بازدید 5956

رؤیای امارات متحده برای تحقق سفر به مریخ

امارات متحده عربی از برنامه ارسال فضاپیما به مریخ تا سال 2021 خبر داد که می‌تواند این کشور را به نخستین کشور عربی تبدیل کند که به سیاره دیگری راه یافته است!
کد خبر: ۴۴۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵ 07 November 2014
امارات متحده عربی از برنامه ارسال فضاپیما به مریخ تا سال 2021 خبر داد که می‌تواند این کشور را به نخستین کشور عربی تبدیل کند که به سیاره دیگری راه یافته است!

به گزارش ایسنا، بر اساس برنامه اعلام شده، کاوشگر بدون سرنشین امارات متحده پس از یک سفر فضایی 9 ماهه همزمان با پنجاهمین سالگرد استقلال این کشور از انگلیس، به سیاره سرخ خواهد رسید.

امارات متحده همچنین بدنبال راه‌اندازی آژانس فضایی در سطح ملی برای به حداکثر رساندن سهم صنایع فضایی در اقتصاد این کشور است.

هدف از مأموریت مریخ و آژانس فضایی جدید، تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور به دور از وابستگی به نفت، گاز و صنایع پیشرفته عنوان شده است.

موسسه فناوری و علوم پیشرفته امارات (EIAST) سال 2006 با هدف ایجاد قابلیت‌های محلی در تحقیقات و نوآوری‌ها افتتاح شد.

محققان EIAST با همکاری شرکت Satrec Initiative کره جنوبی به تازگی دو ماهواره تصویربرداری از زمین طراحی کرده‌اند و اکنون محققان اماراتی قصد دارند که نقش محوری در طراحی ماهواره سوم با نام خلیفه ست (Khalifa Sat) ایفا کنند که تا سال 2017 به فضا پرتاب می‌شود.

شرکت‌های الیاه ست (YahSat) و ثریا (Thuraya) نیز در حال بهره‌برداری از چند ماهواره‌ برای ارائه خدماتی از جمله شبکه تلفن ماهواره‌ای، تصاویر تلویزیونی با کیفیت HD و اینترنت با پهنای باند تجاری هستند.

در مجموع میزان سرمایه‌گذاری امارات در فناوری فضایی به رقم 3.4 میلیارد پوند رسیده است.

با این حال امارات برای انجام مأموریت‌های پرتاب که برای مأموریت مریخ بسیار حیاتی محسوب می‌شود، به کشورهای دیگر وابسته است.

«دانیل وود» از محققان دانشگاه جان هاپکینز که از موسسه فناوری و علوم پیشرفته امارات (EIAST) دیدن کرد، خاطر نشان کرد: امارات در حال حاضر از توانایی انجام سفر به مریخ برخوردار نیست، اما این هدف با تخصیص بودجه کافی و مشارکت سازمان‌های فضایی باتجربه، در آینده عملی خواهد بود.

به گفته «وود»، این برنامه می‌تواند یک فرصت مناسب برای مهندسان اماراتی جهت یادگیری قابلیت‌های جدید باشد، اما مسئولان باید مدنظر داشته باشند که چه نتایجی مورد انتظار آنها است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار