بازدید 65213

آخرین آمار طلاب حوزه‌های علمیه

کد خبر: ۴۳۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۳ 01 September 2014

17 هزار طلبه جدید امسال وارد حوزه های سراسر کشور می شوند.

به گزارش واحد مرکزی خبر مدیر حوزه های علمیه کشور عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حدود 150 هزار طلبه در سراسر کشور مشغول تحصیل هستند گفت: در سال تحصیلی 93-94 هفده هزار طلبه جدید وارد مدارس علمیه کشور می شوند .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری افزود : هزار و 200 نفر از طلاب جدیدالورود در مدارس قم پذیرش می شوند که با پذیرش آنها طلاب مشغول به تحصیل در قم به بیش از 80 هزار نفر می رسد.

وی خاطرنشان کرد مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه ها یکشنبه 16 شهریور همزمان با میلاد امام رضا علیه السلام در مدرسه فیضیه قم برگزار می شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور از اجرای یک طرح آزمایشی ویژه سطح یک حوزه خبر داد و گفت : در این طرح برنامه آموزشی برای افراد جدیدالورود در مقاطع مختلف سیکل، دیپلم و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بصورت مجزا تدوین می شود تا از نظر آموزشی مشکلی برای افراد ایجاد نشود.

وی تصریح کرد : طرح جدید برنامه‌ آموزشی سطح یک، امسال در تعدادی از مدارس قم اجرا خواهد شد و پس از بررسی نقاط قوت و ضعف و رفع کاستی‌های احتمالی،‌ در سطح کشور به اجرا در خواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری احیای شکوه گذشته حوزه ها در تربیت عالمان دینی را از سیاست های حوزه برشمرد و گفت : توجه به توسعه کمی و کیفی حوزه استان ها از مهمترین این سیاست ها است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه هم اکنون 450 مدرسه علیمه در کشور فعال است تاکید کرد : هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به وضع مطلوب در زمینه مدارس علمیه و تعداد طلاب وجود دارد که بخشی از آن ناشی از کمبود اعتبارات و بودجه است .

وی در عین حال از افزایش رشته های تخصصی حوزوی در استان ها سخن گفت و افزود : رشته های تخصصی حوزوی از 16 رشته به 37 رشته افزایش یافته است و هم اکنون 20 رشته آن در 12 استان تدریس می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری به برخی سیاست های مورد توجه حوزه در خصوص طلاب اشاره کرد و گفت : رویکرد حوزه استفاده از جنبه های مثبت امکانات روز برای ارتقای علمی طلاب ؛ افزایش آگاهی آنان به دور از سیاست زدگی - و ارتباط بیشتر با حوزه های بین المللی مانند الازهر است.

مدیر حوزه های علمیه کشور در مورد رابطه حوزه با مسائل فرهنگی تصریح کرد : حوزه دیده بان بیدار نظام اسلامی است و تذکرات خیرخواهانه خود را در مواقع لزوم مطرح می کند.

وی افزود : دولت ها گاهی نظراتشان همراه با حوزه ها و گاهی برخلاف آن است ؛ هرجا این مواضع دینی باشد حوزه حتما پشتیبانی می کند و در موارد خلاف هم حوزه نظرات خیرخواهانه خود را به صراحت بیان می کند و تصمیم سازان عرصه فرهنگ هم انشاءالله ترتیب اثر می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری به دغدغه مراجع در مورد حضور طلاب در شهرستان های مختلف هم اشاره کرد و گفت: این دغدغه درست است و ما هم تقاضا می کنیم طلاب تنها در قم نمانند بلکه به شهرستان ها بروند تا مردم از وجود آنها بهره مند شوند و البته دستگاه های مرتبط هم باید در این زمینه فعال باشند.

وی به تنظیم و اولویت بندی مطالبات رهبری از حوزه هم اشاره کرد و گفت : به عنوان مثال یادگیری زبان عربی یکی از این موارد بود که بنا شده در مدارس علمیه پیگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری درباره تدوین بخشی از سند چشم انداز حوزه و طرح آمایش سرزمینی حوزه افزود : با تدوین کامل این اسناد نیازهای مختلف حوزه و برنامه ریزی برای آینده کاملا مشخص و طراحی می شود.

وی از وجود 3 هزار مبلغ ثابت در طرح هجرت بلند مدت خبر داد و گفت : این افراد بطور مداوم شبهات مطرح شده در فضای سایبری را شناسایی می کنند و سال گذشته یک هزار نفر از آنها تنها در آموزش و پرورش مشغول خدمت بودند.

مدیر حوزه های علمیه از تهیه تقویم آموزشی حوزه هم به منظور کاهش تعطیلات خبر داد و گفت : این تقویم برای هر یک از استان ها تهیه شده بگونه ای که در برخی استان ها یک ماه به دوره آموزشی اضافه شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل