بازدید 19413
۴
احمدی مقدم در مراسم تشییع شهدای سقوط هواپیمای ناجا؛

مقابله بیشتر با تروریست‌ها به همکاری دولت و مجلس وابسته است

بقایای هواپیما معلوم ‌می‌کند، این هواپیما در ۱۹ هزار پایی پرواز می‌کرده، نوع سلاحی که افراد حمل می‌کنند، حداکثر بردش زیر ۱۲ هزار پاست و برای زدن این هواپیما موشک بزرگ نیاز بود و بقایای این هواپیما فرضیه را مردود می‌سازد؛ متأسفانه برخی تلاش می‌کنند با ناامن نشان دادن فضا، تروریست‌ها را قوی جلوه دهند.
کد خبر: ۴۴۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵ 14 October 2014
فرمانده نیروی انتظامی صبح امروز در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه سقوط هواپیمای ناجا با مردود دانستن شایعات درباره هدف قرار گرفتن این هواپیما توسط تروریست ها، مقابله بیشتر با این خرابکاران را در گرو همکاری بیشتر مجلس و دولت دانست.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری‌ها، سردار احمدی‌مقدم درباره علت سقوط این هواپیما گفت: چیز جدیدی برای گفتن نداریم. حادثه تا آنجا که باید اطلاع‌رسانی شود، بموقع اطلاع داده شد. تیم فنی علت سانحه را بررسی می‌کند؛ بنابراین، ما نمی‌توانیم به این سرعت دلایل سقوط را بیان کنیم، بلکه باید منتظر اعلام نتایج باشیم.

این مقام ارشد انتظامی در پاسخ به پرسشی درباره شایعات هدف قرار گرفتن هواپیما گفت: متأسفانه برخی تلاش می‌کنند با ناامن نشان دادن فضا، تروریست‌ها را قوی جلوه دهند. بقایای هواپیما معلوم می‌کند که آماج قرار گرفته یا خیر؛ نوع سلاحی که افراد حمل می‌کنند، بیشترین بردش زیر ۱۲ هزار پاست و برای زدن این هواپیما، موشک بزرگ نیاز بود و بقایای این هواپیما فرضیه را مردود می‌سازد.

وی افزود: خرابکاری درست نیست، زیرا آتش‌سوزی و انفجار نداشتیم و موتور‌ها خاموش شدند. هنوز مشخص نیست به چه دلیل موتورهای این هواپیما خاموش شده، حال آنکه این پرنده قادر به پرواز با موتورهای خاموش تا مسافت‌های چند ده کیلومتری بوده است؛ بنابراین، به نظر می‌رسد، اگر این سانحه در روشنایی روز اتفاق افتاده و عوارض زمین به طور کامل مشخص بود، این اتفاق ناگوار رخ نمی‌داد، چرا که این هواپیما هنگام نشستن روی زمین سرعتی معادل ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر داشته که با سرعت یک اتومبیل برابری می‌کند.

احمدی‌مقدم در ادامه از ممنوعیت پرواز هواپیماهای مشابه در ناجا، به جز برای آموزش خبر داد و گفت: ما از این هواپیما، پنج فروند به صورت فعال داریم، ولی هم‌اکنون خواسته‌ایم به جز پرواز آزمایشی، پرواز دیگری با این هواپیما انجام نشود تا تیم بررسی صحنه نتایج را مشخص کند.

وی با تأکید بر مهارت کادر پرواز حادثه‌دیده‌ گفت: پروازهای ناجا با دقت بررسی می‌شود و در همین پرواز نیز خلبان سرهنگ بود که نشان از مهارت‌های لازم ایشان و ساعت‌های پروازی زیاد با این هواپیما بوده است.

فرمانده پلیس با درخواست از دولت برای در اختیار قرار دادن وسایط پروازی جدید و پر‌ظرفیت افزود: کلا از این نوع هواپیما تعداد چشمگیری در دنیا وجود دارد و این نوع هواپیما، یک هواپیمای کم سانحه و ایمن است، ولی عمر بالای وسایل پروازی شاید نقطه آسیب باشد.

وی با بیان اینکه ناجا برای انجام فعالیت‌های خود اعم از عملیات، امداد و پشتیبانی با توجه به گستردگی کشور، نیاز به وسایل پرونده در هواناجا دارد، گفت: ‌ در این هفت، هشت سال با حمایت دولت، بیست فروند بالگرد با حدود سنی ده و پانزده‌ سال وارد خدمت شده‌اند. بالگردهای قدیمی هم‌اکنون در ناجا کار آموزش را انجام می‌دهند و وسایل سبک هم برای گشت انجام می‌شود.

سردار احمدی‌مقدم با بیان اینکه این نوع هواپیما قیمتش، ‌حدود ۱۰ میلیون دلار است، گفت: همین هواپیمای سقوط کرده هواپیمای گرانی است و برای پرواز نسبتا ایمن است و در هر صورت باید تلاش کرد. هواپیمای جدید جایگزین هواپیمای قدیم شوند.

وی درباره حوادث سراوان نیز گفت: تعدادی از اشرار در منطقه سراوان دستگیر شدند و تعدادی نیز به آن سوی مرز‌ها فرار کرده‌اند، ولی همچنان عملیات ما برای دستگیری این اشرار ادامه دارد.

احمدی‌مقدم با تأکید بر اینکه ناامنی‌های اخیر از طریق مراجع دیپلماتیک نیز در حال بررسی است و وزیر کشور به طور جدی موضوع را پیگیری می‌کند، افزود: البته به ‌رغم همه این اقدامات نباید انتظار نتایج شگرفی را داشته باشیم، زیرا‌ پاکستان مدت‌هاست، هیچ نگرانی مرزی از جانب مرزهای کشور ما ندارد و بهترین راهکار برای مقابله با چنین اتفاقاتی، تکمیل عملیات انسداد مرزی در کشورمان است.

وی افزود: البته نیروهای فنی و مهندسی در مرزهای شرقی کشور به صورت جدی فعالیت خود را ادامه می‌دهند و اقدامات اخیر اشرار در واکنشی به دستاوردهای ماست.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه گفت: متأسفانه محدودیت منابع‌ تکمیل انسداد مرزهای شرقی کشور را کند کرده است و اگر دولت و مجلس، حمایت‌های لازم را در بحث بودجه در خصوص انسداد مرزهای شرقی انجام دهند، ما می‌توانیم تا پایان سال آینده، بستن شرقی را تکمیل کرده و شاهد امن شدن مرزهای این منطقه همچون مرزهای زابل و زاهدان باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۹
انتشار یافته: ۴
چه ربطی به مجلس داشت؟!!!!
یعنی سردار متاسفانه عجب هفته نیروی انتطامی درست شد
سر انگشتي ميتوان حساب كرد : با 3000 ميليارد تومان چند تا از اين هواپيما ها ميتوان خريد و از مرز هاي ميهن غزيزمان دفاع كرد .
مجبور بودند شب بروند؟!!! خوب می گذاشتند روز می رفتند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی