بازدید 37626

آرایش زنان ایرانی به روایت خبرگزاری فرانسه

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به قلم «کریل جولیان» می‌نویسد: زنان ایرانی با وجود قانون حجاب در این کشور پول زیادی را صرف آراستن و آرایش صورت خود می‌کنند.
کد خبر: ۴۱۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸ 22 June 2014
خبرگزاری فرانسه در گزارشی به قلم «کریل جولیان» می‌نویسد: زنان ایرانی با وجود قانون حجاب در این کشور پول زیادی را صرف آراستن و آرایش صورت خود می‌کنند.

به گزارش عصر ایران، این گزارش می‌افزاید: به مرور زمان آرایش کردن برای زنان ایرانی همه‌گیرتر می‌شود و با وجودی که ساختار حکومت ایران، جمهوری اسلامی است، اما زنان ایرانی در زمینه آرایش کردن حتی از بسیاری از کشورهای لیبرال غربی هم جلوترند.

این گزارش می‌نویسد: زنان ایران 38 میلیون نفر از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و ایران هم‌اکنون در منطقه خاورمیانه پس از عربستان در جایگاه دوم و در جهان در جایگاه هفتم مصرف مواد و لوازم آرایشی قرار دارد.

تینا زرین‌نام یک طراح لباس 30 ساله ایرانی در این‌باره می‌گوید: غالب زنان ایرانی هر روز صبح به محض برخاستن از خواب مشغول آرایش می‌شوند. حتی اگر بیمار هم باشند بر این باورند که باید آراسته و آرایش‌کرده در مجامع عمومی ظاهر شوند.

این گزارش می‌افزاید: اخیرا کمپانی «لانکوم» فرانسه که یک برند معروف تولیدکننده لوازم آرایشی است با گرفتن یک جشن در هتلی در تهران بازگشت دوباره خود به بازار لوازم آرایشی ایران را جشن گرفت. این جشن با دعوت بیش از 400 نفر از همکاران و هنرمندان صورت گرفت.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد: این نخستین بار پس از انقلاب اسلامی در ایران است که یک برند معروف تولید لوازم آرایش غربی که زیر خط تولید کمپانی معروف «اوریال» فرانسه کار می‌کند، چنین مراسمی را در ایران برگزار می‌کند.

بر اساس این گزارش، پس از تحریم‌های اعمالی آمریکا پس از انقلاب اسلامی در ایران در دهه 1980 هیچ کمپانی تولید لوازم آرایشی آمریکایی در بازار ایران فروش نداشته است.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد: مصرف‌کنندگان لوازم آرایش در ایران به طور متوسط ماهانه یک ریمل می‌خرند در حالی که آمار خرید زنان فرانسوی یک ریمل در هر 4 ماه است.

بر اساس این گزارش، کمپانی فرانسوی «لانکوم» از سال 2010 در ایران شرکت توزیع‌کننده رسمی دارد و هم‌اکنون در کل ایران بیش از 20 مرکز فروش دارد.

یکی از مسئولان این شرکت فرانسوی می‌گوید: ایران بازار بالقوه و بزرگی برای ماست که ارزش آن سالانه صدها میلیون دلار است.

با این حال خبرگزاری فرانسه می‌نویسد: تنها 40 درصد از حجم بازار مصرفی لوازم آرایشی ایران از سوی توزیع‌کنندگان رسمی برندهای معروف تامین می‌شود و 60 درصد باقی از طریق کالاهای قاچاق وارداتی تامین می‌شود.

خبرگزاری فرانسه در ادامه می‌نویسد: در یک کشور تحت تاثیر تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی هر چند تامین و تهیه لوازم آرایشی گران به نظر برسد اما این کار به عنوان مرهمی کوچک برای زنان برای فرار از مشکلات روزمره زندگی‌شان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶۵
انتشار یافته: ۱۷
یکی از دلایل آرایش حجابه. حجاب زیبایی رو میپوشونه
مگر اینکه تو این زمینه ها رتبه های تک رقمی بگیریم
رتبه ی 7 مصرف مواد آرایشی!!!!
تو اقتصاد چندمیم؟
تو اشتغال زایی چندمیم؟
تو چیزای بی خاصیت رتبه ی خوبی تو دنیا داریم...
ای کاش زنان ما یک دهم اون چیزی رو که برای بیرون آرایش می کنند رو برای شوهراشون انجام بدند.
شوخی میکنی یه ریمل در ماه ؟ من یه ریمل می خرم یک سال استفاده میکنم
دروغ گفته، همين الان تو برزيل ، شما يه خانوم ديديد كه آرايش داشته باشه؟؟؟؟؟ ما كه نديديم!!!!!!!!!!!!!!!
عاشق جمله آخر شدم.
خیلی احساس بدبختی کردم!
این یکی را هم به بدبختی های خودمان اضافه کنیم
عادت داریم که همه چیز را به گردن دیگران و دولت و... بندازیم. این یکی که دیگه از خودمونه
ارایش زمانی می کنم که گریه کرده ام و می خواهم اشکهایم و سرخی چشمانم را پنهان کنم زمانی که می خواهم خستگی و رنجوری صورتم را پنهان کنم زمانی که می خواهم اثارناجوانمردی زمانه را پنهان کنم گاهی هم ارایش می کنم تا زن بودنم را به خودم یاداوری کنم زن بودنم یک زن ...
من به شخصه صورتی که آرایش نداره رو بیشتر میپسندم. با اینکه مرد هستم ولی دیگه اینقدر صورت آرایش کرده دیدم متخصص شدم و هرکی رو میبینم کاملا میتونم تصور کنم چه شکلی هست ولی وقتی کسی آرایش نداره میفهمم اینقدر اعتماد به نفس داره که پشت یه نقاب پنهان نشه. من مخالف این نیستم که زنها به خودشون برسن ولی خیلی‌ها دیگه صورت کم میارن وگرنه باز هم آرایش میکردن.
گزارش مطابق با واقعيت جامعه است
واااای... اخه ما دخترا، به ریمیل و آت و آشغالای آرایشی علاقه مندیم تابی جون....
دخترای ایرونی از فقر فرهنگی و اعتماد به نفس رنج می برن
دلخوشي ديگه اي كه ندارن . . . اين تنها دلخوشيشونه . . ازشون نگيريد ! . .
واقعا که شرم آوره در کشوری که ادعای اسلامی بودن دارند پول مملکت را صرف فساد می کنند.
پولی که سالانه مردم برای امور فرهنگی و خرید کتاب هزینه می کنند به مراتب از پولی که برای آرایش هزینه می کنند بیشتر است. توریست های خارجی که به ایران می آیند با تحیر به آرایش زنان ایرانی نگاه می کنند.
باعث تاسفه
متاسفم...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل