بازدید 9137

ذخیره‌سازی بنزین توسط مردم در منازل!

در آستانه اجرایی نهایی فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها و تعیین قیمت های جدید بنزین، گازوئیل و سی.ان.جی مراجعه مردم به جایگاه‌های سوخت افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۹۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶ 22 April 2014
همزمان با اوج گیری متوسط مصرف روزانه بنزین ایران به 100 میلیون لیتر، رئیس انجمن جایگاهداران سوخت نسبت به ذخیره سازی بنزین در منازل مردم هشدار داد و اعلام کرد: امکان عرضه بنزین با قیمت لیتری بیش از 999 تومان در جایگاه‌های سوخت کشور وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه اجرایی نهایی فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها و تعیین قیمت های جدید بنزین، گازوئیل و سی.ان.جی مراجعه مردم به جایگاه‌های سوخت افزایش یافته است.

آمارهای رسمی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم مهر تائیدی برای افزایش مراجعه مردم به پمپ بنزین‌ها زده است به طوری‌که هفته جای برای چندمین بار در طول سال جدید متوسط مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی بار دیگر سه رقمی شده است.

گزارش رسمی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نشان می دهد شنبه 30 فروردین ماه متوسط مصرف بنزین معمولی به بیش از 80 میلیون لیتر و متوسط مصرف این محصول پرطرفدار نفتی روز یکشنبه 31 فروردین ماه به بیش از 94 میلیون لیتر رسیده که با احتساب مصرف بنزین سوپر مصرف کل کشور بار دیگر سه رقمی خواهد شد.

این در حالی است که متوسط مصرف بنزین کشور (بنزین سوپر و بنزین معمولی) هفته گذشته حدود 75 میلیون لیتر در روز بوده است که به یک باره در طول 48 ساعت حدود 25 تا 30 میلیون لیتر دیگر به مصرف این فرآورده نفتی افزوده شده است.

از سوی دیگر بنا بر اعلام ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت کشور تا اطلاع ثانوی مردم می توانند بنزین را با قیمت 400 تومانی ذخیره کارت ها و یا کارت جایگاه داران با قیمت آزاد 700 تومانی خریداری کنند.

ذخیره سازی بنزین توسط مردم در منازل

بیژن حاج محمدرضا رئیس انجمن جایگاهداران سوخت سراسر کشور با اشاره به افزایش فروش بنزین آزاد 700 تومانی در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری، گفت: حدود 60 تا 70 درصد فروش بنزین جایگاه ها با قیمت آزاد و با استفاده از کارت جایگاهداران انجام گرفته است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در طول 48 ساعت گذشته میزان تراکم و فروش بنزین در جایگاه های سوخت حاشیه کلانشهرهای کشور به ویژه تهران به مراتب بیش از حاشیه شهرها بوده است، تصریح کرد: در طول چند روز گذشته مردم با تخلیه بنزین در بشکه، بطری‌های آب معدنی و سایر ظروف بارها برای خرید بنزین آزاد به جایگاه ها مراجعه می کنند.

وی با اعلام اینکه یکی از دلایل شکل گیری صف در پمپ بنزین‌های حاشیه تهران و سایر کلانشهرها ذخیره سازی بنزین توسط مردم در منازل است، بیان کرد: هر خودرو پس از پر کردن باک خودرو بلافاصله آن را تخلیه کرده و بار دیگر به جایگاه برای سوخت گیری با استفاده از کارت آزاد جایگاه داران مراجعه می‌کند.

رئیس انجمن جایگاهداران سوخت سراسر کشور با بیان اینکه اما در شمال و هسته مرکزی شهر تهران شاهد این معظل نیستیم، بیان کرد: اما این موضوع در حاشیه کلانشهرها به ویژه تهران افزایش یافته است.


مشکل جدید عرضه بنزین 1000 تومانی

حاج محمدرضا در ادامه با اعلام اینکه در حال حاضر تمامی جایگاه های سوخت برای عرضه بنزین و گازوئیل با قیمت های جدید آماده هستند، گفت: اما یکی از مشکلات آن است که در صورتی که بنزین به بیش از 999 تومان افزایش یابد امکان نمایش قیمت های جدید در تلمبه وجود ندارد.

وی با یادآوری اینکه در نمایشگر تلمبه جایگاه ها تنها برای چهار صفر خانه تعریف شده است، تبیین کرد: از این رو امکان نمایش قیمت بنزین بیش از 999 تومان فراهم نیست و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هم تاکنون اقدامی برای حل این مشکل نکرده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خواستار نصب مقوا به جای نمایشگر دیجیتالی در جایگاه‌های سوخت هستند، خاطرنشان کرد: جایگاه‌های سوخت از 27 بهمن ماه سال گذشته تاکنون در چندین مرحله برای عرضه بنزین با قیمت جدید در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر