بازدید 26817

حادثه تلخ در تشییع یک رهبر مذهبی

کد خبر: ۳۷۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۶ 18 January 2014
«محمد برهان الدین» که به مدت بیش از پنج دهه رهبر شیعیان بهره داوودی بود؛ صبح دیروز در 102 سالگی و در نتیجه ایست قلبی در حالی درگذشت که تا چند هفته دیگر 103 ساله می‌شد.

ابنا در ادامه نوشت: وی که به مدت بیش از پنج دهه رهبر شیعیان بهره داوودی بود٬ صبح دیروز در 102 سالگی و در نتیجه ایست قلبی در حالی درگذشت که تا چند هفته دیگر 103 ساله می‌شد.

مراسم تشییع پیکر این چهره برجسته هندی امروز در بمبئی برگزار شد که متاسفانه بر اثر ازدحام جمعیت 18 نفر از مسلمانان این کشور جان خود را از دست دادند. این اتفاق هنگام تشییع پیکر محمد برهان الدین و در نزدیکی محل اقامت این رهبر معنوی بهره‌ها در نزدیکی تپه مالابر رخ داده است.

در این حادثه 23 نفر دیگر نیز مجروح‌ شده‌اند که 20 نفر از آنها سرپایی مداوا و سه نفر بستری شدند.

مراسم خاکسپاری «محمد برهان‌الدین» امروز از تلویزیون‌های هند پخش شد. رئیس پلیس بمبئی اعلام کرد که تعداد شرکت‌کنندگان در مراسم خارج از تصور بوده است.

پیکر مرحوم برهان‌الدین در نزدیکی «صیفی محل» به خاک سپرده شد. قرار است مراسم ختم وی یکشنبه صبح در بازار «بهندی» در جنوب بمبئی برگزار شود.

گفتنی است٬ اگرچه بهره ها شیعه اثنی عشری نیستند اما به مناسک اسلامی بویژه زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا اهتمام ویژه دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی