برای گران شدن قیمت حامل‌های انرژی، قیمت آب، برق و تلفن نیز آماده کنند. البته به دنبال این گرانی‌ها که از سوی دولت اعمال خواهد شد، ‌‌قطعا نرخ برخی کالا‌های اساسی نیز بالا خواهد رفت و این یعنی فشار بر مردم و کاهش چند باره قدرت خرید.

این در حالی است که دولت می‌توانست از محل شناسایی قشرهای پر درآمد و قطع کردن یارانه نقدی این قشر، که در قانون بودجه سال 93 گنجانده شده است، کسری بودجه خود را جبران کند؛ اما به دلیل برخی ملاحظات این کار تا کنون انجام نشده ‌و به گفته کارشناسان در سال جاری امیدی به اجرای آن نیست.

هرچند ‌بسیاری از مردم و نمایندگان مجلس از این شیوه رفتاری دولت نگران هستند، به نظر می‌رسد ‌دولت راه خود را انتخاب کرده ‌و به نحوی این پروژه را به سرانجام خواهد رساند، این رفتار در مجلس شورای اسلامی مخالفان زیادی دارد‌ و حتی می‌توان این انتظار را داشت که مجلس سر این موضوع‌ با ‌دولت به تقابل برسد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در خصوص این موضوع و در رابطه با گمانه‌زنی‌های موجود مبنی بر احتمال اجرای فاز سوم قانون هدفمندی طی سال آینده گفت: اجرای فاز سوم هدفمندی در شرایط کنونی غیر منطقی است، زیرا اکنون بسیاری از برنامه‌ها در نیمه راه بوده و اجرای گام بعدی به هیچ عنوان منطقی نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که ضرورت اجرای فاز سوم قانون هدفمندی چیست، بیان کرد: مجلس به هیچ عنوان موافق این اقدام نیست، چرا که دولت به تعهدات خود در تبصره ۲۱ قانون عمل نکرده و هم اکنون بخش اعظم قانون هدفمندی روی زمین مانده است.

وی با بیان اینکه مجلس در شرایط کنونی موافق افزایش قیمت برق، آب و گاز نیست، افزود: دولت برای اجرای این فاز، باید پیش زمینه‌ها را فراهم کند و تا زمانی که فاز یک و دو هدفمندی یارانه‌ها کامل نشده است، نمی توان صحبت از برداشتن گام سوم کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: دولت ابتدا باید به تعهدات خود در بخش کاهش هزینه‌ها عمل کند و پس از آن و در صورت نیاز، می‌توان به فکر افزایش درآمد بود.

وی ادامه داد: اجرای فاز سوم به معنی افزایش درآمد در قبال کاهش هزینه است و ما معتقدیم که همچنان امکان کاهش هزینه‌ها وجود دارد، در این صورت شاید نیازی هم به افزایش فشار به جامعه نباشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم در واکنش به حذف برخی ایرانیان مقیم خارج کشور از دریافت یارانه نقدی نیز گفت: کاهش هزینه دقیقا همین موضوع است، تا زمانی که می‌توان با حذف قشرهای مرفه از افزایش قیمت آب، برق و گاز جلوگیری کرد، دلیلی برای رشد قیمت‌ها ‌نمی ماند.

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: دولت بر اساس اطلاعات وزارت امورخارجه ۱۲۴ هزار نفر را از دریافت یارانه محروم کرد، اما آن ۱۰ میلیون نفری که بنا به گفته وزیر اقتصاد مستحق دریافت یارانه نیستند چه شدند، شاید بهتر باشد که به جای افزایش قیمتها، به فکر حذف این قشرها‌ از دریافت یارانه نقدی باشیم.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۹۳
انتشار یافته: ۶۳
بیچاره شدیم
تجربه ثابت کرده مجلس اولش داغه و زود سرد میشه .
قیمت ماشین ها را کاهش داد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای نوبخت! برای مردم بدبخت نوید تازه ای ندارید؟!!!!!!
بهتر
جناب اقای روحانی چرا یارانه اون ده میلیون بینیاز را قطع نمیکنی؟چرا از قانون مجلس فرارمیکنی؟ایا نگران رییس جمهور شدن دوره بعدهستی؟با حذف اون ده میلیون نفر چیزی گران نخواهدشد.
چطور می توانید 10 میلیون نفر را تشخیص دهید ؟ کدام سامانه اطلاعاتی درست دارید؟ فردی در یک مغزه 6 متری نشسته و با چار تا تلفن پول پارو می کند اما شما قادر به شناسائی او نیستید ولی کارمند شما که حقوق بگیرتان است را خوب می شناسید .
واقعا کشش حمله های بعدی دولت را نداریم! چه خاکی بر سر کنیم؟؟؟
روحانی هم کم کم داره با پنبه سر مردم رو میبره!
به نظر من باید مرحله سوم اجرا بشه هدفمندی یارانه ها در دراز مدت به نفع همست.اینقدر کوته بین نباشیم و به اثرات مثبت آن در دراز مدت کمی فکر کنیم
رای خودم رو پس میگیرم
اين هدفمندى چند مرحلست يكى به من راستش رو بگه.من تحمل شنيدنش رو دارم
یعنی از این هم بی پول تر میشیم؟ ما پول نفت نمیخوایم کی رو ببینیم؟
یا خدا خودت به دادمون برس، دیگه طاقت نداریم
فاز سوم هم برین که دیگه که دیگه آاااا خ که دیگه نا ندارم . . . انا الله وانا الیه الراجعون ...
یادمه موقع اجرای مرحله اول هم ابتا مجلس مخالفت کرد اما بعدش بر اجراش پافشاری کرد!!!
یه سوال که برام پیش اومده اینه که هدفمندی یارانه ها چنتا فاز داره ؟ چنتا ؟
گران کردن کالاها یعنی هدفمندی ؟!!!!!!
دولت قدرت اینکار را ندارد. این دولت تا انتخابات مجلس سعی میکند تا کسی را ناراضی نکند تا نمایندگان طرفدار دولت شانس بیشتری برای انتخاب داشته باشند. بعد از آن خدا به داد ملت برسد. مانند تمام دولتهای قبلی هر چه که بخواهد اجرا میکند.
سلام
واقعا بعید میدونم تو تابناک کسی واقعا نظرش حرفای بالا باشه
خلاصه میگم برای همه ما بهتر سراغ پوپولیسم تریم
یکبار بنویسید اگر دولت احمدی یکسال دیگه بود چی میشد
تفاوتش با وضع امروز یعنی کاری که دولت کرد و امثال من بینهایت بخاطر اون از دولت سپاسگزار و پشتیبانش هستن
بابا چه خبرتونه پول گاز من نسبت به پارسال 2 برابر شده با مصزف کمتر از پازسال نوننم که 2 برابر اوفففففف هر چی کار میگنم بایستی پول قبضها و اجاره و ... بدم
فک کنم دولت نگران کاهش آراش هست
ما هم خوشمون نمياد اجرا بشه، تو رو خدا همين دو مرحله ش از سرمون هم زياده
چهل سال بعد:
مجلس نوزدهم : اجازه انجام فاز بيست وهفتم هدفمندى
يارانه ها را نمى دهيم...
دولت نمی تونه کسری بوجه اش رو جبران کنه تاوانش رو باید ملت بدهد؟زورتان به ثروتمندان نمی رسد؟فقرا و طبقه پایین جامعه باید جور ثروتمندان رو بکشند عجبببببب عدالتی
میشه برای مردم توضیح بدید که این بدبختیها چند فاز داره. ما که دیگه بریدم. این فاز بازی ها کی می خواد تمام بشه!
ببخشید ،هدفمندی چند فاز داره؟
انگار هدف فقط دادن 40 تومن هست به هر نفعی وقتی چیزی از ریشه غلط باشه همین میشه مقصر خود مردم هستن فلانی گفت 60 هزار تومن همه خندیدن بهش حالا کیف کنید و زجر بکشید
لطفا یک مقدار نسبت به دولت منطقی تر باشید
خواهشا بگید کلا چند فازه؟ مردم که غریبه نیستن!
اره بذارید بعد از انتخابات مجلس که خیالتون راحت شده باشه
در زمان ثبت نام یارانه ها، بنده به دلائلی نتوانستم ثبت نام کنم و خود بخود از لیست یارانه بگیران حذف شدم. پیش خود گفتم زیاد اشکالی ندارد و کمکی میشود در حق دولت. حالا میبینم به تمام افراد ثبت نام شده و حتی ثروتمندان دارند یارانه میدهند و از جریمه هم خبری نیست! موضوع اینستکه قیمتهای اجناس روز به روز دارد گرانتر میشود و زندگی برای افرادی مثل من که بازنشسته هسم، مشکل شده. نمیدانم آیا من برای همیشه از دریافت یارانه محروم شده ام یا راهی برای ثبت نام مجدد امثال من وجود دارد؟ تقاضا دارم راهی برای ما بگشائید.
میده خوب هم میده!!!
سلام عزیز من اینقدر نگویید نان گران شد لطفا اعلام کنید آرد گران شد و به واسطه آن نان گران شد.آرد کیسه 23000تومان شده 33000تومان -جهت اطلاع
مجلس دنبال اهداف انتخاباتي است همچون تثبيت قيمت ها در مجلس هفتم.
دولت بايد مواظب پوست موز مجلس باشد
این کجاش هدفمندی یارانه هاست گران کردنه
امید وارم نمایندگان ووکلای ملت در مجلس شورای اسلامی قبل از اینکه دولت بخواهد افزایش هزینه های دیگر را که وابسته به قوت غالب مردم را بخواهد انجام دهد شرایط عموم مردم را در نظر گرفته و با مساعدتهای لازم به قشر های آسیب پذیر به ویژه کارکنان دولت آنوقت مجوز فازهای بعدی هدفمندی را صادر کنند
واقعا جای تاسف است دولت اصلا به فکر مردم نیست. با شعار بهبود وضعیت معیشت مردم اومده بود ولی دقیقا راه دولت قبلی رو میره. افزایش قیمت ها و فشار بر قشر ضعیف
میشه یکی بگه این هدفمندی یارانه ها چند تا فاز داره؟؟؟
اجراي طرح هاي هدفمندي فقط كانون خانواده ها را بهم ريخت وبا يك بر رسي وگرفتن آمار خواهيد ديد كه طلاق دقيقا پس از شروع هدفمندي چندين برابر شده است كه متاسفانه مسئولين چشم خود را بر روي اين مهم بسته اند وگناه همه اختلافات را بر گردن ماهواره مي اندازند .
اگر مسلمان هستید طرح کنید چرا یک شبه اعلام می شود نان تا 35% گران می شود و صبح روز بعد نان سنگگ 100% بله 100% گران می شود .نان سنگک در شیراز از 500 توان شده 1000 تومان و نان بربری از 300 تومان شده 600 تومان !!!!!!
لااقل بگویید من کارمند که بعد از حدود 20 سال کار با دو فرزند و حقوق حدود 000/300/1 تومان چگونه باید از این به بعد لااقل ماهیانه 000/150 هزار تومان فقط نان خالی بخرم .
اللهم عجل لولیک الفرج
بعد از انتخابات مجلس خيلي خيلي قشنگ اجاره مي ديد.
ما پوست كلفت تر از اين حرف ها هستيم .
شيب ملايم چقدر خوبه
باسلام و احترام نان ، از(40) درصد هم بيشترگران شده گناه ما چه بوده آقاي دولت تتبيراميد
آخر معلوم نشد مجلس مال مردم است یا دولت؟آقایان مگر خود شما نبودید که قانون هدفمندی را در پنج سال تصویب کردید؟چرا حالا عوام فریبی می کنید؟دیگر حنای شما رنگ ندارد،این هم یک بحث بین جناحی است .هر وقت کم میاورید بحث مردم را می کنید تا طرفدار پیدا کنید
دولت تدبیر و امیده کاریش نمیشه کرد
همه چیز 35 درصد گران شده.یعنی دوبار می خواهند گرانش کنند.!!!!!!!!!!
هدفمندي رو بايد به طور كل رها كنند چراكه از اول هم معلوم بود دولتها نمي تونن اين قانون رو خوب اجرا كنن و قانون قانونيه كه اگه درست اجرا نشه ممكنه نتيجه ي عكس بده كه همين طورم بوده حق ندارن بيشتر از اين مردمو اذيت كنن.
من برای همراهی با دولت از دریافت یارانه انصراف داده ام ، *اما آن ۱۰ میلیون نفری که بنا به گفته وزیر اقتصاد مستحق دریافت یارانه نیستند * یارانه بگیرند و قیمت ها افزایش یابد ، دولت با امثال من که همراهی نکرده که هیچ ، بلکه ما را دور زده است !
اگر یارانه ده میلیون نفر حذف شود، مبلغ بیش از 5 هزار میلیاردتومان میشود
و دولت میتواند کارهای زیادی با این پول انجام دهد
آقاى روحانى داريم زير بار گرونى وبيكارى له ميشيم
صد رحمت به احمدى نژاد
مجلس اشتباه کرد که دور اول را اجازه داد اگه اینکار را نکرده بود الان شاهد این گرانی ها نبودیم
يعني نان كه گران شد ربطي به مرحله سوم ندارد؟ پس جزو كدام مرحله است؟شايد پيش درآمد است !!
وقتش که بشه می دهد نگران نباشید
این دولت فقط داره از مردم مایه میزاره...دیگه داریم له میشیم بسه دیگه...
آخه تحليل هاي بدون استناد به اطلاعات براي چه مي نويسيد.
با این اوضاع وعده کاهش تورم تحقق پیداخواهدکرد؟
اکثریت مردم درفقربه سرمیبرند و این گرانی هاکمرملت راخم کرده است و دیگرچیزی باقی نمانده تا نان نیزازسفره مردم پربزند . دولت مگرمیزان یارانه رازیاد کرده است که بخواهد همه چیزراگران بکند ؟؟؟
با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت و در نتیجه قیمت جهانی بنزین امسال باید قیمت بنزین را کاهش دهند.
ما که سر در نمی آوریم دولت ومجلس نتیجه جنگ ودعوایشان را سر مردم خراب میکنند در این شرایط افزایش قیمت نان بی معنی است.اینطوری هوای مردم را دارندو......
مدیران ارجمند افزایش قیمتهای انرژی ونان دیگر بس است شما را بخدادیگه توان نداریم قدر این ملت را بدانید تحمل بیش از این رو نداریم کمرمون شکست
حالا فهمیدم هدفمندی یعنی چه یعنی گرانی
اقتصاد تک محصولی متکی به قیمت نفت تورم ورکود جایگاه ؛آخرجدول درخصوص رشد اقتصادی وبیکاری تنش درروابط بین المللی ؛ کارد به استخوان رسیدن اقشار پایین جامعه ودر نهایت انفجار که بایستی به هرنحو افرادعاقل واندیشمندبه فکرچاره جویی باشند.
هر جا صحبتی از افرایش در آمد بمیان میآید در پس آن امید به یک رفاه رقم میخورد . الا در دولتها .

یک مثال ساده وقتی در امد یک کارگر - کاسب- کارمند افزایش میابد . با این افزایش یک یخچال قدیمیشان را به نو تر و بروز تر
( صرفه جوئی در انرژی ) تبدیل به احسن مینمایند .

لاکن دولت که بمثابه یک خانواده است .

افزایش در آمدش رابه همین خانواده چشم دوخته که او خود شدیدا به افزایش این در آمد نیاز مند است .
با تشکر از نماینده گیلان..
دمت گرم بازم به معرفت شما ...
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی