بازدید 8439
وزارت خارجه آمریکا:

اوباما قانون منع ورود ابوطالبی را امضاء کرد

کد خبر: ۳۹۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۹ 19 April 2014
رئیس‌جمهور آمریکا طرح مصوب کنگره برای امتناع از ارائه ویزا به کسانی که به تشخیص وی در عملیات‌های تروریستی علیه آمریکا و متحدانش دست داشته و تهدیدی برای امنیت ملی این کشور محسوب می‌شوند را امضاء کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛‌ ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اعلام کرد باراک اوباما قانون مصوب کنگره را که به موجب آن واشنگتن می‌تواند از ارائه ویزا به حمید ابوطالبی، نماینده پیشنهادی ایران به سازمان ملل، امتناع ورزد را امضاء کرد.

سنای آمریکا در 7 آوریل (18 فروردین) و متعاقب آن مجلس نمایندگان این کشور در 10 آوریل (21 فروردین) با تصویب قانونی با ورود سفیر پیشنهادی ایران در سازمان ملل به خاک این کشور مخالفت کردند.

امضای قانون مصوب کنگره توسط رئیس‌جمهور آخرین مرحله در رسمیت بخشیدن به آن است و از این پس دولت فدرال و سازمان‌های تابعه آن ملزم به اعمال آن می‌باشند.

به گفته ماری هارف، بر اساس قانون S. 2195 که قانون کنونی را اصلاح می‌کند، آمریکا می‌تواند از ورود هر نماینده سازمان ملل که به تشخیص رئیس‌جمهور قبلا در اقدام تروریستی علیه آمریکا و متحدین این کشور نقش داشته و یا تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب می‌شود، اجتناب ورزد.

این قانون پس از معرفی حمید ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل در کنگره آمریکا و به منظور ممانعت از ورود وی به آمریکا تصویب شد. دولت و کنگره آمریکا ادعا می‌کنند که ابوطالبی در جریان تسخیر سفارت این کشور در تهران نقش داشته است.

ابوطالبی پیشتر اعلام کرده است که تنها به عنوان مترجم با گروگان‌های آمریکایی در ارتباط بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار