بازدید 21735
۹

گوشي‌هاي هوشمند سخت جان كه هرگز از آنها نشنيده‌ايد!

همه این گوشی‌های هوشمند از دو استاندارد بین‌المللی برخوردارند: IP-۶۷ و MIL-۸۱۰G. استاندارد نخست، مربوط به مقاومت گوشی هوشمند در برابر نفوذ آب و گرد و خاک به درون دستگاه است و گواهی دوم، خود مربوط به مجموعه‌ای از استانداردهایی است که ارتش ایالات متحده برای اطمینان از اینکه یک گوشی هوشمند در شرایط سخت آب و هوایی و همچنین در برابر آسیب‌های جدی مقاوم است، به کار می‌برد.
کد خبر: ۴۰۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰ 31 May 2014
گوشي‌هاي هوشمند سخت جان كه هرگز از آنها نشنيده‌ايد!
شايد هيچ چيز‌ براي يك كاربر بدتر از این نباشد که‌ گوشي هوشمندش را بر اثر يك سانحه يا اتفاق از دست داده باشد. خوشبخنتانه گوشي‌هاي هوشمند روز‌به‌روز در برابر سوانح و اتفاقات مستحكم‌تر مي‌شوند، ولی هنوز آسيب‌پذيري آن‌ها بسيار‌ است؛ اما اين مدل گوشي‌هاي استثنايي به گونه‌اي طراحي شده‌اند كه از جنگ هم جان سالم به در ببرند!

به گزارش «تابناک»، گوشی‌های هوشمند به اصطلاح سخت‌جان و نیرومند ـ که به این معروفند که از جنگ هم جان سالم به در می‌برند ـ دستگاه‌های جدیدی نیستند و سابقه آن‌ها به پیشینه تاریخچه ساخت گوشی هوشمند باز‌می‌گردد؛ اما امروزه این نوع گوشی‌های هوشمند با تعداد بیشتری ساخته می‌شوند و در اختیار افراد بیشتری قرار می‌گیرند.

همه این گوشی‌های هوشمند از دو استاندارد جهانی برخوردارند: IP-۶۷ و MIL-۸۱۰G. استاندارد نخست، مربوط به مقاومت گوشی هوشمند در برابر نفوذ آب و گرد و خاک به درون دستگاه است و گواهی دوم، خود مربوط به مجموعه‌ای از استانداردهایی است که ارتش ایالات متحده برای اطمینان از اینکه یک گوشی هوشمند در شرایط سخت آب و هوایی و همچنین در برابر آسیب‌های جدی مقاوم است، به کار می‌برد.

آن گونه که به نظر می‌رسد، این گوشی‌های هوشمند با این استاندارد‌ها قادر به تحمل سختی‌های بسیاری هستند.

بگذارید نگاهی به چند نمونه از این مدل‌های سخت‌جان داشته باشیم؛

Samsung Galaxy S۵ Active


آخرین مدلی که از نمونه گوشی‌های سخت‌جان روانه بازار شده، Galaxy S۵ Active شرکت سامسونگ و در واقع نمونه تغییر یافته‌ای از گوشی Galaxy S۵‌است. این مدل یک تفاوت اساسی با سایر نمونه‌های مشابه خود دارد و آن اینکه از سخت‌افزار‌ها و نرم‌افزاهای به روز برخوردار است.

این مدل آخرین نسخه اندروید را ‌روی خود نصب دارد و از‌‌ همان صفحه ۵.‌۱ اینچ Galaxy S با وضوح ۱۰۸۰p برخوردار است. مورد دیگری که این مدل از Galaxy S۵ به ارث برده، دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسل آن است که منجر به این شده تا برای نخستین بار یک گوشی سخت‌جان از یک دوربین قدرتمند برخوردار باشد:
گوشي‌هاي هوشمند سخت جان كه هرگز از آنها نشنيده‌ايد!

Kyocera Torque

‌تعادل و هماهنگی در بین عملکرد و ابزارهای یک‌ گوشی هوشمند سخت‌جان، یکی از نکاتی است که در ساخت و طراحی این مدل از گوشی‌ها به شدت به آن توجه می‌شود. گوشی هوشمند Kyocera Torque‌ از شرکت Sprint‌ یکی از مدل‌هایی است که این ویژگی را به خوبی داراست؛ البته اکنون بیش از یک سال از عمر این گوشی می‌گذرد.

متأسفانه این گوشی هوشمند، ‌از نسخه مربوط به دو سال گذشته سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند، ولی امکانات اصلی به کار گرفته شده در آن همچون Push to Talk‌از جمله مواردی است که‌ به آن برجستگی خاصی می‌بخشد.
گوشي‌هاي هوشمند سخت جان كه هرگز از آنها نشنيده‌ايد!

Casio G'zOne Commando

این مدل گوشی نیز همانند Torque کمی قدیمی است. تنها تفاوت آن با مدل قبلی در این است که از نسخه به‌روز‌تری از اندروید استفاده می‌کند. همچنین بر خلاف Torque‌که از حافظه پایه ۴ گیگابایت برخوردار است، این مدل از حافظه درونی منطقی و قابل قبول ۱۶ گیگابایت بهره می‌برد و از سویی مجهز به یک دوربین ۸ مگاپیکسلی است.

اما مهم‌ترین نکته در خصوص این گوشی هوشمند را باید در طراحی منحصر‌بفرد آن جستجو کرد. طراحی این گوشی به گونه‌ای است که به سادگی و در نگاه نخست، سخت‌جان بودن آن و منحصر‌بفرد بودن استفاده از آن را نشان می‌دهد.
گوشي‌هاي هوشمند سخت جان كه هرگز از آنها نشنيده‌ايد!

CAT B15

‌گوشی‌های هوشمند سخت‌جان از سوی دولت‌ها و نهادهای امنیتی و در راستای استفاده پرسنل خود در محیط‌های کاری سخت خریداری می‌شود. شرکت CAT که در ساخت تجهیزات ساخت و ساز و عمرانی مشهور است، در سال ۲۰۱۲ اقدام به فروش گوشی‌ هوشمندی کرد که دقیقا مطابق با این مسیر باشد.

گوشی هوشمند CAT B۱۵‌ البته از جنبه‌هایی نا‌امید کننده است. مهم‌ترین آن‌ها فقدان LTE یا Long Term Evolution است؛ اما این جنبه‌ها زمانی که بحث بر سر سخت‌جانی گوشی و استفاده از آن در شرایط خاص باشد، در اولویت دوم قرار می‌گیرند. بدنه آلومینیومی آن در بالا و پایین با پلاستیک با کیفیت و مقاومی پوشیده شده‌ که از آن یک گوشی فوق‌العاده با کیفیت و خوش‌‌‌دست ساخته است.
گوشي‌هاي هوشمند سخت جان كه هرگز از آنها نشنيده‌ايد!

Nautiz X

این مدل گوشی سخت‌جان ساخت شرکت Handheld ‌و ویژه ‌مشتریان با نگاه متفاوت طراحی شده است. بر خلاف بیشتر گوشی‌های سخت‌جانی که از استاندارد MIL-۸۱۰G برخوردار هستند، این گوشی با استفاده از متدهای واقعی که ارتش ایالات متحده از آن‌ها برای طبقه‌بندی این دستگاه‌ها استفاده می‌کند، آزمون شده است.

همچنین این گوشی از یک LCD‌ ۴ اینچ برخوردار است که مخصوص کار در روشنایی روز طراحی شده. همچنین قابلیت انتخاب فرکانس رادیویی برای ارتباط در این گوشی فراهم است که البته همه فرکانس‌ها ‌روی نسل ۳ قرار دارند.

از دیگر ویژ‌‍‌گی‌های خاص این گوشی، می‌توان به اندازه و قدرت باتری آن و همچنین نسخه اندروید ۴ نصب شده بر‌ آن اشاره کرد. البته ‌روی برخی از نمونه‌های این مدل سیستم عامل ویندوز Embedded Handheld ۶. ۵ نصب شده ‌که نسخه‌ای قدیمی از سیستم عامل ویندوز فون است.
گوشي‌هاي هوشمند سخت جان كه هرگز از آنها نشنيده‌ايد!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۹
ممنون از شما ولی اصلی ترین گوشی در این موضوع گوشی های شرکت سونیم هستش که از همه اینها سخت جان تره و تمامی استاندارد ها رو داره
http://www.gsmarena.com/sonim_xp5300_force_3g-4255.php
پاسخ ها
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
بله در زیر همین لینک صفحه ای هم که داید دو نفر کسایی که اون گوشی رو خریدن اظهار ندامت شدید کردن
GLXراحت تو جیب جا میشه!!!!!!
سلام بد نبود قیمتهایش راهم قید میکردید
نوت بوک مقاومم معرفی کنید
Trash
SONY برتر از هر لحاظه نسبت به مارک های اورده شده در این گزارشه
سلام
xperia active را فراموش کردید
1100 رو یادتون رفت ... ما پی ساختمونمونو با 1100 کار کردیم . الان در برابر زلزله های 9 ریشتری مقاومه خونمون
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی