بازدید 25326
۸
انتخاب جانشین «مام جلال»؛

سرانجام رئیس جمهور جدید عراق برگزیده شد

دقایقی پیش، رأی گیری در پارلمان به پایان رسید و پس از شمارش آرا، رقابت به «فواد معصوم» و «حنان الفتلاوی» محدود شد که با کناره گیری الفتلاوی، فواد معصوم، کاندیدای اتحادیه میهنی کردستان عراق به ریاست جمهوری برگزیده شد.
کد خبر: ۴۱۹۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶ 24 July 2014
تلاش جدید جمهوری‌خواهان آمریکایی برای ضربه زدن به مذاکرات هسته‌ای
پنجمین نشست پارلمان عراق، با حضور ۲۲۶ تن از نمایندگان با ریاست سلیم جبوری، رئیس پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش «تابناک»، پارلمان عراق امروز در پنجمین نشست خود برای انتخاب رئیس جمهور به ریاست سلیم الجبوری، جانشین «جلال طالبانی» تشکیل جلسه داد.

دقایقی پیش، رأی گیری در پارلمان به پایان رسید و پس از شمارش آرا، رقابت به «فواد معصوم» و «حنان الفتلاوی» محدود شد که با کناره گیری الفتلاوی، فواد معصوم کاندیدای اتحادیه میهنی کردستان عراق به ریاست جمهوری برگزیده شد. دکتر فواد معصوم ۷۶ ساله در دور نخست ۱۷۵ رأی به دست آورد و چون دوسوم آرا را به دست نیاورد، به همراه نفر دوم به دور دوم و نهایی رفت که در آنجا توانست با ۲۱۱ رأی رسما جانشین جلال طالبانی شود.

سرانجام رئیس جمهور جدید عراق انتخاب شد

فواد معصوم هورامی در سال ۱۹۳۸ در شهر کویه اقلیم کردستان متولد شده است. خانواده وی اصالتا اهل روستای «خرپان» هورامان اقلیم کردستان است.

وی در اوایل دهه ۵۰ میلادی برای تحصیل به مصر می‌رود و مدرک دکترای خود را در رشته فلسفه می‌گیرد.

فواد معصوم پیش از پیوستن به حزب دموکرات کردستان در سال ۱۹۶۴ عضو حزب کمونیست عراق بوده است. وی در سال‌های دهه ۶۰ افزون بر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های حزبی در حزب دموکرات در دانشگاه‌های بغداد و بصره مشغول به تدریس بوده است. او به دلیل آشنایی با دنیای عرب و داشتن رابطه با رهبران مصر در سال ۱۹۷۳ از سوی مصطفی بارزانی، رهبر وقت حزب دموکرات کردستان، نماینده وی در قاهره انتخاب شد و تا سال ۱۹۷۵ به فعالیت خود در این سمت ادامه داد.

اما وی پس از شکست کرد‌ها در سال ۱۹۷۵ و عقب‌نشینی حزب دموکرات به رهبری بارزانی به سمت ایران، از حزب دموکرات جدا شد و در سال ۱۹۷۶ به همراه جلال طالبانی و چندین چهره دیگر، اتحادیه میهنی کردستان را راه اندازی کردند. فواد معصوم تا سال ۱۹۹۲ دبیر کلی اتحادیه انقلابی کردستان را بر عهده داشت.

وی پس از سقوط رژیم صدام در سال ۲۰۰۳ عضو مجلس عراق بوده و در سال ۲۰۰۴ نخستین رئیس مجلس عراق شد.

گفته می‌شود، جلال طالبانی و فواد معصوم دارای رابطه‌ای حسنه هستند، به گونه ای که جلال طالبانی، وی را یکی از روشنفکران محبوب در میان اعضا و هواداران اتحادیه میهنی معرفی کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۸
انشاالله نوری مالکی نخست وزیر شود
باز خدا را شكر كه اين كشور توانمند در اين أوضاع بحرانى با انتخاب رئيس جمهور خود را پيدا كند.
با این انتخاب آرامش به عراق برمیگرده چون دیگر کردستان عراق در فکر نا آرامی نیست
doroud be harchi korde
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
اینا که منفی دادن کین؟
بسیار آدم خوی است و افتاری برای کردها و عراق است
خدا رو شکر . خیلی خوشحال شدم.
خدا را شکر. انشاالله باغث حفظ یکپارچگی عراق و دفع شر تروریست ها بشود. قدرتمندی و ثبات کشور های عراق و سوریه و افغانستان برای کشور ما حیاتی است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل