بازدید 15160
۳
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

بازتاب توافق ایران و آژانس بر ادامه همکاری‌های هسته‌ای

بازتاب خبر به توافق رسیدن ایران و آژانس بر سر گام‌های عملی در مسیر بازرسی هسته‌ای، مهم‌ترین بند از هفت ماده مورد توافق ایران و آژانس، عدم صدور اجازه بازرسی آژانس از مرکز نظامی پارچین، ادعاهای جدید نتانیاهو علیه ایران و تدوین نوع جدید از قراردادهای نفتی بین المللی در ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۷۷۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰ 10 February 2014
بازتاب توافق ایران و آژانس بر ادامه همکاری‌های هسته‌ای
بازتاب خبر به توافق رسیدن ایران و آژانس بر سر گام‌های عملی در مسیر بازرسی هسته‌ای، مهم‌ترین بند از هفت ماده مورد توافق ایران و آژانس، عدم صدور اجازه بازرسی آژانس از مرکز نظامی پارچین، ادعاهای جدید نتانیاهو علیه ایران و تدوین نوع جدید از قراردادهای نفتی بین  المللی در ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
بازتاب توافق ایران و آژانس بر ادامه همکاری‌های هسته‌ای

به گزارش «تابناک»، خبر به توافق رسیدن ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمینه روند بازرسی‌های آژانس، مهم‌ترین موضوعی است که از روز گذشته تاکنون بازتاب بسیار گسترده‌ای در عرصه بین‌المللی داشته است.

«کریستین ساینس مانیتور» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد، ایران موافقت کرده که فعالیت‌های هسته‌ای خود را در گستر‌ه وسیع‌تری در معرض بازرسی‌های آژانس قرار دهد. این روزنامه اشاره می‌کند که هم ایران و هم آژانس، از پیشرفت در مذاکرات خبر داده‌اند و می‌نویسد، رسیدن به چنین توافقی پس از شش سال گفت‌و‌گو، می‌تواند یک گام رو به جلوی مهم در نظر گرفته شود.

بازتاب توافق ایران و آژانس بر ادامه همکاری‌های هسته‌ای

روزنامه «ایندیپندنت» نیز به این موضوع پرداخته و به طور خاص، به توافق هفت ماده‌ای ایران و آژانس اشاره کرده است. این روزنامه می‌نویسد، ایران موافقت کرده هفت گام عملی مقدماتی را در زمینه همکاری هسته‌ای با آژانس بین المللی انرژی اتمی بردارد. این روزنامه نیز توافق ایران و آژانس را پیشرفتی بسیار مهم ارزیابی کرده و می‌نویسد، این موضوع به نوبه خود می‌تواند بر مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ که جداگانه در جریان است نیز تأثیر مثبتی بگذارد؛ اما در میان این هفت بند‌، آنچه بیش از همه مورد توجه ایندیپندنت ـ و البته سایر مطبوعات جهانی ـ قرار گرفته، بند هفتم آن است که به موضوع نسل جدید چاشنی‌های ایمن ارتباط پیدا می‌کند.

بازتاب توافق ایران و آژانس بر ادامه همکاری‌های هسته‌ای

در عین حال، موضوع دیگری که درباره توافق ایران و آژانس مورد توجه بسیاری از مطبوعات و رسانه‌های جهانی قرار گرفته، ‌اشاره نکردن به موضوع «پارچین» در این توافق است. روزنامه «گالف تودی» می‌نویسد، ایران روز گذشته اعلام کرده اجازه دسترسی آژانس به مرکز نظامی پارچین را نداده است.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفته: «بازدید از پارچین در گام‌های هفت‌گانه وجود ندارد». کمالوندی در ادامه اظهار داشته، با توجه به ماهیت اطلاعاتی که بر اساس روح همکاری مشترک در اختیار آژانس گذاشته می‌شود، ایران انتظار دارد که شاهد گزارش مثبتی از سوی شورای حکام آژانس باشد.

بازتاب توافق ایران و آژانس بر ادامه همکاری‌های هسته‌ای

در میان دیگر مطالب، روزنامه «شانگهای دیلی» اظهارات جدید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل را بازتاب داده که همچون همیشه، ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرده است. به نوشته این روزنامه، نتانیاهو اظهار داشته، کاهش تحریم‌های ایران نه تنها نتوانسته سبب ملایم شدن سیاست‌های ایران شود، بلکه باعث تهاجمی شدن این سیاست‌ها شده است.

وی گفته: «آنچه در حال وقوع است، اینکه جامعه جهانی تحریم‌های خود را کاهش می‌دهد و ایران بر تجاوزگری خود می‌افزاید». به نوشته شانگهای دیلی، نتانیاهو این اظهارات را در واکنش به خبر اعزام دو ناو جنگی ایران به اقیانوس اطلس بیان کرده است.

بازتاب توافق ایران و آژانس بر ادامه همکاری‌های هسته‌ای

در پایان در مطلبی اقتصادی، روزنامه «عرب نیوز» موضوع تغییر در نوع قراردادهای نفتی ایران به منظور جذب شرکت‌های بزرگ نفتی را مورد توجه قرار داده است. این روزنامه می‌نویسد وزارت نفت ایران اعلام کرده در حال تهیه نوع جدیدی از قرارداد است که در صورت برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی، برای شرکت‌های بزرگ نفتی دارای جذابیت بیشتری خواهد بود.

این روزنامه اشاره می‌کند، هم‌اکنون کمیته‌ای بدین منظور در وزارت نفت ایران تشکیل شده و قرار است تا ماه می یا ژوئن کار خود را در این زمینه به پایان برساند. شرکت‌های خارجی در حال حاضر مدعی هستند که قراردادهای کنونی، یکجانبه بوده و تنها به ایران سود می‌رساند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۳
حواسمان باشد که مذاکرات اگر به هر دلیل به شکست بیانجامد دموکرات ها برای جلوگیری از جنگ با ایران هیچ ابزاری دررار جمهوری خواهان نخواهند داشت. این فرصتی است که به سهولت به تحدید بدل می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
باشه حواسمون هست!
ایکاش چند سال دیگر صبرکنیم وضعیت اقتصادی کشور بهترشود از لحاظ زیرساختها بهتر شویم توان اقتصادی ما به آن حدبرسد که اینقدر از تحریم آسیب نبینیم او موقع وقت رویاریی با ابرقدرتهاست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار