بازدید 9163

آیةالله صافی:مطالب چند روزنامه‌ خطرناک است

یکی از مراجع تقلید قم گفت: در بعضی روزنامه‌ها، فکرها و حرف‌هایی زده می‌شود که خطرناک است و در صورتی که این‌ها ادامه پیدا کند و ما آن طوری که باید موضع نگیریم، ارزش‌ها رو به اضمحلال می‌رود.
کد خبر: ۴۱۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹ 27 June 2014
یکی از مراجع تقلید قم گفت: در بعضی روزنامه‌ها، فکرها و حرف‌هایی زده می‌شود که خطرناک است و در صورتی که این‌ها ادامه پیدا کند و ما آن طوری که باید موضع نگیریم، ارزش‌ها رو به اضمحلال می‌رود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار اعضای هیئت مدیره مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به وظایف بسیار سنگین حوزه علمیه در جامعه اظهار کرد: وظایف امروز حوزه‌های علمیه بسیار متعدد و سنگین است. باید همه آقایان طلاب و فضلا مجاهدت کنند تا از عهده این وظایف برآیند.

وی افزود: انسان وقتی روزنامه‌ها و مجله‌ها را بخواند و حرف‌هایی که زده می‌شود، بشنود و خط‌هایی را که برخی دارند مشاهده می‌کند در می‌یابد چه اندازه وظیفه حوزه علمیه سنگین است، باید در مقام دفاع از دین و حدود و ثغور احکام اسلام به ادای وظیفه بپردازد.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی بیان کرد: من نمی‌خواهم اسم شخصی را بگویم، ولی در بعضی روزنامه‌ها، فکرها و حرف‌هایی زده می‌شود که خطرناک است و در صورتی که اینها ادامه پیدا کند و ما آن طوری که باید موضع نگیریم، ارزش‌ها رو به اضمحلال می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه متصدی اصلی دفاع از دین حوزه علمیه است افزود: باید در مقام دفاع از دین سعی و تلاش کرد و اساتید و طلاب محترم بدانند هر خطایی که در جامعه در برابر دین رخ دهد، ما مسئول هستیم. باید روحانیت روی این مطالب اهتمام داشته باشد و جلوی مفاسد را با قدرت بگیرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیات و روایات در باب امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: قبل از انقلاب بسیاری از گناهانی که انجام می‌شد با زور زورمداران بود، ولی علما و مردم متدین استنکاف داشتند، امّا متأسفانه امروزه از آن گناهان نه تنها اجتناب نمی‌شود، بلکه استقبال هم می‌شود. انسان می‌ماند چه بگوید؟! چرا انکار منکر نمی‌کنیم. همه علما و روحانیت و مردم با ایمان باید در مقابل منکرات و مطالب خلاف واقع عکس‌العمل نشان دهند.

وی تصریح کرد: خداوند متعال ویژگی خاص امّت اسلام را امر به معروف و نهی از منکر می‌داند و می‌فرماید «کُنْتُمْ خَیرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکر» البته با امر به معروف و نهی از منکر عدّه‌ای خاص، تکلیف از دیگران برداشته نمی‌شود. علمای بلاد و حوزه‌های شهرستان هم باید به این وظیفه مهم و دفاع از عقاید صحیح اسلامی مشغول باشند. البته در بلاد و شهرستان‌ها، عالم جامع الاطراف و مجتهد کم است و اساتید حوزه قم باید به شهرستان‌ها هجرت کنند تا مردم و حوزه‌های آنجا از وجود آنها استفاده کنند.

استاد حوزه علمیه قم یکی از وظایف مهم روحانیت و اساتید را شناخت شبهه‌ها و اشکالات دانست و گفت: حوزه باید نسبت به فرقه‌های باطل و اشکالاتی که آنها دارند آشنا بوده و جوابگو باشد.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود بیان کرد: اساتید حوزه همه باید با هم همکاری داشته باشند و نقاط ضعف و قوّت را شناخته و به بالندگی و پویایی حوزه کمک کنند، با حفظ همان سبک و روش سنتی و با استفاده از وسایل ارتباطی امروز، از دین مقدّس اسلام و معارف نورانی اهل‌بیت (ع) دفاع کرده و با تبلیغ حسن، مقاصد عالی و اهداف مقدّس اسلامی را به دنیا برسانیم.

این مرجع تقلید ضمن مسئلت توفیق برای حاضران در جلسه گفت: اگر کوتاهی کنیم و بگذاریم هر کس هر چه دلش می‌خواهد علیه دین و احکام اسلام بگوید و بنویسد، نزد امام زمان (عج) مسئول هستیم.

آیت‌الله صافی گلپایگانی افزود: باید یک بسیج بزرگ دینی و عقیدتی در حوزه انجام شود، همه آقایان طلاب برای دفاع از دین و مکتب بسیج شوند و همه با توجّه به اهداف امام زمان (عج) درصدد برآوردن آن اهداف گام برداریم. من هم دعا می‌کنم خداوند متعال روز به روز بر توفیقات شما بیفزاید و بتوانید به دین خدمت کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی