بازدید 4753

آسیب ماجرای روغن پالم به دامداران

کد خبر: ۴۳۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴ 07 September 2014

یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: با تخلف چند واحد تولیدی لبنیات در استفاده از روغن پالم در محصولاتشان نباید کل صنعت لبنیات زیر سوال برود و آسیب ببیند.

بهرام بیرانوند در گفتوگو با ایسنا منطقه لرستان، بیان کرد: اینکه در برخی از محصولات لبنی از روغن پالم استفاده شده باید بررسی شود که چه واحدهایی بودند؟ آیا مجوز داشتند؟ و چنانچه واحدی تخطی کرده به این معنا نیست که کل صنعت لبنیات زیر سوال برود و آسیب ببیند.

وی با انتقاد از اینکه فضایی که ایجاد شده آسیب جدی به کارگاهها و دامداران وارد کرد، ادامه داد: سوال اینجاست که وزارت بهداشت چگونه میتواند این فضا را جبران کند، فروشندگان، فروشگاهها و سوپرمارکتها اعلام کردند که بخش اعظمی از محصولات آنها به کارخانه عودت شده و با این تفاسیر خرید شیر کاهش یافته و متأسفانه دامدار به شدت متضرر شده است.

بیرانوند با تأکید بر افزایش توانایی رقابت کشاورزان، اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش کشاورزی و دامپروری وظیفه تأمین قوت مردم را بر عهده دارد نیاز است که این قشر از امکانات، یارانه و تسهیلات لازم استفاده کنند که متأسفانه در برخی موارد دیده میشود که مدیران درکشان از فضای تولید متناسب با واقعیت نیست.

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: اگر بخش کشاورزی و تولید حمایت نشود وابسته به بیگانه خواهیم بود و قطعاً آنها نیز واردات را از ما دریغ میکنند پس نیاز است مانند همه جای دنیا از بخش کشاورزی و تولید حمایت شود.

وی بیان کرد: اعتباراتی که برای بخش تولید و لبنیات هزینه میشود نوعی سرمایهگذاری است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر