بازدید 83002
فاجعه‌ای که «تابناک» نسبت به وقوع آن هشدار داده بود:

۳۰۰۰ ‌دانشجوی‌ دکترا، کنکور نداده قبول شده‌اند!

آنچه در وهله نخست از سخنان این مقام بر‌می‌آید، ورود سه هزار تن بدون سنجش علمی در بالا‌ترین سطح تحصیلی در کشورمان است که البته دقیقا آشکار نشده آیا در دوره اخیر رخ داده یا در چند سال گذشته و در مجموع دوران دولت پیشین به وقوع پیوسته است، اما ملاک معاون وزیر از رقم خوردن این رویداد در دوره قبل، چه یک سال اخیر بوده و چه چند سال، ورود سه هزار دانشجوی دکترا با کمک دور زدن قانون (بخوانید قانون شکنی) به بالا‌ترین سطح آموزشی کشور، سخنی نیست که به راحتی قابل هضم باشد.
کد خبر: ۳۷۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵ 10 January 2014
هم عدد را درست خوانده‌اید و هم بستری که این قانون‌شکنی در آن رخ داده است؛ سه هزار نفر بدون گذراندن آزمون ورودی و سنجش بار علمی، دانشجوی «دکترا» شده و دیر یا زود فارغ‌التحصیل می‌شوند، بالا‌ترین درجه علمی را کسب می‌کنند، عضو هیأت علمی و از جمله اساتید می‌شوند، در عرصه‌های مختلف من جمله سیاست ورود می‌کنند، پست می‌گیرند، به دکترایشان تکیه کرده و نظر فوق فوق کار‌شناسی می‌دهند و... بدین ترتیب احتمالا تا ثریا دیوار کج رفته و سرانجام روزی بر سر همگی‌مان خراب خواهد شد!

به گزارش «تابناک»، در نخستین نشست مشترک وزیر و معاونان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با نمایندگان استان‌ها، مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان پرده از اتفاق شومی برداشت که «تابناک» پیش‌تر بار‌ها و بار‌ها (برای نمونه اینجا را ببینید) نسبت به وقوع آن هشدار داده و ابعاد شوم آن را متذکر شده بود اما متاسفانه اینقدر نهادهای نظارتی دست بر دست گذاشته و منفعلانه شاهد قانون شکنی ماندند که امروز خبر می‌رسد کار از کار گذشته و بازگشت آب رفته به جو، هزینه‌ای بسیار سنگین به همراه خواهد داشت.

صدیقی که چهارشنبه در حضور وزیر، سایر معاونان و رئیس سازمان سنجش و در جمع نمایندگان استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی سخن می‌گفت، با تاکید بر تصمیمات اصلاحی وزارت علوم، گفت: در حال حاضر داوطبان بورس داخل و بورس خارج باید از طریق رقابت در آزمون وارد این دوره‌ها شوند و تبدیل بورس خارج به داخل هم غیر ممکن است.

وی در ادامه سیاست کلی سازمان متبوع تحت امر خود در دوره فعلی را «افزایش کمیت، شفافیت بیشتر در کار‌ها، عدالت در توسعه و توزیع امکانات، قانون گرایی، توسعه فرصت‌های مطالعاتی و دفاع از حیثیت آموزش عالی» خواند تا به نوعی یادآور شود که دیگر نخواهند گذاشت چنین اتفاق شومی تکرار شود و در ادامه افزود: وزارت علوم به تعهدات قبلی خود پایبند است.

آنچه در وهله نخست از سخنان این مقام بر‌می‌آید، ورود سه هزار تن بدون سنجش علمی در بالا‌ترین سطح تحصیلی در کشورمان است که البته دقیقا آشکار نشده آیا در دوره اخیر رخ داده یا در چند سال گذشته و در مجموع دوران دولت پیشین به وقوع پیوسته است، اما ملاک معاون وزیر از رقم خوردن این رویداد در دوره قبل، چه یک سال اخیر بوده و چه چند سال، ورود سه هزار دانشجوی دکترا با کمک دور زدن قانون (بخوانید قانون شکنی) به بالا‌ترین سطح آموزشی کشور، سخنی نیست که به آسانی قابل هضم باشد.

کافی است، بدانیم که در آخرین آزمون ورودی دکترا، حدود ۲۱۸ هزار داوطلب شرکت کرد که پس از آزمون، ۲۱ هزار تن از ایشان (کمتر از یک دهم متقاضیان) در ردیف معرفی شدگان برای شرکت در مصاحبه قرار گرفته و در ‌‌نهایت ۱۰ هزار و ۸۰۹ نفر دانشجوی دکترا شدند؛ ۸۱۸۰ تن در دوره روزانه، ۱۰۷۴ تن در نوبت دوم، ۲۳۵ تن در پیام نور، ۱۵۳ تن در مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی و ۱۱۶۷ تن در پردیس‌های خودگردان.

3000 هزار نفر از دانشجویان دکترا، کنکور نداده قبول شده‌اند!

ناگفته پیداست که روش‌های ورود بدون آزمون به دکترا (مانند تبدیل بورس خارج به داخل) نشان می‌دهد که سه هزار نفرِ یاد شده، در جمع دانشجویان دکترای دوره روزانه قرار گرفته‌اند؛ جایی که امسال هشت هزار تن پس از ‌موفقیت در کنکور و پشت سر گذاشتن مرحله گزینش در دانشگاه موفق به رسیدن به آن شده‌اند، ولی برخی به ‌یاری مسئولان دولت گذشته، قوانین ناقص و... هم توفیق حضور در آن سطح بدون کوچک‌ترین سنجش علمی را یافته‌اند.

‌البته این تمام ماجرا نیست؛ فارغ از آنکه این افراد غیرقانونی وارد شده و مدرک دکترایی با ابهامات فراوان از راه قانونی و احتمالا از معتبر‌ترین دانشگاه‌های کشور (تبدیل کنندگان بورس خارج به داخل اجازه داشتند بدون آنکه پاسپورتشان مهر خورده و پا از خاک کشور بیرون بگذارند، بورس خود را به داخل تبدیل کرده و در هر دانشگاه داخلی که دوست دارند، تحصیل کنند!) دریافت خواهند کرد، فردای روز پست‌هایی را به اشغال خود در‌خواهند آورد که به ایشان هبه شده است.

به عبارت بهتر، همان گونه که به ناحق جای افرادی را که می‌توانستند و می‌بایست دانشجوی دکترا می‌شدند‌ گرفته‌اند، در ادامه مسیر نیز ممکن است مشاغلی را به سبب مزیت غصب کرده به دست آورده و اجحافشان به ملت فزونی بگیرد؛ بدون آنکه گزندی به ایشان وارد شود.

از آن بد‌تر هنگامی است ‌بدانیم کسانی که با تبدیل بورس خارج به داخل دانشجو شده‌اند، چون بورسیه به شمار می‌آیند، تعهد خدمتی دارند و می‌بایست به کسوت هیأت علمی خدمت پس دهند! این تعهد شاید برای کسانی که بورس خارج دریافت کرده و در فلان کشور تحصیل کرده باشند، مطلوب نباشد، ولی برای دانشجویان غیرقانونی دکترا، مترادف تضمین پست بوده و امتیاز غیر منصانه دیگری است که از آن بهره خواهند گرفت.

اینجاست که باید پس از تشکر از مسئولان وزارت علوم فعلی به سبب آشکار کردن این حقیقت و راه تکرار آن در آینده به کمک ممنوع کردن تبدیل بورس و سامان دهی روش دریافت بورس، از ایشان گلایه کنیم، زیرا اکنون که ابعاد دردناک ماجرا را دریافته‌اند، از تحت تعقیب قضایی قرار دادن بانیان این فاجعه سخن نمی‌گویند؛ از پیگیری مجازات مسئولانی که با اشتباهشان نسلی از دکترای تقلبی و به نوعی قانونی به وجود آورده‌اند؟ چرا نمی‌گویند ‌قرار است با سه هزار نفری که بدون آزمون پذیرفته شده و قرار است مدرک بگیرند، چه کنند؟

شاید اخراج سه هزار تن اشتباهِ به غایت بزرگ تری باشد، ولی آیا نمی‌شود رانتی که از آن بهره برده و قرار است بهره ببرند را قطع کرد؟ آیا نمی‌شود این افراد را تبدیل به دانشجویان شبانه کرد و دست کم از ایشان شهریه گرفت؟ مانع از آن شد که استاد شوند؟ مدرک ایشان را معادل صادر کرد؟

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۵۵۷
انتشار یافته: ۲۴۰
برو عمو جون! من با کنکور وارد دکتری شدم و با رتبه 1 در بهترین دانشگاه فنی کشور یعنی دانشگاه شریف مدرکمو گرفتم! الان یه ساله مدرک گرفتم و بیکارم چون هر دانشگاهی میرم واسه مصاحبه و دانشکده تایید میکنه، میبینم هفته بعد رییسشو ورداشتن و فعلا جذب هیات علمی نداره تا آقای رییس جدید بیاد!!
پاسخ ها
آشنا
| - |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
یعنی اون 2999 نفر بقیه هم رتبه 1 داشتند !!!!!
جل الخالق !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
با سلام
از تابناك عزيز مي خواهم در مورد صحت نظر اين دوست تحقيق كنيد. به نظرم ايشان دروغ مي گويند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
از طرز صحبت كردن شما مشخص است كه دكتر نيستي يا شايد هم هنوز دكتر بودن را را درك نكرده اي يا هنوز روي گفتار شما تاثيري نداشته است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
پسشنهاد تابناك خيلي خوب خواهد بود
بنده خودم استاديار دانشگام
واقعا همين افراد فردا با مدركشون ميشن رييس و هركاري كه بخواهند انجام ميدهند
تازه از همه هم طلبكارند
دكترهاي عزيز
دانشجوی دکتری
| United States of America |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
دوستان تابناک
قاعدتا باید اطلاعات کافی داشته باشید که در مورد این موضوع اطلاع رسانی میکنید
من متوجه نشدم عدد سه هزار از کجا آ»د اما از متن فهمیدم که باید تفاوت بین تعداد قبول شدگان کنکور و دانشجویان باشد. اما عمده این تفاوت مربوط به روش جذب دانشجوی دکتری استعداد درخشان است که همه دانشگاهها برگزار می کنند و با مصاحبه تعداد معینی از افراد را میگیرند
خود من با کنکور سال 90 وارد دوره دکتری شدم و همان زمان شاهد بحث تبدیل داخل به خارج بودم. اما مثلا در دانشگاه شریف افرادی که از این طریق معرفی میشدند، با افرادی که از دفتر استعداد درخشان معرفی شدند همزمان مصاحبه شدند و از بین آنها تعداد مورد نظر انتخاب شد.
هیچ دانشگاه معتبری حاضر نیست افراد را صرفا به جهت معرفی از وزارت بپذیرد و دانشکده ها تا مصاحبه تخصصی نکنند زیر بار آن نمیروند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
از ادبیات صحبت کردنت معلومه راست میگی !!
ناشناس
| Austria |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
تابناک در چند مقاله اش تلاش زیادی دارد تا به معضل تبدیل بورسیه خارج به داخل اشاره کند، بعنوان یک دانشجوی بورس خارج عرض می کنم:
بورس شدن چنانکه تابناک در مقاله هایش اشاره می کند ساده نیست اگر چه تحت هر شرایطی اعم از آزمون و غیر آزمون انتخاب برترین ها همواره توام با ابهام است ولی من معتقدم شما در هر شرایط نمی توانید جلوی چنین رانتی را بگیرید. یک مثال، فرض کنید آقای ... رئیس جمهور می شد بعنوان کسی که به ایشان رای دادم مطمئنم تعدادی از دوستان مشغول به کار در همین هیات تحریریه جز افرادی بودند که بورس می شدند و سپس با تبدیل به داخل هم دکتر می شدند و هم به سایر وظایفشان! می رسیدند.
بنابراین متاسفانه باید اقرار کنیم رانت در خون ما ایرانیها هست و تنها راه از بین رفتن این مسائل این است که
اولا دانشگاهها بجای تولید علم به تولید تکنولوژی بپردازند
دوم، منبع درآمد دانشگاههها به جای دولت صنایع باشند
سوم، معیار ارزش گذاری علمی تصحیح شود و استاد بجای کسب درجات علمی بوسیله مقاله به خروجی کارهای فنی اش توجه شود.

در اینصورت استاد فقط دانشجویی را می پذیرد که مطمئن باشد برایش سودآور است یعنی برترین ها یعنی نخبه ها.
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
از ادبیات نوشتاری شما معلومه که رتبه 1 هستسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
دانشجوی دکتری ساعت 15:30
شما برخورد نکردی دوست محترم
وگرنه زیاد هستن من دو مورد رو در دانشگاه خودمون و در بخش خودمون (یکی از دانشگاه های بزرگ) دیدم و اینجا هم شرح ماوقع رو نوشتم اما تابناک متاسفانه نمایش نداد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
یعنی این همه مسئول با مدرک بالا داریم همه مدرک هاشون واقعیه؟! پس چرا ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
عزیزم خودت عرضه نداشتی
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
آخه تابناک چرا تیتر بی خود مزنی
من خودم یکی از همین کسی هستم که بدون کنکور وارد داشگاه تهران شدم
ولی تا مقالات ای اس ای و ئداخلی و خارجی کتاب تالیفی یا ترجمه شده هامو چک نکردند تو مصاحبه کلی سوال جور وا جور به انگلیسی تزت را برای ما توضیح بده و .... چه و چه نکردند قبول مون نکردند
اخه چرا بی خود جو را متشنج می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
این دوستان فکر میکنن دکتری گرفتن چیه که به این بنده خدا ایراد میگیرن ولی راست میگه شما به این فکر کردید که این ادم توی چه رشته ای دکتری گرفته؟ راست میگه جا نیست هیچ جا خصوصا برای داخلیها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
خوبه دکترای زبان و ادبیات فارسی نگرفتی !
كريم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
از لحنت دكترا ميباره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
باز خدا کنه پست این دکترهای الکی به همین چیزهایی که گفتی ختم بشه و ....
فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
از ادبیات شما مشخص است که رتبه اول بوده اید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
وقتی یک وزیر با مدرک فوق دیپلم میتونه دانشیار بشه چه اهمیتی داره که 3000 دکترای تقلبی هم داشته باشیم. در ضمن مگر دکتری جز جند سال وقت تلف کردن چیز بیشتری به سواد زیاد میکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
جوش الکی نزنید همتون. داخل ایران مدرک رو میشه خرید. به شیوه های مختلف. الان فقط پول مشکله. من 5 سال دانشگاه تدریس کردم. ادمایی مهنس شدن که سوادشون دوم راهنماییه. من که دیگه انگیزه ای واسه دکتری خوندن ندارم. یه روز اونم فروشی میشه ما هم میخریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
برو عمو جان!!! اين شكل حرف زدن رتبه اول دانشگاه صنعتي شريف است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
مطمئنی دکترا گرفتی و اینجوری کوچه بازاری حرف میزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
خدا به داد مابرسه کجا زندگی میکنیم و کلا هرج و مرج همه جا داد میزنه
اصلا کلا نفس آزمون برای دکتری مسخره است. کجای دنیا آزمون دکتری میگیرن. باید طی یه پروسه درون دانشکده ای دانشجویان مناسب انتخاب بشن. یکم فشار به استاد ها زیاد بشه خودشون بهترین و شایسته ترین گزینه را انتخاب میکنن. کدوم استادی از دانشجوی فعال دکتری بدش میاد. حداقل تجربه من برای علوم مهندسی که البته همه جای دنیا همینه اینو درست میبینه.
پاسخ ها
جعفرقلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
کجای دنیا جووناش از فرط بیکاری برای قبول شدن تو دوره فوق لیسانس و دکتری تو سر و کله هم می زنن تو کجای دنیا بودجه دانشگاه از بیت المال تامین می شه. تو کجای دنیا دانشگاه اینطوری غرق در سیاسته؟ تو کجای دنیا پارتی بازی و رانت خواری ... بیداد می کنه؟ بازم بگم تا راضی بشی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
اینجا چی اش شبیه بقیه دنیاست که دانشگاهش باشه؟!
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
کارمد تلاشگر متفکر تحول گرا وخوش فکری بودم که بازنشست شدم. اما تعدادی رییس داشتم که فاقد سواد لازم بودند. برای اینکه بازنشست نشوند آنها را به دوره بدون آزمون دکترا فرستادند.وای به حال کارمندانی که بعد از آمدن اقای دکتر باید با آنها کارکنند.!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
این حرف شما در صورتی صحیحه که برای همه این روش اعمال شده باشد. در شرایطی که برای افراد معمولی روال بر گرفتن امتحان است هیچ کس نباید از فیلتری غیر از امتحان رد شود. همین حالا هم باید این عده را به راحتی از پروسه ادامه تحصیل و کسب مدرک کنار گذاشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
این کاری که میگید تا همین چند وقت پیش داشت انجام میشد و هر دانشگاهس ازمون دکتری خودشو داشت ولی گندش در اومد که استادا و دانشگاه ها دانشجوهای عزیز کرده خودشون رو فقط جذب میکنن و پارتی بازی خیلی کثیفی بود مثلا فلانی چون بچه فلانی بود میرفت دکتری میخوند و خیلی کارهای دیگه که این کارو برداشتن ازمون نیمه متمرکز گذاشتن ولی ظاهرا دانشگاه ها راه جدیدشو پیدا کردن که چیکار کنن با این دکتری های بدون ازمون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
ناشناس کاملا درست گفته منفی ها برای چیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
اصلا بگو کجای دنیا این همه دکتر می گیرن.
دقیقا این اتفاقیه که برای یکی از دوستان من رخ داده. چرا باید اینها رو به سادگی قبول کنند و تازه بدتر از اون اینکه به همین راحتی و با استفاده از این امتیاز در یکی از دانشگاههای خوب هم به عنوان عضو هیات علمی قبول میشن. واقعا در مقایسه با کسانی که ازمون میدن و کلی مراحل رو طی می کنند و در نهایت هم برای هیات علمی شدن با کلی مشکل مواجهند خیلی بی انصافیه. خیلی
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
بعضی از آنها سواد مدیریتی در حد دیپلم هم ندارند.!!
xxxxxxxxxxxxxx
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
من برادرم جز این 3000 نفر هست ولی انصافا 3-4 تا مقاله داخلی و خارجی داشته وشاگرد اول یکی از دانشگاه های تهران هست و رتبه زیر 30 کنکور ارشد بوده .

خواهشا همه را به یک چشم نبینید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
خوب برادرتم اگه وضعش این قدر خوبه، نمیتونست از طریق آزمون قبول بشه؟
همه با هم برابرند ولی این آقایان و خانومها از همه برابر ترند !!!!
نه قربان نمی شود رانت ایشان مستدام است .... هم نمی گذارند چون بخش عمده ای از نزدیکان این قشرند. مگر وزارت علوم بخشنامه نداد که کارمندان ایثارگر فوق لیسانس بدون آزمون دانشجو شده، ماموریت آموزشی بگیرند و بورسیه شوند با یک شرط کلی که توانایی علمی داشته باشند و بسیاری که فقط در بخش اداری بودند تبدیل به هیات علمی آینده شدند بدون مقاله و سابقه تدریس. و کارشناسان آموزشی معمولی باید برای دکترا خواندن مرخصی بدون حقوق بگیرند و اگر بخواهند که تبدیل وضع شوند امتیازی مشابه یک دانشیار دانشگاه ها بیاورند. بخش نامه وزارت علوم را منتشر کنید که کارمندان ایثارگر را به خاطر نیاز به هیات علمی ولایی به دکترا می فرستن. اگر نظر مرا به هر دلیل منتشر نمی کنید ولی مساله را پیگیری کنید که به کجا ها برسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
آقای ناشناس اگر درست می گویید، لینک این ابلاغیه یا بخسنامه را بگذارید.
با این شایعه پراکنی ها مدیون ایثارگران عزیز نشوید. این 3000 نفر ایثارگر نبوده اند، وضعیت ورود ایثارگران کاملاً قانونی و مشخص است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
کاملا درسته منم از این دانشجوها دیدم بخشنامه هم نمی خواد همه چی مشخصه کافیه خوب هم کلاسیهاتو بشناسی...
تا ثریا دیوار کج رفته و بالاخره روزی بر سر همگی‌مان خراب خواهد شد!

تکرارش کنیم.

تا ثریا دیوار کج رفته و بالاخره روزی بر سر همگی‌مان خراب خواهد شد!
دیگه مسخره همه چیز رو درآوردید
آخه دکترا هم کنکور میخواد هیچ جای دنیا اینطوری نیست.
تا 30 سالگی باید کنکور بدیم. این وسط کلاس های کنکور رونق بگیره یه عده پولدار شن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
درسته کنکور ندارن ولی امتحان جامع که دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
تا وقتی همه باید کنکور بدن، همه باید کنکور بدن. حرف شما باشه واسه بعد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
جاهای دیگه این همه پارتی بازی ندارند. به نظر من که برای دکتری هم باید ازمون متمرکز بذارند نه نیمه متمرکز. کس هم کخ حسابش پاکه و علم و سوادشو داره حتما قبول میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
اگه قرار نیست کنکور ندن همه کنکور ندن نه که فقط یه عده بی سواد رانت خوار
من كسى را سراغ دارم كه تنها بدليل اينكه در يك پروژه ملى نقشى فرعى داشته براى دكترى به دانشكده اى تحميل شده است كه بار علمى متوسطي دارا بوده. اعتراض ما هم به جايى نرسيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
من هم سراغ دارم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
من هم سراغ دارم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
من دو نفر خانم را میشناسم که با پارتی بازی دو نفر استاد اقا.... به دکتری پذیرفته شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
ما هم داشتیم از پتروشیمی بوده
اضافه کنید آمار دکتراهای کردانیستی رو !!!
که تازه در دانشگاه تدریس هم می فرمودند ( می فرمایند ) پست و مقام هم داشتند ( دارند )
این رانت خواری علمی سالیان زیادی است که در کشور ریشه دوانده است و بسیاری از جوانان مستعد و توانمند را ناامید کرده و آنان را از موقعیتهای مناسب که شایستگی آن را داشته اند محروم ساخته است ..سالهاست که فلک به دست مردم نادان نهاده مراد و بی هنران بر جایگاه هنرمندان تکیه زده اند.
این بی عدالتیها را باید گروهی از مسئولین اگر نه در این دنیا، در آن دنیا پاسخگو باشند.
فک کنم نصفشون مربوط به دانشگاه ... باشد. دانشگاه... اوج چنین فسادی هست و امیدوارم مسئولین حتما حتما بهش رسیدگی کنند تا به اسم دانشجوی پولی یا ... شاهد چنین افتضاحات علم در کشور نباشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
پسر آقای ...رو اوردن از دانشگاه تهران خواستن بورس ... شه، وقتی بورس شد الان شده هیات علمی گروه مطالعات منطقه ای دانشگاه...
آشنا
| - |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
منظورت دانشگاه ( ت ...) که نیست !!!؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
منظورم دانشگاه (ع.......) است.
درد کشیده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
بخدا دانشگاه ...شورشو در آورده کجای دنیا دو سه نفرو در دوره دکتری به عنوان سهمیه شرط معدل می گیرند!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
دانشگاه... هم چندین مورد از این بورس های الکی سراغ دارم
لطفا پیگیری کنید واقعا اتفاق دردناکیه،بعدا میگن چاره درسخونای واقعی دارن از مملکت میرن،حق الناس چی شد پس
با سلام
بحث پذیرش در پردیس های 2 که دراکثر دانشگاه های مطرح کشور ایجاد شده هم تقریبا مشابه همین وضعیت است، با 50 تومان دکتری می گیرند.
تازه جدیدا یک نوع دیگه هم دکتری ایجاد شده به نام دکتری "پژوهش محور" که هیچ آزمونی نداره، فقط یک مصاحبه داره، تو مصاحبه هم مهم ترین چیز اینه که بدونند از طرف سازمانی که داری توش کار می کنی می تونی مثلاً یک قرارداد 200 یا 300 میلیونی بیاری یا نه؟ یکی از دوستام رفته بود مصاحبه، رک و راست ازش پرسیده بودند که می تونی 200 میلیون قرارداد بیاری از طرف سازمان با دانشگاه یا نه؟
به کجا می رویم؟؟؟؟؟
همشون باید تعلیق بشن و امتحان ورودی بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
اونای هم که مدرک الکی گرفته اند مدارکشان باطل شود باید یک روزی در این مملکت قانون حاکم شود
واقعیت ها را باید پذیرفت و چاره اندیشی کرد. حداقل باید با افراد دیگری که با خون دل دارند مدرک دکتری می گیرند تفاوت قایل شد. احتمالاً وقتی با روندی غیر معمول وارد دوره دکتری شده اند می توانند به مدارج دیگر هم دست یابند!!! خطر اینجاست.
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
تذکر بسیار به جایی است.
تابناک دستت درد نکنه بیش از پنج سال است ما گلویمان پاره شد ...کو گوش شنوا همین آقایون خاص !!! الان با همه این رانت خواری ،دانشجوی دکتری بورس عزیز دردانه ای سفارشی، الان در وزارت علوم پست دولتی !!!!دارند .... عذرشون را خواسته ولی نمی رند نمی دونیم کدوم گردن کلفتی پارتی این آقایون وخانم های خاص هست که وزارت علوم هم نمی تواند کاری بکند تابناک جان دلمان خون است از ین بی عدالتی ها...یه سری به معاونت .... بزنید چه قانون شکنی ها شده ،مدیرکل گرفته تا 100 نفر نیروهای پروژهای سفارش شده...خدا هم از دست بی عدالتی های این ها صداش دراومده همه یک یک تاوان پس می دهند....
از اون بدتر اینه که خیلی ها بدون شرکت در کنکور نه تنها در مقطع دکتری پذیرفته شدن بلکه بورس اعزام به خارج هم گرفتن!
سر جلسه کنکور دکتری یکی از افراد بعلت سر و صدا و مزاحمتی که ایجاد کرده بود با اعتراض بقیه افراد مواجه می شه
طرف بعد از نیم ساعت با پاسخ نامه سفید خارج می شه
بعد از اعلام نتایج با کمال تعجب دیدیم که قبول شده!!!
تازه سال بعد از طریق همون رابطه و پارتی همون جا هیات علمی شد
اینه وضعیت نظام آموزشی ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
دیگه لطفا داستان سرهم نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
دیگه چرت نگو مگه کنکور آزاد بوده باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
منم از این آدمای گردن کلفت دیدم که آخرم شدن هیات علمی
خوبه وزارت علوم تو این چند سال یه پله رشد داشته جای شکرش باقیه از اعطای دکترای تقلبی دست برداشتن
کاش تصمیم درست و قاطعی در این زمینه برای آینده بگیرن بعد تکلیف قبلیها رو هم یه جورایی درست کنند مثلاً نزارن استاد بشن حداقل!

بنده خودم از زخم خوزده های بینظمی و بی قانونی مخصوصاً در سطح اساتید هستم
در مصاحبه دکترای نوبت دوم که از امتحان داده های کتبی دکترا دعوت کرده بودند، در دانشگاه ... یه استادی که در دولت دهم معلوم نیست بر چه اساسی از ... منتقل شده گروه باغبانی دانشگاه ... (چون نه مقاله ای داره، نه علمی است و نه اخلاق دارد) بدون هیچ گونه سوال علمی از 60 نمره مصاحبه به بنده نمره ای در حد صفر داده برای اینکه سفارش شده خودش را بالا بیاورد که آورد
کاری بسیار غیر قانونی در حالی که هیچ کجا هم صدای بنده را نمیشنوند چون هنوز مدیران قبلی که دوستان امثال ایشان میباشند هنوز پابرجایند

ایشان نه علم درست و حسابی دارند و بسیار بی سواد، نه کار پژوهشی و مقاله ای دارند و مهمتر از همه نه اخلاق درستی دارند. من مانده ام ایشان چگونه دکترا گرفته و بر چه اساس از دانشگاه ... به دانشگاه ... منتقل شده اند؟!!!!!!

خواهشاً در کنار بی عدالتی ها در مورد دانشجویان دکترا، اساتید نقل مکان کرده را نیز مد نظر قرار دهند.
تابناک عزیز کاش نظرات را همه در سایت بزنید!!!!!!!!
"شاید اخراج سه هزار نفر اشتباهِ به غایت بزرگ تری باشد"
حرفی به غایت مفت. اخراج همگی این مفت خواران عملی کاملا درست و پسندیده است و مانع از تکرار فساد اداری می شود. مشتی بی سواد جای نگه داشتن ندارند.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
اشتباهی منفی دادم هزاذران مبثت میدهم عاقبت این نوع رانت برای کشور خطر ناکتر است نمونه اش.....بود... هنوز هم باور ندارین!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
اشتباهی منفی دادم
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
به عنوان يك دانشجوي دكترا مي گم احسنت. چرا نبايد اخراج شند اين مفت خوراهاي رانتي
تابناک من که دو نمونه رو در دانشگاه .... برای شما عنوان کردم اما شما هیچ وقت نمایش ندادی. الان چون میدونم نمایش نمیدی با اسم میگم که بری پیگری کنی و بدونی که دروغ نیست. در بخش حسابداری دانشگاه ....، پسر رئیس بخش رو به همین شیوه گرفتن (دوره کارشناسی، عدم قبولی در دانشگاه .... و انتقالی به دانشگاه .... به دلیل شغل پدر (این مورد قانونی بود)، نمره دهی به ایشان و کسب رتبه دوم کلاس (نمره را هم عمدتا ...... دانشجوی تبدیل خارج به داخل .... داد چون خودش نصف درسش رو یک دانشگاه ضعیف هندی خونده بود و نصف رو ... و نصف رو هم ... و بخش بهش کمک کرد و تبدیل به داخل کرد و سریع هم دفاع کرد) و پذیرش در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه .... از طریق استعداد درخشانی و بدون آزمون!!، نمره دهی مجدد همه اساتید بخش حسابداری به ایشان و کسب رتبه اولی دوره کارشناسی ارشد و اقدام برای پذیرش در دوره دکتری از طریق استعداد درخشانی و بدون کنکور (اعضای بخش در قسمت مصاحبه محتمل ترین رقیب وی را نابود کردند و نمره ندادند اما از فردی که از یک دانشگاه دیگر متقاضی در دانشگاه .... بود ، غافل شدند و در مصاحبه نمره ای که حقش بود را به وی دادند و چون مقاله و کتاب نیز زیاد داشت، علی رغم میل اساتید بخش، وی پذیرفته شد و پسر عضو هیات علمی ناخواسته از رقابت باز ماند اما بخش برای پذیرش وی کوتاه نیامد و در نهایت از طریق تبدیل خارج به داخل وی را در دوره دکتری دانشگاه .... بدون آزمون گرفتند!! و قرار است هیات علمی شود!!!) اما در این راستا، ایشان تنها نبودند بلکه خانم یکی دیگر از اساتید نیز که لیسانس حسابداری دانشگاه ... بودند نیز بدون آزمون وارد دوره ارشد بین الملل دانشگاه ... نمودند و نمره دادند و رتبه اول کردند و مثلا استعداد درخشان !! شدند و بعد هم بدون کنکور از طریق استعداد درخشانی وی را برای دوره دکتری واحد بین الملل پذیرفتند. دختر یکی دیگر از اساتیید نیز در رشته ام بی ای برای مقطع ارشد در واحد بین الملل دانشگاه .... پذیرفته شد. به همین سادگی، همه به زن و بچه همدیگر نمره دادند. (اسامی: ....... فرزند......، ...... همسر .......، ....... فرزند .........). نمایش نده و پیگیری هم نکن اما بدون که اگر به آخرت ایمان دارید، در قبال 30 نسل آینده به عنوان یک رسانه مدیون هستید.
پاسخ ها
آشنا
| - |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
تابناک فقط اطلاع رسانی میکنه و نه تابناک و نه ه یچ کس دیگری برای کوتاهی و خطاهای دیگران مدیون کسی نمی شوند. اما میدانیم چه دردی کشیده ای از اینهمه تبعیض .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
الان هم پسر این استاد و خانم اون استاد و خانم یک استاد دیگه (اونم خدا میدونه از کجا مدرک گرفته) در یک موسسه غیرانتفاعی درس میدهند. بیچاره دانشجویان اینها!!!
من با داشتن دکتری منتظر نظر دانشگاههایی که مصاحبه دادم هستم. بسوزه پدر بی پارتی ای.......
1 سال بیکارم....
اکثر دنیا دانشجوهای دکترا اواسط تحصیل یه آزمون جامع می دن تا صلاحیتشون تایید شه. به همین دلیل اگر یه پروفسور یه دانشجوی ضعیف جذب کنه که توان عبور از این مرحله رو نداشته باشه، شخصیت علمی اش زیر سوال می ره. نتیجتا استادها با دقت تمام دانشجو رو انتخاب می کنن تا بعدا صلاحیت دانشجو رد نشه. توی کشور ما اول آزمون جامع رو به شکل کنکور دکترا برکزار می کنن. حالا اگر کسی بدون کنکور بره تو دانشگاه و ضمنا آزمون جامع هم نده و فارغ التحصیل بشه، می شه در میزان علم اون آدم شک و شبهه ایجاد کرد. راه حل اینه که برای دانشجویان پذیرش شده بدون کنکور، آرمون جامع برگزار بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
لطفا اطلاعاتتون رو ببرید بالا، ایران هم امتحان جامع برگزار میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
آزمون جامع الان که برای همه هست
البته تو دانشگاه شریف که ما هستیم این طوریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
آزمون جامع اینجام برگزار میشه
پس نگید چرا دولت داس دستش گرفته
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
دولت مردمی اگر با کمباین شروع به دروکردن رانتخواران بکند باز وقت کم میارد !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
عاشق حرفت شدم! خیلی بجا و درست بود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
داس که هیچی کمباین لازمه!!
من خودم بعد از آمدن نتایج در حالی که فقط یک دانشگاه رشته ما رو داشت و میتونستیم اون رو انتخاب کنیم و ظرفیتش هشت نفر اعلام شده بود با کماله ناباوری دیدم که نمی تونم انتخاب رشته کنم، چون که ظرفیتش لغو شده بود و کلا یعنی برای رشته ما اون سال هیچ ظرفیتی نبود در حالی که ما امتحان داده بودیم.
اما مساله جالب این بود که هشت نفر رو گرفتند که هر کدوم یا آقا زاده بودند و یا یکی از مسئولین محترم نظام.
و ما ماندیم و یک سال تلاش و زحمت و دوباره خواندن برای سال بعدش! به این امید که شاید امسال منت بنهند و حداقل همه ظرفیت ها رو تصاحب نکنند.
حقوق هیات علمی دانشگاه (استادیار تازه جذب شده) 2300 هزار تومن.
به چه امیدی میاین دکتری؟ برید لبو بفروشید بابا. تو مترو آدامس بفروشید از این بیشتر در میارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
خوب گفتی،
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
افرین
استادیار بی پول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
راست میگه با این حقوفهای دانشگاه بهتره اینقدر حرص نزنید هیات علمی بشین..ما که هیات علمی هستیم وضعیت معیشتمان از یک راننده تاکسی بد تره..برو فکر نان باش عمو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
اره تا 32 سالگی درس خوندم نه خونه دارم نه ماشین و نه زندگی درست حسابی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
استاد دانشگاه هم هستم!!!!!!
دانشجوهام از من وضعشون بهتره:(
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
برادر گرامی اونایی که با کنکور میان دقیقا تو متروها ادامس باید بفروشند وقتی 3000 نفر بدون کنکور وارد میشوند
ذوالقرنین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
خیلی هم زیاده، مگه چکار می کنند پایان ترم یه جزوه چند صحفه ای به دانشجو!!؟؟؟ می دند و دانشجو هم ........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
عالی گفتی
دس از سر کچل دکتری برداربد
تو دانشگاه....تا دلت بخاد گرفتن. طرف پاییز ارشد دفاع کرده فرداش بورسیه شده پس فرداش دانشجو دکتری!!!!!!!!!!!دقیقا مسیر برعکس میرن...همهشون از وابستگان خود هیئت علمی های اونجا مستقیم غیر مستقیم...
بیچاره بچه هایی که ترم 8 دکتری هنوز بیکار بیکار....
به نظر من روش برگزارس ازمون برای دکتری که باید موضوعی پژوهشی در مرز دانش را از همان ابتدا در دستور کار قرار دهد روش درستی نیست.اگر روش مناسبی بود تمام دنیا مسیر غیر این را دنبال نمی کردند.آزمونی که جدیدا در دستور کار سازمان سنجش است 70درصد را به استاد سپرده وکم کم داره مسیری پیش میره که استاد بر اساس علاقه مندی و توانمندی دانشجوی مورد نظر را انتخاب کند.
تعدادی از این افراد نخبگان هستند که رتبه اول در دوره کارشناسی ارشد بوده اند اما باقی نفرات ؟
یکی از اون افرادی که بدون ازمون دکترا گرفت اقای ... است پیگیری کنید به جاهای خوبی میرسید
بیشترینش مال دانشگاه ...هستن بدون آزمون بورسیه هم میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
پسر آقای....رو دانشگاه تهران بورس دانشگاه ... کرد، جالبه اون روز من رفتم برا مصاحبه ازمون جامع دیدم تو گروه مطالعات منطقه ای ایشونم هست.
من برا قبول شدم دوره دکتری سه بار رفتم مصاحبه ردم کردند
اخرین بار از گروهمو تغییر دادم تا به زور قبول شدم
الان همکلاسی بنده از طریق تبدیل بورس خارج به داخل وارد دانشگاه تهران شده و صندلی رو که من سه سال براش زحمت کشیدم تصاحب کرده
الان میخاد بورس بشه برا هیات علمی دانشگاه تهران.
منم با اینکه تو دوتا گرایش یک شدم و تو یکی دیگه هم دو حتی یاسوجم جوابمو نمیده
اینم از عدالت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
متاسفانه در دانشگاه ما هم همین وضع بود. یکی از متقاضیان بر اساس فرم امتیاز 80/100 را داشت و نفر مورد عنایت رئیس دانشکاه با امتیاز 23/100 و با نشان دادن کارت عضویت یک ارکان نظامی پذیرفته شد و الان خودشان هم موندند چکار کنند. تدریس ضعیف، اخلاق ضعیف و...
آشنا
| - |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
دانشگاهها دارن به کجا میرن ؟
کسی که بورسیه کامل (فول فاند) از دانشگاههای معتبر خارج میشه مطمئن باشید صلاحیت لازم و کافی رو برای این که تبدیل بورس کنه داره. باید دید از این سه هزارنفر اولا چند نفرشون تبدیل بورسا (که شما اینگونه علیهش جو راه انداختی) ثانیا چند درصدشون آقازاده هستن که تبدیل بورسی هم نیستن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
هند و اسیا میانه خم جزو خارجه... آنهایی که با کنکور قبول شدن مدام در سایت جذب ثبت نام می کنند و جواب میاد در اولویت قرار نگرفت. همکلاسی هم دارند که اول جذب شده ، بعد هم قبول شده...
3000 نفر مشمول کل افرادی که هنوز فارغالتحصیل نشده اند یعنی در طی 5 الی 4 سال گذشتهد می شوند که شامل افراد بورس خارج از کشور که الان دارند خارج درس می خونند و پروسه جذب انان مثل دوره .... بوده
و دانشجویان داخل و دانشجویان بین الملل که دو سال راه افتاده
بنده عضو هیات علمی دانشگاه هستم. موضوع کاملا جدی است و افرادی وارد شدند که حداقل دانش پایه لیسانس را هم ندارند. اینها با رابطه بازی و بازیهای سیاسی وارد دانشگاه شدند. باید هرچه سریعتر یک فیلتر کشوری برای سنجش این افراد مثلا آزمون یکپارچه جامع کشوری هماهنگ بشه و بدون تعارف این افراد غربال شوند. البته وضعیت جذب هیات علمی هم در این دوره فلاکت بار بود. در جواب اعتراض هیات علمی به جذب افراد بی سواد در دانشگاه، رئیس دانشگاه (تازه معتدل شده!) گفتند بنده این افراد را برای مدیریت لازم دارم نه تدریس!!
پاسخ ها
آشنا
| - |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
به به .
میبینم شما هم فیلتر شکن دارید آقای دکتر !!
بنازم به این هیات علمی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
ابه نظر من باید یک گروه بازرسی عادل در وزارت خانه تشکیل شود و از طریق سیستم دریافت نظرات مردمی و بازرسین محلی با گروههای آموزشی دانشگاهها ارتباط برقرار کنند.
سلام
من دو تا موضوع رو می خواهم بگم:
1- بعد از وقوع فتنه 88 یکی از همکلاسیهای من که رئیس یک تشکلی بود در یک مصاحبه با یکی از خبرگزاریهای وابسته به یک جناح خاص در عرض یک سال توانست سهمیه بورس خارج از کشور را بگیرد . البته باید بگویم که سر جلسه دفاع ارشد ایشان حضور داشتم و داوران ایرادی که گرفته بودن این بود که شبیه سازیهای ایشان در حد دقت میکرو متر بود که به کل جوابهایش اشتباه بود و باید در حد نانو متر میشد. الان ایشان بورسیه وزارت علوم است و من که دکتری داخل با آزمون هستم هنوز جایی بورس نشدم.
2- در دانشگاه یک دانشجویی بود که پایان نامه خود را به امان خدا رها کرد و رفت برای کنکور دکتری بخونه در آخر رتبه آورد و در یک دانشگاه معتبر به مدت یک ترم است که مشغول به تحصیل است بدون این که مقاله داشته باشد و یا اصلا از پایان نامه ارشدش دفاع بکنم. یک ترم است که هر دو دانشگاه را بازی می دهد و الان به هر روش به استادش فشار می آورد که اجازه دفاع دهد!
شما را به خدا این چه وضعی است که پیش آمده است؟؟!!!
مسول این همه نابسامانی کیست؟!
من یکی از همون پذیرفته شده ها هستم. آخه من چه گناهی کردم؟ فراخوان گذاشتن و گفتن باید رزومه خوب داشته باشید و من هم معدل خوبی داشتم و هم رزومه خوب. بعد از کلی مصاحبه قبولم کردن. ولی باور بفرمایید نه دانشگاه تهران رفتم و نه شریف و نه از این دست دانشگاههای مهم. در ضمن هیچ کدوم از اعضای خانواده من هم نه سفیر هستند و نه وزیر و نه خانواده شهید و نه هیچی...
آخه همه رو یک طور نبینید...
پاسخ ها
آشنا
| - |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
چون پذیرفته شدی گناهکار شناخته شدی !!!!
من در یک رقابت سخت در بهترین دانشگاه تهران به صورت آزاد (بدون بورس) رتبه اول را آوردم و قبول شدم اما رتبه دوم دیگه قبول نشد، زمان اینجوری بود، و حالا الان اینقدر سهل الوصول شده دکتری.
حالا فهميديد چرا مجلس به وزارت علوم گير ميدهد به چه علت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
آری. چون دارد گذشته ننگین را واکاوی می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
ای کیو سان
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
واقعا ای کیوسان ایشون
با سلام. یه راهکار برای این عزیزانی که بدون هیچگونه سنجش علمی و صرفا بر اساس رانت های خاص دانشجوی دکتری شدن و فردا نیز بدون شک سطح علمی دانشگاههها را به ورطه ی انحطاط میکشانن دارم. مدرک دکتراشون تعلیق شود و در صورت پذیرفته شدن در آزمون دکتری و ارائه ی سوابق علمی و پژوهشی که وزرات علوم و تحقیقات در نظر میگیرد بهشون اجازه ی تدریس داده شود. یکی از دوستان هم پیشنهاد خوبی داده بود اینها رو دانشجوی غیر روزانه کنن تا هم هزینه ای پرداخت کنن و حق عزیزانی که بر اساس شایستگی و صلاحیت خودشون قبول شدن تضییع نشود.
انتظار جامعه علمی نداشته باشید. وضع بدتر از اینهاست !!
عزیزم من کاردانی -کارشناسی و ارشدم رو در بهترین دانشگاه اونم هر دفعه با کنکور و رتبه بالا قبول شدم با 6 مقاله isi وقتی رفتم مصاحبه دکترا از من هزاران سوال علمی با ربط و بی ربط پرسیدن حتی من ربع ساعت انگلیسی برای اقایون صحبت کردم اما وقتی با هم رشته ایم صحبت کردم که تو همون دانشگاه بود گفت ازش پرسیدن استقلالیه یا پرسپولیسی ....این منطق مصاحبه و دکترا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
در بهترین دانشگاه کاردانی خوندی؟!؟!؟! این کدوم بهترین دانشگاه که پذیرش کاردانی داره؟!؟!؟
رضا
| Iraq |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
دوست گرامی شما کاردانی را از بهترین دانشگاه گرفته اید!؟ کدامیک از دانشگاههای معتبر ما کاردانی و همینطور دوره کاردانی به کارشناسی دارند. لابد... یا ...!!!!
يکی از اين نفرات ... است که نه تنها دکتر شده، بلکه عضو هيئت علمی دانشگاه ... هم شده و ضمنا به درجه استادی هم نائل شده است. بنده با 25 سال تجربه دانشيار هستم و با داشتن 15 مقاله که 11 مورد آن ISI است، هنوز به حود اجازه نداده ام درخواست استادی را ارسال نمايم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
تو که دانشجوهات برات هر دو سال یه مقاله بیشتر ننوشتن چطوری دانشیار شدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
مگه با 15 مقاله میشه به درجه استادی رسید راستی کسی میدونه با چند مقاله میشه به استاد تمامی رسید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
واقعا که نباید به خودت جرات بدی چون 11 مورد که چیزی نیست.
این یعنی مصداق بارز بی عدالتی نباید ترجیح بلا مرجح باشد باید جلو بی عدالتی گرفته شود
کنکور دکترا باعث شده خیلی ها تو ارشد پروژه آبکی بر میدارن و تو این دوره واسه دکترا میخونن ما ها که تو ارشد 2سال تموم واسه پروژه زحمت می‌کشیم چی؟،بخدا تو دانشگاه فقط حق آدمو میخورن واسه همین دوست ندارم ادامه تحصیل بدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
اشتباها منفی دادم. من موافقم.
واقعا دست مسئولان فعلی وزارت علوم درد نکنه. این عزیزان مظابق با خواست میلیونی مردم در انتخابات اخیر عمل می کنند. تحلیل های نگارنده مقاله نیز بسیار جالب و شایسته است. از زحماتتان متشکریم. لطفا بیشتر به مسائل مربوط به آموزش عالی بپردازید
تو دانشگاه ..( ب ..... )تادلت بخاد گرفتن. طرف پاییز ارشد دفاع کرده فرداش بورسیه شده پس فرداش دانشجو دکتری!!!!!!!!!!!دقیقا مسیر برعکس میرن...همهشون از وابستگان خود هیئت علمی های اونجا مستقیم غیر مستقیم...
بیچاره بچه هایی که ترم 8 دکتری هنوز بیکار بیکار.... (اسم دانشگاه رو چرا فیلتر میکنی آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟)
من که دکتری رو بیخیال شدم رفت، سال سوم وقتی میبینی قوانین برای بعضی برابرتر هست دیگه کاریش نمیشه کرد، جالب اینه یک اپراتور دستگاه برای باج خواهی اسمش تو مقالات دانشجوهای استاد اومده، بعد به عنوان شخص با مدارج علمی انتخاب شده برا ی دکتری، بعد هم با همان سبک مقاله دفاع میفرمایند و .....................
منظور از این بورسیه ها اونایی هستند که رفتن تو وزارت علوم یک مصاحبه الکی دادن جهت ماستمالی کردن قضیه. اینا با این مدرک میخوان نون در بیارن. چرا میگید رانت خواری بگید حرام خواری شاید به خودشون بیان.
بنده میشناسم چنین دانشجویی که با پرداخت پول دو مقاله خویش را در مجله ISC
چاپ کرده بعد هم بدون آزمون در دکترا سال 92 پذیرفته شده و بلا فاصله بدون آنکه هنوز ترم یک را گذرانده باشد (از بهمن ماه شروع به تحصیل می کند)بورس داشگاه بهبهان شد. ایا این انصاف است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یک طلب در خصوص واحدهای پژوهش بخصوص در صنعت نفت چاپ کنید تا معلوم شود که مدیران این واحدها برای گرفتن مدرک دکتری چه رانتهایی را به اساتید دانشگاه ها می دهند.
نویسنده بسیار آدم ..... بوده که می آید میگه بیام از اینا پول بگیریم پس شرایط فرقی نمی کنه کسی که 50 تا داشته باشه می تونه دکتری بگیره . برای روشن شدن موضوع به چند نکته اشاره می کنم
1- افراد بورسیه همه مصاحبه شدند
2- افراد بورسیه برای اینکه دانشجو بشوند در دانشگاه مقصد هم توسط گروه مصاحبه شدند تا به عنوان دانشجوی دکتری پذیرفته بشن. در همین بین بسیاری از دانشجویان بورسیه موفق به اخذ پذیرش از انشگاه مقصد داخلی برای انشجو شدن نشدند.
3- این دانشجویان هم آزمون جامع دارند و باید از آن بگذرند.
4- بسیاری از این دانشجویان از انشگاه خارج پذیرش داشتند و بدلیل نبود ارز مجبور به تبدیل به داخل شدند.
5- بسیاری از این دانشجویان دارای رزومه علمی بسیار قوی تری نسبت به پذیرفته شدگان داخلی آزمون دکتری هستند اما بدلیل آزمون مزخرف دکتری که اصلا هم استاندارد نیست شانس حضور در دوره دکتری را داشتند از دست می دادند.
6- بسیاری از این دانشجویان دکتری باید از تز خود دفاع کرده و از آن مقاله استخراج نمایند آیا این کار راحت است یا شما که می نشینید روی میزتان و نقد می کنید.
7- برای هیات علمی شدن هم این افراد مثل بقیه افراد باید سیکل پذیرش علمی و عقیدتی رت طی نمایند لذا پس در صورت پذیرفته شدن لایق این پست می باشد

و در آخر به نویسنده محترم :
اگر بخواهم در خصوص نحوه مصاحبه دانشجویان پذیرفته شده داخل و جذب آنها صحبت کنم . بوش همه جا رو میگیره .
بس کن تا دیگه بشتر وارد ماجرا نشوم
دانشجوی رتبه اول از نظر علمی را ول کردند و نفر نهم را گرفتند .

اصلا آزمون معنی نداره
دانشجوی دکتری باید یه ایده نو و دارای نوآوری داشته باشه و یک دانشگاه برای انجام اگه نمی دونی یه سر برو به سایت های دانشگاههای خارج سری بزن
با توجه به دستور رئيس جمهور در مورد ويژه خواري و متن فوق بعد نيست مدارك آقايان .... معاون سابق وزير .... كه اكنون در .... هستند
.... كه رئيس .......
و ......... وزير پيشين ...... كه از راه ويژه خواري از .................
مدارك تحصيلي كسب كرده را بررسي بفرمائيد
متاسفانه معیار سنجش در انتخاب هر شخص و هر پست چیزی به غیر از ارزش های واقعی مرتبط با آن رشته است . اصل کنکور برای مقطع دکترا طبق گفته بسیاری از دوستان منطقی نیست ولی جایگزین آن معیارهایی دیگر است که کم و بیش همه مطلع هستند .بطور مثال یکی از معیار های سنجش تسلط بر زبان انگلیسی می باشد که با صحبت کردن با بسیاری از افرادی .که اسم مدرک دکترا را یدک می کشند کاملا واضح است که در دیگر دروس تخصصی چه جایگاهی دارند.
1- مجلس باید قوانین را اصلاح کند.
2- کسانی که با رانت نهادها یا مسئولین و... به مقاطع تحصیلات تکمیلی راه یافته اند شناسایی و تغییر وضعیت داده شوند.
3- دولت تدبیر و امید شجاعت به خرج داده و با مسببین آن برخورد قانونی کنند.
4- متاسفانه هم در دولت اصلاحات و هم در دولت اصول گرایان از این سو استفاده ها شده است.
5- صادقانه به مردم اعلام کنند چه اتفاقی افتاده است مطمئن باشند مردم حمایت جدی خواهند کرد و به مانند حکومت داری حضرت امیر حق به غارت رفته مردم را از سو استفاده کننده ها با شجاعت تمام بستانند و به هیچ مصلحتی جز مصلحت اسلام و انقلاب فکر نکنند.
باید شکایت سراسری علیه کسانی که بانی این کار بودن ارائه بدن
این از هر ناهنجاری دیگر اجتماعی بدتر است
من خودم با کلی زحمت و چند مقاله بین المللی دکتری شبانه می خونم. باور کنید من تا قبل از آزمون دکتری همیشه بهترین رتبه ها را داشتم و کارشناسی را روزانه دانشگاه تهران و ارشد را روزانه تربیت مدرس خوندم. حالا ایناش مهم نیست، مهم اینجاست که دو نفر از همکلاسی هام که هیچ مقاله و سوابق علمی ندارند با همین قانون بورس اومدند و بدون کنکور و شهریه دارند درس می خونند و تازه فکر می کنند ماها خنگ بودیم که داریم پول می دیم. در حالیکه من هم پول میدم، هم مقاله و طرح پژوهشی و هم زحمت زیادی می کشم ولی دوستان با اصلاً به زور سر کلاس میاند و تازه از دید بالا به ما شبانه ها نگاه می کنند. به هر حال متأسفم از این همه تبعیض
ورودی دکترای..... دانشگاه تهران را ببینید که دو نفر قرار بود از طریق آزمون بگیرد ولی سر کلاس و ثبت نام ترم متوجه شدیم چهار نفریم دو نفر بدون آزمون قبول شدند که این دو نفر یکی از اقوام اساتید گروه بود و دیگری از کانال سیاسی وارد شده بود. اسامی این افراد محفوظ هست. متاسفانه به هر گوشه ای نگاه میکنی هزاران درد می بینی. واقعا خسته شدیم
احترام واقعی به مردم ایران؛ یعنی اینکه دولت امید و تدبیر کارگروهی تشکیل دهد و تمام این چنین دانشجویان را شناسایی و تعلیق شوند و امتحان ورودی بدهند
داشجویان پزشکی ۱۳۶۱ اولین ورودی را بررسی بکنید ببینید این بیماری از اول انقلاب در تمام اشکالش وجود داشته من در دانشگاه تبریز شاهد زنده اش هستم - فعلا زنده- صحبت از این بیماری لاعلاج در ایران بی معنی است چون همه گرفتار این غلط کاری هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
باید درستش کنیم برادر
تابی جان چی شده تازه فهمیدی نکنه بهت بورس ندادند. قبل از دولت نهم یکسری بورس های خارج از کشور به نورچشمی ها در وزارت بهداشت داده می شد ولی آنها می رفتند خارج کشور و مدرک خود را می گرفتند ولی از دولت نهم این قضیه در وزارت بهداشت باب شد که به افراد نورچشمی بورس خارج کشور می دادند و بعد به داخل تبدیل می شد و اون فرد بدون حتی یک مقاله در بهترین دانشگاه ثبت نام می شد و بیشترین این افراد وارد دوره دکترای تغذیه شدند به هر جا شد گفتیم ولی هیچ کس شهامت برخورد ندارد. همانطور که میدانید شرایط ورود به دوره دکترا در وزارت بهداشت به مراتب سخت تر و قانون مند تر از وزارت علوم است ولی این بی عدالتی سالیانی است در کشور ام القری دارد صورت می گیرد شاید یکی از مشخصات دانشگاه اسلامی این باشد و ما متوجه آن نشدیم. امروز جمعه است ما که منتظر آن عدالت گستر غایب هستیم تا شاید ایشان حق ما را از این رانت خواران بگیرد. مهدی جان شما را به جان مادرت زهرا حالا دیگر بیا جانمان از این چپاول گران مادی و علمی به لب رسیده.
پاسخ ها
رک گو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
دوست عزیز به موضوع مهمی اشاره کردید.وقتی دانشجویان وزارت علوم با این همه ورودی دکتری چنین وضعی دارند وای به حال وزارت بهداشت.بنده ارشد یکی از رشته های علوم پزشکی هستم که در سال قبولی فقط 30 نفر در کل ابران پذیرش داشت(در دو سال گذشته شده 150 نفر)شما این تعداد را با قبولی های وزارت علوم مقایسه کنید که در هر استانی 40-50 نفر پذیرش دارد.آنوقت پذیرش دکتری برای ما حدود 10 نفر در کل ایران است.حالا تصور کنید با این شرایط ما چطور باید جزو 10 نفر باشیم.اضافه می کنم که پایان نامه بنده طرحی بود که برای اولین بار در کشور اجرا شد(بعد از 4سال هنوز هم کسی مشابه آن را انجام نداده لطفا مقایسه کنید با پایان نامه هایی که در کافی نت ها می فروشند) و من با معدل نزدیک 19 فارغ التحصیل شده ام و هنوز نتوانسته ام وارد کنکور دکتری قبول بشم چون انگیزه ام سوزانده شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
درود
فعلا مد در ادارات و سازمانها وارگانها داشتن مدیران ارشد با مدرک ارشد و دکترا است.... البته زحمت قبولی-تحصیل و فارغ التحصیلیشون کمتر با خودشونه که به کارهای فرعی شون که همان پست و مقام هست هم برسند....
با سلام . غول بزرگ برای پذیرش در آزمون دکترا مصاحبه است . با ملاک قرار دادن این آزمون شفاهی حق قبول شدن بسیاری از افراد از بین می رود و افردی که گاهی شایستگی ندارند با سفارش در مصاحبه پذیرش می شوند . بهتر است آزمون فقط کتبی باشد تا حداقل دست بردن در امتحان کم تر ممکن شود . با تشکر
در وزارتخانه ما تعداد زیادی ارشد و دکتری پولی هستند که با سفارش و بده بستون وارد شدند بعد پایان نامه هاشون را هم پول دادند براشون نوشتن و روز دفاع هم سرشو یه جوری هم آوردنذ
اینها مهم نیست مهم اینه که با ارائه این مدارک پست های مدیریتی هم گرفتند

تو همین وزارتخانه لیسانسیه های باسوادی دریم که هیچ کدوم از اینها به گرد پاشون هم نمیرسند اما کو شایسته سالاری اینجا مدرک گزایی بیداد میکند حالا از هر جا آورده باشی ( با پوزش از عزیزانی که با زحمت وارد دانشگاه شدند و مدارک بالا و واقعی اهد کردند )
تو رو خدا به ما بگید ... بجز فساد ودزدی چکار کرد؟ تابناک تو رو خدا حذف نکن تو رو پیغمبر تو رو دوازده امام بابا سکته کردیم اینقدر دزدی و خیانت و فساد از آن .... نامبارک شنیدیم.
چند تا از دوستان خودم با این پروسه تبدیل خارج به داخل وارد دکتری شدند و من هم توی کنکور رتبه 2 شدم وارد دوره دکتری شدم.
جالب اینه که اونا بعد از فارغ التحصیلی چون بورس هستند حتما هیئت علمی خواهند شد ولی من تو فراخوان ثبت نام میکنم و هر سری هم یه پولی واریز می کنم ولی دریغ از اینکه خبری از طرف یکی از دانشگاه ها بیاید. هرچند که این خبر عدم پذیرش من باشد. بالاخره بهتر از بلاتکلیفیه.
البته ناگفته نماند در این دوستانی که عرض میکنم، یک وجه مشترک ... وجود داشت.
دکتر م.ب. دختر بیسواد خودش را با مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه ع.ص. استخدام کرد و بعد در دانشگاه دولتی دانشجوی دکتری نمود. نمونه ای دیگر از پاکترین ......
تا کی بی عدالتی و تبعیض؟
به نظر من نباید ظرفیت دانشگاه ها رو تا این حد افزایش بدن که اگه شخصی بخواد مدرک بالاتر بگیره بدون هیچ تلاشی و سنجش علمی وارد دوره دکتری بشه این کار باعث اشباء شدن افراد تحصیل کرده در کشور می شه و کیفیت مدرک ها رو هم پایین میاره این اتفاق الان برا مدرک کارشناسی افتاده الان به قدری ظرفیت هست که در دانشگاهها ظرفیت خالی دارن یعنی هر شخصی که کارت ورود به جلسه میگیره صد درصد قبوله بعد حالا همشونم می خوان استخدام شن خوب این درست نیست کارشناسی با معدل 17 داشته باشیم بهتره از اینکه تعداد زیادی کارشناس با معدل 12 داشته باشیم اونم در کشوری که صنعتش خیلی ضعیف هست یا رقابتی نیست بعد این افراد به جایی که درست گزینش بشن غلط وارد دانشگاه می شن و عمرشونو به هدر می دن و بعد از گرفتن مدرک هم هیچ مهارتی رو بلد نیستن و بیکارن که خودش یک نوع معضله شایدم یک سیاسته که با این روش جلوی ورود یکدفعه جمعیت به بازار کارو بگیرن حالا چغدر از عمر این جوان ها به باد می ره خدا می دونه حالا هم رسیدیم به مدرک دکتری به نظر من درک ما از مدرک گرفتن شده گرفتن یک نشان خالی نه یک چیز دیگه به خاطر همین هم در جامعه ما ارزشش در حال کمرنگ شدن هست امیدوارم برنامه ریزان درست و حساب شده برنامه ریزی کنن و مشکل دیگه ما اینه که اول فرا می گیریم بعد کار می کنیم اگه هر دو هم زمان باشه بهتر جواب می ده این روش نظام آموزشی ما به کل غلط هست و باید از ریشه تغییر کنه همین جوانان فردا آینده ساز این مملکت می شن بعد با این آموزش ها و معدل های پایین یا پروژه های آماده در این دنیای رقابتی فکر نکنم به جایی برسن منظورم از لحاظ تولید ثروت هست علمی که فقط در حد تئوری باشه بدرد هیچی نمی خوره علم باید کارگشا باشه نه مشکل ساز رتبه علمی مون هر سال بهتر می شه ولی تولید ثروتمون به عقب داره می ره این یعنی فاجعه و یک کار تخریبی ان شاء الله خدا اندیشه درست و بصیرت ما رو زیاد کنه و گمراهان رو به راه راست هدایت کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
آقا محمد با کمال احترام،وقتی نمی تونی اشباع رو درست بنویسی بهتره در مورد دکتری نظر ندی.
ناشناس
| Iraq |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
دوست گرامی اشباء شدن غلط است اشباع درست است. گفتم شاید بعد از گرفتن دکتری جای بنویسید بد است خوبیت نداره.
با سلام
من خودم از کسانی هستم که بورسیه وزارت علوم شدم
عزیزان من رتبه تک رقمی کنکور ارشد بودم، دانش آموخته برتر دوره خودم بودم با 2 مقاله و 2 مدرک زبان با نمره خوب به مصاحبه رفتم و پذیرفته شدم و سپس در مصاحبه دانشگاه تونستم صلاحیت خودم را به اساتید گروه علمی ثابت کنم.
دوستان الان معدل دوره آموزشی بنده نزدیک 19 بوده و امتحان جامع را با موفقیت پشت سر گذاشته ام. در ضمن در دوره آموزشی دکتری 2 مقاله یکی در ژورنال خارجی و دیگری در ژورنال داخلی به چاپ رسانیده ام. اگر هم نیاز باشه دوباره در آزمون استاندارد غربالگری وزارت علوم شرکت خواهم کرد.
البته آزمون استاندارد.
عزیزان من کسی رو سراغ دارم که ارشد دانشگاه آزاد بوده و خروجی پژوهشی در حد صفر ولی در آزمون دکتری بسیار غیراستاندارد به علت فقط تسلط به زبان انگلیسی رتبه اش شد 6 بعدشم در دانشگاه خوب تهرانی پذیرفته شد.
عزیزان هی نگید رتبه برتر آزمون دکتری.
این آزمون بدردنخوره و فیلتر علمی خوبی نیست.
عزیزان ای کاش علاوه بر اینها یک فلیتر "بلوغ فکری و اخلاقی" هم میذاشتن. متاسفانه بعضی ها ظرفیت این دوره را ندارن
تابناک خواهشا این مطالب رو انعکاس بده. با تشکر
تو رو خدا وزن مصاحبه رو تو ازمون دکتری کم کنید
خسته شدیم اینقده کلمه رانت رو شنیدیم
خیر سرمون مملکتو باید تحصیلکرده ها اداره کنن
مملکتی که تحصیلکرده هاش با رانت بالا رفته باشن اخرش میشه این.............
خدایا برس به داد مردم .
خدایا ببین 1عده ای با پول بیت المال برا خودشون پله های پیشرفت درس میکنن
خدایا ببین ..........
ان الله سمیع علیم
عجب صبری خدا دارد
بسیار سخت است انسان شاهد چنین فجایع و بی عدالتی ها در نظام جمهوری اسلامی!!! باشد. مسؤولین کجایند؟! قوه قضاییه کجا است؟! دست کم اگر ثابت شود باید تمام مدارک مشار الیهم ابطال و هر حقوق نابجایی از این بابت دریافت کرده اند به بیت المال اعاده گردد و همه کسانی که در این امر دست داشته اند محاکمه شوند تا بیش از این اعتماد مردم مخدوش نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
به همین امید باش! حتما!
متاسفانه فاجعه بدتر از این صحبت ها است اگر بفهمید که بیشتر انها هم بدون تایید هیئت امنای دانشگاه ها، سریع بورسیه دانشگاه ها شده اند که کارشون هم اوکی باشه!!
موضوع چیه یه جوری میگید انگار اتفاق عجیبی افتاده مگر در سایر حوزه ها ار این خبرها نیست ماباید عادت کنیم که رانت ودور زدن قانون از اصول اولیه زندگی ... اگر قبول ندارید فقط یک نمونه را بفرمایید تا ما هم بدانیم که بدون مشاهده تخلف و رانت می شود به حقت برسی .....اینقدر وضع خرابه که بی قانونی از نانوایی و بی نوبتی در بانک گرفته تا همان موشوع مورد اشاره ودر همه جا هویداست
با سلام
چند نکته را در جواب دوستان باید متذکر شوم
اتفاقا ما باید شاکی باشیم که چرا علی رغم اینکه بورس خارج از کشور پذیرفته شدیم اجازه تحصیل در دانشگاه خارجی پیدا نکردیم و به اجبار تبدیل به داخل شدیم؟
راجع به بی سواد بودن هم راجع به همه صدق نمی کند. البته موافق این هستم که تعدادی شایستگی ورود به دوره دکتری نداشتند. ولی افرادی هم در این بین بودند که با رزومه عالی و حتی قبولی در کنکور دکتری داخل به تصور اینکه حقوقی به آنها تعلق می گیرد و بورس هستند به اجبار خود وزارت علوم بورس خارج را به داخل تبدیل کردند که متاسفانه بعد از چند سال هیچ حمایت مالی صورت نگرفته و مجبور شدیم مثل بقیه دانشجوها از طریق فراخوان جذب هیات علمی اقدام کنیم.
من در کنکور دکتری در ۳ دانشگاه داخل پذیرفته شدم و دارای ۴ مقاله خارجی و ۵ مقاله فارسی هستم. و تاکنون این تبدیل بورس خارج به داخل هیچ سودی برای من نداشته و هیچ حمایتی صورت نگرفته است.
پاسخ ها
رک گو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
آقای دکتر سامان حالا شما زیاد به خودت نگیر ولی خودت هم خوب میدونی اغلب کسانی که از خارج پذیرش گرفته اند از کشورهایی مثل هند و مالزی و ... یا دانشگاه های پولکی اروپایی بوده که خیلی هم سخت نیست
قضاوت تون منصفانه نیست
چرا با این نگرش که چرا دانشجویان بورسیه خارج نتوانستند برا ادامه تحصیل به خارج بروند موضوع را پیگیری نکردید؟
اتفاقا این وسط ما ضرر کردیم
خودم کنکور دکتری داخل قبول شدم و بورس خارج را گفتند بخاطر مشکلات ارزی تبدیل به داخل کنید
تاکنون هیچ حمایتی صورت نگرفته
دوستانی هستند که بعد از ۳ سال منتظر حل مشکلات هستند
چرا از حقوق ضایع شده دانشجویان نخبه ای صحبت نمی کنید که با قبول شدن در کنکور دکتری داخل قضیه اعزام به خارج آنها منتفی شد.
از این جنبه هم پیگیری کنید.
اونوقت بنده رو تو مصاحبه رد میکنن.
عقل من بهم گفت تو رقابتی که قوانینش درست نیست شرکت نکنم. الان هم 3 سال میشه که قید دکتری را زدم مشغول به کار شدم. شکر خدا در کارم هم موفقم و نه نیازی به مدرک دکتری پیدا کردم و نه واسه این جوجه دکتری های بی سواد تره ای خورد می کنم. به اندازه فرصتی که دارم کار علمی هم انجام می دهم و در قبالش درآمد کسب می کنم، در حالی که دانشجویان دکتری نوکر بی اجر و مواجب اساتید هستند. ان شاا... هر وقت فراغتی حاصل شد یک پذیرش در یک کشور خوش آب و هوا می گیرم و بدون حضور در این مراکز مدرک فروشی دکتری هم می گیرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
متاسفانه مدرک دکترا نگرفتی ولی عقده اش داره آزارت میده. یه سری به روان درمانی بزن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
ایول بهترین کارو کردی
من ورودي ١٣٨٩ دكتري دانشگاه تهران هستم از بين ٩ نفر سر كلاس فقط ٣ نفر بوديم كه با گذروندن كنكور وارد شده بوديم... تازه علاوه بر اين به صورت ويژه براي ٣ نفر نورچشمي كه بعد از شروع كلاس ها معرفي شده بودند هم به صورت ويژه ورودي بهمن اون سال رو هم برگزاركردند! خلاصه تا ته ماجرا رو مي تونيد بخونيد و اين رقمي كه آقاي وزير گفتن اصلا باعث تعجب من نشد!
یه مورد هم در گروه ما اتفاق افتاده است!
باور کنید همه اینا درسته همکلاسی خود من نتونست دکترا قبول شه و چون رییس دانشگاه...اونو حمایت می کرد همینجوری الان دانشجوی دکترا ... . اونوقت ما که با کنکور دانشجوی دکترا شدیم باید امیدی به آینده نداشته باشیم آخه چراااا؟؟؟؟
لطفاً این موضوع را بیشتر پیگیری کنید. من چند سال است که دکتری خود را از یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور گرفته ام. دارای پرونده علمی بسیار خوبی هم هستم. از نظر سوابق تدریس و کارهای پژوهشی هم هرچه بخواهید دارم ... گذشته از اینها در تمام مراحل تحصیل با توان و استعداد خودم قبول شده ام و از هیچ رانت و امتیازی هم استفاده نکرده ام ... با این حال چند سال است که در فراخوان های جذب هیئت علمی شرکت می کنم، گاهی به مصاحبه دعوت می شوم اما تا کنون به دلایل نامعلوم نتوانسته ام جذب شوم، و بدتر از آن بعد از هر مصاحبه خبردار می شوم که فردی را به عنوان هیئت علمی گرفته اند که از هر لحاظ و با هر معیاری که بسنجید از امثال بنده پایین تر هستند. متاسفانه در 8 سال گذشته چوب حراج بر علم و دانشگاه در کشور زدند و همه افراد بی صلاحیتی را که از راه های غیرقانونی وارد دانشگاه ها کرده بودند تبدیل به دکتر کردند و بسیاری از آنها را هم به عنوان هیئت علمی به دانشگاه های تزریق کردند. ای کاش وزارت علوم با بررسی پرونده ها هم این افراد را از جامعه دانشگاهی ترد کند و هم به حق های ضایع شده رسیدگی نماید.
رانت خواری علمی از رانت خواری اقتصادی نتیجه اش برای اینده کشور خطر ناکتر است ! !! چون اگر مدیران گذشته باسداد بودند ایران انقدر ظرفیت ربرای توسعه داشت که علاوه بر اشتغال کامل ایرانیان بیکاران افغانستان را به کار دعوت میکردیم !! کو گوش شنوا!!
می خواستم نظری بدم ولی چون تاحالا هیچکدوم از نظرام منتشر شده نمینویسم
وقتی نحوه گزینش را از اخبار شنیدم همان موقع فهمیدم دانشگاهها بی کیفیت و بی ارزش شده اند. متاسفانه پیش بینی من درست از آب درآمد.
سلام

وقتی ملاک سنجشی برای علم افراد نباشه و فقط مدک کافی باشه اوضاع همینه. وقتی ماجرا دردناکتر میشه که موقع جذب هئیت علمی هم ملاک همه چیز هست بجز سطح علمی و تعهد افراد. به زودی نتیجه نهضت "هر ایرانی، یک دکتر" را خواهیم دید.
وزارت علوم مسئول جلوگیری از ادامه تحصیل اون افرادی است که طبق همین نهضت وارد اموزش عالی شدند.
خوب حالا دکترا که گرفتن چی نسیبشون شده جز بیکاری ؟
کسانی که مدرک دکترا دارند جز استادی دانشگاه و کپی کتابها کار دیگه ای بلد نیستند مگه این مملکت چندتا استاد دانشگاه می خواد ؟
یک دکترا باید کار افرین باشد چند تا دکترا قابلیت کار افرینی دارند
وای به روزی که سونامی فارغ التحصیلان دکتری ورودی 90 به بعد شروع بشه. موج بیکاران دکتری از سال 94 به بعد شروع میشه
امروزه اصالت همه چیز ازبین رفته است مثلاً این همه دانشگاه و موسسه و مرکز آموزش پولی وجود دارد. اما خروجی آنها واقعاً در سطح مدرکشان سواد دارند؟؟؟؟؟؟؟؟
متاسفانه ورود بدی به موضوع داشته اید. اگر دانشگاه های ما کفایت علمی و توسعه لازم را داشته باشند چند سال دیگر که متقاضی داخل کم شده و کنکور هم به تاریخ بپیوندد باید در خارج دفاتر تبلیغاتی ایجاد کنند و به جذب دانشجوی خارجی بپردازند . کنکور که جزو ضروریات ملی یا دینی نیست که اینطور فریاد وااسلاما برداشته اید.
من دانشجوی شبانه هستم ..لطفاً شان دانشجوی شبانه را پایین نیاورید..متاسفانه افزایش بی رویه شهریه شبانه باعث شده که با دانشجوهای بین الملل و پولی یکی تلقی بشن ..در حالیکه تفاوت رتبه من با دوستانم که دوره روزانه قبول شدن ناچیز هستش..توی کلاس هم تفاوتی بین دانشجویان شبانه و روزانه وجود نداره و تقریبا همه در یک سطح علمی هستند..دولت و وزارت علوم بایستی به گونه ای شهریه ها رو تنظیم کنن که تفاوت دوره ها مشخص شه!!!!
من خودم یکی از همین جناب دکتر ها را میشناسم.پارسال که گفتن دکترای دانشگاه تهران قبول شده کم مونده بود شاخ در بیارم.آخه کارشنایسش رو به زور از دانشگاه آزاد یاسوج گرفت و فوقشم در تاکستان.بعدا فهمیدم که طرف با آقای ... رابطه نزدیک داشته و از مریدانش بوده
چرا شلوغش میکنید؟ مگه دانشجوهایی که در خارج تحصیل میکنن بیان داخل خدمت کنن بد میشه؟!! هم ارز خارج نمیشه هم نیروی اونها صرف مملکت میشه، ولی نمرات دانشاهی ای که در خارج از کشور داشتند باید ملاک قرار بگیره که عدالت هم رعایت شه
این مطلبی درست است به نظرم باید راجع به دانشجویان دکترا و کسانی که جذب هیات علمی شده اند با تفحصی جانانانه صورت بگیرد ولو بلغ مابلغ
نظر تابناک بسیار متین است. گرفتن همه هزینه ها اقل جبرانی است که می توان انجام داد. اگر اخراج آنها هم خیلی بی ربط نیست.
لطفا به اين آمار ،آمار كساني كه در دوره اول دكترا، نمره اوليه قبولي را نياوردند و بعدا براي مصاحبه دعوت و اكنون در حال گذراندن تز ميباشند
راجع به پذیرش شاگرد اولی ها که بدون کنکور وارد می شوند گزارشی تهیه کنید.
واقعا جای تاسف دارد
بنده امسال در رشته .... دانشگاه ...قبول شدم. تعداد کل دانشجویان روزانه این رشته 3 نفر هست و هر جا اقدام میکنم برا بورس میگن ظرفیت پر شده
در حالیکه امسال 2 نفر بدون ازمون در رشته ما بورس شدن هم دانشگاه ... دکتری میخونن و هم ماهی 700 هزار میگیرن.
میدونید یعنی چی 3 نفر روزانه
2 نفر بورس بدون ازمون
باسلام. پس می شوند گفت سه هزار دکتر قلابی فعلا شناسی شده است.
موغعه ایکه درس خاندن در مدارص ما شده نمره بده و ابکی از بالا بالا هم همین انتزار می ره
چه ميكنه اين سازمان سنجش !!!!
کاملا این موضوع درست است من با رتبه 20 و یکبار 17 و یکبار 30 در هیچ دانشگاه قبول نشدم
مرگ بر این وضعیت نابسامان و این فسادهای روز افزون اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی ، دانشگاهی و.....
جانا سخن از زبان ما می گویی
به حضرت عباس با امسال که نتایج دکترا رو اعلام کردن و یه عده ای دو دیدم که قبول شدم فهمیدم یه جای کار میلنگه.
این مملکت ازدارندگان مدارک قلابی -فارغ التحصیلان واساتید بیسواد ونالایق پر است
هر چه بگندد نمک می زنند وای به روزی که بگندد نمک !
دانشجوی ترم آخر ارشد هستم . با کلی استاد سر و کار داشته ام تاکنون اما چیزی که برایم جالب بوده تاکنون بی اخلاقی و فرصت طلبی برخی اساتید جدید است ! همان هایی که کتاب لاتین بین دانشجویان تقسیم می کنند و برای ترجمه اش نمره قرار می دهند ! همانهایی که دلال استخدام می کنند برای نوشتن پایان نامه ! همان هایی که شب امتحان سوالات را می فروشند ! همانهایی که سر کلاس درس را بخوبی نمی دانند ! اینها همانهایی هستند که این چنینی به این درجات رسیده اند ! وای به حال من که تعلیم گرفته یک همچنین اساتیدی هستم !
با سلام خدمت همه دلسوزان نظام
به نظر بنده که خودم هیات علمی هستم، در روند تحصیل 3000 دانشجو دقت و سختگیری لازم منظور گردد تا هر کدام که شایسته دریافت دکتری بودند عملا امتحان دوباره بشوند و اگر نبودند دنبال کار متناسب با استعدادشان بروند
با تشکر
اینا کنکور نداده و با پارتی دکتر می شن. من کنکور دادم و قبول شدم ولی افسوس که به خاطر مشکل سربازی همه زحماتم هدر رفت و نتونستم ادامه تحصیل بدم. کاش مسئولی کسی کمکی می کرد.
بنده قبولی دکتری با رتبه 1 هستم و فارغ التحصیل هم شدم و حالا تو یه روستای دورافتاده اول دبیرستان تدریس میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
احتمالن جغرافیا خوندی...
دلم برای خودمو امثال خودم میسوزه
فوق لیستنس از بهترین دانشگاه فنی ایران
عضو بنیاد نخبگان
دارای اختراع
مقالات را داری اچ ایندکس
و...
کارمند بدبخت،خیلی دلم میخواد دکترا بخونم ولی از کجا بیارم زندگی سپری کنم
کاشکی نگارنده این مقاله بجای یه مشت حرفای سیاسی، به پارامترهای گزینش دانشجوی دکترا در کشورهای پیشرفته میپرداخت!!!!!!1
دکتری بیسواد ما زیاد داریم

این هم 3000 سه هزار نفر به جمع آنها اضافه شد..


این آدمهایی که با تقلب دکتری میگرند ..
و بدون دانش هستند

چطوری میخواهند اینده مملت را تامین کنند
چطوری میخواهند برای مملکت برنامه ریزی کنند
با چه دانشی میخواهند برنامه ریزی کند
و با چه دانشی میخواهند مدیریت کنند کشور رو
اي زرنگ خان دكترجون خودت نگذاشتي
یکی از اساتید دکتر دانشگامون که در خارج تحصیل کرده بود دوسال قبل همین خبر رو داد و گفت دانشگاه ما چند تا از اساتیدی که کارشناسی ارشد بودن رو توی دانشگاه دیگه با زدوبند واسه دکترا بورس و ثبت نام کرده..و با این کار خیلی مخالف بود......
بنده خدا دانشجوی پزشکی تهران مدرک اش معادل فوق لیسانس است با 298 واحد تحصیلی بدون تعطیلات تابستانی و این جماعت مدرک معادل دکتری می گیرند. نمی دانم بگویم خنده دار است یا تاسف آور!
من که ان مسئله رو خیلی وقته فهمیدم برای من عجیبه که شما تازه فهمیدین!!
بنده در کنکور دکتری سال 91 با رتبه 38 آزمون در رشته مهندسی عمران گرایش سازه با داشتن 2 مقاله ISI و 1 مقاله علمی پژوهشی و 4 مقاله کنفرانسی حتی در دانشگاه قم هم قبول نشدم. قابل توجه اینکه ظرفیت قبولی در کل کشور اون سال 120 نفردر اون رشته بود.
حالم از هر چی آزمون و مدرک دکتراست بهم میخوره. همش ارزونی خودشون باشه.
من کسی را می شناسم که با استفاده از سهمیه و پستی که دارد ارشد بی کنکور دانشگاه تهران رفت و الان هم برای دکتری دارد اقدام می کند و پذیرش گرفته است
ضمن تشکر از شما لطفا علاوه بر این موضوع طریقه جذب هیات علمی و بورس هیات علمی داخل را بیشتر پیگیری نمایید. ممنون از نویسنده این مطلب که راهکار مشخصی هم داشت. علاوه بر انعکاس باید مسئولین اقدامات لازم را در خصوص این افراد انجام دهند تا حقی از دیگران ضایع نشود.
من خودم زخم خورده همین قضیه هستم....در یکی از گرایش های مهندسی عمران در کنکور رتبه 2 کسب کردم ولی متاسفانه نتونستم از سد مصاحبه رد بشم و الان سرباز هستم.....و میشناسم کسی رو که کنکور قبول نشد و الان داره در یکی از بهترین دانشگاههای تهران درسشو در مقطع دکتری ادامه میده......فقط متاسفم ....همین
دور باطل جهانسوم
به نظر من اخراج و ابطال بهترین کار برای مقابله با تقلبه!!
اگر امکانش باشه اسامی این افراد به همراه محل تحصیل و محل خدمت آینده آنها را با همکاری وزارت منتشر نمایید تا لااقل از تبعات بعدی ناشی از این فساد پیشگیری بشود.
با سپاس از تابناک
بنده به یقیین به این مطلب واقفم چون سه همکلاسی داشتم که با وجود عدم احراز نمره و رتبه لازم وارد و فارغ التحصیل شده اند
من دقت کردم هر وقت خبرنگارا و روزنامه ها و صدا و سیما رو ی موضوع زوم کردن و ی هجمه براش درست کردن اون موضوع تغییر کرده.لطفا دراین موارد هم با دوستانتون هماهنگ بشید و هر رسانه ای میتونید رو با خودتون هماهنگ کنید تا موضوع حل بشه.قدمی واسه خودتون و مملکتتون برداشتین
این یعنی عدالت آموزشی!؟؟؟
شاید ما از درک اون عاجزیم!
شبیه خیلی چیز های دیگر...
با سلام
دوستان عزیز ،مدرک دلیل بر توانمندی در کار نیست.من در حین کار با این آقایان به اصطااح دکتر زیاد برخورد کردم.باور بفرمایید با ابندایی ترین اصول رفتاری آشنایی نداشتند فقط دکتر بودند.
درود بر ... که به اسم عدالت ویرانی ابدی را با این ملت تقدیم کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
دوست عزیز مدرک مهمترین چیز است که باید به آن اتکا کرد.
مگر آمریکا و اروپا الان به مدرک اهمیت نمیدهند؟
خداوکیلی اونا که منفی میدن اگه این امکان برای خودشون مهیا بود چهار دست و پا رش میپردین! میگی نه اسمت رو بنویس تا همین الان بگم همین جایی هم که هستی با رانت رسیدی! ممنون تابناک جان که نظرات رو هم یه طرفه منتشر می کنی
اونوقت من بدبخت با رتبه 12 دانشگاه علامه دعوت به مصاحبه نشدم
3000 نفر خودش يك لشكره
هيچ بعيد نيست. خدا ازشون نگذره
عاشق عدد 3000هستم!!!
لابد بعدا میخوایم بگیم بالاترین میزان دکترا تو جهان رو داریم!
از نوع بیسوادش!
باسلام از سایت تابناک می خواهیم این مطلب را با جدیت و با صدای بلند پیگیر باشد باتشکر
به هر مغازه ای که وارد شوی بشما میگویند اقای دکتر خوب دیگه فراوانی نعمت است !!!!!
تابناک واقعا متشکرم!!! بخدا بغض گلومو گرفته از این همه بی عدالتی!! من دوسال شبانه رو درس خوندم تا دکترای قبول شدم(صرف نظر از همه زحماتی که قبلش کشیدم)، تو این دوسال برای گذارندن خرج زندگی به همه کسی رو زدم. به هزار امید درس خوندم. حالا میبینم توی یه کلاس هفت نفره فقط من و یکی دیگه از طریق آزمون قبول شدیم و بقیه با بورس، استعداد درخشان اومدن!!!!! و جالبه که فقط من و اون یکی دوستم که آزمون دادیم بیکار هستیم!!!! ای خدا تو به بزرگی و شکوهت قسم از حق ما نگذر، چرا که ما جلوی خانوادمون شرمنده شدیم
دو تا از هم کلاسی های من از این طریق وارد شدن. جالب اینکه هر دو تا بورسیه هم دارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
خدا از سرشون
گر پارتی داری حله تا وقتی نداری هیچ
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر