بازدید 58086
روز چهارشنبه چهاردهم اسفند ماه رخ داد:

خودسوزي جانباز 20 درصدي جلوي بنياد جانبازان

متأسفانه تلاش يكي از کارمندان دلسوز و شجاع بنياد به نام «مصطفي ـ ي» که براي مهار خودسوزي جانباز اقدام کرده بود، بي‌نتيجه ماند و علاوه بر سوختگي‌هاي عميق جانباز يادشده، کارمند بنياد نيز از ناحيه دست راست و صورت دچار سوختگي شده است.
کد خبر: ۳۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۵ 07 March 2009
گزارش‌هاي دريافتي به «تابناک» از خودسوزي جانباز 20 درصدي مازندراني در برابر کميسيون پزشکي سازمان رسيدگي به امور جانبازان خبر داده‌اند.

از علت اين حادثه که در روز چهارشنبه، چهاردهم اسفند ماه رخ داده، هنوز خبر رسمي انتشار نيافته و تلاش‌هاي خبرنگار «تابناک» نيز براي دريافت اطلاعات از جزئيات اين خبر با روابط عمومي و مسئولان بنياد جانبازان، نتيجه‌اي در بر نداشته است.

بنا بر اين گزارش، منابع خبري نام جانباز مازندراني را «عليرضا ـ ق» اعلام کرده و توضيح داده‌اند كه متأسفانه تلاش يكي از کارمندان دلسوز و شجاع بنياد به نام «مصطفي ـ ي» که براي مهار خودسوزي جانباز اقدام کرده بود، بي‌نتيجه ماند و علاوه بر سوختگي‌هاي عميق جانباز يادشده، کارمند بنياد نيز از ناحيه دست راست و صورت دچار سوختگي شده است.

هر چند بازتاب اين گونه اخبار ناخوشايند، همواره تأثير نامطلوبي بر روحيه مردم عزيز دارد، اميدواريم مسئولان مربوطه و كارشناسان اجتماعي با اقدامات بموقع و پاسخگويي‌هاي متعهدانه، از بروز چنين حوادثي تا اندازه‌ زيادي پيشگيري کنند.

گفتني است، متأسفانه پس از وقوع خودسوزي‌هاي پيشين، هنوز هيچ اطلاع‌رساني مناسبي از عواملي كه منجر به اين پديده ناهنجار اجتماعي شده، از سوي مسئولان به مردم صورت نگرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۸
انتشار یافته: ۰
اینها همان جوانمردهایی هستند که برای دفاع از ناموس این کشور جنگیدند...شرم بر ما
سايت شما با اين گونه اخبار مسئول مستقيم اين اتفاق ها است.
سلام
جای تعجب نیست بیاد دارم که خبری زده بودید در خوص بلیط نیم بهای جانبازان و ظلمی که به این عزیزان یم شود
من خودم شخصا شاهد بودم که چند روز پیش در دفتر هواپیمایی جمهوری اسلامی در اصفهان فردی که جانباز بود با نامه مراجعه کرد برای بلیط دو سره خارجی و متصدی آنجا با کمال حقانیت گفت:بلیط برای مردم عادی تا 700000 هزار تومان هم به مقصد مالزی داریم اما برای شما که نیم بها هستید به قیمت بین المللی محاسبه می کنیم
یعنی
یک میلیون و دویست هزارتومان
این بنده خدا هم قبول کرد چون ظاهرا دانشجو بود
بعد از این متصدی خواست که برایش بلیط باز برای برگشت صادر کند تا زمانش را آنجا تنظیم کند
گفتند ما برای نیم بها یا جانبازان با تاریخ صادر می کنیم و نمی شود
القصه اینم دولت اصولگرا و اینم جانبازان
بخدا حق دارند که خودشونو آتش بزنند
تا بی منت شوند
واقعاً متأسفم، عزیزانی که برای حفظ نظام و کشور عضوی را از دست داده اند الان آنچنان در فشارند که اقدام به خودسوزی می کنند. بنده با مشکلات جانبازان از نزدیک آشنا هستم.
با سلام خواهشمندیم مسئولین محترم فکری هم به حال جانبازان زیر 25% بفرمایندکه جز اسم جانبازی از هیچ حق و حقوقی برخوردار نیستند.. برادر من متولد سال 48 است که در جنگ شیمیایی هم شده است و الان 20% جانبازی دارد الان با وجود مشکلات روحی بسیار و اینکه به همین دلیل تا این سن و سال فاقد کار و همسر می باشد سربار مادر پیر من است و هر روز از این کمیسیون به آن کمیسیون میروند. آخر بگویید انصاف است کسی که به هر نحوی مدتی را در جبهه گذرانده و از این کشور دفاع کرده و جان و اعصابش را در طبق اخلاص قرار داده اینچنین سربار خانواده شود و مادر پیر من با حقوق مستمری بگیری مخارج درمان او را بپردازد؟سوای اینکه صاحبخانه به دلیل اعصاب خرابی که دارد آنها را شب عیدی جواب کرده است...
عنوان جانباز 20% چه دردی را از این عزیزان دوا میکند وقتی که هیچ حقوق و مزایایی به ایشان اختصاص داده نمیشود جز یک کارت؟؟
به نظر من کسی که تنها در یک عملیات شرکت کرده باشد با دیدن صحنه های دلخراش جنگ حتما دچار بیماریهای مختلف پنهان و آشکار اعصاب میشود و بالای 20% جانبازی دارد.....
اون وقت اخبار 20:30 با آب و تاب از خودکشی یک شهروند ترکیه جلوی مجلس این کشور در اثر فشار اقتصادی صحبت می کنه و هر گونه خبر مربوط به خود سوزی های اخیر با کمال بیشرمی سانسور می شه
کاری ندارد فردا اعلام می کنند که این شخص معتاد بوده و تعادل روانی نداشته است
خیلی از مسائل روزمره و دروغهای شاخدار تاثیر نامطلوب بیشتری دارند. لطفاً با این بهانه سانسور نفرمائید. اشاعه حقیقت ها ، ولو تلخ باعث بخود آمدن مسئولین شده و کمی از شعار " فقط قربون خودم برم " کم میکند.
متاسفانه عملکرد بنیاد به نحوی شده که جای بسی تاسف است ، دایی من یکی از جانبازان شیمیایی و موج گرفته است سال پیش که به بنیاد مراجعه کرد درصد جانبازی وی از 25% به 17% کاهش یافت و این در حالی است که وی به دلیل شدت گرفتن عوارض موج گرفتگی بارها به بیمارستان اعصاب و روان برده شده کار خود و همچنین زندگی خود با سه فرزند را از دست داده است.
خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر گرداند
اتفاقا با اطلاع رسانی این اخبار می توان در کم شدن چنین مواردی کمک کرد
کامنت دوم خیلی جالبه!!
اولا خبر رسانی هیچ ایرادی نداره.
ثانیا مگه چند درصد مردم ایران اخبار رو از خبرگزاری هایی مثل تابناک دریافت مکنند؟
ثالثا بهتره اول فکر کنیم و بعد حرف بزنیم.
آقا یا خانمی که فرموده اند سایت تابناک مسئول مستقیم این اتفاق هاست، ممکن است دلایلشان را نیز ارائه دهند؟ چه ربطی به تابناک دارد؟ اگر تابناک این وقایع را اطلاع رسانی نکند، باید صدای آمریکا یا ... اطلاع رسانی کنند و چهار تا دروغ هم رویش بگذارند؟ شما بهتر است به خود آیید و بی دلیل و همین جور متری حرف نزنید برادر من.
در جواب آقای که گفته ▪" سايت شما با اين گونه اخبار مسئول مستقيم اين اتفاق ها است. " دقیقا من هم با شما موافقم این اخبار کاملا خیالی و بی اساس هستند ... اصلا کی خودسوزی کرده تا الان که این دومی باشه ؟؟!
قابل توجه جناب بادامچیان .... احتمالا این خودسوزی ها سیاسی است !!!!
از بی مهریهای مسئولان نسبت به همه عزیزانی که به گردن همه حق دارند کتابها می توان نوشت. اما دو نکته دارم یکی به مردم و یکی به عزیزان جانباز و ایثارگر و شاهد. به مردم: ملت بزرگ ببینید این هم آنچه بلندگوههای خارج سعی در القا امتیازات فراوان به این گروه "همه چیز باز" ولی سر افراز دارند خود ببینید و قضاوت کنید که امتیازات چه فراوانند و تا چه حد است که فردی از استیصال دست به چنین کاری می زنند.
به جانبازان و ایثار گران: عزیزان سعی کنید روحتان را به مادیات چشم کور کن که واقعا برخی مسئولین را نابینا کرده است و حب صندلی همه چیز را از آنها گرفته آلوده نکنید خود می دانم که انتظار خاصی ندارید و تنها احتمالا به دنبال کار یا شغلی برای سرپرستی خانواده خود دارید و با این وضع نا بهنجار اقتصادی که افراد سالم و اکثرا با مهارت و تحصیلکرده بی کارند چه کسی حاضر می شود به فردی که احتمالا عضوی از او ناقص شده است کار بدهد.
می دانم خیلی سخت است تحمل ولی باید سوخت و ساخت. آرمانهای ما بالاتر از همه چیز است و نباید آنها را با دست آویز قرار دادن مسائلمان توسط دنیا پرستان و صندلی پرستان معامله کنیم.
از آنهایی هم که اصولا به آرمانهای این افراد اعتقادی ندارند می خواهیم دلسوزی نکنندو اشک تمساح نریزند.
صدام و دول حامی او از پس این دلیران بر نیامدند . ببینید ما با آنها چه کردیم!!؟
شما بگویید کی به یک جانباز 20% شیمیایی مخرب اعصاب کار میدهد؟ جوانان سالم الان بیکارند چه برسه به کسی که به دلیل مشکلات عصبی مدام برای خود و اطرافیان جو تنش ایجاد میکند. تورا به خدا یکی بگه پس مخارج اینها چطور باید تامین شود؟
جانبازان و خانواده شهدا چشم و چراغ ما هستند و باید بدانند که ما در کنار آنانیم .
اگر فداکاری و ایثار این عزیزان نبود حالا من و تو راحت می توانستیم در این کشور زندگی کنیم. یک سرما خوردگی ساده چند روزی اوضاع و احوال زندگی عادی را بر هم می زند وای بر آن روزی که بیماری داشته باشی که تا آخر عمر با آن باید زندگی کنی. واقعا" شرم دارد جانبازان دلیر این مملکت هزینه درمان ندارند تازه به دنبال کار هستند ....................
يك مورد از اين خودسوزيها در هر جاي دنيا مي توانست باعث استعفاي كابينه اي بشود ولي در كشور ما دولت اينقدر حق به جانب است كه حتي در سطح معاونين وزير حتي اظهار خبردار شدن هم نمي كنند. يعني اينقدر مردن اين افراد بي اهميت است.حالا شما هم چاپ نكن.
چند نفر از اين موتلفه ها که کل بازار و اقتصاد دستشونه تاحالا تو جنگ شرکت کردند
حالا ميگيم خودشون پير هستند
بچه هاشون چی؟از برادر 16 ساله من که بايد بزرگتر بوده باشند که سال 62 رفت سال 74 استخوناشو آوردن
شرم بر کسانی باد که مشکلات اقتصادی که برای مردم به وجود آوردند را سياسی جلوه ميدهند
سلام
1. اصلا تعجب نکردم چون برادرم دچار همین معضل است.
2. جانبازان شهیدان زنده اند. تکریم شهید ؟!
اگر مطبوعات اعلام کنند عامل تشدید اینگونه موارد هستند و اگر از کنار آن بگذرند در منکوب کردن مظلوم کمک کرده اند پس شمائی که به غیرتتان بر می خورد چاره ای بیندیشید این خلق الله بعد از خدا به چه کسی پناه ببرند
آقاي لاريجاني اين يكي هم معتادند؟
نظر دوم خیلی باحاله از نظر این فرد همه باید ساکت باشند تا ایشان راحت باشه.
فقط بلديم واسه مردم اين كشور و اون كشور و رئيس جمهور تحت تعقيب سودان و ... دلسوزي كنيم و پول جمع كنيم. از قديم گفتن چراغي كه به خونه رواست به مسجد حرومه. اين عزيزان كه اين همه حق گردن همه ما دارن آيا سزاواره باهاشون اينطوري برخورد بشه كه دست به خودكشي بزنند؟
فرداي قيامت چه جوابي دارين كه بهشون بدين؟
اون از نامه فرزند شهيد كه دارن از خونش بيرونش ميكنن اين هم از خودسوزي اين جانباز.
فقط بلديم از اينها استفاده ابزاري كنيم. هفته جانباز يه شاخه گل بگيرين برين ديدنشون توي آسايشگاه و بعدش باي باي كنين تا سال بعد.
هفته دفاع مقدس هي بگين اين انقلاب از خون هزاران شهيد آبياري شده و ما همه مديونشون هستيم. بعد بچه هاي شهيد رو از خونشون بيرون كنين
بسیار تعجب بر انگیز است که دوست عزیزی فرمودند تابناک با این اخبار و اطلاع رسانی عامل اصلی این اتفاقات است!!! احتمالا باید به جای این کار تابناک آمار بده که بعد از سال ... آمار خودسوزی در کشور نصف و آمار سلامت جانبازان دوبرابر شده !!! و به کمک آمار به خودمون تلقین کنیم که شرایط بسیار مطلوبی داریم. تا وقتی که یک مسئله مطرح و کارشناسی نشه و همیشه سعی در لاپوشونی مسائل داشته باشیم وضعیت همینه و با نگفتن اخبار هم چیزی حل نمیشه و فقط میشه گفت که در عوامفریبی پیشرفت خوبی داشتیم .
اينكه الان جلو آمريكا گردن ميكشيم به خاطر جانفشاني همينها بود من با سهميه دانشگاه مخالفم ولي تامين مالي كمترين حقشان است.
بارها تذکر دادیم نسبت به مدیریت این نهاد مقدس باید برکنار شود وشما هم با دل وجرات این مطلب را چاب کنید. متاسفم چون من هم جانباز 35٪ هستم وبقدری در تنگنا هستم که جز به این عمل کار دیگری به ذهنم نمی رسد چون در کشور اسلامی ما توجهی به ما نمی شود.
بنده خود جانبازی هستم که تا کنون به بنیاد مراجعه نکرده ام باید در کنار این واقعیتهای تلخ این مسئله را هم در نظر داشته باشیم که ما تعداد زیادی جانباز جبهه نرفته داریم که با استفاده از پول و پارتی و پررویی توانسته اند کارتهای جانبازی با درصد بالا تهیه کنند و آنها از مزایای متنوع همیشه بهره برده اند ولی جانبازان واقعی یا از درون سوخته اند و یا از بیرون
به خدا و رسول قسم من با یک آقایی در پیک موتوری آشنا شدم که بعد از کمی مصاحبت با ایشون فهمیدم بچه های جبهه و جنگه اونم 7 سال .
جانباز 75 درصد بود ولی ریالی از بنیاد دریافت نمی کرد .
می گفت من که می تونم کار کنم . بزار اون پولی رو که به من می خوان بدن ، بدن به کسی که وضعش از من بدتره و زمین گیره .
می گفت زندگی من این موتوره ( یه هوندا 125 ) که تو پیک کار می کرد .
آخه چی باید گفت ؟
به قرآن قسم گریه ام گرفت . ازش زود خداحافظی کردم روم رو برگردوندم و اشک ریزون رفتم . انقدر که این مرد بزرگ بود .
چی بگم ؟
البته وظیفه همه است که تا سرحد ممکن که قانون تعیین کرده است از این عزیزان که چشم چراغ دل ما هستند پشتیبانی کنند اما یک نکته فراموش نشود که اگر به احتمال بسیار کم (که البته در جانبازان واقعی وجود ندارد ) کسی بخواهد با این گونه کار ها بیش از انچه قانون تعیین کرده است مطالبه نماید چه باید کرد ؟
من 19سالمه. جنگ رو ندیدم! این نسلی که برای من آرامش آوردند رو نه درک می کنم نه درکم می کنند. اما الان تنم داره می لرزه و دارم به مسولان فوش می دم!
آنان که خود را به خواب می زنند وقتی بیدار می شوند که اب از سرشان گذشته است . آیا براستی سایت تابناک با سانسور کردن و یا خودسانسوری و یا برخورد سلیقه ایی با اظهار نظرات خوانندگان چه اندیشه و تفکری را رهبری می کند با وجود این همه امکانات برای دسترسی به اخبار و اطلاعات صحیح و درست ایا مسولین گرامی سایت وزین تابناک در این اندیشه هستند تا با ایجاد محدودیت و عدم انتشار اظهار نظرات خوانندگانی که فقط به خاطر انتقاد صریح و شفاف از مقامات دولت نهم رونمایی نسبتا قابل قبول از وضعیت اسفبار مردم ایران را ترسیم کنند ایا باور ندارید که جامعه ایران در حال خودسوزی از درون قرار دارد و امروز ابتکار و خلاقیت جای خود را ناامیدی و یس داده است . انچه را که شما چاپ نمی کنید بدانید و اگاه باشید که همه ان را می دانند و خود شما نیز ان را می دانید اما ماندن بهتر از نگفتن است


مقامات دولت نهم که در زمینه آسیب شناسی اجتماعی و امنیی تخصص دارند باید در خصوص خودسوزی انسانهای توانمند دیروز که امروز از ادامه زندگی خود مایوس و ناامید شده اند تحقیقات خود را آغاز کنند ممکن است این یک نوع براندازی گرم باشد و هر روز اخبار رسانه ملی از خودکشی و مشکلات اجتماعی که برای مردم امریکا و اروپاه پدید امده است خبر می دهد اما تاکنون حتی دریغ که یک بار از انچه که بر سر جانبازان و مجروحان دفاع از ناموس و خاک و دین و حفظ نظام جمهوری اسلامی دارد می اید سخنی شنیده باشیم . اگر هر کدام از این جانبازان و مجروحان و اسرای هشت سال دفاع مقدس در هر کدام از کشورهای اروایی زندگی می کردند امروز زندگیشان کاملا تامین بود و کمترین دغدغه ایی نه در تامین داروها و درمان خود داشتند و نه در ادامه زندگی با مشکلی روبرو می شدند. غیرتنودان دیروز که امروز محتاج نوکیسه هایی شدند که مقام و میز و صنندلی را نشسته فتح کرده اند. احمد علیپور
این عزیز نه تنها خودشو سوزوند بلکه دل ماها رو هم سوزوند !
اي خدا بر ما ببخش كه اينگونه با شريفترين مردم ميان خود رفتار ميكنيم.
بنظر من که یک جانباز 20 درصد هستم بد ترین برخورد ها را در کمیسیون پزشکی با جانبازان میکنند با کمال تاسف . . . . میانگین سن اطبا کمسیون هم جالب است
برخی کمیسیون های پزشکی واقعا بد برخورد می کنند. من هم یک جانباز هستم در کمیسیون پزشکی اصفهان که برای اولین بار حاضر شده بودم متاسفانه برخوردشان با من مثل یک مجرم بود. ای کاش دست کم مانند یک متهم برخورد می کردند. من تاکنون از بنیاد هیچ چیز مطالبه نکرده ام و هیچ چیزی هم دریافت نکرده ام؛ به جز یک جفت عصای معمولی. برخی مسئولان بنیاد، جانبازا را تحقیر می کنند!! اما اگر باز هم اوضاع بحرانی بشود و نیاز باشد آماده فداکاری و جانبازی هستیم و اجر معنوی خودمان را با این جماعت معامله و سودا نمی کنیم.
از این رخداد بسیار متاثر شدم. امید است مسئولان متنبه شوند.
سالها پیش در اروپا بودم برادر جانبازی در ان کشور بود و به عنوان کارمند محلی کار میکرد تا بتواند هزینه درمان خودش را فراهم کند قرار بر این بود پای این برادر عزیز را قطع نمایند ولی در انجا پرفسوری المانی بود که با جدیت برای درمان این عزیز تلاش میکرد تا قطع نکردد این پرفسور وقتی میدید این جانباز خودش کار میکند و هزینه درمان را تهیه کند مرتب افسوس میخورد در یکی از روزها که داشت پای این برادر را عمل میکرد خودش میگفت ما هنوز سربازانمان که در جنک جهانی دوم بودند را پوشش میدهیم حتی به خانوادهایشان سرویس میدهیم ولی چطور دولت مردان شما اینکار را نمیکنند
این پرفسور بخاطر اینکه بتواند کمک بیشتری انجام دهد رفته بود با یک دختر هجده ساله صحبت کرده بود تا بیاید سوری همسر این جانباز بشود تا بتواند از بیمه پولی بگیرد ان سال 1376 من محاسبه کردم حدود چهل میلیون میشد ولی این برادر جانباز عزیز به ان پرفسور گفت من بخاطر پول اعتقاداتم را زیر پا نمی گذارم برای من خیلی سخت
بود چرا قبول نمی کند با توجه به اینکه نیاز داشت برای درمانش ان پول را ولی خودش کار میکرد و هزینه را پرداخت میکرد ولی متاسفانه مسولین ما همه چیز را فراموش کردند خدمتی که به این عزیزان نمی کنند بیشتر اوقات سنک اندازی هم میکنند تازه به قول اقای بادامچیان تازه میگوید اینها سیاسی هست شما بخوان تا اخرش را
سلام...دشمنان را چرا خوشحال مي کنيد. اگر آقاي خاتمي ریيس جمهور بود آيا اين خبر را درج مي کرديد..شرم کنيد..بازتاب شرم کن..مرگ بر منافين قديم و جديد.
شرم بر ما باد.شرم
اين بود ميگفتيم اينا چشم و چراغ ما هستن؟
امام راست گفت كه نگذاريد انقلاب به دست نا اهلان و نامحرمان بيافتد...
يك فرزند شهيد
كامنت دومي بسيار خنده دار است، ممنون از اطلاع رساني شما -
از يك طرف در فيلم اخراجي ها به مسخره كردن شهدا مي پردازيم و از طرفي .... واي بر ما كه قدر شهدا و جانبازان را نمي دانيم ...
اگر تو دوره هاي قبل از این اتفاقات می افتاد، خیلی ها اعتراض می کردند، پس علت سکوت مسئولین کشوری سر کار نبودن جناح مخالف است نه مردم و آسایش شان.
شما برید یه تحقیقی بکنید ببینید که المان برای نظامیانی که در زمان هیتلر بودند چه عزت واحترامی قایل هست انوقت مقایسه کنید با جانبازان خودمان !
آقايان كلاهشونو بذارن بالاتر
از نام انها و ایثارشان بهره می بریم و از جانشان مملکت را حفظ می کنیم ولی حاضر نیستیم به مشکلات اینان توجه خاص نماییم. مگر جانبازان چند سال دیگر زنده اند که ایقدر وقت تلف می کنیم. در روز قیامت چه پاسخی داریم.
من كه كاره اي نيستم به خدا قسم از خودم شرم كردم. شرم بر ما! ما داريم به كجا مي رويم؟!خداوندا تو بزرگي و بخشنده. خدايا تو را قسم ميدهم به آبروي كساني كه اين عزيزان با نام آنها به صف دشمن ميزدند، كساني را كه دل شكسته اين پاره هاي تن ميهن، اين مردان بي ادعا، اين همرزمان شهدا و اسناد زنده پايداري و بزرگي مردم ايران را خون ميكنند خودت عقوبت ده. آمين
بنده جانباز با درصد بالا هستم بر اساس مقايسه اي كه به صورت يك حساب سر انگشتي دارم به طور قطع وضعيت جانبازان از هر نظر در دولت پیش به مراتب بهتر بود. به نظر من بنياد بد نيست بيلان كار خود را در چند سال پیش با چند سال اخیر مقايسه كند. در بنياد برخورد ها قرون وسطايي است. به طور مثال يك كميسيون پزشكي براي دندان پزشكي درست كرده اند كه يكي از دكترهاي با سطح علمي پايين گذاشته اند جانباز بايد درمان هاي دندانش را اين آقا تعيين كند بعد يك برگه به جانباز مي دهند تا با آن برگه به دندانپزشكي برود و دندان هاي خود را ترميم كند در خيلي از مواقع تشخيص دندانپزشك بنياد با پزشك انتخابي جانباز متفاوت است بعد ار كلي مشكلات جانباز بايد فاكتور را به بنياد بدهد تازه بنياد ممكن است فاكتور را نپذيرد. خلاصه اين داستان كش و قوس دار همچنان ادامه مي يابد تا جانباز از فرط عصبانيت اقدام به كارهايي نمايد كه تمام آن به دليل اين است برنامه ريزان فكر كوچكي دارند. شما هر چيزي را كه بخواهيد بررسي كنيد با اين مشكلات مواجه مي شويد در بنياد نسبت به جانبازان حس گدايي دارند. اخيرا هم كه با يك انتخابات فرمايشي در شهرستان ها و استان ها و كشور مجلس مشورتي درست كرده اند اكثر اين افراد حاميان دولت هستند و از منتقدان كسي را دعوت نكرده اند.
درود بر تابناکی که بدون حب و بغض اطلاع رسانی میکند ؛به خدا در حالی که می خواهم این کامنت را تایپ کنم اشکانم سرازیر است برای کسانی که در سالهای آتش و باروت برای همه ما از هر جناح و حزبی تلاش کردند و جان خود را که ارزشمند ترین داشته هر انسانی است برای رفاه ما فدا کرده اند ؛ دو سال پیش در همین ایام بود که خبر خود سوزی فرزند شهیدی به من رسید پدرش ازسادات و شهدای شلمچه بود که 6 فرزند خود را رها کرد و در جبهه و غربت تمام شهید شد و تمام بار زندگی بر دوش پسر بزرگ بود زمانی که سید شهید شد دختر آخرینش فقط 5ماه داشت اما کسی نفهمید چرا پسر ارشد این شهید با غرور تمام عزت و آبروی خود را از دست رفته دید که دست به چنین کاری زد و در سال 1386 در حالی که دانشجوی رشته دکتری بود خود سوزی کرد و غریبانه دفن شد .خدا را قسم می خورم نه معتاد بود نه لاابالی او یک مرد بود ......!!!!!
فيلم آژانس شيشه اي......فاطمه، فاطمه، فاطمه.....
يا فاطمه (ع) تو را قسم ميدهيم مشت خوارج روزگار را بر ملا كن كه اينگونه كار كردند كه امروز با اين همه هزينه هاي معنوي و مادي به اينجا رسيده ايم كه جانبازان صبور و مقام ما بايد اينگونه فرياد بزنند.
از كرخ تا راين، آژانس شيشه اي و ..... ميبايست چشمان خواب زده ي ما مردم را باز مي كرد....تزوير،‌ريا ،‌دروغ، تملق.......باعث مرگ اخلاق در ايران شد...... اين شايد تيتر فرداي شما باشد......... يا علي!!!
باسلام به برادران بازتابی من یک جانباز 25%هستم یک سال بیش دکه ای در بین راهی در آ.غ 30سال بود از مرحوم پدر ارث رسیده بود که دارای پروانه کسب هم داشت اداره راه بازور بدون دلیل تخریب کرد ونامه بنیاد را طوری به روی پرت شد که هیچ وقت از یادم نمی رود به همه جا هم گفتم کسی جواب نداد حال ببینید که جانبازان چقدر مظلوم هستند
بنده جانباز 30 درصد شهرستان آمل هستم پس از يك سال نام نويسي براي دريافت وام خودرو نهايتا پائيز گذشته به بانك ملت مركزي شهرستان امل معرفي شدم. اما بانك موانع زيادي پيش پاي من قرار داد و نهايتا پس از هزينه بيش از 60 هزار تومان و صرف بيش از سه ماه وقت و با اعصاب خورد بدون نتيجه به خانه بازگشتم. واقعا اگر خودسوزي حرام نبود مي بايستي خودم را آتش مي زدم.
يكي مي آيد ميلياردي از بانك وام مي گيرد. انوقت براي من جانباز هزار و يك تبصره و قانون و ماده واحده مي آوردند.
انصافا بنياد شهرستان آمل و مركز مازنداران ساري خيلي تلاش كردند ولي بانك حاضر نشد اين وام را در اختيار من قرار دهد. از رياست بنياد شهرستان آمل كمال تشكر را دارم. اي كاش زمان تنظيم قرارداد با بانك يك سري امتيازاتي را براي جانبازان براي دريافت وام كسب نمايند. چرا نبايد من از وامي كه بايستي باز پس داده شود استفاده كنم.
لطفا برای انعکاس این گونه اخبار حتما نظر روانشناسان و جامعه شناسان را جویا شوید و در صورتی که آن ها مزایای انشار را بیش از معایب آن می دانند، آن ها را منتشر نمایید.
2سال پیش یکی از جانبازان 50%شیمیائی که اکثراً در بیمارستان ساسان تهران بستری بود و از ناحیه کمر هم مورد عمل جراحی قرار گرفته بود بدلیل شدت و رشد بیماری که ناشی از مواد شیمیایئ استفاده شده در جنگ بود بدلیل عدم توجه مسئولین و حمایت بنیادهای مربوطه به علت کسرت استفاده از دارو و قرصهای تجویز شده توسط دکترها برای بیماری هایش در منزل خودش به حالت اقما رفت و بعد از حضور اورژانس در منزل و انتقال ایشان به بیمارستان غیر تخصصی دلیل فوت ایشان استفاده فراوان از قرص اعلام گردید .نامبرده دارای 4 فرزند پسر و یک دختر می باشد که بدلیل عدم حمایت بنیاد از این خانواده مشکلات فراوانی برایشان ایجاد گردیده است شما بگوئید مادری تنها، در نبود همسرش چگونه باید زجر مشکلات فرزندانش را بدلیل مشکلات مالی و معیشتی تحمل کند . در دوره ای که ازدواج مشکل اساسی پسران است چگونه مادری این 4 پس را داماد کند آیا نباید منتظر خودسوزی های دیگری باشیم .
پدر بنده 90 ماه جبه دارد و 30 درصد جانبازي و 28 ماه هم مفقودالاثر و در زندانهاي عراق بوده است . در حال حاضر بازنشسته ارتش است و فقط 2000 تومان بخاطر جانبازي بهش مي دن و هنوز هم مستاجره و با يك ماشيم مدل 1352 داره مسافر كشي ميكنه . نامه هاي زيادي به حضرات نوشتيم و حتي ملاقات با دكتر... را نيز انجام داديم ولي دريغ از كوچكترين بهبوددر وضعيت ايشان .
آیا میدونید؟ هرشهروند سالمی میتونه از هر سازمانی در دادگستری شکایت (حقوقی یا کیفری ) بکنه و پس از چند ماه احقاق حق کنه . اما هیچ یک از دادگاهها شکایت این قشر معزز از بنیاد جانبازان رو رسیدگی نمیکنند حالا مشکلات جسمی ومحدودیتهای این عزیزان به جای خود.
اصلا یکی نیست بگه هر سیستمی یه بخش اجرایی داره وتحت نظارت وکنترل دستگاههای نظارتی کارمیکنه .
این بنیاد خودش تعین درصد میکنه با استخدام چند پزشک (عموما عمومی)که اصلا تخصصی درمورد ازکارافتادگی ندارند . خودش قانون میگذارد وخودش هم اجرا میکند . ته قصه هم میشود این . بعنوان مثال بعد از گذشت 20 سال از جنگ همچنان بنیاد در حال واگذاری امکاناتی برای یک بار به عزیزان بالای 50% است و همینطور برای عزیزان بالای 20% و همچنان عزیزان زیر 20% گرفتار مسائل درمانی .
آیا واقعا نمیشد امور این عزیزان را بخود آنها واگذار کرد ؟!!!!
من یک جانبازم .ای کاش همه کتاب قلعه حیوانات را مطالعه می کردندوشاید مسئولین عزیز مطالعه کرده باشند. حتما نمی دانیم ما جانبازان معتادیم.بگذرد
بنیاد جانبازان اصلا جانبازان زیر 25% راباور نداردتا چه رسد برای خودسوزی آنها دل بسوزاند
بالاخره هركس وظيفه اي دارد جانباز وظيفه خودش رادر زمان جنگ انجام داده حالا ديگر وقت عمل نيست وقت شعار عدالت محوري است به انباز وآنهايي كه با عمل مملكت را نجات دادند نياز نداريم
بعد از گذشت 20 سال از پایان جنگ هنوز بنیاد جانبازان و شهید در مرحله سازماندهی و تشکیل پرونده است . و بنده بعنوان جانباز هر وقت برای انجام کاری به بنیاد میروم از سر بلاتکلیفی و انجام نشدن کارها از رفتنم پشیمان میشوم . نکته جالب برای پرونده جانبازی بنده اینجاست . در سال 65 که بنده 15سال داشتم . برای اعزام به جبهه ( بخاطر اینکه زیر 15 سال را به جبهه اعزام نمیکردند ) با شناسنامه برادر بزرگترم اقدام کردم . و پس از مجروحیت در بهمن 65 در عملیات کربلای 5 و زمان تشکیل پرونده جانبازی اشکال و تفاوت اسم خود و برادرم را اصلاح کردم . و اکنون پس از گذشت 20 سال از آنزمان . و با وجودی که برادرم نیز پس از من به جبهه اعزام شد و در عملیات کربلا 8 فروردین 66 در منطقه شهید شدند . حالا 3 سال است . که پرونده جانبازی بنده را از سر بی خیالی و بی توجهی زیر سئوال برده اند . و من ابتدا باید جانباز بودنم را ثابت کنم . و پس از گذشت 3 سال هنوز بلاتکلیف است . و این بلا تکلیفی آنجا معلوم میشود . که خلاصه پرونده شامل پایگاه اعزام کننده . اصلاحیه نام پس از جانبازی در همان سال . صورت سانحه و معاینات پزشکی جانبازی و عضو مجروح دز شرایط امروز موجود است . اما هنوز هیچ اقدامی انجام نشده . چرا ؟ برای اینکه بنیاد جانبازان و بعضی از کارکنان بنیاد و مسئولینشان برای انجام وظایفشان مانند رزمندگان احساس تکلیف نمی کنند . و فقط به بازی بروکراسی و ورق بازی مشغولند .
فلسفه تشکیل بنیاد شهید و جانبازان برای این بوده . که در صورت نیاز و بروز مشکل در سازمانهای دیگر و جامعه این بنیادها به کمک بیایند . تاسف بار است که بخشی از مشکلات و گرفتاری و بروکراسی و بلاتکلیفی جانبازان و خانواده شهید خود این بنیادها هستند .
بااتفاقات که درگوشه کنار این سرزمین عزیز می افتد همه مسئولین ازاوضاع اقتصادی این قشر عزیز معطلعنداما باروشی که اتخاذ نموده اندازاین عزیزان بعنوان مزاحمین جامعه قلمدادمیکننددرضمن ایا گلوله ای که به جانباز 25/خورده است با گلوله که به جانباز 50/فرق می کند که هرموقع برای حل مشتی به بنیادمراجعه مکنیم مگویند جانبازان 50/به بالاقانون است ایا مصبوین این قوانین افرادخاصی یا خود ذینفع بوده اند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس