بازدید 330373

لو رفتن سرنوشت رابطه یوزارسیف و زلیخا

وي در ادامه به پخش چندباره فيلم «هوو» از تلويزيون اشاره كرده و آورده‌است: در كنار سريالهايي كه از آنها نام بردم، كارهايي مثل «هوو» و «اس‌ام‌اس از ديار باقي» هم ساخته مي‌شوند كه فاجعه هستند و جز اين‌كه مسوولان قصد دارند با ساخت چنين كارهايي موضوع چند زني را رواج دهند، فكر ديگري را به ذهن متبادر نمي‌كنند.
کد خبر: ۳۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۶ 08 February 2009
یکی از دست‌اندرکاران زن سریال یوسف پیامبر در تماس با سایت آینده، از سرنوشت رابطه یوسف و زلیخا و خواستگاری همسر یوسف از زلیخا خبر داد.

وی نسبت به طرح مساله چند زني در سريالهاي تلويزيوني و خصوصا اين سريال تاريخي - مذهبي انتقاد كرد.

وي كه نمي‌خواست نامش فاش شود با ارسال مطلبي، خود را اين گونه معرفي كرده است: من يكي از عوامل پروژه يوسف پيامبر (ع) هستم كه نمي‌خواهم نامم فاش شود؛ چراكه كارگردان اين كار اعتقاد دارد هيچ كس نبايد به اين سريال انتقاد كند. البته من ترسي از اين‌كه جوابي بشنوم ندارم و همين‌كه صدايم توسط مسوولان شنيده شود برايم كافي است.

وي سپس با اشاره به روند به تصوير كشيدن موضوع چند زني در سريال‌هاي تلويزيوني، در اين زمينه يادآور شده‌است: تقريبا 17- 18 سال است كه در تلويزيون و سينماي ما روندي به اسم «روند عادي‌سازي تجديد فراش آقايان» آغاز شده‌است؛ 17-18 سال است كه تلويزيون ما اجازه مي‌دهد اين مسايل در فيلم‌ها و سريال‌هاي ما مطرح شود و شايد تنها بتوان اين مساله را اين گونه تفسير كرد كه آرزوي برخی مردان مملكت ما و هم‌چنين مسوولان ما اين است كه شايد روزي اين امر در كشور ما نيز همانند عربستان تحقق يابد.

وي در ادامه مطلب خود آورده‌است: تقريبا از پنج شبكه تلويزيوني كه سريال پخش مي‌كنند، هر شب يكي از شبكه‌ها مساله چند زني را به تصوير مي‌كشند و آيا كسي هست كه منكر ‌شود اين مطب به راحتي در سريال‌ها جا انداخته شده‌است؟! كما اين‌كه مساله چند زني ابتدا با تقبيح ماجرا شروع شد و تمامي اين سريال‌ها به اين سمت رفتند كه با زشت نشان دادن اين اتفاق و مقصر جلوه دادن مرد، اين مساله را به بيننده القاء كنند كه چه‌قدر اين قضيه بد است هرگونه فحش و بر و بيراهي را نثار مرد كنند.

نمايش مساله چند زني در سريال‌ها، كم‌كم به اينجا رسيد كه ديگر فحش و بدوبيراهي به مرد در كار نبود و همه مي‌گفتند بيچاره زن اول و اين كار غيرانساني است. اما حال كار به جايي رسيده است، كه مي‌گويند زن اول حتما ايرادي دارد كه مرد سراغ زن ديگري رفته است و اين مرد بيچاره و بدبخت، اگر زني جلوي راهش قرار نگيرد، گمراه نمي‌شود!
وي در ادامه به پخش چندباره فيلم «هوو» از تلويزيون اشاره كرده و آورده‌است: در كنار سريالهايي كه از آنها نام بردم، كارهايي مثل «هوو» و «اس‌ام‌اس از ديار باقي» هم ساخته مي‌شوند كه فاجعه هستند و جز اين‌كه مسوولان قصد دارند با ساخت چنين كارهايي موضوع چند زني را رواج دهند، فكر ديگري را به ذهن متبادر نمي‌كنند.

او در ادامه با اشاره به سريال يوسف پيامبر(ع) و طرح موضوع چند زني در ساخته فرج‌الله سلحشور، تصريح كرده‌است: اما در بين سريال‌هاي نام برده شده و كارهايي مشابه آنها، سريال يوسف (ع) دارد پا را فراتر گذاشته است؛ اين در حالي است كه اين سريال يك سريال مبله روز نيست و تمام اين توجيهات را با يك پيامبر نشان مي‌دهد.

او سپس بار ديگر درباره سريال يوسف پيامبر(ع) به نويسندگي و كارگرداني فرج‌الله سلحشور آورده‌است: اين سريال از همان ابتدا يعقوب پيامبر را نشان مي‌دهد كه چهارزنش با هم زندگي مي‌كنند و او با سوگلي خود(جوان‌ترين زنش) به گردش مي‌رود و به بچه‌هاي اين زن هم توجه ويژه دارد.

علاوه بر این‌که خواهر بودن دو همسر ایشان به تعبیر آیت‌ا... جعفر سبحانی از مراجع تقلید برگرفته از اسرائیلیات است، ‌رفتار یعقوب با همسرانش خلاف عدالت است. و حال آن كه در قسمتي از سريال كه قرار است به زودی پخش شود، زن يوسف پيامبر(ع) را مي‌بينيم كه براي او به خواستگاري زليخا كه جوان‌تر و زيباتر از قبل هم شده‌است، مي‌رود!

وي سپس به طرح اين پرسش پرداخته كه آيا مسوولان صداوسيما تصميم دارند اين سكانس‌ها را به نظاره بنشينند؟! او ادامه داده‌است: مگر نه اين است كه علماي ما همواره تأكيد دارند كه قصص قرآني را تا آن‌جا كه قرآن مطرح كرد، بيان كنيد؟ اين در حالي است كه كارگردان يوسف پيامبر(ع) روي مطالبي كه سنديت چندان هم ندارد، دست مي‌گذارد و نشان مي‌دهد كه زن اول براي ديگري به خواستگاري مي‌رو‌د! در چنين شرايطي مسوولان ما اين پرسش را مطرح مي‌كنند كه چرا آمار طلاق در جامعه زياد است.

وي خطاب به فرج الله سلحشور گفته است: آيا ايشان فكر كرده اين سكانس‌هايي كه نشان مي‌دهد معنايش عدالت است؟! آقاياني كه در شوراي طرح و برنامه اين طرح را تصويب كرده‌اند، مگر غير از اين معتقدند كه سوره يوسف(ع) قصد دارد، عفت وپاكدامني را رواج دهد؟!

او در ادامه به طرح اين پرسش پرداخت كه چرا به اين روند 17-18 ساله در صداوسيما اعتراضي نشده‌است و چرا كار به جايي رسيد كه سريال يوسف پيامبر(ع) به سريال زليخا مبدل شده‌است؟!

وي هم‌چنين به طرح پرسش از سيد عزت‌الله ضرغامي پرداخت كه آيا صداوسيماي ما جايي براي بروز آرزوها و همراه‌ كردن مردم با آرزوهاي فيلم‌سازان و جاانداختن و عادي‌كردن اين مسايل در جامعه ما است؟!

او در پايان اين مطلب آورده‌است: دلم مي‌خواهد بدانم آيا هيچ مسوول متعهدي در اين كشور نيست كه به زنان عزت و احترام واقعي بگذارد؟! آيا شعارهايي كه درباره تحكيم خانواده داده مي‌شود، واقعي است؟ آيا در چنين شرايطي زن مي‌تواند در خانواده محور باشد، درحالي كه مدام احساس مي‌كند كه ممكن است به او خيانت شود؟! متأسفم براي آقاي سلحشور و متأسفم اگر از سوي هيچ مقام مسوولي جوابي به حرف‌هاي من داده نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۶۱
شما را خدا اين پيام من رو توی سايت بنويسين:
روزی که هيچ زنی زير بار ازدواج نرود و روزی که نهاد خانواده در ايران ويران شود روزی است که نتيجه کارهای صدا و سيما دامن اين جامعه را گرفته است.
حالا شما چرا اينقدر حساس شده ايد .نكنه شما خانم هستيدو البته كه هستيد.
آفرين واقعا صدا و سيما دارد چند زني را تبليغ مي كند.
دوست عزیز خیالتون راحت باشد. هیچکدوم از این شعارها واقعی نیستن و فقط میگن تا دل ملت خوش باشه.
شاهکار کرده این بنده خدا. خود سلحشور 3-4 ماه پیش تو یه مصاحبه گفته بود که آخرش زلیخا به اراده خداوند جوون میشه و با یوسف عروسی میکنه.
افرین بر تو (شیرزن)
اصلا چرا اینقدر عشق زلیخا به یوسف را نشان میدهد
باريكلا به اين شير زن. آفرين بر اين گفتار زيبا كه نيست جز حقيقت و آنچه كه رخ مي دهد. افرين. هزار هيچ.
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
مرد طبع تنوع طلب دارد
اينجانب به عنوان يك مرد با قضيه چند همسري مخالفم
چند همسری منافاتی با عفت و پاکدامنی ندارد
به عنوان يک زن مي گويم مساله چندهمسري بهتر از رواج فحشا و فساد در جامعه است
اینکه فیلم یوسف سرشار از کاستی هاست، شکی درش نیست ، این فیلم کپی از فیلم سینوهه هست ؛ جالب اینکه حتی اسامی کاراکترها هم همان است و عینا" کپی برداری شده است.
اما خوب پند زن اختیار کردن مگر خلاف شرع مقدس اسلام است؟؟؟و اصولا ایراد این کار در چیست؟
چيه؟حسوديت ميشه نميتوني چندتا چندتا زن بگيري؟
چند زن داشتن خیانت به زن نیست! یک زن داشتن خیانت به مرد و سایر زنانی است که به نوعی دنبال داشتن سایه مردی بالای سر زندگیشان هستند!.
تيتر اين خبر و همچنين عبارات ژورناليستي اخبار پيشين سايت تابناك كه حضرت يوسف(ع) را با سبكي طنز آلود دايما يوراسيف خطاب ميكند توهن علني به مقام انبياست.در مورد متن اين خبر (از نظر صحت تاريخي)بايستي بصورت تخصصي اين مساله بررسي شود.(در ضمن قرار نيست جهت خوشايند افراد تاريخ انبيا و سيره آن ها سانسور گردد.)
با توجه به آيين آن روزگاران چنين پديده‌اي عيب و زشت نمي‌باشد
ازدواج با چند خواهر تا زمان حضرت محمد(ص) نيز رواج داشته است(در آيه تقبيح ازدواج با چند خواهر ذکر شده است که از زمان نزول آيه کسی چنين کاری را نکند). ضمنا ازدواج با چند زن بصورت همزمان منع شرعی ندارد، اگر چه توصيه شده است به خاطر عدالت مومنين چنين ننمايند.
من خطاب به این خانم و همه می گوییم که بالاخره بیایید تکلیف خودتان را با اسلام مشخص کنید .
با سلام
یعنی شما میفرمائید تاریخ عوض کنند وحضرت یوسف فقط یک بار ازدواج کنند
شما خوب میدانید که فیلم های تاریخی همانگونه که هست باید یه تصویر کشیده شود!!!
وقتی این قضیه از لحاظ شرعی موردی نداره پس چرا نباید ترویجش داد؟
با نظرات این خانم محترم کاملا موافقم
با نظرات این خانم محترم کاملا موافقم و تاسف میخورم
این هم نظری است و نظر هر کس هم برای خودش محترم است ولی این سریال تا حد زیادی به واقعیت نزدیک است و سریال خوبی است درست است ایراداتی دارد ولی در کل نظر بیننده را جلب می کند
جالب است! باید پرسید اگر با مسائل مطرح شده در این سریال مخالف هستید چرا در تولید آن همکاری نموده اید؟
من هم (يك مذكر)اعتقاد دارم اين سريال بيشتر از آن كه به زندگي پيامبر و رسول خداوند بپردازد ، دستان و رمان يا سرگذشت عشقي (و البته در كنار آن جايگاه يوسف نزد برخي از اشخاص عصر و دوره خويش نظير كاهنان) را به تصوير كشيده است.هر چند در صنعت سينما اشكالي ندارد به اين شكل عمل شده و از داستاني فرعي و مرتبط به يك سرگذشت نگاه شود ،ولي موضوع اينجاست كه خيلي پياز داغ آن را زياد كرده و به موارد شايد با اهميت كمتر بيشتر توجه شده است.
متاسفم از اينكه تهيه كنندگان اين سريال درانتهاي ان يك زياده طلبي وشهوت راني را تبديل به يك عشق مقدس ميكنند يوسف پيامبر را باان كراماتي كه ميشود از او به نمايش گذاشت در حد وزير كشاورزي مصر تقليل ميدهند وذليخاي هوس باز را مستحق جوان تر شدن وكامياب شدن از كسي كه عفت خودرا ازجواني حفظ كرده ..
مضاف بر آن باید متذکر شد زنان و مادران فیلم های ایرانی همیشه یا در حال آشپزی و تر و خشک فرزندان هستند و یا در حال دوخت و دوز تازه اگر به خاطر بیماری های قلبی و یا صعب العلاج که هیچکدام از اعضای خانواده از ان خبر ندارند نمرده باشند.مطلب دیگر در خصوص خانواده های ایرانی نمایش داده شده از سیما این است که تمام مشکلات و حوادث و دق دلی های زندگی درست موقع صرف ناهار یا شام و یا هر موقع سفره پهن شده مشاجرات خانوادگی شروع شده و خوب طبیعی غذا نخورده همه از سر سفره متفرق می شوند؟ چرا؟؟؟
به نظر من بخشی از فرمایشات این خواهر محترم در رابطه با بیان قصص مطابق متن قرآن، کاملاً به حق بوده وهیچ فردی مجاز به تحریف و تأویل نه تنها قصص بلکه آیات قرآنی نیست. لیکن دررابطه با بحث تعدد زوجات نیز لازم است نظر ایشان و بازدیدکنندگان محترم را به حکم خداوند متنعال و شرایط موضوعه شارع مقدس در این زمینه معطوف داشته و درخواست نمایم از هرگونه اظهار نظر احساسی و بدون تمسک به غیر از منبع حکم، اجتناب نمایند. اصل تجویز حکم تعدد زوجات مبتنی بر حفظ پاکدامنی مؤمنین و مؤمنات است نه بهانه ای برای زیاده خواهی و نفس طلبی! معذلک با عدم پخش فیلم هایی در زمینه موضوع، حکم الهی خدشه دار نشده و از بین نیز نخواهد رفت. حال اگر فرهنگ تعدد زوجات در جامعه ایرانی به سان سایر احکامی که خود را مجاب به اجرای آنها می دانیم، واجب الاطاعة نگردیده، نقصانی متوجه حاکم و شارع مقدس نیست.
"والسلام علی من اتبع الهدی"
من بعنوان یک مرد با دیگر همکارانم که صحبت کردیم تا کنون به این موضوع مطرح شده ایشان در سریال یوسف پیامبر فکر نکرده بودیم و حال موضوع برایمان جالب شده است. فکر کنم خانمها بعلت حساسیتی که به این موضوع دارند، خودشان باعث جلب توجه مردان به مقوله چند زنی میشوند.
واقعا كه اين سريال شده سريال زليخا مثل سريال حضرت علي (ع) كه تماما شده بود قطام
اين درد تمام يا اكثر ما زنان است و تا كي بايد ادامه داشته باشد خدا داند اينجا ايران است با تفكر مرد سالاري
پاسخ ها
صاحب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
برو بابا
خانم محترم اين عشق زليخا به يوسف با عشق و علاقه دوران جواني تغيير كرده او يوسف را بعنوان پيغمبر دوست دارد بايستي طرز نگاه كردن به فيلم بايد تغير داده شود
با سلام براي من سئوال پيش آمده كه تا به اين جا گويا پيروز ميدان زليخا
اولا كه زنده است و قرار است جوان هم بشود
ثانيا كه در انتها به معشوقش هم مي‌رسد
شايد من درست نفهميدم اما عشق زليخا عشقي مادي است با انگيزه هاي نفساني
اگر زليخا از عشق مادي به معنوي برسد چه نياز كه به يوسف برسد
و اگر در عشق مادي خود بماتند
ازدواجش با يوسف فقط تبليغ پيروزمندانه رفتارهاي زليخا گونه است
ب حرحال با منبع مستندي چون قران مجيد چه نياز بود كه تنها براي بازارگرمي سريال يوسف ابهاماتي را در آن وارد كرد
سريال يوسف بدون گرمي عشق زليخا هم مي‌توانست سريالي پر از جذابيت باشد
مگر نه اينكه قران قصه يوسف را به همان شرحي كه در آيات آمده بهترين قصه ها ميداند
شايد با اين داستان جانبي ضعفهاي ساختاري سريال پوشيده شود!!!!!!!!
در سریال های تاریخی تنها ملاک چیزهاییست که در تاریخ آمده و بسیار بعید است که برای داستان این سریال تحقیقات کاملی نشده باشد
سلیقه ی یک نفر نمی تواند تاریخ را عوض کند
خوب چه اشکالی داره آقایون رویاهاشون رو توی سریالهای تلویزیونی پیداکنند . والا با ابن وضع گرونی و گرفتاری همین جوریش از عهده یک زن هم بر نمیاند وای به حال چند تا! این خانم هم به نظر من بیخودی نگرونه
متاسفانه كارگردان سريال حضرت يوسف پاي خود را از محدوده هاي تعريف شده در قران كريم فراتر نهاده و مطالب وكارهايي را به پيامبر خدا يوسف (ع) نسبت داده كه به هيچوجه سند تاريخي درست نداشته وبه فرموده آيت اله سبحاني جزء اسراءيليات است.چه قدر خوب بود كه تهيه كننده سريال ، داستان حضرت يوسف(ع)را صرفا در حدي كه قران مجيد مطرح و تاييد نموده به تصوير مي كشيد. اضافات بي پايه واساس به شدت به زحمات كارگردان وديگر دست اندركاران سريال صدمه زده است.
پرسش بنده ازخانم محترمی که این اشکال را به سریال وارند کرده اند این است که آیا چنین اتفاقی (ازدواج یوسف با زلیخا به شکلی که در سریال تصویر خواهد شد) در تاریخ افتاده یا خیر؟
آیا برای ساختن یک سریال قرآنی می توان صرفا سراغ قرآن رفت و از روایات اصیل مسلمانان چشم پوشید؟
چرا اگر دولت جمهوری اسلامی مقوله ازدواج مجدد و موقت مشروع را ترویج کند مرتکب یک جنایات تاریخی شده است، اما اگر در جامعه به اشکال مختلف روابط نامشروع زنان و مردان مجرد و متاهل در قالب های گوناگون عشق های مثلثی و ضربدری و دوست دختر دوست پسری و ... که همگی سوغات نامبارک و نامیمون غرب هستند ترویج شود هیچ کدام از این روشنفکران مدافع حقوق زنان که در این جا باید برای حقوق بشر اعم از زن و مرد فریاد کشید؛ نه تنها دم بر نمیاورند بلکه دفاع هم می کنند؟
بحث فقط وفقط پاک بودن حضرت یوسف درجوانی است که نکته اموزنده جهت جوانان حال دارد
سلام
بنده هم معتقد هستم که فیلمها و سریالهایی از این دست باید دقت بیشتری ساخته شود.
اما در جواب این خانم که به این سریال از این جنبه ( ترویج چند زنی ) اعتراض کرده است می گویم لطفا بروید وبرخی از کتب اسلامی را مطالعه کنید ببیندی فواید چند زنی چه است چرا اسلام در برخی از جاها چند زنی را تبلیغ می کند و از آن طرفداری می کند؛ اینکه در جامعه ما کسانی هستند که به خاطر هوسرانی واز روی اینکه پول جیبشان زیاد است دست به یک چنین کارهایی می زنند شکی نیست و لی آیا باید تمام مردان را به این دید نگاه کرد؟ چرا مردها اعتراض نمی کنند که این سریال و سریالهای شبیه این (که شما مدعی هستید در یک دوره 17-18 ساله مشغول ترویج آن هستیند)توریج چند زنی می کنند ؟ حتما می گویید چون مردها طرفدار این قضیه هستند! نه ، مطمئنا اگر انسان فهمیده ای باشید چنین دیدی نخواهید داشت، فکر نمی کنید زنها بخاطر احساسات پاکی که دارند همیشه در این شک به سر می برند که ممکن است مرد زندگیشان به آنها خیانت کند و یا به قول شما به سراغ چند زنی برود. حال گیریم عده ای از مردان نیز چنین کاری را کردند که در آن شکی نیست ، دلیل نمی شود که شما نگران باشید که دارند چند زنی را رواج می دهند گیریم که رواج دادند مگر به اضای هر مرد چند زن در دنیا وجود دارد که ما نگران باشیم ، شما به جای این نگرانی بروید ببینید چکار باید بکنید که گرفتار مردانی از این دست نشوید ( البته همه مردانی که این کار را می کنند بد نیستند) آیا تا بحال فکر کرده اید که علت یا علتهای چد زنی در مردان چیست؟ من شمارا دعوت می کنم به مطالعه کتاب (( حقوق زن در اسلام)) نوشته استاد شهید آقای مطهری ، ببینید چگونه در این کتاب از زن به عنوان یک موجود الهی طرفداری می کند ( من که برای اولین بار این کتاب را مطالعه کردم از بزرگی این موجود و مقام آن در نزد پروردگار هیرت زده بودم وخوشحال واز طرفی هم ناراحت که چرا چنی موجود با این همه عظمت چگونه خود را در دنیای امروز عروسک و بازیچه دست ... قرار داده وخود را هم به آن راه زده و تمام تقصیرات را به گردن مرد می اندازد)بروید ببینید کدام زنها دچار این موضوع می شوند؟
چرا زنها چشم خود را نسبت به وظائفی که دارید بسته اید؟ وظائف اجتماعی، اسلامی ، روانی ، و ... بروید جایگاه خود را پیدا کنید، بروید ببینید نقشهای شما چیست و اگر آن نقشها را درست انجام دهید چه تاثیری روی جامعه می گزارد ( به خصوص روی مردها ) آنگاه متوجه خواهید شد که دیگر جای نگرانی برای هیچ زنی باقی نخواهد بود؛ آنگاه باید مردها نگران باشند که ...
با تشکر
محمد زاهد خجسته
به نظر من این سریال نمی تواند تفسیر آیات قران کریم باشد وحضرت یوسف(ع) هیچوقت حاضر نمی شود با کسی که قبلا حاضربه خیانت به شوهر خودش باشد ازدواج کند کسی که خیانت می کند باید مجازات شود نه پاداش بگیرد آن هم ازسوی پیامبرخدا چون خدای متعال تاکید کرده که از حق خود می گذرد ولی از حق الناس نمی گذرد آبرو و احساس و... حق شوهر زلیخاست که توسط زلیخا نادیده گرفته می شود ومرد بیچاره دق میکند ومیمیرد آنوقت زلیخا ....
ببينيد خواهر من (تلفن كننده)ما بايد يكسري تعاريف اوليه واصول پايه را قبول داشته باشيم سپس به قضاوت بنشينيم اگر من وشما در مقام داوري راجع به يك مسئله ذينفع يا مرتبط قضيه باشيم داوري ما بي طرف يا بدون شائبه نخواهد بود .همچنين اگر يك بعدي به هر مسئله اجتماعي كه چند وجهي وچند جانبه است نگاه كنيم دچار لغزش مي شويم در اين كه يوسف با زليخا ازدواج كرده بنده شك دارم به چند دليل :اولا زليخا به نوعي مادر خوانده يوسف حساب مي شده (شايد به فرزندي قبول كنيم-عزيز )ثانيا در قران نيامده ثالثا روايت وسند محكمي در رابطه با ان وجود نداشته در افسانه ها وداستانها اورده شده است
رابعا اين امر به نوعي اشاعه به بدكاري وخيانت به شوهر بااميد دست يابي به بيگانه است و.....
اما در خصوص چند همسري اگر طالب باشيد از نظر شرعي اجتماعي حقوق وفيزيولوژي وساير موارد مي توانم با شما بحث كنم
همينقدر كه من وشما كاره اي نيستيم خداوند مجوز داده وشرط گذاشته وسرامد همه شروط رعايت عدالت است وتوصيه بريك همسر
جايگاه و منزلت اجتماعي بانوان ايراني بالا رفته و ديگرمباحث كه نياز به موشكافي دارد
همينقدر به شما بگويم كه باتوجه به پيامد هاي عجيب وغريبي كه باازدواج مجدد و بحث هوو وناتني دامان ما مردان ايراني را ميگيرد براي حفظ ارج وقرب و منزلت واحترام خود وحفظ ابرو به يك همسر قانع هستيم
ولي اصل قضيه اين است كه اين ديوار بلندي كه باجنگ و دعوا و ساير ادا ها براي روابط خود ساخته ايم در حال فروريزي است البته به قيمت له شدن بسياري از ارزش هاو به قيمت بهم خوردن بسياري از روابط
چه اشكالي دارد ما برخي مسائل شرعي را تعبدي قبول كنيم ؟درست است كه قبول ان سخت است ولي سخت تر تبعات فروگذاري ان خواهد بود
مطمئنا قريب به اتفاق مردان ما باز در همين وضعيت تك همسري باقي خواهند ماند
والا خانم محترم ما یک زن گرفتیم و با این هزینه ها به نظر من یک زن نصفش هم زیاد است چه برسد به چند تا.
ما دیگه گفتیم حالا که گرفتیم بر ان دنیامون هم بس است.
حالا از شوخی گذشته این داستانها را به این سبک از کجا در اوردند ما که چنین چیزی تو قران ندیدیم. اگر قران جدیدی هست بگین ما هم بخونیم.
سلام
در پاسخ به کسانی که از چندهمسری دفاع کردن باید بگم که الان کمتر مردی پیدا می شه که با داشتن بیش از یک همسر، بین اونها عدالت رو برقرار کنه ... یعنی شرایط زندگی طوریه که چنین امری محاله... شاید دلیل مخالفت خانمها همین باشه
والله من با اینکه مرد هستم حق را در این مورد به خانمها می دهم.
متاسفانه با اين هزينه سنگين كه صرف ساخت اين سريال شده ، محور اصلي موضوع سريال شده رابطه يوسف و ذليخا . مسئولين بايد بدانند همه ما نسبت به بيت المال مسئوليم
معروف و مشهور است كه مي گفتند سوره يوسف را به زنان ياد ندهيد و به جاي آن سوره نور را بيشتر به آنان تعليم دهيد اگر اين مطلب درست است چرا برخي از پيامم هاي و مطالب آن سوره كه براي جنس خاص (و مردان) تأثير گذار است نه براي هر فرد اعم از زن و مرد و كوچك و بزرك به تصوير كشيده مي شود و آيا قحطي سوژه است ؟!!
این سریال اصلا اخر بد اموزی است چرا که زنی مثل زلیخا که شوهر داشت سراغ یک جوان زیبا می رود و جالب اینکه بعد از مرگ شوهر هم یک بار یاد شوهر نمیکنند و دائم به فکر امیال خودش است !
چرا با وجود این همه موضوع مثبت که در سریال وجود دارد بعضی ها فکر میکنند که آنچه تاثیر گذار است همان نکاتی هستند که از نظر بعضی افراد منفی نگریسته میشود . در ثانی آنچه در تاریخ اتفاق افتاده باید بیان شود نه آنچه ما دوست داریم که باید اتفاق می افتاد .
خانم دلت خوشه ما يكيش را هم نمي تونيم بگيريم برامون تبديل شده به رويا دوتاش ديگه پيش كش!
lمن به عنوان یه مرد از نارضایتی خانوم ها به خاطر این مسیله بهشون حق میدم . چه دلیلی داره که یه مرد 2 زن داشته باشه ؟ پس کانون گرم خانواده چی میشه؟
خواهر محترم لطفا نگران نباشید. صدا و سیما چنان تجمل گرایی را در جامعه ترویج کرده و می کند که مردان حتی توان ازدواج با یک زن را هم ندارند . حتی اگر 1000 سریال و برنامه برای ترویج چند همسری پخش شود ، با 10 دقیقه پیام بازرگانی و یک سریال تجملی همه خنثی می گردد.
در ضمن تائید ان دوستی که با وضع فعلی که از اداره معشیت یک زن هم ناتوان هستند ولی انهای که یک شبه پولدار شده اند و با رانتها به پول و پله رسیده اند نو کیسه ها که شلوارشان دوتا شده همش به دنبال اینکارها هستند و ککشان هم نمیگذرد که تورم هست و مخارج بالاست چون پول باد آورده را خرج زیاد خواهی و نفس طلبی خود میکنند و به اینکه فرزندانشان در جامعه چه خواهند شد و یا چگونه زنانشان در اثر حسادت که خودم از نزدیک دیده ام چه خواهند کرد بماند هیچ وقت فکر نمی کنند چون در این وادی نیستند.
از عربستان گفتید با توجه به اینکه سالهای زیادی در خارج از کشور تردد داشتم انها هم درگیر این مشکلات هستند .
صدوق(ره در كتاب عيون بسند خود از امير المؤمنين عليه السلام روايت كرده كه فرمود: من و فاطمه نزد پيغمبر«ص‏» رفتيم و او را ديدم كه بسختى ميگريست و چون سبب پرسيدم ‏فرمود شبى كه بآسمانها رفتم زنانى از امت‏ خود را در عذاب سختى ديدم و گريه‏ام براى سختى عذاب آنها است. زنى را بموى سرش آويزان ديدم كه مغز سرش جوش آمده بود، و زنى را بزبان آويزان ديدم كه از حميم(آب جوشان) جهنم در حلق او ميريختند، و زنى را ديدم كه گوشت تنش را ميخورد و آتش از زير او فروزان بود، و زنى را ديدم كه پاهايش را بدستهايش بسته بودند و مارها و عقربها بر سرش ريخته بودند، و زنى را كور و كر و گنگ در تابوتى از آتش مشاهده كردم كه مخ سرش از بينى اوخارج ميشد و بدنش را خورده و پيسى فرا گرفته بود، و زنى را به پاهايش آويزان در تنورى ازآتش ديدم، و زنى را ديدم كه گوشت تنش را از پائين تا بالا بمقراض آتشين مى‏بريدند، و زنى را ديدم كه صورت و دستهايش سوخته بود و امعاء خود را ميخورد، و زنى را ديدم كه ‏سرش سر خوك و بدنش بدن الاغ و به هزار هزار نوع عذاب گرفتار بود، و زنى را بصورت سگ ديدم كه آتش از پائين در شكمش ميريختند و از دهانش بيرون ميآمد و فرشتگان با گرزهاى آهنين بسر و بدنشان ميكوفتند.
فاطمه كه اين سخن را از پدر شنيد پرسيد:

پدرجان آنها چه عمل و رفتارى داشتند كه‏خداوند چنين عذابى برايشان مقرر داشته بود؟ فرمود! اما آن زنى كه بموى سر آويزان شده‏ بود زنى بود كه موى سر خود را از مردان نامحرم نمى‏پوشانيد، و اما آنكه بزبان آويزان بود زنى بود كه با زبان شوهر خود را ميآزرد، و زنى كه به پاها آويزان بود زنى بود كه بى‏اجازه شوهر ازخانه بيرون ميرفت و اما آنكه گوشت ‏بدنش را ميخورد آن زنى بود كه بدن خود را براى مردم‏آرايش ميكرد، و اما زنى كه دستهايش را به پاها بسته بودند و مار و عقربها بر او مسلط گشته زنى بود كه به طهارت بدن و لباس خود اهميت نداده و براى جنابت و حيض غسل نمى‏كرد و نظافت نداشت و نسبت ‏به نماز خود بى‏اهميت ‏بود، و اما آنكه كور و كر و گنگ بود آن ‏زنى بود كه از زنا فرزند دار شده و آنرا بگردن شوهرش ميانداخت، و آنكه گوشت تنش را بمقراض مى‏بريدند آن زنى بود كه خود را در معرض مردان قرار ميداد، و آنكه صورت و بدنش سوخته و از امعاء خود ميخورد زنى بود كه وسائل زنا براى ديگران فراهم ميكرد، وآنكه سرش سر خوك و بدنش بدن الاغ بود زن سخن چين دروغگو بود، و آنكه صورتش صورت سگ بود و آتش در دلش ميريختند زنان خواننده و نوازنده بودند...و سپس بدنبال آن ‏فرمود:
واى بحال زنى كه شوهر خود را بخشم آورد و خوشا بحال زنى كه شوهر از او راضى باشد.
سلام، من هم با اينكه سريالهاي ما به سمت مسائل كاملا سطحي پيش مي روند موافقم. نمونه اش هم همين سريال حضرت يوسف است كه مدتها را به بيان داستان عشق زليخا مي پردازد و از بزرگي پيامبر خدا چيزي را به ميان نمي آورد تا آن جا كه پيامبر خدا (نعوذ بالله) مانند فردي عامي در تولد فرزندش دچار اضطراب هاي دنيايي ديده مي شود و بسياري موارد مشايه. از نمونه هاي تأسف برانگيز ديگر سريال آخرين دعوت بود كه در آن نقش اول فيلم مدام با لهجه اي تركيب از لهجه كتابي و تهراني صحبت مي كرد، به زمان عقب سفر كرد و مانند دختر و پسرهاي امروزي قرار مي گذاشت و در نهايت در محضر امام حسين (ع) شهيد هم شد. واقعا جاي تأسف دارد.
درست است مي توانستند تاحدي عشق عاشقي زليخا راكمتر به نمايش بكشن
بابا توی این گیر و دار هیچ کس به فکر بوتیفار بیچاره نیست که از دست زلیخا دق کرد و مرد اگر روح بوتیفار ازدواج یوسف و زلیخا را ببیند به نظر شما چه حالی میشه؟
بسیار سریال عوامانه و بد ساختی است امید وارم به جای حرام کردن پول برای این گونه سریالها حداقل یک فیلم با کیفیت 90 دقیقه ای ساخته می شد که حداقل ارزش دیدن داشت
واقعا جاي تاسف است كه داستان زندگي يك پيامبر را اين چنين با حواشي ها درهم اميخته و اين همه بحث راه انداخته ايم. ما اگر واقعا اهل تفكر باشيم درستی را دريافت ميكنيم . اما متاسفانه اين خانم با به راه انداختن اين بحث اصولا زندگي اين پيامبر و مسايل پيرامونشان را به حاشيه برده اند.ما عادت كرده ايم از هرچيزي همانطور كه ميخواهيم برداشت ميكنيم.
در ساختن چنین پروژه های عظیم و حساسی باید حتماً از منابع کاملاً معتبر تاریخی و مذهبی استفاده کنن تا ایراداهای وارده به اون به حداقل برسه. در چنین سریالی با توجه به حساسیت موضوع و تأثیری که به اسم دین به روی مخاطب می ذاره، کارگردان نمی تونه و حق نداره برای خودش داستان پردازی کنه که إن شاء الله آقای سلحشور این کار رو نکرده باشن.
ای کاش این خانم به جای این که اینگونه مسائل رو از بعد جنسیتی می بیند از بعد شرعی واجتماعی به اون نگاه میکرد شاید نظرش راجع به سریالی با این همه بیننده معتدل تر می شد به نظر من مشکل ما اینه که نمی خواهیم دین رو به طور کامل قبول کنیم بلکه اونو گزینشی میخاهیم
والا هر داستانی که در قرآن آمده را که نباید فیلم کرد، اگر اینطور باشه فیلم قوم لوط را هم پخش کنند وبگویند فیلم است. قضیه دو زنه بودن هم همینه، یک واقعیت که بهتر است در پستو بماند.
طبق معمول افراط و تفریط در این سریال هم مثل بقیه سریالهای ایرانی موج می زند . یوسف بی نهایت زیبا ( از نوعی که پیر نمی شود ) !!! زلیخا بی نهایت عاشق ( از نوع مثبت و نه منفی ) !!! یعقوب بی نهایت ناعادل ( هم برای فرزندان و هم برای همسران ) !!! در ضمن آن کسی که گفته زلیخا یوسف را به خاطر نبی بودنش می خواد سریال را به دقت نگاه نکرده ( زلیخا آمون پرسته ) . راستی اون وقتها هم چنگ بوده و ما خبر نداشتیم ؟؟؟ در کل این سریال اینقدر ایراد داره که به نظر من رواج چند همسری اصلا به چشم نمی آد .
مسائل مذهبي و آموزشي را بايد در قالب هاي زيبا (البته بدون خدشه وارد كردن به اصل موضوع) به خورد شنونده،خواننده و بيننده داد. چه بسيار مسائل علمي، ميزگردهاي مذهبي و ... كه بدليل نداشتن جذابيت نتوانستند حتي 10% از هدف خود را منتقل كنند. نگاهي به فيلم هاي علمي خارجي كودكان در برنامه هاي كودك بياندازيد كه با چه ظرافتي و البته جذابيتي موضوع را منتقل مي كنند! چه اشكالي دارد كه اين فيلم در عين حفظ اصل قصص قراني، جذابيت هم داشته باشد تا بيننده جذب فيلم شود؟
دوستاني كه ايراد مي گيرند داستان يوسف و زليخا را نخوانده اند. اتفاقا زيبايي اين داستان به اين است كه " زليخا از عشق به يوسف به عشق به معشوق يوسف يعني عشق به خداوند ميرسد" پس بنشينيد و بنگريد.
من زیاد سر در نمیارم که چطور یک زن دلبسته یک مرد بشه و سالها برای این عشق گریه کنه و بسوزه . به نظرم خدا خواسته بود که عشق یوسف این چنین دودمان زلیخا را بر باد دهد و وقتی زلیخا به هیچ رسید و درمانده شد او را لایق حضرت یوسف کرد البته می گم بازم درست نمی تونم متوجه این حکمت خدا شوم
من بعنوان یک مرد ایرانی حرف های ایشان را تا حدی قول دارم ولی با این حرفها که نمی شود شرع اسلام را عوض کرد و یا حتی به آن خدشه وارد کرد . در ضمن وضعیت امروزه جامعه ما هم طوری نیست که با تک همسری خیال همه راحت باشد . خیلی از هم جنسان شما به خاطر این فرهنگ غلط ایران به فساد و تباهی کشیده شده اند .البته به نظر من در ایران بیش از حد به زنان بها داده شده است
با سلام خدمت کلیه خوانندگان و برادران و خواهران نظر دهنده
حضرت مولانا چه نیکو سروده اند که (هر کسی از ظن خود شد یار من)
تقریبا نودونه درصد نظرات خوانندگان نه از سر دقت و کارشناسی است، که از روی نیات شخصی و روحیات فردی شان ابراز شده است. شکی نیست هیچ اثری که محصول آدمی باشد از نقصان و کاستی مبرا نیست. اثر یوسف پیامبر نیز از این امر مستثنی نیست. ولی بررسی کارشناسی و دقیق این اثر برگرفته از کلام وحی احتیاج به جلسات متعدد نقد و بررسی تخصصی در رسانه های گروهی و علی الخصوص رسانه ملی دارد. که قطعا شاهد این امر نیز خواهیم بود. و بر فرض (نظر آن خانم تماس گیرنده)هم که آقای سلحشور انتقاد نمیپذیرد، امروز دیگر کسی نمی تواند از نقد بررسی گریزی داشته باشد. این اثر نه فقط به لحاظ محتوایی بلکه به جهات فنی و فیلمسازی نیز پرسشهایی را مطرح دارد که باید به آن پرداخته شود ، و قطعا خواهد شد.طرح مسایل انتقادی (مثل چند زنی؟؟!!) آن هم به این شکل ، (البته با عرض پوزش) بیشتر حالت عقده گشایانه دارد تا یک نقد. والله عالم بذات الصدور
با تشکر سلمان
با سلام هرچند بنده نیز شخصا با ازدواج مجدد و داشتن چند همسر موافق نیستم اما از کل صحبتهای این به اصطلاح دست اندر کار سریال, همانی اقتباس می شد که شما کردید.( یعنی لو رفتن بحث ازدواج یوسف و زلیخا ) باقی هیچ.
آخه خواهر من اگه شما به سخنرانی های شهید مطهری در این خصوص توجه کنید لزوم وجود این اجازه رو به راحتی درک می کنید هر چند این قانون هم نباید دست اویزی برای سوءاستفاده آقایون باشه .
متاسفم از اینکه شما به اصا ماجرا فکر نکردید .یوسف چشمش را به روی زیبایی فریبنده زلیخا بست و این یعنی همان چیزی که هیچ مردی (کمتر مردی) توان ایستادگی در مقابل انرا دارد.ضمن اینکه او پیامبر است ..نه اینکه پیامبر ما نیز با زنانی ازدواج میکرد که حتی یکبار هم با انان هم بستر نمی شد،خواهش میکنم معصومیت پیامبران را زیر سوال نبرید. به قول دوستمان در متن بالا رواج دوست پسر و دوست دختر ،ولنتاین،و هزاران عمل غیر اخلاقی را پسندیده میدانند (که حرام شده است)ولی تعدد زوجات را که نص صریح قران است ناروا میپندارند.این همان چیزی است که اندک اندک ظهور اقا را میطلبد.
من هم با پرداختن به مساله تعدد زوجات آقایون در سریال ها آن هم به این شکل وسیع مخالفم و در مورد سریال حضرت یوسف باید بگم که نمی توان تاریخ را عوض کرد مثل این که سریالی در مورد پیامبر اکرم ساخته شود و در آن نشان داده شود که حضرت فقط یک همسر داشتند خب این قطعا درست نیست و استدلال نویسنده در مورد این که با نشان دادن همسران حضرت یوسف و یقوب سعی در تطهیر این مساله (تعدد زوجات) دارند درست نیست. باید توجه کنیم که شرایط تاریخی-فرهنگی و اجتماعی جامعه معاصر ما قابل مقایسه با زمان پیامبر و یا زمان حضرت یوسف نیست.
یکه نکته هم در جواب به دوستانی که عشق زلیخا را زمینی و هوس می دانند:درست است که عشق زلیخا در ابتدا زمینی و از روی هوس بود اما این عشق مقدمه ای شد برای عشق آسمانی و تغییر زلیخا
اولاً بیشتر سریال در مورد حضرت یوسف ، اگه شما به زلیخا حساسیت دارید و بیشتر توجه میکنید به کارگردان چه؟
دوماً جالب که در ازدواج دوم مرد، زنها به جای زن دوم یقه مرد میگیرن و از مظلومیت زن در تاریخ میگن، مگه زن دوم زن نیست؟
سوماً در صدا و سیما اونقدر به مردهای چند زنه توحین شده و بد جاانداخته شده که شما از پیغمبرها هم دارید اشکال میگیرید.
شما را به خدا اگر نقدي بر موضوعات اجتماعي و يا نظر فلان كارگردان يا مسؤل مملكتي داريد، مسئله را به صاحت پيامبران الهي نكشيد. درخصوص بسياري از مواردي كه در بالا دوستان عزيز نظراتي ارسال كردند، ميتوانيد با اندكي تعمق و يا مطالعه و حتي رجوع به افراد ذيصلاح از جمله دفتر مقام معظم رهبري، به بي اساس بودن شبهاتي كه در ذهن داريد آگاه شويد يا حداقل قبل از اظهار نظر صريح و غير كارشناسي موضوع را از منظر ديگري هم بشنويد.
بنده مجموع نظرات دوستان را خواندم چیزی که به نظرم میرسد و کمتر وشاید یک مورد آنهم بطور گذرا از آن در مجموع پیامها یاد شده است اینه که ما بندگی و دستور پذیری خود را نسبت به اوامر خداوند باید در زندگی در موضوعات مختلف نشان دهیم بدون مقدمه طولانی عرض میکنم که همانطور که در موضوعات مختلف زندگی مثل نماز و روزه و خمس و احکام میت و حقوق و ..... دنبال ادای واجبات هستیم و نگاه میکنیم که وظیفه ما در قبال این دستورات از طرف خداوند چی هست باید در این مسئله هم مطلقا نگاه به دستور خدا داشته باشیم که در زمینه تعدد زوجات خدا چی گفته است همان را عمل کنیم یعنی ما در مقام عبد و پذیرش دستور هستیم و خدا درمقام مولا و پذیراننده دستور ولذا اگر همین خدا این قضیه را برعکس میگفت مثلا میگفت که هر خانمی میتواند همزمان با چند مرد ازدواج کند چون دستور خدا بود ما باید می پذیرفتیم اما خصوصیت فیزیولوژی وساخت ما مردها و زنها طوری هست که علی علیه السلام جواب این سئوال را دادندکه بااین کیفیت ساخت زن و مرد اگر چند مرد با یک زن همزمان ازدواج کنند چون بنای خدا بر تکثیر نسل است این فرزندان معلوم نیست که مربوط به کدام پدر خواهد بود مثل اینکه شما هر کدام یک استکان آب دارید همزمان میخواهید این آب را در یک لیوان بریزید و بعد از ریختن آب در لیوان همان سهم ریخته شده خود را از لیوان بردارید خوب معلومه که آن آب مخصوص شما هرگز معلوم نخواهد شد که کدام بود لذا در این طور مسئله ما باید کاملا تعبدی و بندگی رفتارکنیم و هر چه مولای ما و خدای ما گفته تسلیم باشیم ما که دراین دنیا برای ابد باقی نخواهیم بود برای هر کدام از ما مردان و زنان ابدی در کار است که آنجا هرکه زندگی خاص خودش را دارد به شرط اینکه به بندگی خود در اینجا عمل کند من سئوالی دارم و آن اینکه پدری دختری را با زحمات زیاد بزرگ میکند و به سن بلوغ که رسید ظرف شاید یک روز ویا یک ساعت خواستگاری می آید و باهم عروسی می کنند و می روند آیا اینجا پدر می تواند به خدا و یا به کسی اعتراض کند که چرا من دختری که سالها برایش زحمت کشیدم ظرف یک لحظه و یک ساعت صاحب جدید بعنوان شوهر پیدا میکند و با او کامیابی می کند مگر همین خدا نمی توانست جوری دیگری دستور دهد چطور ما در این مورد و دهها مسئله ی اینچنینی مطابق دستور خدا عمل می کنیم اما دراین یک مورد (تعدد زوجات) حساسیت خاصی نشان میدهیم دستور خدا در این زمینه کاملا مشخص است برای مردهائیکه تمکن دارند و نیز عدالت را می توانند رعایت کنند مانعی برای این کار نیست و چه بسا فساد و فحشا در جامعه بسیار کمتر خواهد شد بسیاری از احکام خدا الان تعطیل است و وقتی که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تشریف بیاورند آنها را زنده خواهند کرد در دعای عهد عین این عبارت آمده است که تجدید کننده احکامی است که تعطیل شده است بنابر این باید درهمه مسائل و ازجمله این مسئله تعبدی و البته با آگاهی و مصلحت خانواده و کار فرهنگی در آن بندگی خودرا به خدا نشان دهیم
آماده مذاکره و تبادل اطلاعات با دوستان هستم . کوجک همه شما عبدالله
بهتر بود که نام این سریال رو زندگی ذليخا همسر یوسف پیامبر میگذاشتند. چون بدون هیچ محتوایی داره فقط زجه های ذليخا رو نشون میده.
خداوند احترام به همسر رو واجب دونسته، بنابراین در فرهنگ هایی که گرفتن زن دوم توهین به زن اول حساب میشه، ازدواج مجدد درست نیست.
سریال یوسف پیامبر عالی و حاوی نکات ارزنده ایست. البته برای اهل توجه. بهتر است به زندگی یک پیامبر با فیلتر های امروزی نگاه نکنیم. خداوند به آقای سلحشور و همه دست اندر کاران این سریال دینی/قرآنی جزای خیر و درخور عنایت نماید.
باسلام خواهش میکنم به یک نکته بسیار حساس واساسی همگان توجه کنند عدالت = مساوات نیست همه فکر میکنند عدالت یعنی برابری و مساوات در حالیکه ممکن است شخصی نیاز به توجه بیشتر ی داشته باشدمثلا اگردو نفر باشند یکی از آنها مریض شده باشد مطمئنانیاز به توجه بیشتری دارد چنانچه در اینجا از امر مساوات استفاده کنیم بی عدالتی نموده ایم حال یکنفردو زن گرفته آیاعدالت است که آن زن که مهربانتر خوش خلق تراست با زنی که بد زبان بد اخلاق و000است یکسان برخورد نمود ولی نباید بی انصافی کرد که زن اول با تمام کاستی های شوهرش ساخته وتحمل نموده ونباید حق وحقوق الهی وانسانی او را پایمال کرد اگر خداوند اجازه چند همسری را به زن داده بود و او چنین کاری می کرد خدایش مردان چه حالی میشدند؟ولی خالق یکتا به تمامی جوانب خلقت خود نظر دارد واین امر را به زنها اعطا نکرده یکیش بی ظرفیتی آنهاست و00000
آقا كار خوبي كرد لو داد. خدا وكيلي تو هر قسمت چند تا اتفاق جديد مي افته؟ همون بهتر كه حداقل آخرش رو گفتن كه ما ديگه بيخودي عمرمون رو پاي اين سريال نگذاريم.
به نظر من سريال جذاب و پر بيننده است ولي به زندگي يوسف كم توجهي شده.
اسامی بکار رفته در اين سريال تماما از کتاب سينوها گرفته شده که داستانی نامعتبر است و در بسياری موارد با آيات قرآن مجيد در تضاد است. به عنوان نمونه خداپرست شدن فرعون که در کتاب تخيلی سينوهه آتون پرست يا خورشيد پرست است و مترجم که اصلا علم دينی نداشته اعلام کرده(در يک پاورقی)که اين اولين نمونه يکتاپرستی است و لابد آقای کارگردان هم بر مبنای اين ادله! و با توجه به علم وسيع لدنی خود! اجتهاد کرده که فرعون خداپرست شده!!! آيا با اين همه هزينه بهتر نبود اين فيلمنامه بيمايه بهزبينی ميشد؟ آيا بايد پول بيت المال اينگونه صرف تحريف و بدعت شود؟ نظر علما چيست؟
مشكل اين سريال اين بود كه نه تئاتر بود و نه تلويزيون و نه سينما. ساختار شناخته شده اي در تاريخ سينما نداشت! يك اعجاب در نويسندگي و كارگرداني بود!
متن خبر 50 خط و نظرات کاربران بیش از 100 خط (تا اینجا) آنهم با فونت ریزتر. ظاهراً ازدواج مجدد مساله ای است که ذهن بسیاری را به خود مشغول ساخته است. بنظرم پاسخ در حل مساله مهمتری نهفته است. مساله مهمتر، ازدواج جوانان است. در صورت حذف تشریفات زائد و مهریه های آنچنانی که بعنوان عامل بازدارنده ازدواج عمل نموده و به نظر بنده بیشتر از جانب خانمها به آن دامن زده میشود, میتوان شرایط ازدواج را تسهیل نموده و به دختران و پسران دم بخت جهت تشکیل زندگی کمک نمود. در آنصورت جای نگرانی برای خانمها در مورد ازدواج مجدد همسرانشان وجود نخواهد داشت.
من در هیچ کجای قران کریم و تاریخ انبیا به این اندازه موضوع عشق زلیخا به حضرت یوسف را افراتی ندیده ام ابراز عشق زلیخا به حضرت یوسف بخاطر زیبائی حضرتش وتذکر به زنان برای مبارزه بانفس آمده است و نیز تذکر به مردان که بدانند انسان اگر تمام شرایطش ایده ال باشد باز اجازه خطا از حدود الهی را ندارد .پرداختن بیش از حد به موضع عشق زلیخا یکی از ضعفهای سریال است.
با سلام
مردان هميشه مي‌گويند ما يك زن را هم با زور داريم اگر عدالتي بين زنان قائل شوند مسئله‌اي نيست بروند 10 تا بگيرند ولي وقتي زن و بچه آنها كمبود بودجه و كمبود عاطفي دارند و مرد هم دنبال خوشگذراني خودش است اين ديگر بي‌انصافي است و با تبليغات اينگونه صدا و سيما هم بر اين امر دامن مي‌زند.
در ابتداي پخش سريال حضرت يوسف،‌ تبعيض بسيار شديد و فاحشي كه پدر حضرت يوسف (به عنوان يك پيامبر) بين همسران خود قايل مي شد بسيار باعث شگفتي بود به طوري كه من كلا از اين فيلم و دروغهاي آن زدده شدم و ديگر آن را نديدم.
سوال اين است كه مگر زنان و خانواده يك پيامبر لايق احترام نيستند؟
و اگر اين زنان واقعا انسانهاي بدي بودند، چرا يك پيامبر اين را متوجه نشده و با انها آزدواج كرده؟
آيا كسي مي تواند يك پيامبر را به زندگي با زناني حسود وادار نمايد؟
در سریال حضرت یوسف هر چه کارگردان و نویسنده در تخیلاتشان بوده به تصویر کشیده اند.من بارها قرآن را خوانده ام اما چنین چیزهایی را که در سریال آورده اند را ندیده ام.در ضمن در روایات و داستانهای مذهبی معتبر هم آمده است که هیچگاه حضرت یعقوب دو همسر را در یک زمان نداشته بلکه بعد از فوت خواهر بزرگتر با خواهر کوچکتر ازدواج کرده است. کلا اغلب روایات و داستانها در این سریال ایرانیزه شده و ربطی به نص قران و روایات ندارد.
چرا وقتی زلیخا با داشتن همسر به سراغ یوسف رفت اعتراض نکردید مگر این امر بدآموزی نداشت؟ خدا کند همه واقع بین باشیم
اگه این زلیخا نمی زد توی جاده خاکی اینقدر بحث و جدل ایجاد نمیشد. از طرف دیگه من سوره یوسف رو خواندم اینقدر هم که در باره یوسف دستان سرايی شده در قران نبود.
لطفا :
1 - اگه در جای دیگر قران در باره این داستان مطالبی نوشته شده یه آقای یا خانمی مرا راهنمايی بفرمایند.
2- اگه کتاب اسمانی ما قرآن است آیا حق دارمی مطالب اسراييليات را هم مطرح کنیم؟
با سلام و احترام به نظر همه عزيزان
عرض مي كنم قصه يوسف پيامبر با توجه به متن صريح قران كريم احسن القصص است و زيبايي و اوج قصه در عفت و پاكدامني يوسف (آنهم در اوج جواني و زيبايي) و صبر ايشان و حضرت يعقوب در فراق از يكديگر و و مصائب گذشته بر ايشان است. با احترام به تلاش دست اندركاران سريال بايد بگويم ايشان از كدامين منبع معتبر گريه هاي زليخا در فراق يوسف و نابينايي او را كشف كردند كه در اين سريال آنقدر روي آن تاكيد شده است اگر قرار است عفت و پاكدامني يوسف را به تصوير بكشند چرا در مقابل اينهمه به زليخا بها مي دهند كه به همسر خود خيانت مي كند و پس از مرگ همسر به ياد او هم نمي افتد و جالب است كه در پايان سريال پاداش اينهمه پاكدامني زليخا! ازدواج با معشوق است.
ضمنا" من به بحث چند همسري كاري ندارم هر چند كه موافقتي با اين كار ندارم ولي بهر حال حضرت يعقوب، پيامبر خدا بوده و قطعا" پيامبر بايد مظهر عدالت باشد در حاليكه ايشان نسبت به اين موضوع كاملا" بي توجه اند و تصوير نشان داده شده از ايشان در سريال مردي است كه تنها به زيباترين و جوانترين همسر خود توجه دارد. به نظر اينجانب سريال يوسف حق مطلب را به درستي ادا ننمود و عفت و عصمت يوسف زيبا رو و جوان را تا حد يك عشق آلوده به گناه تنزل داده است.
داستان يوسف در قران به حد كافي زيبا است هيچ لزومي نداشت كه اين همه بسط داده شود اگر قرار است كه پاداش همه خيانتكاران (مرد و يا زن) ازدواج با پيغمبر خدا باشد بهتر است همه تكليف خود را اي به بعد بهتر بدانيم؟
در هر حال داستانهای قرآنی هم جذاب است و هم عبرت آموز اگر عبرت بیاموزیم!
کلا سريال جالبی نیست. مقايسه کنيد با فيلم محمد رسول الله که چند دهه از ساختش ميگذره.
البته داستان ازدواج یوسف و زلیخا در عرف و عوام متداول است و سندیت دینی و تاریخی ندارد
با سلام
به نظر من این سریال از پایه مشکل دارد و صرفا چیزی جز اصراف بیت المال و پولی که می شد صرف بسیاری از مشکلات مردم می شد، نیست. بازی بسیار ضعیف بازیگران و هنروران این سریال و کارگردانی ضعیف آقای سلحشور از دیگر نکات این سریال است که باعث شده این سریال به جای یک سریال تاریخی و آموزنده به یک سریال کمدی که هر روز مطالب خنده دار آن در بین مردم رد و بدل می شود تبدیل شود.
بلاخره عشق یوسف ذلیخا انقدر عمیق بوده که تا قبل از پخش سریال یوسف گوش به گوش به گوش ماها رسیده باشد.مگر می توان تاریخ را پنهان کرد بله واقعیت ها را باید دید.وتامل کرد!
کمی هم در مورد صحنه های اعدام آپوفیس بنویسید که پسر 6 ساله من تامدتی بعد شبها خوابش نمیبرد و میترسید
اصلا زن حضرت يوسف به خواستگاري زليخا نرفت . و حضرت يوسف در مسيري كه مي رفت به عجوزه اي رسيد درمانده و خواست به او كمك كند و خواسته او را برآورده سازد كه آن زن جنين آرزو كرد كه جوان شود و زيبا تر از قبل و به وصال يوسف برسد كه چون رو به خدا آورده بود خواسته اش پذيرفته و اجابت شد .
این خانم محترم به عنوان عضوی از مجموعه سریال یوسف پیامبر حداقل احساس مسولیت می کردند و آخر سریال رو لو نمی دادند
ببخشید من هم یک زن هستم اما با این خانم مخالفم. آخر این چه توقعیست که ایشان دارند؟ بعنی آقای سلحشور می بایست به خاطر اینکه این خانم بهشان برنخورد تاریخ را عوض می کردند؟
ای کاش کمی هم به حال و روز پدر پیر و چشم انتظار یعقوب می پرداخت.
خوانندگان چه نظرات جالبي دادن
خانم عزيز كه از داستان يوسف ناراحت شديد مسئله چند همسري تا همين چند دهه پيش در كشور خود ما رواج داشت الان هم اكثر مردان بدلايل مختلف خودشان مايل به داشتن همسر دوم نيستند نگران نباشيد بگذاريد مردم سريال زيباي يوسف پيامبر را مشاهده كنند.
به نظر من داستان یوسف و زلیخا تا آنجا که در قرآن آمده آموزنده است که یوسف از همبستری با زنی فاسق فرار کرد ولی در ادامه دیگر ترویج فساد است که زنی فاسق جوان شده و با یوسف می شود آخر بدآموزی و ترویج خیانت می باشد و اینها دیگر افسانه است
اینکه عشق زمینی انسان را متوجه اصل وجود کند خیلی عالیست و فکر می کنم زلیخا این لیاقت را پیدا می کند که به آن عشق زلال برسد. یوسف بهانه ای برای رسیدن به یک هدف والاتره، هدفی که باعث می شود نام زلیخا تا همیشه در تاریخ بماند.
باسلام...اول اینکه این یه داستانیه مربوط به قرن ها پیش و ما که نمی تونیم اون رو تغییر بدیم.
دوم اینکه اگه ازدواج مرد حلال و با رضایت دو زن صورت بگیرد چه اشکالی داره؟
بسیار عالیست باید همچو سریال ها آمده شوند و به خدمت هموطن عزیز ما گذاشته شوند
چقدر بازدید کننده دارید !!
سؤالی که بد جور ذهن منو به خودش مشغول کرده اینه لطفاً پاسخ دهید :
آیا بعد از کار زشتی که زلیخای بوالهوس کرد و به شوهرش خیانت کرد و شوهرش مظلوم و درستکارش که بابت بی آبرو شدن و انگشت نمای مردم شدن بیمار شد و در پایان آن گونه مظلومانه فوت کرد آیا زلیخا بابت این خیانتش در آخرت بازخواست خواهد شد و تقاص گناهش پرداخت می کند ؟؟؟؟؟؟
عاشق شدن جرم نیست فیلم قشنگی هست زلیخا تاوان کارهاش رو پس داد
سریال یوسف پیامبر خیلی به واقعیت نزدیک بودپس حتما تهیه کنندگان سریال اتفاقات فیلم را از منابع مطمعا مانن قران تهیه کرده اند
سریال یوسف پیامبر خیلی به واقعیت نزدیک بود
این خانم میخواد تاریخو عوض کنه
به نظر من زن عاشق مهریه یک میلیاردی نمی خواهد تامشکل چند زنی به وجود بیاد
واقعامتاسفم برای اون افرادی که میخوان به هربهانه ازفیلم ایرادبگیرن
زیباست
سلام فقط یادمان باشد از پیامبرامون و امامامون الگو بگیریم.
و در این سریال باید از یوسف الگو بگیریم و نه از زلیخا و نه از سلحشور
سلام ازنظراسلام داشتن چند زن اشکالی ندارد
داستان عشق ذلیخا و خواب های پی در پی اون رو مطالعه کنید و دلیل ازدواجش با پوتیفار متوجه قداست عشق ذلیخا خواهید شد.
تازه در قران و تورات که منابع اصلی فیلم هستند هم به جوان شدن زلیخا هیچ اشاره ایی نشده
تازه در قران و تورات که منابع اصلی فیلم هستند هم به جوان شدن زلیخا هیچ اشاره ایی نشده
تازه در قران و تورات که منابع اصلی فیلم هستند هم به جوان شدن زلیخا هیچ اشاره ایی نشده
من بنظرم، تحت هيج شرايیطی
چند زنی از دیدگاه شرع مشکلی نیست.
فیلم حضرت یوسف بسیارزیبا بود
خوببو
سلام .زلیخاابروزنان رابرد
نظرمن رانگذاشتیدایا؟
مصریان ببینن میگن ایناابروزنان مصری رابردن
مردای این دوره زمونه بلد نیستن پطور با یک زن رفتار کنن چه برسه به چندتا زن .
ازدواج مجدد در كشور ما بنا به عرف بجز موارد خاص منع قانوني دارد.
به نظر من سریال حضرت یوسف ایراد های بسیاری داره و بسیاری از قسمت هاش با انچه واقعا اتفاق افتاده مطابقت نداره
شما چگونه به خود اجازه می دهید درباره این فیلم انتقاد کنید
باسلام اول از این بگوییم که همه ی صحنه های فیلم برگرفته از قران است ایا شما به کلام خدا شک دارید
با سلام . نمیدونم چرا به چیزهای که از حواسمون به ما میرسه سطحی نگاه میکنیم..
من باهمه اینها مخالفم
فیلم یوسف پیامبر الگوی خودرازلیخاقرارمیدهندشایدب ظاهربگوینداینطورنیست ولی کاملاآن راب نمایش میگذارند.
حق بااین خانم است
اخه چی بگم من بهت؟؟؟
یعنی چی این چه حرفیه
شما دارین با این حرفا اتفاق افتاده در تاریخ اسلام رو زیر سوال میبرین
سلام عزیزانی ک از این فیلم ایراد گرفتن زن های یغوب پیامبر لیاقت نداشتن چرا چون حسود و ریاکار بودن درست مثل فرزندانشان ک فرزندان خوبی تربیت نکردن اما راحیل یک زن به تمام معنا بود مادری بود ک یوسف را تربیت کرد و یوسف پیامبر بله یک زن داشت میپرسین چرا زلیخا رو همسر خودش کرد در صورتی ک زلیخا هوس ران بود الان من کسیو نمیبینم ک 30سال عاشق بمونه و ب عشقش وفادار باشه زلیخا از عشق یوسف ب خدا رسید و یکتا پرست شد و فراموش نکنین ک این فرمان خدا بود ک یوسف با زلیخا ازدواج کنه مردای الان ما بخاطر هوس میرن با زن دیگه ای ازدواج میکنن ولی پیامبرای ما بخاطر انسانیت و درستکاری ازدواج میکردن ک کسی جرعت نکنه ب زنی بد نگاه کنه و تجاوز کنه خانومای عزیز مردای بد رو با پیامبرا مقایسه نکنین
من که نفهمیدم چی گفتی ولی هرچی گفتی غیرمنطقی بود
نمیدونم واقعا چرا این حرفو زدن . خب اخه نمیشه که تاریخو عوض کرد . تاریخ و گذشته میگه که اینطوری بودهاین فیلم هم بر اساس واقعیت های تاریخی ساخته شده و اگر این مساله چند زنی رو نشون نمیدادن تحریف واقعیت تلقی میشد .
نظری ندارم فقط یه سوال دارم کسی میتونه تاریخ تولد بانوزلیخارو پیداکنه
مزخرفترین فیلم بود!اززلیخای فاسدیزن خوب وپاکدامن ساختن بشوهرش خیانت کردوبی ابروش کردوپیامبرخداروتهمت زدوانداخت زندان ودراخرپاداش همسری پیامبرودادن درحالیکه نه توقران چنین چیزی نوشته ونه درتوراتوانجیل وهیچ سندیت ومنبع معتبریم نداره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار