بازدید 95568
ابهامات بزرگ پرونده قهرمانی در گفت‌وگو با احمدرضا براتی:

رأی پرونده محسن قهرمانی صادر شد + متن حکم

سرانجام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رأی پرونده محسن قهرمانی را صادر کرد؛ حکمی که عجیب به نظر می‌رسد و بی‌‌گمان، واکنش‌های فراوانی نیز به همراه خواهد داشت. آنچه از این حکم برمی‌آید این است که هنوز چندان عزم جدی برای برخورد با متخلفان در فوتبال ایران وجود ندارد.
کد خبر: ۳۷۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳ 12 January 2014
رأی پرونده محسن قهرمانی و چند پرسش بزرگ بی پاسخسرانجام چهار ماه پس از بازی پرسپولیس و سپاهان، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران، رأی پرونده محسن قهرمانی را صادر کرد و ضمن متخلف شناختن وی با یک محرومیت هشت ماهه و پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی، او را جریمه کرد؛ اما اگر متن حکم کمیته انضباطی را بخوانیم به حقایق جالبی برمی‌خوریم.

به گزارش «تابناک»، سرانجام جنجالی‌ترین پرونده فوتبالی ایران که در آخرین روزهای شهریور ماه گذشته کلید خورده بود، امروز به نتیجه رسید و پس از ادعای علی دایی و باشگاه پرسپولیس مبنی بر شائبه‌دار بودن قضاوت قهرمانی در دیدار مقابل سپاهان، امروز در نیمه دوم دی، کمیته انضباطی قهرمانی را محکوم دانست؛ اما نه به علت غش کردن در بازی با سپاهان! 

با خواندن ‌رأی کمیته انضباطی، می‌بینیم که در بندی از آن درباره قضاوت بازی پرسپولیس و سپاهان آمده است: «با تحقیقات به عمل آمده، معلوم شد که هیچ گونه روابط نا‌سالم مالی بین تیم داوری و باشگاه سپاهان اصفهان وجود نداشته است و هرگونه اشتباه فنی داوری که در مسابقه مذکور از دید برخی کار‌شناسان مطرح شده، قابل طرح در کمیته انضباطی نیست‌». 

این ‌حکم، در واقع ناظر به تخلفات قبلی قهرمانی و برخی دست‌اندرکاران فوتبال ایران از سرپرست تیم تا عکاس ورزشی است و با این حکم کمیته انضباطی در بازی پر حاشیه هفته دهم لیگ، هیچ تخلف مهمی انجام نشده است!

رأی پرونده محسن قهرمانی و چند پرسش بزرگ بی پاسخ

بنا بر این گزارش، پس از ماجرای مصاحبه تند دایی علیه قهرمانی در حاشیه برنامه نود، جزئیات جدیدی از تخلفات قهرمانی در فوتبال بیان شد که مربوط به زمان حضور دایی در باشگاه راه‌آهن است؛ جزئیاتی که ناظر به‌‌ همان گفته دایی بود، مبنی بر اینکه «من که شماره حساب دوستای شما را ندارم» و سرانجام همین حکم هم بود که دامن قهرمانی را گرفت و او به دلیل دریافت مبلغی پول از مسئولان باشگاه راه‌آهن در زمان مربیگری علی دایی به هشت ماه محرومیت و پنجاه میلیون ریال محکوم شد.

اما بخش نخست حکم کمیته انضباطی که به این موضوع اشاره دارد، شامل همه افرادی می‌شود که در جریان نقل و انتقال پول در آن زمان دخیل بوده‌اند؛ از مرتضی کریمی، داور سابق فوتبال و متولی امور داوری در باشگاه راه آهن گرفته ـ که با ایجاد روابط ناسالم مالی، موجبات برقراری ارتباط غیر قانونی بین عوامل باشگاه راه آهن و قهرمانی را فراهم آورد و سنگین‌ترین حکم را در آین پرونده دریافت کرد ـ تا مسعود اکبری، عکاس باشگاه راه آهن، که واسط‌ نقل و انتقال پول بوده و با اظهارت غیرواقعی، سعی در منحرف کردن مسیر تحقیقات داشته است. 

مابقی ماجرای حکم کمیته انضباطی به ‌ادعاهای دیگری اختصاص دارد که در جریان این پرونده علیه قهرمانی صورت گرفته و احکام آن هم صادر شده است. 

اما ماجرای حکم کمیته انضباطی در خصوص پرونده قهرمانی،‌ پرسش‌های بی‌‌پاسخ بسیاری دارد. 

در این باره، احمدرضا برای کار‌شناس حقوقی مسائل فوتبال در گفت‌وگویی با تابناک درباره حکم کمیته انضباطی گفت: ‌

رأی پرونده محسن قهرمانی و چند پرسش بزرگ بی پاسخچیزی که با یک بار خواندن حکم کمیته انضباطی به نظرم می‌رسد، این است که یا تخلفی شده یا نه! اگر صورت گرفته که حکم کمیته انضباطی هم این را نشان می‌دهد. آیا هشت ماه محرومیت برای داور متخلف کم نیست؟ یعنی قرار است داوری که رشوه گرفته، سال آینده ‌هم در فوتبال ما سوت بزند؟ اگر چنین اتفاقی در لیگ‌های آلمان و اسپانیا و انگلستان رخ می‌داد، برای آن هم حکمی با این کیفیت صادر می‌کردند؟ 

نکته دیگر‌ که در جریان این پرونده مشکوک است، افرادی هستند که از جریان آگاهی داشته‌‌ و آن را بیان نکرده‌اند تا از آن به عنوان آتو علیه شخصی در زمان مناسب استفاده کنند. یک بار در جریان بازی میان اف‌سی بازل و زسکا به داور بازی پیشنهاد رشوه داده شد که داور ‌نپذیرفت. 

یوفا داور آن بازی را به دلیل عدم اطلاع رسانی این تخلف مادام‌العمر محکوم کرد! تنها به این دلیل که تخلف را گزارش نکرده بود. در واقع گزارش این تخلفات از این جهت اهمیت دارد که موجب برخورد با متخلفان می‌شود و به این ترتیب، متخلفان دیگر جرأت تکرار این خطا را ندارند. 

نکته دیگر آنکه اگر ماجرای این پرونده را در چند ماه پیش به خوبی دنبال کنیم، می‌بینیم ‌آقای آیت‌اللهی بار‌ها اعلام کرده بود ‌هیچ مدرکی دال بر متخلف بودن قهرمانی وجود ندارد و این سطح از تناقض‌گویی میان مسئولان ارشد فوتبالی ایران، ما را نسبت به این پرونده مشکوک می‌کند! 

با همه اینها هرچند چهار ماه طول کشید تا کمیته انضباطی حکم این پرونده را صادر کند، گویا بار دیگر حکم عجیب کمیته انضباطی در خصوص این پرونده ‌در روزهای آتی واکنش‌های فراوانی ‌در پی داشته باشد!

متن حکم کمیته انضباطی را در زیر می‌خوانید:


به گزارش سایت رسمی فدراسیون، پس از بررسی‌های مستمر و مختلف از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، رأی این کمیته درباره پرونده محسن قهرمانی به شرح زیر صادر شد:

گزارش واصله از ستاد رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای فوتبال که به شماره ۳۲۸ مورخ ۲۸ /۸/ ۱۳۹۲ جهت رسیدگی به کمیته انضباطی ارجاع و به شماره ۷۶۳ / م مورخ ۲ /۹/ ۱۳۹۲ ثبت شده، حکایت دارد که پس از اظهارات علی دائی (سرمربی تیم فوتبال باشگاه پرسپولیس) و مدیرعامل آن باشگاه مبنی بر قضاوت شائبه بر انگیز آقای محسن قهرمانی در مسابقه مورخ ۲۹ /۶/ ۱۳۹۲ تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان و پرسپولیس در شهر اصفهان، مراتب در ستاد رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای فوتبال در جریان بررسی قرار گرفته و همزمان منوچهر بادیه مالک تیم نفتون تهران نیز مسائلی را پیرامون رفتار غیر حرفه‌ای محسن قهرمانی در جریان مسابقات لیگ دسته سوم مطرح کردند که آن ستاد موضوع را ظرف حدود دو ماه بررسی و در نتیجه تحقیقات مقدماتی محسن قهرمانی، رضا کرمانشاهی، محمد رضا مولایی، علی رضا حاتم، منوچهر بادیه، مسعود اکبری، مرتضی کریمی، علیرضا ایلدروم، سعید علی نژادیان و غیره را متخلف شناخته و پرونده را جهت رسیدگی و اتخاذ تصمیم قانونی به کمیته انضباطی ارسال کردند. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با بررسی دقیق اوراق پرونده و انجام تحقیقات گسترده از افراد مختلف در پرونده و نیز با ارجاع پاره‌ای از تحقیقات به مبادی ذیربط از جمله وزارت ورزش و استعلام از نهاد‌های مرتبط و دریافت پرینت‌های بانکی و مخابراتی و نیز حسب مورد مواجهه حضوری افراد با یکدیگر و همچنین تحقیقات تکمیلی از افرادی که عنداللزوم به کمیته دعوت شدند، مشخص شد که برخی رفتارهای غیر ورزشی و سوء جریان مالی و اقدامات نامشروع از جمله ایجاد روابط ناسالم با برخی افراد از جامعه داوری و تلاش برای تطمیع آنان و پرداخت وجوه غیر قانونی توسط بعضی افراد مذکور در پرونده صورت گرفته است.

بنا به مراتب کمیته انضباطی با اعلام ختم رسیدگی و به استناد مقررات انضباطی و اخلاقی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و حاکمیت بند ۱ ماده ۶ و ماده ۴۳ این آیین‌نامه‌ به شرح آتی اقدام به اتخاذ تصمیم می‌نماید:
بخش اول: در خصوص اعلام علی دائی و باشگاه پرسپولیس مبنی بر وجود شائبه در داوری مسابقه مورخ ۲۹ /۶/ ۱۳۹۲ بین تیمهای فولاد مبارکه سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران:

الف) با تحقیقات به عمل آمده معلوم شد که هیچگونه روابط نا‌سالم مالی بین تیم داوری و باشگاه سپاهان اصفهان وجود نداشته است و هرگونه اشتباه فنی داوری که در مسابقه مذکور از دید برخی کار‌شناسان مطرح شده قابل طرح در کمیته انضباطی نیست.

ب) با توجه به اظهارات علی دائی در مصاحبه‌های بعد از مسابقه مبنی بر رفتار غیر حرفه‌ای و روابط ناسالم مالی مرتبط به محس قهرمانی که در گذشته اتفاق افتاده است، با بررسی کامل و تحقیق از افراد مرتبط با موضوع، مشخص شد که مرتضی کریمی (داور فوتبال) با انگیزه‌های نامشروع ضمن ایجاد ارتباط با محسن قهرمانی و برخی مقامات باشگاه راه آهن (که به واسطه حضور محمدرضا مولایی در باشگاه راه آهن انجام گردیده) زمینه را برای دریافت مبالغی از باشگاه مذکور فراهم کرده است به نحوی که با انتقال درخواست قهرمانی توسط محمدرضا مولایی به عوامل باشگاه راه آهن، نتیجتاً به دستور رستم زندی سرپرست باشگاه راه آهن مبلغ بیست میلیون ریال توسط مسعود اکبری (عکاس باشگاه راه آهن) به حساب اعلامی محسن قهرمانی واریز می‌شود و چون دراین خصوص افرادی با داشتن سمت فوتبالی (در بین مقامات وقت باشگاه راه آهن) از جزئیات مطلع بوده‌اند و اقداماتی به موقع جهت پیشگیری از رفتار غیر قانونی به عمل نیاورده و به مقامات فدراسیون فوتبال نیز اطلاع نداده‌اند لذا کمیته انضباطی تخلف افراد ذیل را محرز دانسته و به شرح زیر اعلام رأی کرد:
 
۱ ـ علی دائی که از رفتارهای خلاف قانون برخی عوامل وقت باشگاه راه آهن مطلع شده لکن علیرغم برخورد شخصی و مخالفت با موضوع، مطابق تاکید قانونی مقررات اخلاقی فیفا، آنرا به موقع به اطلاع مراجع ذی صلاح قانونی نرسانده است قصور نموده و به استناد بند ۱ ماده ۲۱ و شق الف ماده ۶ قانون اخلاق فیفا مصوب سال ۲۰۱۲ میلادی به ایشان تذکر داده می‌شودکه از این پس به تکالیف قانونی خود عمل کند.

۲ ـ محمد دائی، مسعود رشید خیاط، علی رضا حاتم که از رفتارهای خلاف قانون برخی عوامل وقت باشگاه راه آهن و موضوع انتقال وجه به حساب اعلامی اطلاع داشته و لکن علیرغم تاکید قانونی مقررات اخلاقی فیفا آنرا به اطلاع مراجع ذی صلاح قانونی نرسانده‌اند، متخلف بوده و به استناد بند ۱ ماده ۲۱ و شق ب ماده ۶ قانون اخلاق فیفا مصوب سال ۲۰۱۲ میلادی، مورد توبیخ رسمی قرار گرفته و به نامبردگان تذکر داده می‌شود که از این پس به تکالیف قانونی خود عمل نماید.

۳ ـ محمد رضا مولایی که به جهت دوستی قبلی با محسن قهرمانی، واسطه ایجاد رابطه غیر قانونی وی با عوامل باشگاه راه آهن شده و نهایتا انتقال شماره حساب از محسن قهرمانی به مقامات باشگاه راه آهن نیز توسط شخص وی (محمدرضا مولایی) صورت پذیرفته است، مرتکب رفتار خلاف موازین اخلاقی و انضباطی فوتبال گردیده، لذا به استناد به ماده ۶۲ آیین‌نامه انضباطی فیفا مصوب ۲۰۱۱ میلادی و ماده ۲۱ قانون اخلاق فیفا مصوب سال ۲۰۱۲ میلادی و ماده ۴۰ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال، ضمن محرومیت شش ماهه از کلیه فعالیت‌های مرتبط با فوتبال به پرداخت مبلغ پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌گردد.

۴ ـ محسن قهرمانی (داور فوتبال) که با رفتار غیر ورزشی و دونشان حرفه‌ای و ایجاد روابط غیر قانونی با برخی افراد، مرتکب اقدامات خلاف مقررات انضباطی و اخلاقی در فوتبال گردیده است، حسب دلایل موجود و اقرار ایشان در جریان رسیدگی، متخلف شناخته شده و مستنداً به ماده ۶۲ آیین‌نامه انضباطی فیفا مصوب ۲۰۱۱ میلادی و ماده ۲۱ قانون اخلاق فیفا مصوب سال ۲۰۱۲ میلادی و ماده ۴۰ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال، به هشت ماه محرومیت از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال و پرداخت مبلغ پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌شود.
 
۵ ـ رستم زندی (سرپرست تیم فوتبال باشگاه راه آهن) که ضمن اطلاع از درخواست غیر قانونی، با موافقت و تأمین وجه از طریق واریز به حساب مسعود اکبری (یکی از عوامل باشگاه راه آهن) و صدور دستور پرداخت آن وجه به حساب اعلامی از سوی محسن قهرمانی، متخلف شناخته شده و مستندا به ماده ۶۲ آیین‌نامه انضباطی فیفا مصوب ۲۰۱۱ میلادی و ماده ۲۱ قانون اخلاق فیفا مصوب سال ۲۰۱۲ میلادی و ماده ۴۰ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال به ده ماه محرومیت از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال و پرداخت مبلغ پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

۶ ـ مسعود اکبری (عکاس باشگاه راه آهن) که ضمن اطلاع از درخواست غیر قانونی، پس از دریافت وجه از حساب بانکی رستم زندی (ظرف ۶۵ ثانیه پس دریافت از رستم زندی) مبلغ بیست میلیون ریال را به حساب اعلامی از سوی محسن قهرمانی واریز کرده و با کتمان حقیقت و اظهارات کذب، سعی در منحرف نمودن مسیر رسیدگی داشته است، مستندا به ماده ۶۲ آیین‌نامه انضباطی فیفا مصوب ۲۰۱۱ میلادی و ماده ۲۱ قانون اخلاق فیفا مصوب سال ۲۰۱۲ میلادی و ماده ۴۰ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال به دو سال محرومیت از هر گونه فعالیت مرتبط با فوتبال و پرداخت مبلغ یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌شود.

۷ ـ مرتضی کریمی (داور سابق فوتبال و متولی امور داوری در باشگاه راه آهن) که با ایجاد روابط ناسالم مالی موجبات برقراری ارتباط غیر قانونی بین عوامل باشگاه راه آهن و قهرمانی را فراهم آورده است، با توجه به مستندات موجود در پرونده و اقاریر و اظهارات موثر ایشان در این خصوص و برخی اقدامات غیر قانونی و رفتارهای غیر ورزشی دیگر، متخلف شناخته شده و مستندا به ماده ۶۲ آیین‌نامه انضباطی فیفا مصوب ۲۰۱۱ میلادی و ماده ۲۱ قانون اخلاق فیفا مصوب سال ۲۰۱۲ میلادی و ماده ۴۰ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال به محرومیت از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال به مدت ده سال محکوم شد.

۸ ـ با توجه عدم احراز هرگونه تخلف از سوی علی نژادیان، علیرضا ایلدروم و رضا کرمانشاهی (گروه داوری مسابقه مورخ ۲۹/۶/۱۳۹۲) کمیته انضباطی حکم برائت ایشان را در این بخش صادر و اعلام می‌کند.

۹ ـ حساب اعلام شده از سوی محسن قهرمانی، (که در انعکاس اولیه به طور نادرست متعلق به یک خانم اعلام شده بود) به حمید متین مقدم (داور هیات فوتبال استان خراسان رضوی) تعلق دارد و چون نامبرده هیچ گونه تخلفی در تحصیل مبلغ و تملک آن نداشته و بدون سوء نیت و اطلاع، فقط واسطه وصول مبلغ و تسلیم آن به محسن قهرمانی بوده است، کمیته انضباطی حکم بر برائت ایشان صادر و اعلام کرد.

بخش دوم: در خصوص ادعای منوچهر بادیه مبنی بر طرح پیشنهادات نامشروع مالی پیرامون داوری مسابقات لیگ دسته سوم ازسوی محسن قهرمانی و رضا کرمانشاهی به ایشان به این شرح که:

نامبرده مدعی شده است که محسن قهرمانی در شب قبل ازمسابقه بین دو تیم شهرداری جویبار و نفتون تهران یعنی در تاریخ ۱۰ /۳/ ۱۳۹۲، در اتومبیل رضا کرمانشاهی در حضور بهروز مرادی، پیشنهاد دریافت مبلغ بیست و پنج میلیون تومان به صورت سکه، نموده است و با توجه به عدم ارائه دلایل و مستندات کافی از قبیل پرینت تلفن، عکس، فیلم یا صدای ضبط شده و غیره و نیز با توجه به اظهارات ضد و نقیض ایشان و شاهد تعرفه شده وی و توجهاً به مفاد اظهارات داریوش صابر مطلق و یعقوب سخندان (کمک داوران محسن قهرمانی در مسابقه ذکر شده) و با این توضیح که منوچهر بادیه حسب اعلام دبیر ستاد تخلفات حرفه‌ای فوتبال، چهار مرتبه به جهت مواجهه حضوری با افراد موضوع پرونده دعوت شده، لکن حاضر به مواجهه حضوری نشده و یک مرتبه نیز در تاریخ ۳۰ /۹/ ۹۲ به جهت مواجهه حضوری به کمیته انضباطی دعوت گردیده و این بار نیز حاضر به مواجهه نشده است و با توجه به پیشینه تخلفات و پرونده‌های انضباطی منوچهر بادیه، کمیته انضباطی اظهارات ایشان را مقرون بر صحت ندانسته و اعلام می‌دارد:

۱ ـ در خصوص ارتکاب هرگونه تخلف و رفتار غیر قانونی محسن قهرمانی و رضا کرمانشاهی پیرامون ادعای منوچهر بادیه، نظر به اینکه در این پرونده، هیچگونه دلیل و مدرک کافی برای انتساب هرگونه تخلف به نامبردگان در پرونده وجود ندارد و مدعی نیز در طول رسیدگی، نتوانسته مستندات کافی برای ادعای خود ارائه دهد، کمیته انضباطی حکم بر برائت نامبردگان در این بخش را صادر و اعلام می‌کند.

۲ ـ بهروز مرادی از عوامل باشگاه نفتون تهران به جهت مشارکت در رفتار غیر ورزشی که حسب اقرار خود در جریان رسیدگی، همکاری در اجرای مقاصد منوچهر بادیه را قبول کرده است و همچنین با توجه به اظهارات کذب و ضد و نقیض ایشان در پرونده و کتمان برخی حقایق، مستندا به ماده ۶۲ آیین‌نامه انضباطی فیفا مصوب ۲۰۱۱ میلادی و ماده ۲۱ قانون اخلاق فیفا مصوب سال ۲۰۱۲ میلادی و ماده ۴۰ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال به شش ماه محرومیت از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال محکوم می‌شود.

۳ ـ در خصوص منوچهر بادیه (مالک و متولی تیم نفتون تهران) که با ارتکاب رفتارهای غیر ورزشی مبنی بر تلاش برای تطمیع مقامات رسمی مسابقه و ایجاد روابط ناسالم، سعی در اعمال مقاصد غیر قانونی خود داشته و با توجه به اظهارات ضد و نقیض و غیر مستند ایشان در توجه دادن اتهامات به برخی افراد شاغل در فوتبال و نیز با توجه به مطالب مذکور در ابتدای بخش سوم این دادنامه و سوابق سوء انضباطی ایشان، کمیته انضباطی نامبرده را متخلف شناخته و مستندا به ماده ۶۲ آیین‌نامه انضباطی فیفا مصوب ۲۰۱۱ میلادی و ماده ۲۱ قانون اخلاق فیفا مصوب سال ۲۰۱۲ میلادی و ماده ۴۰ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال حکم بر محرومیت وی از کلیه فعالیت‌های مرتبط با فوتبال به مدت ده سال صادر و اعلام می‌کند.
 
بخش سوم:

در جریان رسیدگی به موضوعات این پرونده، بروز تخلفات دیگری نیز محرز گردیده که کمیته انضباطی ضمن انجام تحقیقات لازم و بررسی مدارک و دلایل مربوطه به شرح آتی اتخاذ تصمیم می‌نماید:

۱ ـ در خصوص تخلف رضا کرمانشاهی (داور فوتبال)، مبنی بر ایجاد رابطه غیر قانونی و خارج از عرف و مقررات فوتبال از طریق پذیرش درخواست منوچهر بادیه جهت تمهید مقدمات توافق غیر قانونی برای تطمیع داور، با توجه به مستندات موجود و اقرار طرفین به برگزاری جلسه‌ای در مکانی خاص، کمیته انضباطی رفتار کرمانشاهی را خارج ازشان حرفه‌ای و مغایر با موازین فوتبال دانسته و مستندا به ماده ۶۲ آیین‌نامه انضباطی فیفا مصوب ۲۰۱۱ میلادی و ماده ۲۱ قانون اخلاق فیفا مصوب سال ۲۰۱۲ میلادی و ماده ۴۰ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال نامبرده را به پرداخت مبلغ شصت میلیون ریال جریمه نقدی و شش ماه محرومیت از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.
 
۲ ـ در خصوص رفتار غیر قانونی و خارج از عرف فوتبال حسین شمس (ناظر مسابقات) با برخی مقامات رسمی مسابقه، که شرح آن در پرونده مضبوط است با توجه به مدارک و مستندات و از جمله اظهارات صریح ایشان مبنی اقدامات خارج از حیطه وظایف محوله، کمیته انضباطی با توجه به مققرات اخلاق و انضباطی فیفا، مستندا به ماده ۲۱ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال، به ایشان تذکرداده می‌شود که صرفا در حیطه وظایف و تکالیف خود عمل کرده و از هرگونه ارتباط خارج از عرف و قانون خود داری کند.

‌مدت محرومیت‌های مندرج در این دادنامه با احتساب ایام محرومیت ناشی از دستور موقت صادر شده بوده و رأی صادر شده مستندا به ماده ۱۵ آیین‌نامه انضباطی غیر قطعی و ظرف مهلت قانونی قابل تجدیدنظر در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال است. اتمام دوره محرومیت منوط به پرداخت جریمه‌های نقدی می‌باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳۹۰
جالبه محسن قهرماني كه پول گرفته 8 ماه محروم شده ولي عكاس كه پول رو جابجا كرده 2 سال محروم شده. داوري كه رشوه كرده (حالا به هر ميزان) بايد 8 ماه محروم بشه؟
جالبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
شانسش گفته حکم اعدام عکاسه را صادر نکردن!!!!!!!!!!!!
نیک پی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
رئیس مافیا کیه...
منتظر
| Kazakhstan |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
اونی که این حکم های خنده دار رو داده حتما ریگی به کفشش بوده که نتونسته با جدیت برخورد کنه. چون قهرمانی هم گفته بود که اگه قرار به رفتن باشخ خیلی ها رو با خودش می بره.
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
اساساً به چنین داوری دیگر می شود اعتماد کرد؟؟! البته زمانی که قهرمانی در آن بازی معروف گفت که تا زمانی که تماشاگران فحش بدهند خطا نمی گیرم!! باید مادام العمر محروم می شد چرا که نشان داد سلامت نفس و عدالت که اساس کار داور است را ندارد.
ناشناس
| Iraq |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
8 روزم محرومش كنن بسه خيلي بايد رو داشته باشه به اين فوتبال برگرده حالا اينا اينجوري راي دادن ديگه بماند يكي بايد خودشونو مميزي كنه
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
یا گرفته یانگرفته،که از جکم معلومه چیزی بوده در این صورت حکم مفتضحانس ،یعنی 8 ماه دیگه دوباره داوری میکنه آب هم از آب تکون نخورده.و این یعنی عدالت!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
قهرمانی که تلویحاً اعلام کرده بود اگر بخواد غرق بشه، خیلی ها رو با خودش میکشه پائین، خوب این جریمه سبک و خنده دار هم نتیجه اون تهدید میتونه باشه دیگه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
شرم باد بر این کمیته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
خوب حتما یه چیزهایی می دونست که اگر بیشتر محروم میشد ممکن بود گفته شه و خیلیا دچار مشکل شن...
aa
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
علی دایی چی ؟ سرمربی خبر داشته تذکر و محمد دائی، مسعود رشید خیاط، علی رضا حاتم که کمک بودن توبیخ کتبی و تذکر ! ظاهرا از سر وصداش ترسیدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
دلیلش اینه که قهرمانی گفته بود خیلی ها را می کشم پایین با خودم. تخفیف بهش دادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
اقای دایی بفکر توجیه شکستش بود نه مبارزه با فساد فوتبال
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
اخه 8 ماه چیه دیگه.داوری باید عدالت رو تو زمین پیاده کنه ولی به جاش رشوه گرفته باید کلا محروم بشه،
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
کارت به کارت علی دایی چی شد تراکنش را خوب انجام داد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
جالبنر اینه که 8 ماهش از اول مهر حساب میشه. یعنی حتی میتونه توی جام جهانی هم قضاوت کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
جالبتر اينه كه قهرماني 8 ماه محروم شده (شما بگيد هيچي از سال ديگه دوباره مياد) ولي مرتضي كريمي كه اومد علي رغم اينكه پاي خودش گير بود اعتراف كرد 10 سال اين يعني هركي بياد اعتراف كنه خودشو سكه يه پول كرده و عامل اصلي محرم نميشه بلكه خودش ضايع ميشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
خدایش این فوتبال ارزش دیدن و دنبال کردن داره با این همه جنجال
منکه بیخیال فوتبال ایران شدم
دانشجوی تهرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
عزیزم اینا نگران این هستند که به قول شاعر:
چون پرده برافتد نه تو مانی و نه من!!!!
اینا زورشون به هر کی بیشتر میرسه حکم سنگین تری براش صادر می کنن. گرچه من خودم از دوستداران علی دائی هستم ولی نگاه کنید به حکم ایشون و برادر ایشون!!!
جرم یکسان اما مجازات متفاوت!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
چون آقای عکاس تمام پول را ظرف - 65 ثانیه- به طرف داده حکم سنگینی گرفته و گرنه اگر فقط بخشی ازپول(پس از کسر درصد خودش) را آنهم چند روز بغد میداد حکمش سبک تربود. حالا یک آدم درستکار و وقت شناس هم که پیدا شد این جوری منکوب میشود.
سما
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
خب شاید داور یعنی فدراسیون! ولی عکاس تنها یک بنده ی خداست!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
جالب تر اینه که تیمی که رشوه داده اصلا جریمه نشده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
منوچهر بادیه که به محسن قهرمانی تهمت زده ده سال محروم شده ولی محسن قهرمانی که رشوه گرفته هشت ماه!!!! این پیام داره: یعنی مراقبت باشید اگر داوری رو متهم کنید خطرناک است ولی اگر رشوه بگیرید خطر زیادی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
جالبتر البته اینجاست که این اقای قهرمانی ادم علی دایی وبابک زنجانی توی راه اهن بوده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
انگار فراموش کردین وقتی قهرمانی از راه آهن پول گرفته که خود دایی مربی راه آهن بوده ! این آقای شجاع خودش یه طرف قضیه بوده !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
علی دایی باید ده سال محروم میشد
آقا قهرمانی پس پول گرفته پس چرا کلا محرومش نکردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چون دست کل مافیا رو میشد.مرگ بر مافیا
آقا قهرمانی پس پول گرفته پس چرا کلا محرومش نکردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چون دست کل مافیا رو میشد.مرگ بر مافیا
آقا قهرمانی پس پول گرفته پس چرا کلا محرومش نکردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چون دست کل مافیا رو میشد.مرگ بر مافیا
با اعلام این حکم فهمیدیم که مطلع بودن از یک جرم و عدم افشای بموقع آن (بخوانید آتو گرفتن) و اعلام آن در شرایطی که فرد متضرر شده دارای مجازات بسیار سنگینی به نام "تذکر " می باشد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
شنیدی که میگن "کافر همه را به کیش خود خواند" اقایون خودشون تبانی می کنن و بازی ها را می برند و وقتی باختند به طرف مقابل تهمت میزنند.اگه قهرمان می شند هم با همین قرمانی ها قهرمان میشن. تابناک تو را به خدا بذار پیامم اینار چاپ بشه
مهدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
به موقع يا بي موقع دير يا زود آتو يا غير آتو مهم اينه كه علي دايي تنها كسي بود كه جرئت كرد افشاگري كنه و اين خيلي مهمه . تو فوتبالي كه خيلي ها خيلي چيزها ميدونن و سكوت ميكنن همين افشاگري هم خيلي خيلي خيلي غنيمته هرچند يه كم دير باشه
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
احتمالا یک چیزی فراتر از خبر داشتن !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
ایشون از پارسال تا الان داشته با وجدانش سر و کله می زده که بگه یا نگه که یه دفعه اتفاقی تو بازی با سپاهان تصمیم به افشاگری می کنه اصلا هم بحث منافع شخصیش مطرح نبوده!!!
حکایت ایشون مثل اینه که دزدی بیاد از همسایه ات دزدی کنه ولی کتمانش کنی و بعد وقتی همون دزد مال خودت رو بدزده داد بزنی آی دزد، آی دزد!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
حالا یه نفر پیدا شده با بی عدالتی جنگیده شما چرا ناراحتی؟باز صدرحمت به علی دایی که جلوی مافیای فساد واستاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
مثل اینکه متن رو خیلی باعجله خوندی
علی دایی از این کار با خبر میشه و جلوی اون رو میگیره. برا چی بیاد بگه ؟
الان که گفته و به ضرر تیمشم بوده کلی براش درد سر درست کردن.
حالا اگه اون موقع میگفت ببین چیکارش میکردن.
در ضمن رویانیان هم باش همکاری کرده . شاید توی راه آهن کسی پشتش نبوده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
انگار فراموش کردین وقتی قهرمانی از راه آهن پول گرفته که خود دایی مربی راه آهن بوده ! این آقای شجاع خودش یه طرف قضیه بوده !
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
دایی تازه نفهمیده چنین اتفاقاتی هم در فوتبال می افته. منتها چون این بار بدجور به ضررش بوده صداش دراومده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
داداش فرقی نمیکنه جلوشو گرفته یا نه و فرقی نمیکنه کسی پشتش بوده یا طبق همون قوانینی که دونفرو 10 سال و یه نفرو دو سال و قهرمانی و کرمانشاهی رو 8 و 6 ماه محروم کردن دایی و تمام کسانی که خبر داشتن و اطلاع ندادند باید محرم میکردن. اینکه به خاطر فوتبال گل و بلبل ما و رابطه ها و فسادهای مختلف تو فوتبال حکمای عجیب و غریبی در میاد یه حرف دیگس و خیالتون راحت باشه که اگر بازی رو پرسپولیس نمیباخت دایی میذاشتش جای دیگه از این به عنوان ابزار استفاده کنه
مهرداد تالشی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
تو فوتبال ایران تبانی و رابطه بسیار وجود داره حتی برا لیست تیم ملی.اینو همه میدونن حتی رییس فدراسیون.شمایی که میگی مطلع بوده باید محروم میشد و تذکر کمه من موافقم باهات به شرطی که واسه همه اجرا بشه نه افراد خاصی که تو این جریان قرار نگرفتن و به همه مردم اطلاع دادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
علی دایی تا زمانی که به نفعش بوده چیزی نگفته!!! حالا شده الگوی مبارزه با فساد؟!؟! از کجا معلوم شادی خیلی کارای دیگه هم کرده منتظره تا یه روز گندش در بیاد بعد بپره وسط بگه کی بود؟ کی بود؟ من نبودم!!!
کمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
علی دایی اگه افشاگر بود باید همون موقع اعلام میکرد ... نه الان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
واقعا ای کاش آقای دایی اینقدر دم از "اون بالاسری" نزنه که آدم دلش نسوزه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
ناشناس 16:45 جلوی مافیا نایستاده . بلکه داور نا هماهنگ رو داره دکش میکنه . چرا داوری رو که تو بازی مس چند تا گل تقدیمش کرد رو به عنوان بهترین داور اعلام کرد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
باز علي دايي كه شهامت داشت مثل بعضيا نميرفت همه جا بگه نه داور پاكه فوتبال پاكه همه چي آرومه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
این که دیر بگه بهتر از اینه که هیچ وقت نگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
یاد حرفای مایل کهن افتادم. حرفاش واقعا درست بودن.
دایی خودش یه پای قضیه بوده. یه عده خلاف کار را در نظر بگیرین که خواست یه ناتوشونو از بین ببرن تا درس عبرتی بشه برای بقیه. موضوع دقیقا همینه
هرچی آدما کوچیکتر جرما سنگینتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
علی دایی باید ده سال محروم میشد
یعنی زمانی که آقای دایی در تیم راهن آهن بودند از سوی راه آهن چنین تخلفاتی به نفع تیم آقای دایی اتفاق می افتاده و چون به سود ایشون بوده اطلاع رسانی نمی کردند ولی بعد ها با این ذهنیت چنین تهمتی رو به سپاهان زدند ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
چون بای را باخته می خواسته انتقام بگیره دیگه. فکر می کنی این تیم های تهرانی پس چطوری قهرمان میشن. با همین قهرمانی ها دیگه. بعدشم اگه قهرمان شدند همه را به کیش خود خوانند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
مسئله تهمت به سپاهان نیست، مسئله گروه های شرط بندی هستند که در فوتبال ایران حاضرند....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
عزیزم خبر رو بخون؟
دایی باخبر میشه و جلوی این کار رو میگیره. هیچ کاری به سود تیم راه آهن انجام نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
در زمان آقای تار تار در راه آهن اتفاق افتاده که البته بنده خدا تارتار هم بیخبر بوده و مسئولیتش با سرپرست بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
یه بار متن رو بخونی بد نیست آقای دایی زمان خودش تو تیم راه آهن جلوی تخلف رو گرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
علی دایی باید ده سال محروم میشد
واقعا این حکم طنزه.اگه گناهکاره فقط 6ماه باید محروم شه؟این فوتباله اینجور حکم میدن حالا میخان واسه تامین اجتماعی چه حکمی بدن واقعا متاسفم
یه نفر محض رضای خدا به من بگه معنی این قسمت رای کمیته انضباطی چیه؟

بخش اول : در خصوص اعلام علي دائي و باشگاه پرسپوليس مبني بر وجود شائبه در داوري مسابقه مورخ 29/6/1392 بين تيمهاي فولاد مبارکه سپاهان اصفهان و پرسپوليس تهران :

الف) با تحقيقات به عمل آمده معلوم شد که هيچگونه روابط نا سالم مالي بين تيم داوري و باشگاه سپاهان اصفهان وجود نداشته است

معنیش غیر از اینه که دارن اعتراف میکنن علی دایی و پرسپولیس به سپاهان تهمت بی روا در مورد دادن رشوه به قهرمانی زدن؟
پس چرا کمترین محرومیتی که برای دایی در نظر گرفتن (محرومیت 2 جلسه ای) را هم بخشیدن؟
اقایونی که ادعای مبارزه با فساد دارن در باشگاه پرسپولیس چطور شد که بعد از جلسه رویانیان با رئیس کمیته انضباطی رای دایی برگشت؟
دایی به خاطر تهمت زدن به سپاهان چه جریمه ای شد؟
معنی این کار کمیته انضباطی و اصتیناف 2 چیز میتونه باشه
یکی این که سپاهان ارزش نداره و هر کی از راه رسید میتونه به این تیم تهمت بزنه و هیچ مشکلی هم نداشته باشه ( که افرین به شجاعت و غیرت مدیران سپاهان!!)
دوم این که علی دایی به راحتی میتونه تهمت بزنه و هیچ جریمه ای هم نشه!
به قول فردوسی پور بعدشم خیلی شیک مردمو جیگر فرض میکنن میگن تهمت زده نشده!
يعني بفرمايد كشك هركه تو فوتبال هر كاري خواست بكنه آخرش گيرش بيارن بازم كشك
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
تورو خدا از کشور جهان سومیه ترکیه یاد بگیرید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
فوتبال ما از اینم کشکی تره و عزیز من همشون دستشون تو کاره همه از هم اتو دارن مگه قهرمانی نگفت اگر محروم شم خیلی حرفا میزنم. خیلی های دیگه هم درگیرن به همین خاطر قهرمانی فقط 8 ماه محروم شد که دهنش بسته بمونه و پته بقیه رو رو اب نندازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
لطفا متن را بخوانید. کاری به سود راه آهن انجام نشده و دایی خودش جلوی آن را گرفته.
دانشجوی تهرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
البته هر کسی نه عزیز دل برادر!!!
اگر من یا شما رو به جرم دریافت یک قند اضافه از آبدارخانه! بگیرند چنان حکمی برامون صادر می کنند که قبایل بدوی در جنگل آمازون هم عبرت بگیرند!!!
از قدیم گفته اند:
هر که بامش بیش برفش بیشتر
از این به بعد می گوییم:
هر که بامش بیش ماست مالیش بیشتر!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
دربیشتربازیهای این فصل حداقل یک باراشتباه بسیارفاحش به نفع علی دایی وپرسپولیس صورت گرفته ولی هیچکس جرات ندارد درمورد ایشان حرفی بزند همانطور که لابیش دردوران بازیگری اجازه نمی داد کسی جیک بزند
آقا قهرمانی پس پول گرفته پس چرا کلا محرومش نکردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چون دست کل مافیا رو میشد.مرگ بر مافیا
با سلام. امیدورایم با پرونده بازیکنان میلیاردی قلیونی هم همینطور برخوردگردد تا دیگر با ابروی پرچم مقدس کشورمان بازی نشود
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
اون بازیکنای قلیونی و مربی شون از همه بهترونند . نباید در مورد آنها این جوری فکر کنی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
البته اگر همینطور برخورد کنند قطعا بجای قلیون سراغ چیزهای دیگر میروند بنابراین باید بشدت برخورد کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
منطق استقلالیت تو حلقم
رشیدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
مگر قلیان کشیدن جرم است و خودت نکشیدی به خدا شیشه کشیده ای که این هذیان ها را می گویی . برخی بازیکنان تیم ها خانه مجردی دارند و بعد از بازی با هم می روند خانه مجردی . همان بازیکنی که هر سال 110 میلیون روی قراردادش می گدارد و رنگ هم برایش مهم نیست زرد یا ابی و برای بالابردن قیمت گاهی هم حرف از قرمز هم می زند. حالا چکارش کردند آقا دو تا بچه هم دارد اما دست از خلاف برنمی دارد.
قلمراد
| Netherlands |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
جان!!!!آبروی پرچم مقدس کشورمان با قلیان کشیدن چند جوان زیر 22 سال از بین میرود!!!!
حالا استقلالی هست یه چیزی !!!اگه از یه جای دیگه شوختی اونم یه چیز!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
ببخشید اگر همینجوری برخورد کنن که رای اینجوری صادر میشه:
1- بقال محل به جرم فروش تنباکو 10 سال محروم!
2- ذغال فروش سر خیابان به جرم فروختن ذغال مرغوب 2 میلیون تومان جریمه!!
3- بازیکن قلیون کش 3 ماه پاداش و قرار گرفتن در ترکیب تیم برای 10 بازی متوالی بعلت افشای ماجرا توسط مسئول کافی شاپ و تکذیب خبر در رسانه ها توسط دو بازیکن همزمان!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
شما هم دلت خوشه وحید خان.
پس واقعا غش وجود داشته. خدا بدادما برسه. شماها افتابه دزد گرفتین پس شاه دزدا چی شدن.؟؟؟؟
خوب همان چیزی شد که انتظارش می رفت:" ماستمالی"
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
من موافقم ماستمالی شد. چون اول متهم دایی بود که در تیمی که سرمربی بوده این اتفاقها افتاده و حال بگویید سکوت کرده!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
البته ماستمالی اصلی مربوط به سپاهان بود که خیلی راحت ازش گذشتند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
تیم سپاهان احتیاجی به خرید داور نداره این تیم های تهرانی هستند که دنبال خریدن و این حرف هان
واقعا متاسفم با طرز تفکرتون...
صالحی مربی سابق سپاهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
دایی ؟ کدام نتیجه به نفعش بوده بگویند. اگر می خواستند دایی را محروم کنند سپاهان دسته 3 و استقلال منحل می شد. حالا فهمیدی برای چی ماست مالی شد . فقط اینجا نام دایی مطرح شد و... استقلال و سپاهان بیشترین پرداخت را به داوران داشته است .
ناشناس2
| United States of America |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
ناشناس بخواب مینیم بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
سپاهان چه کاره بوده و البته اگرهم کاره ای بوده بقیه هم بودن که هم پول دادن هم گرفتن هم خبر داشتن ولی کلا همه چی ارومه ...من چقد خوشحالم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
آقای ali خودتم میدوتی که "رییس مافیا کیه؟"
فقط شش ماه !!!!
باید مادام العمر محروم شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
چرا فرا فکنی میکنی
شش ماه چیه
هــشـــت ماه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
بیشتر!
هشت ماه
باید برای تمام عمر محروم می شد
پاسخ ها
123
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
البته باتفاق آقای دائی
باید برای همیشه محروم میشد
آن جرایم سنگین ئ این مجازاتهای سبک . مشخص است که هیچ موقغ این جرایم پایانی ندارد و روز به روز بیشتر هم می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
بی قانونی عرف جامعه شده است. هر کسی با این هزینه کم خطرش را به جان می خرد.
كمه واسه قهرماني كمه
زکی!!!!!!!
خيلي جالبه با اينكه تخلفش ثابت شده و خودش هم بنا به اين راي اعتراف كرده فقط هشت ماه محرومش كرديد؟ آقايان فدراسيون همچين داوري رو بايد براي تمام عمر از اين فوتبال محروم ميكرديد حالا معلوم شد علي دايي حق داشت كه ميگفت عواملي از فدراسيون تو اين فساد نقش داشتند و از روزي كه قهرماني گفت با من خيلي ها هم بايد سقوط كنند سعي داشتند كه يه جوري قضيه رو ماست مالي كنند و علي دايي رو هم بكوبند. من مطمئنم كه اگه پيگيريهاي دايي و رويانيان نبود اين محروميت خفيف هم شامل حال اين داور ناپاك نميشد. اي كاش نهادهاي نظارتي و وزارت اطلاعات وارد اين پرونده بشند وگرنه با اين راي بايد فاتحه فوتبال پاك رو تو اين مملكت خوند.
و غيره اش توي ليست مجرمين منو كشته!!!!
محسن قهرمانی هشت ماه محرومیت و مرتضی کریمی 10 سال!!
پاسخ ها
خلیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
آیا به این میگن عدالت ؟!؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
مگر طبق قوانین اسلامی، شخص مجرم بزرگترین گناهکار نیست و عوامل در رتبه بعدی؟ مگر شخص از خود اراده ندارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
قهرمانی که نمیخواسته پول بگیره!! مقصر انهایی هستن که پول رو به زور ریختن به حساب دوست قهرمانی و اونم تو رودربایستی مونده!!!
آقای قهرمانی صلاحیت داوری فوتبال را ندارد و باید بطور دائم محروم می شد ، جریمه خفیف بجای مجازات شدید درست نیست . کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بصورت شائبه برانگیز مماشات کرده است . رشوه چه دو میلیون تومان چه یک میلیارد تومان ، نفس عمل یکی است .
عجب حکمی کوه موش زایید
دایی باز هم سربلند .
حالا کاری با دایی ندارم . امیدوارم این فساد از کل مملکت رخت ببنده
خوراک این هفته ی برنامه 90 تأمین شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
ایول
با این جرایم هیچوقت و هیچکس درست نمی شه توبه گرگ مرگه
آقا اگه تخلفی صورت گرفته که صورت گرفته این محرومیت ها خیلی کمه
آقا اگه تخلفی صورت گرفته که صورت گرفته این محرومیت ها خیلی کمه
پرسپولیسیها داورهایی مثل مظفری زاده را دارند برای بازی برگرداندن به نفع خودشان. این موضوع کاملا هویدا و آشکار است، پس چرا برخورد نمی کنند؟
خیلی جریمش کردند. بابا انصاف داشته باشید.برای بعضی خلافهای سنگینتر از این 200 هزار تومن جریمه در نظر گرفتند.
ماست مالی شد. باید مادام العمر محروم میشد.
همینکارها را میکنند که ما دیگر ورزشگاهها نمیریم. چون میدونیم نتیجه بازیها بیرون از زمین تعیین میشه و مسابقات کشکن
قهرمانی باید برای همیشه محروم بشه تا بقیه ماست ها را کیسه کنند.
این جکمها هزار برابربدتر از رسیدگی نکردن به این موضوع بود.علنا رشوه ودریافت ان وفساد در فوتبال ایران رسیمت یافت . چون محروم کردن داور برای هشت ماه به جای محرومیت دایم فساد را در فوتبال رسما نهادینه می کند
چقدر ما ساده ایم که فکر میکردیم مسئولین به دنبال ریشه کنی فساد هستند.برا خودم متاسفم...
احتمالا 8 مه از زمان تخلف حساب کردند . اگر داور دربی بشه تعجبی نداره ! داره؟
آقا اگه تخلفی صورت گرفته که صورت گرفته این محرومیت ها خیلی کمه
بعلت پول گرفتن قهرمانی علی دایی باید ده سال محروم میشد وقهرمانی مورد عفو قرار بگیرد
من جاي قهرماني بودم از دايي شكايت ميكردم زيرا در خصوص غش كردن به طرف سپاهان به قهرماني افتراء زده است
همشون بايد هم زندان برند هم از فوتبال و شغل دولتي كاملا محروم شوند اسلام تاب رشوه ندارد
یاد سناریوی که تو برنامه نود برای دفاع از خودش تعریف میکرد میافتم
صبح ساعت 7 از خواب بیدار شودوم
بعد رفتوم صبحانه خوردوم
بعد لباس پوشیدوم
بعد یهویی دیدوم اس ام اس آمده
بعد خوندوم
دیدوم یک اسمسی از فدراسیون فوتبال اومده
بعد گفتوم داروم مروم سره کار از اونجا مروم سوار هواپیما مشوم
رفتوم بیرون دیدوم دوباره اس ام اس اومده دوباره برگشتم گفتوم من امروز به دلیل یه سری مسایل نباید سره کار بروم
رفتوم دراز کشیدوم
بعد بلند شودوم و بعد...
چرا دایی محروم نشد؟ هم پارسال از جریان فساد اطلاع داشته چیزی نگفته هم تهمت ناروا به سپاهان زده.
آنتونیو کونته مربی یوونتوس دقیق رفتار دایی را داشته و به مراجع اطلاع نداده بود و 2 سال محروم شد ، اینجا به دایی فقط تذکر میدن.
متاسفم برای کمیته انضباطی
بجای اینکه از دایی تقدیر بشه که جلوی فساد ایستاد بهشئ تذکر میدن بعدش داوری که رشوه گرفته مرتکب فساد شده فقط 8 ماه محروم میشه.من موندم چرا انقدر ناحقی تو کشور زیادشده
ایول من گفتم 200 هزار تومن جریمه میشه .....
باسلام چون علي دايي پول وپارتي داره هيچكس حق نداره به آقاي دايي چيزي بگه مملكت ما همينه هميشه ضعف كشي ميكنيم ، اگر محسن قرماني توي بازي پرسپوليس با فولاد به نفع آقاي دايي سوت ميزد هرگز آقاي دايي گند كاري خودش توي راه آهن به مسايل فوتبال باز نميكرد آقاي علي دايي اين وبدان كه اگر راكفلر هم باشي ولي انسان نباشي به دو غاز هم نمي ارزي و اينقدر هم به پولت نناز كه ايتها همه يك روز تموم ميشه ضمنا طاقت باخت هم داشته باش و اينقدر هم كه مثل بادكنك باد كردن جنابعالي را جو گير نشو
"هرگونه اشتباه فنی داوری که در مسابقه مذکور از دید برخی کارشناسان مطرح شده قابل طرح در کمیته انضباطی نیست"

اشتباهات اون بازی واقعا طبیعی و فنی بود!!!!!!!!!!؟
با سلام چرا اصل مطلب فراموش شده که باید بازی پرسپولیس سپاهان تکرار بشه
پاسخ ها
محمد حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
هر وقت بازی مس - پرسپولیس که 3 تا گلای پرسپولیس با اشتباه داور زده شد تکرار شد بازی پرسپولیس سپاهان هم تکرار میشه
مرسی خیلی خندیدم ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
متن رو بخون در بازی اخیر تخلفی صورت نگرفته جریمه ها مال بازی راه اهنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
اول بزار تکلیف مربیتون روشن بشه که در زمان سرمربیگری ایشون این کارها انجام شده بعد....
تو باور میکنی که یه مربی که در امتیاز گرفتن تیم از همه ذینفع تر هستش از این ماجراها خبر نداشته باشه؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
تکرار هم بشه چیزی به پرسپولیس نمیماسه . فوقش سه چهار تا گل دیگه هم میخوره ...اونوقت دیگه ابرویی برای پرسپولیس و سرمربیش نمیمونه که بعد ادعا کنه به داور باختیم و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
نه عزیزم وقتی مسجل شده یک تیم با داور تبانی کرده باید 3 امتیاز بازی به تیم مقابل تعلق بگیره و احتمالا تیم تبانی گر از ادامه مسابقات لیگ محروم شه ولی اینجا ایرانه
علی دایی به خاطر افشای فساد فوتبال باید مدام العمر از فوتبال محروم میشد یعنی چی معنی نداره آدم هر چه را میدونه بگه اینطوریکه خشت رو خشت بند نمیاد بیچاره متخلف که باید بابت زبان درازی آفای دایی هشت ماه از تخلف به دور باشه.
دایی به دلیل اتهام ناروا به سپاهان و مخفی نگه داشتن فساد سال قبل باید محرومیت سنگین براش صادر میشد متاسفم برای این فوتبال دیگه ارزش نگاه کردن نداره.هر کی لابی قویی تر داشته باشه و بیشتر بتونه عربده بزنه صداش شنیده میشه.
مولایی چرا باید با قهرمانی ارتباط داشته باشه سرخود ارتباط داشته؟
یعنی سپاهانی ها پول ندادن قهرمانی به سمتشون غش کنه
بازی اول لیگ برتر هم اعلام پنالتی اشتباه به سود پرسپولیس مقابل تراکتور صرفا یک اتفاق محض بوده
البته باز جوگیر نشین
فردا کمیته استیناف مثل البدر بندر گنگ قهرمانی رو هم رستگار میکنه
آقای دایی مطلع بودند وعوامل ایشان درراه آهن مرتکب این آبروریزی شدندولی اقدامی نکردندو این بار چون ازهمان سوراخ گزیده شدند آبروی همه را زیرسوال می برند.
چرا دايي وقتي قهرماني به نفع تيم خودش در را آهن سوت ميزده چيزي نميگفت ، دايي هم به اندازه قهرماني مقصره
پاسخ ها
طاهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
تابناک جان اول بابت منتشرنکردن این نظرم از شما تشکر می کنم!!!!!!!!
من از علاقه مندان آقای دایی هستم اما اگر از جریانات راه آهن مطلع بوده ، قطعا باید جریمه بشود تا همه بدانند هیچ مصونیتی برای هیچکس وجود ندارد.حتی برای آقای گل جهان
ما فهمیدیم قلیان کشیدن بدتر از رشوه دادن و رشوه گرفتن و تغییر نتیجه بازی و مطلع بودن و لاپوشانی کردن و همه اینهاست!!
داور یعنی کسی که همه به عدالتش مطمئن هستند. سوء استفاده از چنین مقامی اگه زیر ده سال محرومیت داشته باشه واقعا خجالت آورده. متاسفم واقعا
واقعا حکم ناعادلانه اي بود و براي قهرماني کمه قهرماني خودش بايد از صحنه فوتبال برود وگرنه بيشتر ازاينها ابروش ميره در نظر بکيريد اولين قضاوت ايشونه بعد از محروميت ...
پاسخ ها
جوون دیروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
اونقدر آتو از این و اون داشته که با انتشارش گند به تمام فوتبالی ها میزد بهتر دیدن لاپوشانی کنند.
خب این هشت ماه فرصت خوبیه که پولهای حق حساب را برداره ویک دلی از عزا دربیاره بقیه شم توی یک کار نون و آب دار سرمایه گذاری کنه و بعد هشت ماه پر انرژی و مطمئن از عاقبت کار روند قبلی را ادامه بده آقای فردوسی پور هرچه دلش می خواد برنامه بذاره و شواهد و مدارک جمع آوری کنه و....
رشوه داده و گرفته شده. آنوقت محرومیت چند ماهه؟؟؟
باشگاه سپاهان رو تشویق کنید بنده خداها خیلی دلم براشون سوخت
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
اینو خوب اومدی دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
اگر یک باشگاه در ایران باشه که داره حرفه ای اداره میشه و حواشی نداره همین باشگاه سپاهانه
بانوی سرخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
اصلا!!!!!!!!!!! همش با حمایت دولتیا تونستن به یه جایی برسن! مطمئن باش اگه قلعه نویی نمیومد سپاهان هنو ز تو قتم هنم جدول گیر کرده بود
دايي با اينكه از اين مسائل خبر داشته و فاش نكرده فقط تذكر؟!؟!؟!
خب يه دفعه ازش تقدير به عمل مياوردن خيال همه راحت ميشد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
اصلا در جایی که همه از فساد مطلعتد و سکوت میکنند اگر کسی شجاعت افشای حقیقت را برای بار اول داشت بنظر من هم تذکر خیلی براش کمه. باید اعدامش بکنند.
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
بله دمت گرم اين تيم هاي تهراني هستند كه دنبال رشوه و .... هستند نه سپاهان كه حاشيه نداره و آدم هايي حاشيه دار مثل جباري را هم اخراج ميكنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
بعله دیگه !دایی تخلف می کند تشویق هم می شود چون رسانه دارد چون فرافکنی می کند چون تلویزیون پشت سرشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
چرا متن رو نخوندی نظر میدی
ایرانی بازی همینه دیگه
:) به به ، همه چی آرومه ما چقد خوشحالیم...
مدیر باشگاه بی انظبات. سرمربی بی انظبات داور بی انظبات کمیته انظباتی بی انطبات. بابا در این دکان فوتبال و تخته کنید و برین به شغل های اصل کاریتون برسین بلکه 4 تا آدم دلسور بیان ورزش این کشور را از این نکبتی که گرفته برهانند.
باید واسه همیشه محروم میشد.اخه این چه وضعیه!!
خودش هم دیگه نمی آد
میدونه چه کرده
محرومیت 8 روزه هم برای نیومدنش بس بود
پاسخ ها
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
نه داداش اینقدر .....هست که سر هشت ماه ویک روز انتظار قضاوت داره
بايد مينداختنش دسته 3 داوري كنه تا بفهمه يك من ماست چقد كره اره.
پاسخ ها
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
پولش کمه
فقط لیگ برتر
بواسطه همین طریق احکام و محکومیت های پیذوری و ساختگی است که فساد و دزدی و رشوه و رانتخواری در این مملکت نهادینه شده است و هرروزهم بر دامنه ارتشاء و فساد و سرقت از بیت المال افزوده میشود !!!
آقای قهرمانی همون اول گفت درصورت پیگیری کامل خیلی‌ها با من میان پایین، وقتی تا مدیران عامل باشگاهها و متهم کردن مسوولان فدراسیون پیش رفتن تنها کار ممکن محرومیت چند ماهه و چند هزار تومان جریمه بود که کار بیخ پیدا نکنه، از فصل بعد هم در خدمت فوتبال پاک کشور هستند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
فکر کنم در صورت پیگیری کار از مدیر عامل و مسئولان فدراسیوت رد میشد.
برای همین ماستمالی شد
نشان ميدهد مجرم واقعي در اين كشور مصون ميباشند و به همين دليل متخلفي جرات ميكنند تخلف كنند
یکبار دیگر ثابت شد که علی دایی در این اشفته بازار تنها کسی است که شهامت حرف زدن دارد.هرجند کاری که او کرد به قیمت هتک حرمت از جامعه داوری تمام شد اما همین یک حرکت کوچک راه را برای جلو گیری از خلاف های مشابه هموار کرد.ادا واطوارهای اقای قهرمانی راکه سعی میکرد در نقش یک قاضی قاطع و عادل در زمین مسابقه ظاهر شود به یاد بیاورید.بعد خود باسخ دهیدکه ایا او واقعا این گونه بود؟هرچندممکن است برخی تظاهرات رفتاری علی دایی ایراد وارد باشد اما انان که وجدانی بیدار دارند اورااز منزه ترین چهره های این فوتبال الوده می دانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
رشوه در زمان مربیگری ایشون و به نفع تیم ایشون پرداخت شده حال ادعای مبارزه با فساد داره؟؟
این ضرب المثل درسته که میگن مرگ خوبه ولی برای همسایه...
کمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
علی دایی باید همون موقع شهامت داشت نه الان ...
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
یخچال ما هم این حرف تو رو تائید میکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
البته تکمیل می نمایم در آشفته بازارهایی که نفعشان در آن است و نه هر آشفته بازاری
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
علي دايي فقط وقتي شهامت حرف زدن پيدا كرد كه بضرر تيمش گرفته شد ! . . . چرا قبلش كه تو راه آهن بود و بنفع تيمش ميگرفتند اين شهامت رو نداشت ؟!!
محمد مشهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
واقعا!!!!! پس غش کردن داور تهمت و افترا نبوده؟ مجازاتی نداشته؟
123
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
از روی تعصب نظر نده - حق را بگو اگرچه به ضررت باشه - علی دائی مقصره و بیشتر از هر کسی دیگه اگه بموقع موضوع را می گفت کار به رسوائی نمی کشید
باید علی دایی هم محروم میکردن.پس چرا محرمش نکردین؟یا شاید ازش میترسین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
معلومه که ازش می ترسن. چرا میگی شاید؟!
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
استقلالی
قلمراد
| Netherlands |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
ای بمیرم برات!!!! چقد از علی دایی میترسید شما!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
شاید خودش نخواسته محرم بشه، زوری که نیست...
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
مردی به خدا
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
شاید ؟؟!!!!!قطعن از ایشون میترسن.کتمان حقیقت کرده هر چی دلش خواست بعد بازی و قبل از اثبات جرم داور در اون بازی که اثبات هم نشد گفت ولی فقط تذکر!!!درسته قهرمانی مشکل داره ولی منبعد هر سر مربی میتونه عین جملات دایی رو به داور بگه تازه اگر اثبات هم نشه نهایت تذکر !!!!
طوفان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
دایی برای چی باید محروم میشد در حالیکه جرم داور رو اثبات کرد ضمنا دایی هیچ وقت نگفته بود که سپاهان به قهرمانی پول داده بلکه گفت به دلیل اینکه مجوز رستورانهای پرسپولیس رو از رویانیان نگرفته به ضرر پرسپولیس سوت زده . لطفا تعصب رنگها رو بذارید کنار
لیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
برای آندسته از هواداران محترم استقلالی که اومدن اینجا با غرض کامنت میزارن متاسفم.. اگر این فساد در فوتبال ما هست قطعا یروز عواقب بدش دامنگیر تیم شما هم خواهد شد. بهتر بود تو این جریان فساد و عوامل اون شناسایی میشد تا مبادا تیمهای دیگه هم روزی چوب این بی عدالتی و فساد رو بخورند.
از احکام صادر شده لذت بردیم تا ناپاکی کمی هم که وجود داشت ديگه با همت. کمیته انضباطی و بقیه دست اندرکاران از بین بره از این که باعث انبساط خاطر ما شدید ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
ما از این همه عدالت تشکر می کنیم وخواهان بررسی داور بازی مس - پرسپولیس مس- نفت مس- تراکتور و... هم هستیم.دراین بازها داورخیلی بیشترازبازی پرسپولیس سپاهان به نفع پسپولیس قضاوت کرد
تو فوتباله ایران همه چیز روشنه ، از صدرنشینی استقلال گرفته تا این رای که طرف رشوه گرفته و دو سه ماه دیگه دوباره می اد قضاوت می کنه . کاش می ذاشتن آدمایی مثل عابدینی می اومدن جلو و حقایق رو می گفتن.
با این رای شعور مردم رو به سخره گرفتن. بابا خودتی...
کسیکه بیشترین تخلف رو کرده 8 ماه ولی رابطش 10 سال. این رای ها فقط در ایران صادر میشه
8 ماه اقای قهرمانی منو بد جوری یاد 200 هزار تومن میندازه
مثل اینکه رشوه گرفتن خلاف نیست چون قهرمانی عملا تنبیه نشد.
کمیته بی انضباطی همینه همینه
خود مدیران رتبه بالای فوتبال هم مشکل دارند وگرنه این حکم مسخره را نمیداند اینها یا باید رای به برائت قهرمانی میدادنند که یعنی تخلفی نکرده وچون تخلف کرده بود وجرمی بزرگ را به همراه دارودسته اش که معلوم نیست تا کجای فوتبال هستند وچقد در این فوتبال لونه کردند واصلا معلوم نیست قهرمانی نوچه کیست.که در آن صورت دایی باید محروم میشد که ساکت نمینشست وماجرا بیخ پیدا میکرد پس مجبور شدند این رای مسخره را بدهند تا پای بقیه نیاد وسط
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
موافقم جناب بابادی بقیه هم پاشون میومد وسط
قهرمانی مسولین فدراسیون را تهدید کرد که اگرقرار باشد من غرق بشم همه را باخود به پائین میکشم اونا هم که آلوده بودند وترسیدند وبا این رای ماست مالی کردند جالب است که قهرمانی 8ماه محروم میشه وکمک مربی 10سال باید همه واقعیتها را ازآیت اللهی سوال کرد که موضوع چیست وچرا ایشان نگران بودند
اصلا دربی رو هم بدین سوت بزنه
چرا هیچ جایی از حکم، به جایگاه شرط بندی های صورت گرفته و منافع ایشان از تغییر شرایط اشاره نداشته؟؟؟
خب معلوم میشه کسانی که فردوسی پور را به MI6 و معاند نظام معرفی میکنن .. این رای هم دور از انتظار نبود
نمی دونم فیفا از این افتضاح باخبر میشه یا نه؟! این حکم را برای یک بچه هم بخونی بهت می خنده!
من پیشنهاد می کنم تابناک یک شبکه تلویزیون اینترنتی را در ساعتی خاص از روز تاسیس نمایید.
على اقا تبريك...خيلى دوست داريم و همه جوره واسم الگويى
حالا امير قلعه نوعي تكليفش چي ميشه؟ .اونكه ديگه سالار مافياي فوتباله .بنظرم بايد برن تونخش و مادام العمر محرومش كنن.هرچي اين فوتبال ميكشه زير سر امير قلعه نوعيه كه اين چيزهارو تو فوتبال ايران باب كرد
این حکم نشون میده در دوره آقای دایی در راه آهن و با اطلاع ایشان پرداخت رشوه و تبانی صورت گرفته و برای همین هم دائی اصرار زیادی داشت!نکته مهم اینکه چرا در در این مدت سکوت کرده اند؟!
عوامل اصلی اصلا محروم نشدند!!!!با این احکام فساد بیشتر میشه
والا اینطوری که این حکم نشون میده کل جریان زیر سر خود علی دایی و باشگاه راه آهن هست . نتونستید دایی رو محروم کنید؟ متاسفم واقعا
وقتی خود قهرمانی تو مصاحبه میگه اگه من محکوم بشم پای خیلی از مدیران فدراسیون رو وسط میکشم دیگه چه انتظاری جز این رای میشه داشت
افرین به علی دایی. قهرمانی اگر چه مدت کوتاهی محروم شده ولی این تخلف را تو پروندش داره و همیشه تماشاگران که داوری های آینده ایشون را می بینند این را تکرار می کنند که این همونی هست که پول می گرفته. به نظر من هر کسی جای ایشون بود این حرفه را رها می کرد و سراغ حرفه دیگری می رفت
عجیب این است که برای کشیدن قلیانی که حرام نیست سریعا مادام العمر محروم می کنند ولی برای گرفتن رشوه و گناه و فساد به این زشتی چند ماه محروم!!!!
وای وای خیلی جالبه خود رای هم غش داره. بعد از محرز شدن تخلف قهرمانی 8 ماهد فقط محرومیت!!!!!!
یعنی با شناختی که حالا باشگاهها از محسن قهرمانی دارند از سال آینده ایشون باید از احکام سقف رشوه ای که کمیته انظباطی تصویب میکند تبعیت کند. خیلی جالبه
افراد زیادی تخلفات فوتبال را می دانند ولی رو نمی کنند چون پای خودشان گیره ، ازنطر من محرومبت کم یرای قهرمانی هم به این دلیله که مبادا قهرمانی ناراحت بشه و دست بقیه را رو کنه در غیر این صورت باید کلا از داوری محروم میشد به همین دلیل اولش به دایی فشار آورئن تا قضیه را ول کنه ولی وقتی دبدند که ماجرا همه دون شده و دایی و باشگاه سماجت می کنند ، با اجازه از آقای قهرمانی و صدور حکم دلخواه ایشون قضیه را بستند ولی افراد تمام شده یا غبر مطلع را بشتر جریمه کردند.
يادمون نره اينجا ايرانه وهيچ چيز عجيب نيست
به نظرم من باید از کمیته انضباتی نیز یک تحقیقی بشود (احتمالا افراد این کمیته نیز در این ماجراهای اتفاق افتاد کارای بوده اند)
تو مملکت ما همه چیز شده مصلحت!!!!
مفسد اقتصادی چون دمش کلفته به مصلحت نیست اسمی ازش آورده بشه!
مفسد فوتبالی چون خیلی از آقایون پاشون گیر میفته به مصلحت نیست که مادام العمر محروم بشه.
یه جورایی همه از هم آتو دارند و می ترسن که دست همشون رو بشه.حالا چه تو عرصه اقتصاد سیاست و حالا هم فوتبال.
اصولا" وقتی پای پول وسط بیاد همه چی به گند کشیده میشه.الان هم بوی گند فساد در همه چی مملکت رو برداشته.با این وصف داریم به سمت زوال پیش میریم جز اینکه هرکسی از خودش شروع کنه و صداقت و درستکاری رو پیشه کنه.از اون بالا بگیر تا من و شمای خواننده سایت تابناک.
خدایا خودت عاقبتمون رو بخیر کن.
افراد زیادی تخلفات فوتبال را می دانند ولی رو نمی کنند چون پای خودشان گیره ، ازنطر من محرومبت کم یرای قهرمانی هم به این دلیله که مبادا قهرمانی ناراحت بشه و دست بقیه را رو کنه در غیر این صورت باید کلا از داوری محروم میشد به همین دلیل اولش به دایی فشار آورئن تا قضیه را ول کنه ولی وقتی دبدند که ماجرا همه دون شده و دایی و باشگاه سماجت می کنند ، با اجازه از آقای قهرمانی و صدور حکم دلخواه ایشون قضیه را بستند ولی افراد تمام شده یا غبر مطلع را بشتر جریمه کردند.
دوستان میپرسن چرا حکم متناسب با جرم نیست؟
چون اگه حکم بیشتر میشد آقای قهرمانی چیزهایی میگفت که خیلی ها رو پایین بکشه. این که خیلی واضحه.
قهرمانی باید خیلی بیشتر محروم میشد
قانون رو هزار جور تفسیر می کنند.
این آقای دایی که همیشه و همه وقت شاکی است...اما این که بعد از 4 ماه کش و قوس و بحث های الکی یک چنین حکم شلم شوربایی بدن واقعا نوبره و تو ایران همچین حکمی صادر بشه...
احتمالاً از ترس افشاگری قهرمانی باهاش برای دادن این حکم هماهنگ کردن تا بقیه کله گنده ها رو با خودش به قعر جهنم نبره
بازم مثل همیشه علی دایی سربلند و حق طلب... آقای دایی لطفا تا رو شدن دستهای پشت پرده پیگیری کنید . حمایتت میکنیم.
پاسخ ها
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
تخلف قهرمانی در زمان سرمربیگری دایی اثبات شده اونوقت میگی دایی حق طلب؟
به نظر من اقای حسن زاده این قدر به برنامه 90 ایراد می گیره به رای های/ بر عکس/ خود شون یکی باید ایراد بگیره
ما هم لذت بردیم. واقعا جالب هست وخیلی جیزها رو میشه فهمید. مثلا چرا کروش اصلا با فوتبال ایران کاری ندارهو یا اینکه چرا هر روز فساد بیشتر میشه.انگار آدمهای فاسد تحت حمایت خاصی قرار دارند.
معلومه اراده ای برای اصلاح وضع ناهنجار فعلی وجود ندارد .گلی دیگر بجمال فدراسیون فوتبال !
ای کاش زحمت صدورحکم آقای زنجانی را هم کمیته انضباطی بکشد
پس تکلیف سپاهان چی میشه
چیه تابناک؟ میخواستی بخاطر دلخوشی پرسپولیسیا بهش تهمت بزنن؟
حالا اگه دائی نبود این حقایق چی میشد؟
حکم یک رشوه گیر 8 ماه محرومیت؟
قضیه بوداره!!!!
به نام خدا اگر بیشتر قهرمانی را محروم میکردن باید پرده ها را کنار میزدن و با چهره واقعی مافیای فوتبال برخورد میکردن که در توان صادر کننده گان این رای نیست و نخواهد بود .مگه امثال دادکان برگردن تا این شرایط حداقل یک مقداری تلطیف گردد
به عنوان یک ایرانی از این رأی احساس شرم می کنم به نظر میاد آقایان از چیزی می ترسند در برخورد با فساد
فقط داوری نیست بایدمسئولان دست به دست هم داده اونهای که پاکن ودستی تواین قضایاندارن یک انقلاب همه جانبه برعلیه کل فسادجامعه بطوری که دروسط راه تتمیع وعقبگردنباشه وبه غیرخداازهیچکس ترسی بدل نداده وباحمایت مردم ورهبری والا ریشه دوانده ونمیشه بااین رای که اینهادان ابروی همه فدراسیون رابردن این چه نوع رای اگه خلاف اونهم توداوری حکمش کمتراز10سال زندان نیست وای به روزی که نمک هم بگنددشامل امروز
ببخشید من سوادم کمه چرا هر کسی که به حرف منوچهر بادیه توجه کرد محروم و جریمه شد ولی منوچهر خان کاملاً بی گناه و بدون حکم جزاء مونده
به نظر من کمیته انضباطی اصلا" رأیی صادر نمیکرد خیلی سنگین تر بود.
دومیلیون فغلا ثابت شده ، مبالغ بیشتری را در جای دیگری هم گرفته که اصلا مطرح نشده است. واقعا این چه حکمی است؟ وقتی این آقا متقلب شناخته شده نتیجه می گیریم که احتمال قوی مبالغ دیگری نیز از کسان دیگری گرفته یا در اینده بگیرد. خیلی مسخره است این حکم
سلام واقعا این حکم عجیب ترین حکم تاریخ بود. یعنی انگار از طرف پرسیدن این حکم خوبه یا نه اصلا شما محبت کن بگو حکمت رو چجوری بنویسیم.اگه ثابت شده که ظاهرا شده چرا 8 ماه؟ ؟
به نظر من اینها زنجیر وار به هم متصل هستند از اون روزی که قهرمانی گفت اگه بخوام برم خیلی هارو با خودم میبرم تمام داستان و حرف آقایون تغییر کرده و این کاملا مشهوده.
ناپاک ترین و بی لیاقت ترین آدمها در این فدراسیون جمع شدند چندین ساله که داریم درجا میزنیم و در واقع هیچی نداریم.
ما تو آسیا که حداقل از دایی بزرگ تر نداریم
با اینکه بنده به عنوان پرسپولیسی خیلی هم بهش انتقاد دارم ولی واقعا کسی نمیتونه بزرگی و سلامت کاریشو و سلامت زندگی شخصیشو زیر سوال ببره.
اما درباره مدیران غیر ورزشی. به نظر من اصلا ایرادی نداره غیرورزشی باشه بلکه باید مدیر باشه. نمنونش سردار رویانیان
این همه در این 2.5 سال زدنش ولی چرا؟
این همه نظامی هستن تو فوتبال کدومشون تونستن این همه امکانات و پیشرفت داشته باشند ولی حالا که آزمون و خطا تموم شده و رویانیان کاملا حرفه ای شده خیلی وقته میخوان برکنارش کنند مثل روز دلیل این داستان مشخصه و اونم اینه که دست خیلی ها رو شده و رویانیان تو خط اینا حرکت نمیکنه و ...
به نظر شما جواد نکونام در حساس ترین شرایط چرا از تیم صدرنشین که سال قبل هم قهرمان شده جدا میشه...
چرا میگه از خداشون بود من برم
چون نکونام هم یه چیزهایی فهمید که باید حذف میشد چون بچه با ایمان و سالمی بود گفت فقط بزارید برم وگرنه...
خیلی چیزها اصلا نیازی به کنکاش نداره...
در دولت 9 و 10 که اصلا فاجعه بود یعنی حتی کوچکترین مسائل سفارشی و مهندسی بود ...
فقط میتونم بگم متاسفم
میگم کمیته انضباطی بیاد کسانی را که بازی دو تیم سپاهان و پرسپولیس را دیده اند را هم محروم کند آنهم برای همیشه
یعنی قرار است داوری که رشوه گرفته، سال آینده ‌هم در فوتبال ما سوت بزند؟ اگر چنین اتفاقی در لیگ‌های آلمان و اسپانیا و انگلستان رخ می‌داد، برای آن هم حکمی با این کیفیت صادر می‌کردند؟
ببخشید من نفهمیدم پس مجازات راه آهن چی ؟ اونا تقلب کردن پول دادن نتیجه عوض شده پس جریمه اش چی میشه ؟ چرا ضد تیم راه آهن حکم ندادن ؟ راه آهن باید بره دسته پایین تر . آقای دایی چرا اون موقع هیچی نگفته فقط تذکر ؟
ماست مالی شد
از امروز فوتبال ما پاک شد مطمئن باشید
علی دایی خودش رشوه داده بعد خودشم لو میده
واقعا متاسفم با این نحوه برخورد با فساد.اگه محرومیت مادام العمر باعث ویرانی آبرو و زندگی قهرمانی میشد که متاسفانه میشد، این حکم که قشنگ باعث ویرانی برخورد با فساد در فوتبال میشه که!
واقعا متاسفم با این نحوه برخورد با فساد.اگه محرومیت مادام العمر باعث ویرانی آبرو و زندگی قهرمانی میشد که متاسفانه میشد، این حکم که قشنگ باعث ویرانی برخورد با فساد در فوتبال میشه که!
با این که طرفدار پرسپولیس هستم ولی دیگه خسته شدم.هروقت پرسپولیس باخت علی دایی گذاشت گردن داور.بگو مربی نیستم خودتو خلاص کن
واقعا متاسفم با این نحوه برخورد با فساد.اگه محرومیت مادام العمر باعث ویرانی آبرو و زندگی قهرمانی میشد که متاسفانه میشد، این حکم که قشنگ باعث ویرانی برخورد با فساد در فوتبال میشه که!
خود مدیران رتبه بالای فوتبال هم مشکل دارند وگرنه این حکم مسخره را نمیداند اینها یا باید رای به برائت قهرمانی میدادنند که یعنی تخلفی نکرده وچون تخلف کرده بود وجرمی بزرگ را به همراه دارودسته اش که معلوم نیست تا کجای فوتبال هستند وچقد در این فوتبال لونه کردند واصلا معلوم نیست قهرمانی نوچه کیست.که در آن صورت دایی باید محروم میشد که ساکت نمینشست وماجرا بیخ پیدا میکرد پس مجبور شدند این رای مسخره را بدهند تا پای بقیه نیاد وسط
چرا باز اقایون بی گناه شناخته می شوند به نظر شما اگر قهرمانی هم کسی رو داشت باز هم محروم می شد چرا امسال داییها همیشه بیگناهند در جواب دوستانی که میگویند دایی افشاگری کرده نه ایشون فرار رو به جلو کرده است این اقا از لحاظ فنی در زمینه مربیگری هیچگونه هیچ بار فنی ندارد و فقط با بعضی حمایتهای یکطرفه ازاین اقا دارند مربی برجسته نشون میدن شانس ما 20 گل زد به مالدیو
از کمیته انضباطی سئوال دارم ...حالا که قهرمانی ازتبانی با سپاهان تبرئه شده واتهام دائی هم مربوط به همین مسابقه عنوان شده ایا شکایت قهرمانی از دائی موجه هست یا خیر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
خیر چون دایی به سپاهان اتهام نزده
چون تیم اصفهانیه کاری باهاش ندارن
پدر،مادر ،ما متهمیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
كاش فقط رشوه گرفتن تو فوتبال بود
علی دایی اون موقع نگفت چون اون موقع کل مجموعه راه آهن با دایی مخالفت میکردن و فدراسیون نشین ها هم میگفتن تو داری تهمت میزنی و براش کمیته انظباطی حکم صادر میکردن.نگار خبر ندارین تو کشور ما چه خبره
باید سر مربی زمان تخلف شدیدا مجازات شود
حد اقل بعد از 8 ما هم از داوری در مسابقات لیگ برتر هم محروم شود. در ضمن ضبط صدا بصورت غیر قانونی در دادگاه آیا بعنوان سند قانونی است یا خود آن کار نیز غیر قانونی است.دوستان حقوقدان نظر بدهند
با این شرایط کی باید به جرم کمیته انضباطی رسیدگی کرد.......با این حکمی که داد تا ته جریان رو میشه فهمید فردوسی پور مگه خودت یه کاری بکنی ........
یاد جریمه دویست هزار تومنی افتادم
باید علی دایی هم محروم میکردن.پس چرا محرمش نکردین؟یا شاید ازش میترسین
باید دویست هزار تومان جریمه نقدی بشود که تا پایان عمر کمر راست نکند مثل مرتضوي که به کارگری اموراتش را میگذراند
واقعا خندتون نمی گیره ؟
نه واقعا ؟
بهرته أين حكم به فيفا إرسال بشه. أين علي دائي بود كه توانست حقيقت خلافكاران و سيستم قضاوت را بر ملا كند.
دیگه حالم از هرچی فوتباله داره بهم میخوره...
احسنت به فدراسیون و کمیته انضباطی نمیدونم چجوری سرشونو بالا میگیرن با این حکمشون...
با این عملکرد ضعیف و حکم بی بخار غیربازدارنده کمیته انضباطی که ما میبینیم خودشون قبل از همه شایسته تعلیق و جریمه هستن!
رشوه دهنده باشگاه راه آهن است یعنی بابک زنجانی
دایی باید محروم بشه اونموقع ک در راه اهن بود چر اسکوت کرد؟وعلت افشا کردن الانش چه بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
علتش مهم نیست مهم اینه که صداقتش مشخص شد
از این بهتر نمیشه با این رای خیال داوران راحت شد پول بگیر حداکثر 8 ماه میشی حالا تصور کن یه مامور نیروی انتظامی رشوه بگیره خیلی مبلغشم کمتر باشه مستقیم اخراجش میکنن ولی قاضی میدان باشی به طور اشکارا رشوه گرفته باشی بعدم 8 ماه بیشتر محروم نشی جالبه
همیشه جرم مالخر از دزد سنگینتر است چرا که دزد اگر برای خودش باشد یکی میدزدد ولی مالخر او را تشویق میکن که بیشتر بدزد بنظر بنده علی دایی هم باید بیشتر از توبیخ برایش تعیین میشد چرا که خبر داشت و چشم پوشید و این یعنی همراهی
آیا اقای قهرمانی بعد هشت ماه با این ابرو ریزی که انجام شده میخواد دوباره در زمین فوتبال قضاوت کنه؟؟!!!! الله اکبر
جالبه تمام این مشکلات بر میگرده به باشگاه راه /آهن که اقای علی دایی فصل قبل اونجا بودند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
آقا کجای کارید ؟؟؟؟؟
این همه تخلف و جابجایی پولهای میلیاردی اتفاق می افته تو مملکت آب از آب تکون نمی خوره چرا گیر دادید به قهرمانی ؟ یکی نیست بگه شاید لازم داشته گرفته؟ تازه علی دایی هم بی گدار به آب نمی زنه باید تحقیق بشه از نگفتن و کتمان حقیقت در زمان مربیگری ذر راه آهن و اقشای فساد در این برهه از زمان چه منظور و عایدی داشته!!!!!!!!
بعدشم تو حکم صادره زیاده روی شده آخه بچه های مردم با این احکام هلاک میشن طفلکی ها ! باید می گغتن راشی و مرتشی با اظهار رضایت از یکدیگر و باختم صلوات و روبوسی به مشاغل قبلی خود برگشته تا همچنان به فوتبال پاک مملکت خدمت کنند
پیام حکم صادره =فسادکنید غارت کنید تبانی کنید پول پارو کنید و....نهایت شش ماه محروم و پنج میلیون جریمه میشوید!!!ام صدها برابر سود میکنید و بعد از مدتی همه فراموش میکنند و دهان افراد سالم هم بسته و خاموش میشوند!!!بتازید و ببرید!!!!!!!!!!!!!!!!
دست آقایان کمیته انضباطی بعداز 4ماه درد نکند خلاف کارها حکم برائت گرفتند . فردوسی پور کجایی ؟ حسنک کجایی ؟
شما که 4ماه طولش دادین جریمه نداره
برای مبارزه با فساد اول از همه باید خود مبارزه کننده سالم باشه . اگه تو بازی پرسپولیس و سپاهان قهرمانی به سمت پرسپولیس غش کرده بود آیا این قضایا مطرح می شد ؟ نمونه اش همین قضایای تیم راه آهن در فصل های گذشته است . چرا الان مطرح میشن ؟؟؟
آی همه جا بخور بخوره ها!!!!!!
قهرمانی غش نکرده بلکه کل کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال غش کرده اند واز این میترسند که دستشان رو شود
آقاي دايي فقط تذكر؟؟ خوبه والا اون وقت به نفع تيمش بوده غش نمي كرده اما وقتي به ضرر تيمش شد غش كرد؟؟ بايد محروم بشه
من خودم پرسپولیسیم ولی حرف حق رو باید گفت:
از مدیرعامل باشگاه راه آهن تا کوچکترین عضو که تدارکات باشگاهه باید مادام العمر محروم بشن.میشه مگه مدیر پول تامین مکنه ازش اسمی نبرن.حتی دائی باید بخاطر اطلاع ندادن ولی به رای توجه کنید میبینید که مشخص نیست چه زمانی بوده و مربوط به کدام بازیها فقط خواستن ماستمالی بشه.واقعا متاسفم
تابناک !
چند سال پیش در یکی از برنامه های تلویزیون ، دکتر سیار کارشناس داوری هم گفت که فوتبال ما فاسد است و من می توانم با اسناد آن را ثابت کنم و از آن موقع تا کنون از ایشان در هیچ برنامه ی ورزشی صدا و سیما استفاده نشده است .
ای کاش شما با ایشان گفتگویی را ترتیب می دادید .
اولا خیلی حکم گنگه و اصلا کلمه رشوه رو به کار نبردن
دوما کاملا مشخصه
خیلی خیلی از قهرمانی ترسیدن چون قهرمانی از اول فصل بعد که مرداد سال بعد میتونه قضاوت کنه
8 ماه. خنده داره?!!!??!?!???!
این مهر تایید بر فساد پنهانه که قهرمانی تهدید به افشای آن کرد و با این محرومیت کم و گنگ الان سکوت خواهد کرد
کارچاق کن ها خواستن بصورت خودجوش پله موفقیت علی دایی بشن
بیچاره عکاس.....پارتی نداشت یا آتو نداشت
این هم از فوتبال پاک...............
متاسفم برای فوتبال ایران و خودم که وقت با ارزش خودمو صرف دیدن این فوتبال میکنم که کمیته انضباتیش طوری رای میدن که حق یه تیمو هواداراشو نادیده میگیرن
حالا شاه بخشیده،شاهقلی نمی بخشه
داور بدخته،اگه مثل علی دایی پولدار بود این اتفاق براش نمی افتاد
هر زمان خلافی دسته جمعی و بنحوی گروهی باشد طبیعی است که بهمین نتیجه میرسد مگر ادم شیر حلال خورده ای از بالا دست پیدا و همه را بر ملا کند در مورد اختلاسها که نشده خدا کند کسی پیدا و ابروی مملکت را بخرد
وقتي جكم روديدم فقط تاسف خوردم براخودم كه چرادارم پاك زندگي ميكنم توايران چون اين اجكام فقط توايران ميتونه صادرشه//ولي قضيه خيلي مشكوك بنظرميرسه ياخيلي ازكله گنده هاي فدراسيون اوناهم شريك جرم هستن يااين پرونده روبدن دست دستگاههاي امنيتي اونادنبالش كنن چون بااين راي فقط دارن باابروي ايران بازي ميكنن
این رای به نفع داورها شد از حالا میان رشوه میگیرن بعدشم نهایت 8ماه محرومشون می کنن واقعا شاهکار کرد کمیته انضباطی
عجب رای قاطعی ماشاالله کمیته انظباطی یه اسپندی برای خودتان به خرج قهرمانی دود کنید

راستی 5میلیونو قهرمانی باید از همان پولها بده
یعنی 240روز دیگه می تونه داور باشه حتما این دفعه طوری پول میگیره که اگر لو رفت جبران بیکاریشو بگیره. واقعا که تو ایران ابروی قضاوت داره میره . ای مسئولان یه کاری بکنید پیداست این قاضی هم که این حکم را صادر کرده پول گرفته. وا اسفا
خدایش دل شیر میخاد که اتخلفات و مافیای فوتبال ایران رو یکی رو کنه
خوشم اومد از علی دایی دمت گرم هنوز هم دایی هسی
راستی قاضی که حکم صادر کرده رو به همه معرفی کنید
یکم بو میده این حکمه
مسخره هس
بابا اسمش قهرمانيه خودش پولمانيه بيچاره اطرافيان كه فداي قهرماني شدند
اين واقعن اخر فوتبال. ماست. بد ما ميخاييم حرفه اي بشيم.
اين واقعن اخر فوتبال. ماست. بد ما ميخاييم حرفه اي بشيم.
دوستانی که نظر دادن وگفتن چرا علی دایی بیشتر محروم نشده؟
خودتون و انصافتون به نظرتون چند نفر دیگه اطلاع داشتنو نگفتن هنوزم نمیگن؟
باید کاری کنن که هرکی اطلاع داره بیاد بگه نه این که از ترس هیشکی هیچی کلا نگه
یک نفر جرعت کرده و گفته ببین چه برسرش اورد نگفتن حکمو تا الان قبل دربی دیگه مشکوک تر از این!؟
بنظر من باید کمیته انضباطی را منحل کرد با این رای من فکر میکنم خود کمیته انضباطی هم رشوه گرفته.
فیل موش زائید! اگر شنیدواعلان نکردن جرمه وشنیدن واعلان کردن هم میتواند در صورت نداشتن مدرک قابل قبول به اعاده حیثت منجر شود .کدام آدم عاقل رشوه گیر مدرک در اختیار خواهد گذاشت وتازه بعد از چهار ماه گیرنده رشوه هشت ماه محروم خواهد شد
یعنی کشک !!!
کمیته انضباطی از این دقیق تر کجایدا میشود . 65 ثانیه را هم کشف کرده است . این مشت محکمی است به دهان شایعه سازانی که گفته بودند دو دقیقه .
بابا اگه یه کارمند بدبخت رشوه بگیره اخراجش میکنن ، این آقا رشوه گرفتنش محرز شده هشت ماه تعلیق؟ تازه 5 ماه دیگه لیگ برتر تموم میشه ، یعنی از اول لیگ سال بعد باز میاد داوری؟ جل الخالق!!!!!!!!!!!!...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
قربونت طوری داری حرف میزنی انگار کسی نمیدونه تو ادارات ایران چی میگذره؟ چند درصد از کارمندان شریف ایرانی رشوه نمیگیرن؟!!! اصلا مگه بدون رشوه میشه وارد ادارات ایران شد؟ !!!
البته مربي تيمي كه مسوولين تيمش به داور رشوه داده اند چي ؟
جا دارد يك خبرنگار منصف و با وجدان كه مسووليت شناس است پيدا شود و چنين تخلفي به فيفا گزارش كند!
چه مي کنه اين فردوسي پور اين هفته
همه چیزمان به همه چیزمان می آید.
همه کسانیکه دست در این جریان داشتند باید مادام العمر از فعالیت ورزشی منع می شدند ... اما ......
من اگر جای آقای قهرمانی بودم به قوه قضاییه شکایت می کردم .
پاسخ ها
لیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
قطعا ریگی به کفششه که شکایت نمیکنه عزیزم وگرنه لالمونی نمیگرفت.. فقط تونست کمی ازون پولارو خرج کنه تا قضیه ماستمالی شه
باید 5سال محرم میشود. لیاقت داوری ندارد.
بابا این چه رای اعلام کردی هیچکی بد بخت تره عکاس و مولایی پیدا نکردن که اصلا دیگه بازنشسته اند ای خدا. اعصابمو بهم ریختید
سه نكته:
1- در مورد بازي پرسپوليس و سپاهان چيزي به دست نيومده. پس اتهامات آقاي دايي در مورد اون بازي واهي بوده. جريمه ايشون براي اتهامات واهي چي شد؟
2- مطابق با قوانين، اگر كسي از چنين مسائلي با خبر باشه و كتمان كنه، مي تونه با محروميت مادام العمر مواجه بشه. مرحوميت آقاي دايي در قبال كتمان حقايق چي شد؟
3- دو سال پيش براي سوت زدن به نفع راته آهن به سرمربي گري آقاي دايي رشوه گرفته شدته. سوت هم نفع اين تيم زده شده و آقاي دايي منتفع شده. دو سال سكوت كرده و چيزي نگفته. در بازي آغاز فصل پرسپوليس و تراكتور هم باز به سود پرسپوليس سوت زده شده و باز آقاي دايي سكوت كرده. تا بازي با سپاهان. در بازي با سپاهان، آقاي دايي به يكبار ياد كثيف شدن فوتبال در دو سال گذشته افتاده و آستين ها رو بالا زده تا به وظيفه حياتي اش (مطابق با گقته سايت تابناك!) عمل كنه و فوتبال رو از ناپاكي رها كنه!
پاسخ ها
طوفان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
1- متن حکم رو نخوندید حکم گفته هیچ رابطه مالی بین سپاهان و قهرمانی وجود نداشته این دلیلی بر بیگناهی قهرمانی نیست بلکه موضوع آنجا بود که قهرمانی به دلیل ندادن مجوز شعبه رستوران پرسپولیس به ضرر پرسپولیس سوت زده .
2- اولا محرومیت درسته نه مرحومیت دوم اینکه دایی کتمان نکرده سوم اینکه شما میگید داور ی که تخلفش اثبات شده رو 8 ماه محروم کنند اما کسی که تخلف را افشا کرده ماداملعمر ؟! عجب .
3- اگر متن رو یکبار دیگه میخوندید می فهمیدید که دایی جلوی تخلف رو زمان خودش گرفته و هیچ ناداروری ای به سود او انجام نشده . ضمنا اشتباه با تخلف فرق داره هروقت ثابت شد داور در بازی با تراکتور تخلف کرده اونوقت حرف شما درست دایی نباید سکوت میکرد.
ا به جز دایی تا بحال هیچ کس دیگه جرات نکرده افشاگری کنه پس درود به شرف دایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
اتهامات دایی در مورد بازی با سپاهان الکی نبوده چرا که قهرمانی گفته بود اگه مولایی پولم از رآهن نگیره ونده تلافیش تا چند روز دیگه سر پرسپولیس در میارم که در آورد اگه کشور دیگه ای بودیم حتی مالدیو بازی تکرار میشد
به نظر من اگر قهرمانی محروم میشد دیگه چیزی برای از دست دادن نداشت و خیلی از فدراسیونی ها را با خودش پایین میکشید برای همین مماشات کردند که نه دیگ بسوزه نه کباب.
حکم صادر شد چه خوب و چه بد! که ماها عادت داریم از بد بدترین را انتخاب بکنیم همه این اتفاقها و این روزها میگذره سوال من اینه چرا موقع حکم دادن فقط جریمه نقدی هستش پس حکم فدراسیون کشتی در قبال بازیکنان سپاهان چی میشه حدأقل 3 امتیاز به فندو کمر اون بنده خدا هم میدادید تا کاملأ پرونده ماست مالی شده ماستش آبدار میشد واقعأ برای فوتبال خودمان باید تأسف خورد
با اين جريمه ها مي خواهند فساد و تباني را ريشه كن كنند زهي خيال باطل.
انا لله و انا اليه راجعون
كمسته انظباطي هم مرد
قانون ، عدالت مرد
جالبه آقای دایی تا زمانی که قهرمانی قرار بوده واسه تیم راه آهن تبانی کنه هیچی نگفته ولی حالا که رفته یه تیم دیگه این چیزها رو گفته، یعنی چی آخه! این چه حکمیه؟!
اقای دائی تبریک عرض کرده وسلامتی شما را از در گاه خداوند مسئلت دارم
جالبه آقای دایی تا زمانی که قهرمانی قرار بوده واسه تیم راه آهن تبانی کنه هیچی نگفته ولی حالا که رفته یه تیم دیگه این چیزها رو گفته، یعنی چی آخه! این چه حکمیه؟!
"یوفا داور آن بازی را به دلیل عدم اطلاع رسانی این تخلف مادام‌العمر محکوم کرد! تنها به این دلیل که تخلف را گزارش نکرده بود."

این موضوع چه ربطی به دایی دارد ؟ دایی این تخلف را اعلام کرد اما آن داور هیچگاه تخلف را اعلام نکرد و بعدا کشف شد.
تاحالا48ساعت توقطار بودین.وقتی پیاده میشی همه جات سوت میکشه.ن گیج کاملی نه حالت عادی...درودوخسته نباشی ب ت آقایان تاج.عزیزمحمدی .ساکت.کفاشیان.اساتیدزحمتکش ورانندهای قطار فوتبال بخاطرطرح وبرنامه ریزی وصدالبته نتیجه دلخواه وموردنظرشان
مگه گرفتن رشوه جرمه ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یه چیزی هست

لطفا کمی در مورد آقای تاج بررسی کنید ..


حکم به عدالت نزدیک نیست

به علی دایی باید تبریک گفت هر چند دیر گفت اما واقعا که آدم با جراتی است
هیس!!! به شما هم تذکر می دهند.
محرومیت دائمی علی دایی و قهرمانی می توانست و می تواند قدم بزرگی برای جبران آبروی از دست رفته فوتبال ما باشد.
اينها عين حق الناس

شما در نظر بگيرين اين داوري باعث بشه كه تيمي برود دسته دوم با برود ليگ قهرنانان اسيا، چقدر سود و يا ضرر ناعادلانه ممكن است براي هر تيم رخ بدهد؟!؟
چيزي در حدود ٤-٥ ميليارد+ ناراحتي دل هوادار

گويا مسئولين متوجه عمق و اهميت نمي شوند، و يا نمي خواهند توجهي كنند
علی دایی هم به هیچ وجه ادعای تبانی بین قهرمانی و سپاهان نبود. دقیقاً اشاره کرد که دلال های شرط بند. وقتی یه نفر روی برد و باخت یک تیم شرط بندی می کنه به خود تیم مربوط نمی شه.
آخه داوری که ناداوری کرده رشوه گرفته 8 ماه همش !!!
تا مافیای قدرت در فوتبال هست حتا کمیته انظباطی هم رای مصلحتی میده.وقتی کمیته استیناف رایشو پس میگیره ! و تیم زیر 23 سال اولویت اخر میشه انتظار بیشتر از تذکر برای تهمت رشوه که توی اون بازی ثابت نشد رو نداشته باشید.
فوتبال جهان باید از ما الگو بگیره!!!!رشوه گرفتن داور و محرومیت 8 ماهه!!!خیلی باحالین بخدا !!!
شرم بر این فوتبال و مسئولینش. اونوقت میگن تو این فوتبال کثیف با این رای های مسخره چرا مردم نمیرن ورزشگاه. بخدا 1 نفر تماشاچی هم برای این فوتبال بی آبرو زیاده!
رشوه گیر 8ماه
واسطه مادام العمر
داوری که مسجل شده حداقل یه بار پول گرفته چطور بعد از این 8 ماه می خوان بهش قضاوت فوتبالو محول کنن؟ چطور می تونن بهش اعتماد کنن؟
واقعا"جاي تاسف است ،به قدري ملاحظه كارانه وبه دور از عدالت اقدام به صدور راي كرده اند كه كاملا" مشخص است كه تمام تلاش خودشان را كرده اند تابرخي از متهمان را از خودشان ناراحت نكنند.جناب آقاي قهرماني بايد اميدوار باشد كه سال ديگر دوباره به مسابقات برميگرددوسفره اش دوباره پهن خواهد شدتا به همين اميد سفره دلش را باز نكند وچيزهايي را كه از خيلي ها ميداند روي دايره نريزد(خودش به صراحت تهديد كرده است كه اگر من نباشم،چيزهايي را كه ميدانم خواهم گفت وآن وقت خيلي هاي ديگر هم نمي توانند باشند).اگر از بودن قطع اميد كند كه خيلي ها دچار دردسر خواهند شد.
برای جلوگیری از وقوع چنین رفتارهای غیر ورزشی و غیر انسانی باید مادام العمر از هر گونه فعالیت ورزشی محروم بشوند.
سرمربی اون زمان راه آهن باید برای تمام عمر از فوتبال محروم می شد حالا فرقی نداره دایی باشه یا هر کسی دیگه مگه میشه تیم رشوه بده اما سرمربی خبر نداشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
شما ثابت کن دایی رشوه داده اونوقت محروم میشه . اینو بدونید هیچ کس از دایی اتو نداره
جالبه 8 ماه محروم کردند با چه برنامه ای از قبل ریختن که محرومیت اثر نداشته باشه. 8 ماه محرومیت یعنی الان که هفته ی 23 فوتبال 8 یا 9 هفته بیشتر باقی نمونده به پایان مسابقات از این 8 ماه دو ماه اینور ساله 5 ماه اونور سال یعنی اخر شهریور که میخوره با اغاز لیگ بعدی که میتونه قضاوت کنه.من میخوام بدونم 8 ماه محرومیت ایشون از چیه قضاوت ندادن بهش؟؟
دوست عزیز
علی دایی اگه خلافی کرده بود پرونده رو نمی کرد... کل جامعه فوتبالی و بازکنانی که با ایشونکار کردن اینو خوب می دونن.
بعد میگند چرا تماشاگرهای فوتبال کم شدند!آیا با این فوتبال فاسد اصلا میشه مطمئن بود که نتایج بازیها از پیش تعین شده نیست؟
بابام جان چرا همه بر له و یا علیه فرد سخن می گویند و هیچکس بر متن توجه نمی کند. آرای متهمان پرونده یا درست است یا نادرست .برله و یا علیه افراد است . همه اینها در متن رای صادره موجود است ولی سئوال اینجاست که صادر کننده این حکم آیا خودش با افراد تبانی کرده یا نه ؟چون تناقضات زیادی در رای افراد وجود دارد. در کجای دنیا با داوری که پول گرفته رافت و مهربانی می کنند. به نظر بنده آقای قهرمانی را باید از قضاوت بطور کامل محروم می کردند. کجایی عادل خان فروسی پور ؟برس به داد این قضاوت نا عادلانه.
با سلام خدمت دوستان با انصاف و بی انصاف
بابا لااقل متن رو بخونید بعد نظر بدید نوشته اقای دایی جلوی تخلف رو گرفته یعنی نگذاشته پولی پرداخت شود
دوما اگر دایی گیری داشت و پولی با اطلاع او به کسی داده شده بود این همه سر و صدا نمی کرد
سوما اون در اروپاست که کسی رو مادام العمر محروم می کنند نه ایران مرد حسابی طرف اعتراف به رشوه گرفتن کرده فقط 8 ماه محرومش کردن ببین پای چه کسایی از فدراسیون و مربیان بازیکنان گیره که نتونستن بیشتر از این یک خلاف کار بی ارزش رو محروم کنن حالا می گی چرا دایی دیر اعلام کرده باز هم این علی دایی باغیرت و شجاع بود که این فساد رو علنی کرد هرکس دیگه ای بود از ترسش جیک نمی زد به نظر من باید اقای دایی این افتخار و اسطوره فوتبال کشور رو تشویق کنن
چهارما در برنامه نود همون شب بازی سپاهان و پرسپولیس آقای دایی صراحتا اعلام کردن که ایشان اتهامی رامتوجه باشگاه سپاهان نمی دانند واشاره کوچکی به کلوپ های شرط بندی کردند
داوری که در این سطح تو کشور اسلامی رشوه میگیره و با احساسات چندین میلیون نفر بازی میکنه و همه را به مسخره میگیره ، چیزی در حد اعدام حقشه
من فقط میدونم مملکت ما وخصوصا فوتبالش رو دلالها ومافیای پشت پرده میچرخونند.تو این حکم مشخص شد. ویادضرب المثل افتادم که میگه گنه کرد در بلخ اهنگری به شوشتر زدن گردن مسگری
یکی بگه این تخلف برای چی بوده و با گرفتن پول برای راه آهن چه کاری انجام داده؟
آیا نباید باشگاه راه آهن کسر امتیاز بشه
این رای ثابت کرد فوتبال ما از ریشه فاسده و متاسفانه فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی بانیان این فسادن... برای این متاسفم که هنوزم توی این ورزش دم از جوانمردی میزنن
تاسف تاسف تاسف ..........
علی دايِِی از هر ده مسابقه که يکيشون داوری به ضررش باشه همه مقصرند جز خودش در صورتی که پول رو محمد دايی سفارشو کرده!
حکمی که دادن شبیه حکم دادگاه خنده بازاره واقعاً متأسفم از فردا همه به فکر رشوه گرفتن می افتن.
با متخلفان درست برخورد نشده احتمالا نخواهد شد فوتبال درست شدنی نیست ریشه فساد باید سوزانده شود
قهرمانی اگه واسه همیشه محروم میشد که کل فدراسیون باید تعطیل بشه بخاطر فساد . فقط و فقط ماست مالی . ماستشم پرچربه
اگه رشوه نگرفته پس چرا محرومش کردن واگر گرفته خوب چرا مادام العمر نبوده راستی اون بازیکن سپاهان که بازیکن پرسپولیسو ضربه فنی کرد اگه خبری نبود چرا اینجوری جلوی چشم داور اینکارو کرد حتماً یه قراری بود دیگه
یعنی از این رای بدتر هم میشد صادر کرد ؟ تابناک نکنه شما هم در مافیای فوتبالیدما خبرنداریم چرا چاپ نمیکنید
به قول یکی از دوستان سباهان نیازی به این رشوه دادنها نداره.عدالت رو در مورد اقایون قلدر فوتبال اجرا کنید
بهتره این موضواع رو در ورزش کشور جدی تر دنبال کنند . قطعا این در حرفه ای شدن فوتبال و بقیه ورزش ها کمک خواهد کرد
یکی باید به کمیته انضباطی که در سلامت کاریش تردید وجود دارد بگه که اسم این رفتار مجرمانه رشوه است نه رفتار غیرورزشی. اینها با تغییر عناوین می خواهند از اهمیت ماجرا کم کنند. رشوه یک عنوان مجرمانه است که در قانون مجازات برای آن تعیین گردیده و مقررات فیفا و فدراسیون ایران جنبه اداری و انضباطی دارد. به عبارت دیگر این عمل هم باید از نظر قضایی مورد تعقیب قرار گیرد هم به جهت اداری و انضباطی.
این رای ثابت کرد فوتبال ما از ریشه فاسده و متاسفانه فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی بانیان این فسادن... برای این متاسفم که هنوزم توی این ورزش دم از جوانمردی میزنن
این رای توهین به فوتباله ! باید مادام العمر از قضاوت در لیگ برتر ودسته یک محروم میشد. .چند تا دایی تو این مملکت داریم. .یه کاری بکنید بزاره بره امریکا زندگی ومربیگری و. . . انجام بده تاقدر بدونید. . .آهای محمد دادکان کجایی. . .؟
مسئولیت گروهی که نقشه میکشندتاباآلوده نمودن دیگران برای خود درمواقع مقتضی فرصت خلق نمایند سنگینتراست
دیگه انقد حرف زده شده که دیگه لازم نمیدونم چیزی بگم !
من خودم پرسپولیسیم ولی حرف حق رو باید گفت:
از مدیرعامل باشگاه راه آهن تا کوچکترین عضو که تدارکات باشگاهه باید مادام العمر محروم بشن.میشه مگه مدیر پول تامین مکنه ازش اسمی نبرن.حتی دائی باید بخاطر اطلاع ندادن ولی به رای توجه کنید میبینید که مشخص نیست چه زمانی بوده و مربوط به کدام بازیها فقط خواستن ماستمالی بشه.واقعا متاسفم
جالبه رشوهگیرنده فقط 8 ماه و رشوه دهنده اصلا محروم نشده
قهر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مانی ؟؟؟؟؟!!!!!!
خوشم میاد که سپاهان مثل همیشه پاک وسر بلند شد.
به اونهاییکه میگن دایی هم باید محروم بشه میگم راه بزرگ کشی رو خیلی خوب میدونیدولی دایی شخصیتی نیست که به راحتی بتونید خرابش کنید پشت علی دایی آذربایجان بزرگ ایستاده .
من به عنوان یه تبریزی به سپاهانیها پیشنهاد میدم زین پس به جای پول دادن به داور و مسموم کردن بازکنان هر جا که زورشون به تیم مقابل (پرسپولیس )نرسید قشنگ باتیر بار و یا مسلسل همه بازیکنان پرسپولیس را بکشن و خلاص و خیالتان هم راحت این فدراسیون عرضه برخورد با شما اصفهانیها را نداره چون شهر ادب و فرهنگ هستید
خداییش این حکم یعنی از این به بعد گرفتن رشووه ازاده جالبتر تینه که پرزنده محسن قهرمانیه عکاس راه اهن 2 سال خودش 8 ماه واقعا که خجالت داره
باید به قاضی این پرونده تبریک گفت
بابا امتیاز تو زمینه نه پاپوش. با دایی هستم
بابا امتیاز تو زمینه نه پاپوش. با دایی هستم
من خودم پرسپولیسیم ولی حرف حق رو باید گفت:
از مدیرعامل باشگاه راه آهن تا کوچکترین عضو که تدارکات باشگاهه باید مادام العمر محروم بشن.میشه مگه مدیر پول تامین مکنه ازش اسمی نبرن.حتی دائی باید بخاطر اطلاع ندادن ولی به رای توجه کنید میبینید که مشخص نیست چه زمانی بوده و مربوط به کدام بازیها فقط خواستن ماستمالی بشه.واقعا متاسفم
به کمیته انظباطی تسلیت و به قهرمانی تبریک جانانه میگم!!!!!!
دیر یا زود ، بالاخره وقتیکه بالا میآمد همه مردم متوجه میشدند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کسی که برمسند قضاوت می نشیندمیبایست همانند مولی علی ع باشدجناب قهرمانی شماداوروقاضی میدان فوتبال هستیدحتی فکر رشوه بنیان فوتبال مارامتزلزل خواهد کردانتظار ها ازشمابیشتر هست
واقعا واسه تابناك متاسفم كه علنا از پرسپوليس دفاع مي كنه و تمام نظراتي كه واقعا اين تيم رو به چالش مي كشه رو منتشر نمي كنه.اي كاش كمي سعه صدر داشتيد ،از امروز تابناك تحريمه چون طرفداريش از جريانهاي خاص تو ذوق مي زنه.اصولگرا ها هرگز ياد نمي گيرند كه به موافق و مخالف بايد به يك اندازه فرصت اظهار نظر داد.شمايي كه نظرات رو تاييد يا رد مي كني جالبه كه حتي تعداد نظرات غير قابل انتشار رو هم به دروغ درج مي كني.وجدان كاري مي دوني يعني چه؟بعيد مي دونم حتي چيزي ازش شنيده باشي،واقعا براي مجموعه متاسفم
واقعا واسه تابناك متاسفم كه علنا از پرسپوليس دفاع مي كنه و تمام نظراتي كه واقعا اين تيم رو به چالش مي كشه رو منتشر نمي كنه.اي كاش كمي سعه صدر داشتيد ،از امروز تابناك تحريمه چون طرفداريش از جريانهاي خاص تو ذوق مي زنه.اصولگرا ها هرگز ياد نمي گيرند كه به موافق و مخالف بايد به يك اندازه فرصت اظهار نظر داد.شمايي كه نظرات رو تاييد يا رد مي كني جالبه كه حتي تعداد نظرات غير قابل انتشار رو هم به دروغ درج مي كني.وجدان كاري مي دوني يعني چه؟بعيد مي دونم حتي چيزي ازش شنيده باشي،واقعا براي مجموعه متاسفم
من استقلالی هستم واصلا از دایی خوشم نمییاد ولی دمش گرم بااین حرکتش نمیشه که هر.......بیادهرغلتی کنه
همه چیمون به همه چیمون میاد.
به قول فردوسی پورالان دیگه تخلف براهمه ب صرفس راس میگه
قابل توجه مسئولین محترم .
1-راآهن با تبانی تیم شهید قندی یزد به لیک برتر آمد (تخلف)
2- حالا هم که با پرداخت پول به فوتبال کثیفش در لیگ برتر ادامه می دهد........
هر موقع قضیه 1.5 میلیارد و عزیز محمدی و.... که ارکان اصلی فدراسیون هستند حل شد اونوقت بیاین از رای کمیته انضباطی که یه شاخه ای از فدراسیون هست ایراد بگیرید...
اگه عزم جدی واسه مبارزه با فساد تو این مملکت وجود داشت الان اوضاع مملکت این نبود
خوبه دیگه با اون پنجاه میلیون ابن هشت ماه رو می تونه یه سفر دور دنیا برود حسابی خوش بگذرونه!!!!!!!
اگر ميخواهید تخلف کنید بهتر رشوه بگیرید تا واسطه باشید با این احکام واقعا فاتحه فوتبال وجامعه قضاوت خوانده است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگر پول رشوه بحساب خانمی در مشهد واریز شود به آن پولشوئی نمیگویند یزبان کلانتری چی میشود؟
بایسنی قهرمانی مادام العمر محروم میشد.ایاروش میشه پس از8ماه سوت بزنه.اگه بره استادیوم هوش میکنن .بصلاحشه بی حیال داوری بشه.
سلام
بنظرمن اصلآ جای تعجبی نداره و مثل تمام کارها نه فقط در ورزش بلکه در همه امور کوتاهی و سهل انگاری شده
همانطور که میدانید یک داور خارجی بدلیل عدم افشای پیشنهاد رشوه علیرغم اینکه رشوه ای دریافن نکرده برای همیشه اورا محروم کرده اند ولی اقای دایی که مشابه مورد یادشده است فقط تذکر گرفته است .دایی فقط بخاطر منافع خود در زمانی که خواسته افشاگری کرده است لذاحکم علی کریمی بسیار سنگین است
من خودم پرسپولیسیم ولی حرف حق رو باید گفت:
از مدیرعامل باشگاه راه آهن تا کوچکترین عضو که تدارکات باشگاهه باید مادام العمر محروم بشن.میشه مگه مدیر پول تامین مکنه ازش اسمی نبرن.حتی دائی باید بخاطر اطلاع ندادن ولی به رای توجه کنید میبینید که مشخص نیست چه زمانی بوده و مربوط به کدام بازیها فقط خواستن ماستمالی بشه.واقعا متاسفم
به افتخار دوستان: "هر دم از این باغ .....::دی
به نظرم خود مردم محسن قهرمانی رو محروم کنند از سال آینده
نمی دونم حداقل فکر نکنم بتونه تو استادیوم آزادی سوت بزنه
هر كسي به علي دايي چپ نگاه بكنه با من طرفه ..شير فهم شد
ولي ايشون مايه افتخار مشهدي ها بودن !؟
وای که چقد خندیدم


اگه رشوه گرفته باید تا اخر عمر محرومش کنند
اگه نگرفته 8ماهه چیه !!

اصلا تو کشور اسلامی اینجور مسایل طبیعیه دوستن

3000 هزار ملیاردو یادتونه که چجوری ماست مالی شد

این که دیگه فوتباله
جایی گفته نشده اون بیست میلیون ریال را پس بده ؟!!!!!!!!!!!!
چرا ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

با این حکم معلوم میشه که ما تو ورزش با کشورهای پیشرفته خیلی فاصله داریم.
خاک بر سرتان واقعا آبروی هیات تخلفات و رسیدگی رو هم بردید البته چند وقت هست که هیاتهای رسیدگی به تخلفات اداری به دکان تبدیل شده اند
حالا نميشه ببخشيدش؟
پس آبرویی که از سپاهان بردند چی می شه .؟؟؟ دایی که این وسط یکی از مقصر ها بوده و هیچ کس جرات نمی کنه محرومش کنه اگه یه مربی دیگه بود همین طور باهش رفتار می شد
به نظرمن باید قهرمانی رو برای همیشه محروم میکردن تا دیگه اشتباهی ازسوی داوران رخ ندهد.سوالی ؟آیا پول بیت المال باید این گونه خرج شود واقعا و به نظر من محسن قهرمانی با چه روی میخواهد داوری کند .باشد که اگرفدارسیون به فیفا پرونده را ارجائ دهد بسیاری محروم میشوند واین برای دیگران درس عبرتی خواهد شد
حالا چند گرفته ؟
این محسن قهرمانی فاسد اصلا از قیافش عقده و حقارت و بدطینتی میباره مرتیکه فاسد . خودش فهمید چه گندی زده گورشو گم کرد رفت به درک الهی شکر.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار