بازدید 4971
رای پرونده محسن قهرمانی صادر شد؛

انتقاد حسن‌زاده از برنامه 90 در ورزش و مردم

کد خبر: ۳۷۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸ 10 January 2014
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه رای پرونده محسن قهرمانی صادر شده و از شنبه به بعد احتمال اعلام آن وجود دارد، در برنامه ورزش و مردم از برنامه 90 به شدت انتقاد کرد.
به گزارش مهر، علیپور دبیر کمیته رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال اعلام کرده است پس از بررسی اتفاقاتی که در اردوی تیم فوتبال زیر 22 سال در اردوی کیش رخ داده بود، سرپرست، آنالیزور و پزشک این تیم را از کلیه فعالیت‌های فوتبالی محروم کرد.

اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا این حکم توسط کمیته انضباطی مورد قبول است، اظهار کرد: بزودی با تدوین آئین‌نامه‌های جدید، تداخل کاری بین کمیته انضباطی و کمیته رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال برطرف می‌شود. البته اگر اقداماتی از سوی این کمیته صورت بگیرد، بدست ما می‌رسد اما کمیته انضباطی که رکن قضایی فدراسیون فوتبال است، هنوز به این پرونده ورود نکرده است.

وی افزود: هر زمان که از مبانی ذیربط رسیدگی به این پرونده به ما ارجاع شود، به این موضوع رسیدگی کرده و رای نهایی را صادر می‌کنیم. البته هم در آئین‌نامه فیفا و هم در آئین‌نامه انضباطی به رصد کردن رفتار بازیکنان فوتبال در بیرون از زمین فوتبال تاکید شده است.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا این کمیته بعد از پخش تصاویر تخلف بازیکنان در زمین فوتبال از برنامه‌های تلویزیونی، در مورد این تخلفات آرایی را صادر می‌کند؟، اینگونه اظهار نظر کرد: در 80 روز گذشته بنده از طریق سایت فدراسیون یا شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در مورد رای‌های صادره از سوی کمیته انضباطی توضیحاتی را ارائه کردم اما متاسفانه برای برخی از برنامه‌های ورزشی تلویزیون که رسالت اخلاقی را زیر سوال می‌برند، متاسفم.

وی که مهمان تلفنی برنامه ورزش و مردم بود، در ادامه به انتقاد از برنامه 90 پرداخت و افزود: ما رای صادقیان را صادر کرده بودیم که آن صحنه از برنامه 90 پخش شد، حتی به پرسپولیسی‌ها هم گفتیم قبل از پخش تصاویر، رای صادر شده بود. اگر هم رای بازیکن نفت با تاخیر صادر شد، به خاطر تاخیر در دریافت گزارش داوران بازی بود. در مجموع اینکه گفته می‌شود رای کمیته انضباطی پس از پخش تصاویر در برنامه 90 صادر شده، است منطقی نیست و یکم اشتباه است.

حسن‌زاده در این خصوص اضافه کرد: متاسفانه این برنامه خواسته یا ناخواسته به تخریب می‌پردازد و در آن مسائل بصورت وجدانی بیان نمی‌شود. اگر انتقادی وجود دارد باید دوربین بفرستند و از ما سوال کنند ولی با بیان برخی مسائل غیر منطقی و اصولی، ذهنیت‌ها را تخریب نکنند.

در این شرایط بهرام شفیع مجری برنامه ورزش و مردم سعی کرد به دفاع از برنامه 90 و برنامه‌های ورزشی که از شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش می‌شود، پرداخت و با اطمینان اعلام کرد در همه برنامه‌های اصول اخلاقی رعایت می‌شود که رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در این خصوص تاکید کرد: به سلامت این برنامه اطمینانی نداشته و دلایل زیادی برای این صحبت خود داریم. متاسفانه این برنامه با بیانات مقام معظم رهبری مغایرت دارد زیرا آدم‌ها را به جان هم می‌اندازد. 

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش در مورد اینکه چه زمانی رای پرونده محسن قهرمانی صادر می‌شود؟، یادآور شد: 15 - 16 نفر در پرونده قهرمانی وجود دارند که از 27 آبانماه که این پرونده به کمیته انضباطی ارجاع شد، چیزی حدود 50 روز است که تحقیقات گسترده‌ای را در مورد آن انجام می‌دهیم. ضمن اینکه پای افراد جدیدی هم به این پرونده باز شد و تحقیقات بیشتر روی این موضوع باعث شد، صدور رای این پرونده زمان‌بر شود.

حسن‌زاده همچنین گفت: روز دوشنبه و سه‌شنبه هفته گذشته رسیدگی به این پرونده به پایان رسید اما برای صدور رای باید حوصله کردو باز هم تاکید می‌کنم کار قضایی این پرونده به پایان رسیده و اهالی فوتبال از فردا (شنبه) باید منتظر صدور رای باشند. اینکه چه ساعتی رای امضا، تایپ و آماده انتشار می‌شود، زمان کوتاهی را در پی خواهد داشت. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان