بازدید 148270

وزارت خارجه متن رسمی اقدام مشترک ایران و غرب را منتشر کرد

وزارت امور خارجه، متن دقیق ترجمه شده توافق بامداد امروز ایران و غرب را منتشر کرد. این متن پیش از این در «تابناک» ترجمه شده بود، ولی اکنون متن فارسی این توافق از سوی وزارت‌ خارجه برای رسانه‌ها فرستاده شده است.
کد خبر: ۳۵۹۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰ 24 November 2013
وزارت امور خارجه، متن دقیق ترجمه شده توافق بامداد امروز ایران و غرب را منتشر کرد. این متن پیش از این در «تابناک» ترجمه شده بود، ولی اکنون متن فارسی این توافق از سوی وزارت‌ خارجه برای رسانه‌ها فرستاده شده است.

متن کامل اقدام مشترک ایران و غرب به شرح زیر است:

برنامه اقدام مشترک

مقدمه

هدف این مذاکرات رسیدن به یک راه حل جامع مورد توافق و بلند مدت است به نحوی که تضمین کند برنامه هسته‌ای ایران کاملاً صلح آمیز باقی خواهد ماند. ایران اعلام می‌نماید تحت هیچ شرایطی به دنبال دستیابی یا گسترش سلاح هسته‌ای نیست. راه حل جامع مذکور مبتنی بر این اقدامات اولیه بوده و به یک گام نهایی منجر خواهد شد که دوره زمانی آن مورد توافق قرار گرفته و به رفع نگرانی‌ها می‌انجامد. این راه حل جامع، ایران را قادر می‌سازد تا به‌ طور کامل از حقوق خود در بهره‌گیری از انرژی هسته‌ای برای اهداف صلح آمیز بر اساس مواد مرتبط در معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و با رعایت تعهدات خود بر طبق معاهده از آن برخوردار شود.

این راه حل جامع متضمن یک برنامه غنی‌سازی با تعریف مشترک و محدودیت‌های عملی و اقدامات شفاف ساز به منظور تضمین ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای می‌باشد. این راه حل جامع به مثابه یک مجموعه منسجم خواهد بود که هیچ بخشی از آن مورد توافق قرار نمی‌گیرد مگر آنکه در مورد تمامی بخش‌های آن توافق حاصل شود. این راه حل جامع شامل یک فرایند متقابل و قدم به قدم می‌باشد و به رفع همه جانبه تمامی تحریم‌های شورای امنیت، تحریم‌های چندجانبه و تحریم‌های ملی مربوط به برنامه هسته‌ای ایران می‌انجامد.

در فاصله میان گام‌های اولیه و گام آخر، گام‌های دیگری از جمله پرداختن به قطعنامه‌های شورای امنیت با هدف پایان رضایت بخش بررسی موضوع توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد وجود خواهد داشت. سه کشور اروپایی / اتحادیه اروپا به اضافه سه (۳+۳ یا ۱+۵) و ایران مسئول نهایی کردن و اجرای قدم‌های مورد توافق میان‌‌مدت و راه حل جامع با حسن نیت خواهند بود. یک کمیسیون مشترک از ۳+۳ و ایران برای نظارت بر اجرای اقدامات میان مدت و بررسی مسائلی که ممکن است پدید آیند، تشکیل خواهد گردید، در حالی که آژانس مسئولیت راستی آزمایی اقدامات مربوط به موضوع هسته‌ای را بر عهده خواهد داشت. این کمیسون مشترک برای تسهیل حل و فصل مسائل مورد نگرانی گذشته و حال با آژانس همکاری خواهد کرد.

عناصر گام اول


گام اول دارای دوره زمانی شش ماهه خواهد بود و با توافق متقابل قابل تمدید می‌باشد. در این دوره همه اعضاء، با حسن نیت، در جهت حفظ فضای سازنده در مذاکرات فعالیت خواهند کرد.

ایران اقدامات داوطلبانه زیر را به انجام خواهد رساند:


ــ نیمی از اورانیوم موجود غنی شده ۲۰ درصد را به صورت اکسید ۲۰ درصد برای تولید سوخت راکتور تحقیقاتی تهران ذخیره نماید. بقیه UF۶ ۲۰ درصد را به مواد کمتر از ۵ درصد رقیق نماید. خط برگشت پذیر نیز وجود نداشته باشد.

ــ ایران اعلام می‌کند که برای این دوره ۶ ماهه، اورانیوم را به سطح بالا‌تر از ۵ درصد غنی‌سازی نکند.

ــ ایران اعلام می‌کند که فعالیت‌های خود در تاسیسات سوخت هسته‌ای نطنز، فوردو و یا راکتور اراک را که توسط آژانس با نام IR ـ ۴۰ شناسائی می‌شود، بیش از این گسترش نخواهد داد.

ــ همان گونه که ایران در برنامه عملیاتی کردن تاسیسات تبدیل مواد، به آژانس اعلام کرده است، با آغاز خط تبدیل مواد UF۶ غنی شده تا ۵ درصد بهUO۲، ایران تصمیم دارد موادUF۶ جدیدا غنی شده تا سطح ۵ درصد طی ۶ ماه آینده را به اکسید تبدیل کند.

ــ محل‌های جدید برای غنی‌سازی ایجاد نمی‌شود.

ــ ایران برنامه تحقیق و توسعه (R & D) تحت نظارت، از جمله برنامه تحقیق و توسعه جاری غنی‌سازی خود را که با هدف انباشت اورانیوم غنی شده صورت نمی‌گیرد، ادامه خواهد داد.
ــ عدم بازفرآوری یا ساخت تاسیساتی که توانایی بازفرآوری داشته باشند.
ــ نظارت‌های بیشتر‌

* ارائه اطلاعات مشخص به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شامل اطلاعات در خصوص طرح‌های تاسیسات هسته‌ای ایران، توصیف ساختمان‌ها در هر یک از سایت‌های هسته‌ای، توصیفی از سطح عملیاتی که در هریک از اماکن که به فعالیت‌های هسته‌ای مشخص اشتغال دارند، اطلاعات در خصوص معادن و تخلیص و اطلاعات در خصوص منابع اولیه.

* ارائه پرسشنامه جدید فنی راکتور اراک به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که توسط آژانس با نام IR ـ ۴۰ شناسایی می‌شود.

* اتخاذ گام‌های لازم برای موافقت با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای انعقاد «رهیافت پادمان» در مورد راکتور اراک که توسط آژانس با نام IR ـ ۴۰ شناسایی می‌شود.

* دسترسی روزانه بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به فردو و نطنز با هدف بررسی فایل‌های ضبط شده دوربین‌ها در مواقعی که آن‌ها برای بازرسی‌های دوره‌ای موسوم به DIV، IIV، PIV و بازرسی‌های سرزده در سایت حضور ندارند.

ــ دسترسی هدایت شده بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به:


o کارگاه‌های مونتاژ سانتریفیوژ
o کارگاه‌های تولید روتور سانتریفیوژ و محل‌های نگهداری، و
o معادن اورانیوم و تخلیص اورانیوم

در مقابل، ۳+۳، اقدامات داوطلبانه زیر را انجام خواهند داد:


ــ توقف تلاش برای کاهش خرید نفت خام ایران به نحوی که مشتریان فعلی بتوانند میانگین میزان کنونی خرید نفت خام خود از ایران را کماکان ادامه دهند. بازگشت مبالغ مشخص از عواید فروش نفت ایران در خارج از کشور به ایران. در مورد معاملات نفتی مذکور، تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا بر بیمه و خدمات حمل و نقل مرتبط، تعلیق می‌شوند.
ــ تعلیق تحریم‌های امریکا و اتحادیه اروپا بر:

o صادرات پتروشیمی ایران و نیز تعلیق تحریم‌ خدمات مرتبط
o طلا و فلزات گران‌ب‌ها، و تعلیق تحریم‌ خدمات مرتبط

ــ تعلیق تحریم‌های آمریکا بر صنعت خودرو و تعلیق تحریم‌های خدمات مرتبط
ــ صدور گواهی عرضه و نصب قطعات یدکی برای ایمنی پرواز هواپیماهای غیرنظامی ایران و خدمات مرتبط. صدور گواهی بازرسی‌های مرتبط با ایمنی و تعمیرات در ایران و همچنین خدمات مرتبط
ــ عدم صدور قطعنامه‌های جدید تحریم هسته‌ای توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد
ــ عدم صدور قطعنامه‌های جدید تحریم هسته‌ای از سوی اتحادیه اروپا
ــ دولت امریکا، در چارچوب اختیارات قانونی رئیس جمهور و کنگره از تحمیل تحریم‌های جدید هسته‌ای خودداری خواهد کرد.
ــ یک کانال مالی به منظور تسهیل تجارت امور انساندوستانه برای تامین نیازهای داخلی ایران با استفاده إز درآمدهای نفتی ایران در خارج از کشور ایجاد خواهد شد. تجارت امور انساندوستانه شامل مراودات تجاری مرتبط با تولیدات غذایی و کشاورزی، دارو، تجهیزات دارویی و مخارج پزشکی بیماران خارج از کشور خواهد بود. این کانال مالی شامل بانک‌های خارجی مشخص و بانک‌های ایرانی غیر تحریم شده خواهد بود که به‌هنگام ایجاد این کانال مالی مشخص خواهند شد. کانال مزبور همچنین موارد را دربر می‌گیرد:

* نقل و انتقال‌های مالی مورد نیاز برای پرداخت تعهدات ایران به سازمان ملل متحد
* پرداخت مستقیم شهریه به دانشگاه‌ها و دانشکده ـ ‌ها برای دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور تا مبلغ توافق شده برای یک دوره شش ماهه.
ــ افزایش آستانه برای اخذ مجوزهای اتحادیه اروپا جهت تبادلات مالی تجارت موارد غیرتحریمی تا مبلغ مورد توافق.

عناصر گام نهایی راه حل جامع‌


 گام نهایی راه حل جامع که اعضا قصد دارند مذاکره در خصوص آن را در کمتر از یک سال بعد از تصویب این سند، به پایان رسانده و اجرای آن را شروع کنند، عبارتند از:

ــ دارای دوره زمانی بلندمدت مشخصی خواهد بود که مدت آن مورد توافق قرار خواهد گرفت.
ــ بیانگر حقوق و تعهدات اعضاء معاهده عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای و موافقت‌نامه‌های پادمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشد.

ــ به‌ طور همه‌جانبه تحریم‌های هسته‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد و تحریم‌های چندجانبه و تحریم‌های ملی را برداشته و از جمله گام‌هایی برای دسترسی به حوزه‌های تجاری، فن آوری، مالی و انرژی را بر مبنای یک برنامه تنظیمی که در خصوص آن توافق به عمل خواهد آمد را اتخاذ نماید.

ــ متضمن یک برنامه غنی‌سازی باشد که توسط طرفین تعریف می‌گردد، برنامه‌ای که شاخصه‌های آن با موافقت طرفین و منطبق با نیازهای عملی، با محدودیت‌های مورد توافق در خصوص دامنه و سطح فعالیت‌های غنی‌سازی، ظرفیت غنی‌سازی، محل‌هایی که در آن غنی‌سازی انجام می‌شود و ذخایر اورانیوم غنی شده برای دوره زمانی که مورد توافق قرار می‌گیرد، تعیین می‌گردد.

ــ نگرانی‌های مرتبط با رآکتور اراک که توسط آژانس با نام IR ـ ۴۰ شناخته می‌شود، را کاملا برطرف نماید. بازفرآوری و یا احداث تاسیساتی که قادر به بازفرآوری باشد، ایجاد نخواهد شد.

ــ اقدامات شفاف ساز و با نظارت بیشتر مورد توافق را به طور کامل به اجرا‌ درآورد. پروتکل الحاقی در چارچوب اختیارات رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی تصویب و به اجراء درآید.
ــ شامل همکاری بین‌المللی هسته‌ای غیر نظامی باشد، که این همکاری‌ها از جمله در خصوص دستیابی به راکتورهای مدرن آب سبک قدرت و تحقیقاتی و تجهیزات مرتبط و نیز عرضه سوخت هسته‌ای مدرن و برنامه‌های تحقیق و توسعه (R&D) مورد توافق می‌باشد.



به دنبال اجرای موفق گام نهایی راه حل جامع و با سپری شدن کامل دوره زمانی گام نهایی، با برنامه هسته‌ای ایران مانند برنامه هر کشور غیرهسته‌ای دیگر عضو NPT رفتار خواهد شد.

* در خصوص گام نهایی و هر یک از گام‌های میانی، این اصل اساسی که «تا در مورد همه چیز توافق نشود، در خصوص هیچ چیزی توافق حاصل نشده است» اعمال می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۲۲۱
انتشار یافته: ۲۵۳
خدا قوت به همه مسئولان و تمام کسانی که تو این مذاکرات نقشی داشتند
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
به کوری چشم بدخواهان ایران عزیز از جمله رژیم غاصب صهیونیستی و برخی دولتهای مرتجع عربی، قدرتهای بزرگ دنیا در مقابل حقوق ملت ایران سر تعظیم فرود آوردند. هرچند این راهی طولانی است و التزام عملی همه طرف ها برای رسیدن به هدف نهایی را می طلبد. و امیدواریم 6 کشور در این مدت به تعهدشان عمل کنند و دنبال بهانه های واهی نباشند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
کیا اینجا منفی میدن ؟ خارجی هستن یا ایرانی نیستن ؟ من که هنوز موندم این منفی ها برای چیه
غریبه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
نتانیاهو بای بای
بی نام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
باید دید در عمل چه می شود ! باید دید اقدامات متقابل چگونه انجام می شود ! اون هایی که خیلی خوشحال هستند فکر می کنند از فردا همه چیز ارزان می شود ؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
دیروز والیبال آمریکا، امروز سیاستش و فردا ان شاءا.. صنعت آمرکا رو شکست دادیم،میدیم و خواهیم داد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
دستاورد بزرگ جلوگیری از وقوع جنگ بود! جنگ با هر نتیجه ای برنده نداره، چه ما مقاومت میکردیم چه شکست می خوردیم در حقیقت خورده بودیم! جان جوانان، عمر عزیزان، سلامت جامعه و تنش سیاسی و اقتصادی و.... حاصل جنگه...
امید به روزهای بهتر تنها ثمره توافقه...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
به نظرم متوازن بود ولی می شد بازهم امتیاز گرفت در هر صورت خسته نباشید دکتر ظریف
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
تا قیمتها پایین نیاد هیچ ارزشی ندارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
به نظر من اين تيم مذاكره كننده خصوصاً جناب آقاي دكتر ظريف شايستگي دريافت نشان درجه يك لياقت را دارند .
خدا قوت قهرمان
ناشناس
| Australia |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
زنده باد تدبيرواعتدال
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
دوست عزیز اگر قرار بود جنگ بشه و اگر میتونستن تا حالا شده بود اما نمیتونن چون ایران عراق افغانستان و بقیه جاها نیست ما تمدن بزرگ داریم و دستاوردهای بزرگ نظامی و علمی
شايدازنظربعضي هاتصوربشه كه ماچيززيادي ازاين توافق بدست نياورديم درسته ولي؟؟مهمترين دستاوردمااين بودكه توانستيم جلوي تحريم كامل نفت كه واقعا مي توانست اقتصادماروفلج كنه روبگيريم كه كاريست فوق العاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
آنها جلو بسته شدن تنگه هرمز و نا امن شدن جريان نفت را گرفتند چون در صورت تحريم کامل نفت ايران چاره اي جز بستن تنگه هرمز و درگيري نظامي باقي نمي ماند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
آنچه میتواند اقتصاد ما رو فلج کنه تحریم های مالی و فن آوری است.
میثم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
چیز زیادی هم بدست نیاوردیم.
درود بر شهدی هسته ای درود بر هر ایرانی که با اتحادشان قدرت های پوشالی دنیا را به زانو در آوردند
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
جو گیر نشو
ناشناس
| United Kingdom |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
تکبیرررررررر
بد نبود البته تا ما به چشم کاهش تحریم ها رو و کاهش قیمت نبینیم باور نمیکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
جدي؟ پاشو برو بازار ببين چه باحال شده. طلا و لوازم الكترونيكي و كامپيوتر و ... حسابي پايين اومده.
دمت گرم ظریف جان
پاسخ ها
کبری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
دکتر ظریف به معنای واقعی یک نور در تاریکی بود. دوستت داریم وزیر عزیز
خيلي خوبه. تبريك ميگم
زنده باد ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
آخه دیگه زنده باد ایران هم منفی داره...؟..؟
بعضی ها این روزها کلا منفی اند!!!!
بنیامین کجاست؟ کسی ندیدتش؟ بیا شلوار جین پوشیدماااااا. بنیامیییییییییییییییییییین؟ کجایی عمو؟ نکنه رفتی نقاشی بکشی. بکش بکش عمو ظریف بهت نمره میده
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
ایول
بالاخره تلسم شکست.
تا همین حد هم خودش پیروزی بزرگیه.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
طلسم نه تلسم
ها
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
تلسم?????????????????
آشنا
| - |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
با عرض معذرت: طلسم درسته.
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
چیکارش دارید بنده خدارو؟؟؟
بذارید هرجوری دوست داره بنویسه!
ما دیگه خرمون از پل گذشته!
تازه این تلسم فارسی تره!!!
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
طلسم !!!!!
ناشناس
| United Kingdom |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
ظرافتتو عشق است ظریف
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
طلسم
خدا قوت اقاى ظرىف
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
حالاطلسم یا تلسم در اصل قضیه هیچ فرقی نمیکنه ظریف متشکریم
باورکنین یکی از بهترین توافقات رو داشتیم
این تیم خوب کارکرده و باید حمایت بشه.
چیزاییکه ما دادیم و اونا میدن مناسب و قابل قبوله.
حمایت مردمی هم لازم داریم
همونجوری که رهبر م گفتن : اینها از بچه های انقلاب هستند.
زنده باد ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
ببخشيد! چيش مناسبه؟
ظریف مچکریم
درود بر ظریف قهرمان

حقیقتا نشان دادی در سیاست کار بلد هستی
اعتدال، متشکریم.
احسنت به تیم روحانی
به نظر من ایران برنده مطلق این توافق نامه هست...به امید روزهای خوب برای مردم ایران
تعداد باز دید کننده های پیج ها خودش یک رکورده! ده دقیقه است خبر اومده بیش از 4700 نفر خبرو خوندن! خیلی ها مثل من تو سایت های خبری موندن انگار هنوز باورمون نشده نگرانیم چیز بدی پیدا بشه!
ای ول ای ول داش ظریف ای ول
الخير فيما وقع....
این ۶ ماه حالت دره نقاهت را داره و بیماری دوباره میتونه عود کنه حتی با وسعت بیشتر،اسراییل قطعاً به فکر کار شکنی در این مدت هست امیدوارم که انشالله نقشه‌هاش نقش بر آب بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
وقتی طرفین تو سازمان ملل تفاهم نامه امضا می کنن دیگه نمیشه زد زیرش. دولت ها بیان و برن آین تفاهم نامه سر جاشه
آقای ظریف ممنون که نماینده واقعی ملت شریف ایران هستید.
به نظر من که در شرایط برد-برد خوب و البته عالیست
خیلی هم عالی بود. جدا خسته نباشید
بهتر از آنچه فکر می کردیم است ان شاالله با همین وضعیت ادامه پیدا کند.
یادمان باشد: کار را به کاردان بسپاریم و به تخصص و تخصص گرائی احترام قائل شویم.
از همه دست اندرکاران و خصوصا جناب دکتر ظریف متشکرم
جان من فدای خاک پاک میهنم
موافقم
به امید روزی که تمام تحریمها لغو بشه
بالاخره چند میلیارد دلار آزاد شد؟
پاسخ ها
مهیار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
مثل اینکه فقط دلارهای فروش نفت رو ازاد کردن
کسی خبر نداره دلارهای بلوکه ایران تو امریکا که با سودش الان باید مبلغ کلانی باشه هم جزو دراییهای ازاد شده هست یا نه؟
ئب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
حدودشش میلیارد دلار.4.5از بابت نفت و1.5ازبابت طلا.
شكر
مچكريم اقاي ظريف
هر روز بيشتر از قبل به راي كه دادم افتخار ميكنم
من که به آمریکا اعتماد ندارم ولی ان شاءالله این توافقات به سود ملت و نظام مقدسمون باشه و مردم از زیر فشار تحریم ها خلاصی پیدا کنند
از مردم سربلند ایران ممنونم که با انتخاب به جای خود رییس جمهوری شایسته را برگزیدند...از رییس جمهور فهیمم متشکرم که با انتساب به جا و شایسته دکتر ظریف مشکل بزرگ سیاست خارجه را حل فرمودند... امیدوارم قهرمان بعدی وزیر اقتصاد باشند...
زحمات شبانه روزی دکتر ظریف و تیمشون خلاصه نتیجه داد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
جوجه رو آخر پاییز میشمارن. من که چشمم آب نمیخوره این غربی ها به توافقاتشون متعهد باشد.
جناب دکتر ظریف خدا قوت، واقعا شاهکار کردی. مثل یه رزمنده
خوبه خوشحالم توافق شد امیدوارم ادامه داشته باشه ولی چرا حرفی از حقوق بشر توش نیست هیچ اشاره ای هم نشده !!!!
ضمن تشکر از حسن نیت و تلاش دولتمردان اما با خوندن مفاد این توافق نامه مشخصه که زور میگن. دل آدم به درد میاد از این همه زورگویی.
انشاله خدا این مستکبرین رو به شر خودشون گرفتار کنه.
راضیم
ازتک تک اعضاء تیم مذاکره کننده متشکریم
ظریف ، مچکریم
دستتون درد نكنه أكيب مذاكره كننده مخصوصا أقاي ظريف.دوستون داريم خسته نباشين
آفرين به ظريف
بالاخره اراک چی میشه؟
ساخت راکتور اراک متوقف میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
بله فعلاً در همین وضع متوقف میشه
خوبه چاره ای نیست
درود بر اعتدال و دوستی با دنیا
خدا قوت به مردم ایران بابت این همه سختی تا بالاخره به نتیجه رسید
خدا قوت به آقای ظریف و معاون محترمشان بابت زحمات این چند وقته
خدا قوت به همه کسانی که زحمت کشیدند تا آنچا لایق ما بود به دست آوریم
این جنگ که نزدیک به 10 سال طول کشید هم باز ایران و ایرانی برنده شد تبریک به همه مردم ایران
با سلام و خداقوت به آقاي ظريف و همكاران او
به نظر من این توافق خیلی وقت پیش باید صورت میگرفت ولی به قول قدیمی ها ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازست!!!!
انشاالله با یاری خدا ایران عزیزمان روی پیشرفت و آسایش بیشتری به خودش خواهد گرفت
احسنت بر دکتر ظریف که با ظرافت حقوق هسته ای را رعایت نمودند و موجب کاهش تحریمها در برهه کنونی گردیدند. اید کم الله....
زنده باد دکتر ظریف!
خدا شما را برای خانواده تان حفظ نماید.
پاسخ ها
یه ایرانی دیگه
| Germany |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
زنده باد ظریف
خدا شما را برای ملت ایران حفظ کند!
وطن پرست
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
زنده باد ایران
من اولین نفرم که نظر میدم
در کل خوبه
خسته نباشید اما ای کاش زودتر این برنامه ها جور میشد که این همه فشار به مردم نیاد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
مطمئنی در مورد اولین نفر؟
یک بند بسیار مهم دیگه هم هست ، که ذخایر 3.5 درصد ایران افزایش پیدا نکنه ، یعنی تو این 6 ماه سانتریفیوژا
الکی بچرخن
پاسخ ها
سینا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
خب عمو جان سواد لازم رو نداری نیاز به اظهار نظر شما نیست!
اینکه ذخایر افزایش پیدا نکنه به این معنی نیست ک اصلا تولید نشه!
به نسبت عالیه...خسته نباشید به آقای ظریف و تیم هسته ای کشورمون
این پیروزی وموفقیت رابه تیم مذاکره کننده وملت عزیزایران تبریک می گویم
بسیار توافق خوبی بود. به نظر من بهتر از این نمی تونست باشه. چون ما رسما به کشورهای تولید کننده سوخت هسته ای پیوستیم و هم زمان اعتماد جهانی رو جلب کردیم.
احسنت بر آقاي ظريف وهمكارانشان
زنده باد تدبیر و امید......
پاسخ ها
وطن پرست
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
زنده باد ایران
زنده باد تدبیر و امید
سلام
جوجه را آخر پاییز می شمارن دوستان .
بپایید از حول حلیم تو دیگ نیفتین .
یا علی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
کلا ایرانی ها همیشه زود جوگیر میشن و عادت دارن همیشه الکی شلوغش کنن.
مردغارنشین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
میخواهی بشینیم گریه کنیم که شما هم خوشحال شی؟
انشاالله همه ی طرفین بر تعهدات خود پایبند بمونن,به امید روزهای بهتر برای جهان
متن توافق به وضوح به نفع ایران است و امریکایی داشتند زور الکی میزدند که طور دیگر نشان دهند.ما چیز خاصی را از دست ندادیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
بابا تو دیگه کی هستی ؟
ديسفان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
متشكرم
درود و خسته نباشید به انسان متفکر و آینده نگر دکتر ظریف و همکاران
به امید اعتدال نهایی در دنیای نسبتا خشن امروزی
پيروزي تيم هسته اي كشورمان را به رياست محترم جمهور و ملت قهرمان ايران تبريك مي گوئيم .
خیلی هم عالی!
پاسخ ها
ديسفان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
متشكرم از تيم مذاكره كننده
ضمن خسته نباشید به تیم مذاکره کننده
در کسب این افتخار بزرگ برای ملت ایران آرزوی سربلندی را از خداوند منان را دارم
این بزرگترین دستاورد 100 روزه دولت تدبیر و امید است.لطفا آقای روحانی در گزارش 100 روزه به مردم این پیروزی بزگ و نتایج بعد از آن را گزارش نمالید.
ظريف دوستت داريم اي ول
آقای دکترظریف ممنوننیم
پاینده باد ایران وایرانی
مهم دانش غنی سازی و تجهیزاتش که در کشور باقی میمونه.
زنده باد شعور وعقلانیت ایرانی
عرض سلام خدمت هموطنان عزیز
و خداقوت به هیات مذاکره کننده ایرانی
ان شاالله این توافق گشایش خوبی جهت توسعه راهبرد میهن اسلامی ایران عزیزمان در عرصه سیاست خارجی و حل مشکلات هم میهنان عزیزمان باشد.
خداوند به همت شما مردم در انتخاب صحیح، جدیت رهبری عزیز در راهبردی حل مساله و همت عزیزان مذاکره کننده و آقای روحانی در حضور متفاوت در عرصه بین الملل و حل مساله از طریق تغییر پارادایم سیاست خارجی ضمن حفظ ارزش های موردانتظار اکثریت ملت از ایشان، خیر عطا فرماید.
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
مبارک است انشاءا...اميد وارم بر اقتصاد داخلي نيز تاثير داشته باشد حد اقل مشکل دارو حل شودبيماران مختلف بخصوص سرطاني التماس دعا دارند.(لطفا حذف نکنيد)
این یک نسخه ترجمه شده با ادبیات نگارشی ایرانی است، تفسیر کلمات با متن انگلیسی میتونه وزن دیگه ای هم داشته باشه. امیدوارم در این مسئله ما برگ نخورده باشیم
زنده باد ظریف زنده باد روحانی زنده باد صلح
درود بر شما
دمتون گرم
روحانی مچکریم.
اصلا معلوم نیست هدف این ها از بازرسی کارگاه های ساخت سانتریفیوژ چیست. ساخت سانتریفیوژ چه ربطی دارد به اورانیوم غنی شده و سطح آن؟
پاسخ ها
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
سانتریفوژ بیشتر یعنی غنی سازی بیشتر.
با سلام.
اگر توافق بر سر استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در این مدت کوتاه توسط دولت جدید امکان پذیر بود، آیا واقعا نمی شد قبل از شهریور 90 و آغاز دوره ی جدید وبسیار سختگیرانه تحریم ها این توافق حاصل شود؟
پاسخ ها
وحيد
| United Kingdom |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
خوب اون موقع فشار تحريم اينقدر نبود
با سلام
از آقای ظریف بابت مدیریت بسیار عالی سیاست خارجی متشکرم . دست مریزاد . علی یارت جوانمرد
زنده باد ایران
پاسخ ها
وطن پرست
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
زنده باد ایران و ایرانی
ضمن خسته نباشید به دست اندرکاران اصلی درمذاکرات. ضرورت هوشیاری برای بهانه جویی های بعدی غرب برای مسیولین قابل تامل است . علیرضاطاهری
همه مردم خوشحالند
ظریف مچکریم
خداقوت و حق نگهدارتان باد
باتوجه به متن فوق بلحاظ حقوقی ایرادی وارد نیست ومتن بسیار قوی و قابل فهم استفاده شده و اظهارا وزیر امرخارجه کاملا تصدیق میشود از همه ایرانیان تشکر می کنم
این یعنی دیپلماسی.
آقای دکتر ظریف تبریک صمیمانه ما را ببذیرید مرسی دست مری زاد متشکریم
درود بر شما
مبارک است اين خجسته پيروزي قدم بعدي اقتصاد
یعنی حالا بیکاری و ازدواج و گرانی حل میشه؟؟
بهانه دیگری نخواهد بود؟
دکتر ظریف خسته نباشی خدا قوت مردم را شاد کردی
حالا ارزونی می یاد یا کماکان درفصشار قیمتها خواهیم سوخت
به آقای ظریف و تیم همراهش خدا قوت میگم.بالاخره طلسم منحوس مذاکرات حل ناپذیر اتمی را شکندند.انشالله که با اقدامات مناسب بعدی به دنیا ثابت کنند که ایرانی مردانه پای حقش و حرفش می مونه و بهانه بدست زورگوها و فرصت طلبها نمیده. انشالله که این توافق پایدار باشه و مردم چشم انتظار بتونن ثمراتش را هرچه زودتر لمس کنن...
بترکه چشم کشورهای عربی حسود و بخیل
ان شالله که طرفین به مفاد این تفاهم نامه پایبند باشند تا مشکلات بر طرف شه و راه برای توافق جامع باز بشه
پاسخ ها
ديسفان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
اسرائيل وعربستان خيلي ناراحتند
زياد هم خوشحال نشيد تازه اول راهيم
پاسخ ها
منصف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
مهمترين قسمت مسير همون ابتداشه كه درست استارت بزنيم . . . پس درسته كه اول راهيم ولي خوشحاليمون بيدليل نيست
بارک الله با همه این کوشش بالاخره خوب بود.
خدا قوت. توافق بسیار خوبی است و غنی سازی ادامه خواهد داشت و تمام تاسیسات هم به شکل فعلی خود حفظ خواهد شد و تنها گسترش و توسعه نخواهد یافت.
ممنون از تیم قدرتمند دیپلماسی کشور بخصوص ظریف بزرگوار
از دكتر ظريف و همكارانش متشكريم و بهشون خسته نباشيد ميگيم.
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
خدایا شکرت
ازدلسوزان نظام نیز متشکریم
بچه ها لطفا از طرف ما شهرستانیها به استقبال دکتر برین و ازش تشکر کنین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
چشم هموطن
اینجاست که باید گفت:روحانی مچکریم...بزن اون دست قشنگه رو...
خداوند پشت وپناه ملت سرافراز ایران زمین باشد وچشم دشمنان کور گردد
آقای ظریف تا زنده هستی این مذاکرات رو به سرانجام نهایی برسون و غائله رو ختم کن تا تمامی تحریم برداشته بشه و ایران هم مثله بقیه کشور های دنیا باهاش برخورد بشه و باهاش مراوده داشته باشن.
از طرف یک جوان ناکام
حالا بایستی هزار چشمی مراقب امنیت دانشمندان وساختاری های هسته ای باشیم .چونکه اسرائیل ول کن نیست و میخواد از جای دیگه ضربه بزنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
دیگه دستشون به دانشمندا نمی رسه . تدابیر امنیتی خیلی بالا رفته
باید از ظریف به نحوی قدردانی بعمل آید
جناب ظریف.شرافت شما و جناب روحانی قابل سپاس و تقدیره
خداقوت رفیق
به کوری چشم عربستان.
با دوستان مروت -با دشمنان مدارا
بازی برد-برد به سود دو طرف
من هم از تلاش همه این عزیزان تشکر میکنم و براشون ارزوی سلامتی و موفقیت دارم .
البته این اولین بار است که من در تابناک پیام گذاشتم امیدوارم پیامم را به نمایش بزاره که انگیره ای بشه همیشه پیام بزارم
خسته نباشدبه آقای ظریف و تیمشان و همچنین دست اندرکاران سایت تابناک که بهترین خبررسانی رو در رسانه های ایرانی طی این چندروز داشتند
حالا پول فروش نفت و مواد پتروشیمی که تحریمش برداشته شده چگونه به دست ایران میرسه با وجود تحریمهای بانکی و در کل چقدر عاید ایران میشه.
انشالله که رفع این تحریم ها تاثیری هم در معیشت و اقتصاد مردم داشته باشه .
به امید روزی که عربستان سرافکنده تر بشه .زنده باد ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
زنده باد....
خدا یارتان آقای ظریف ویارانت
بیاد شهیدان هسته ای ( شهریاری و .. )
من هم خوشحالم
راستی آزمایی انجام این توافق بر عهده آژانس گذاشته، اما آیا این کشورها مخصوصا آمریکا روی گزارشات آژانس تاثیر نمیذارن که گزارشات را خلاف واقع جلوه بدند
همدلی ویکپارچگی مسولین نظام اسلامی قابل تقدیر است خداوند طرفدار ایرانه
بنام ایزد یکتا - از زحمات تمامی دست اندرکاران مذاکره کننده در ژنو کمال تشکر و امتنان را داریم آنان ثابت کردند که می شود فعل توانستن را در هرکجای دنیا صرف کرد.آفرین بر غیرت ایرانیتان
دعاهاي ما مادرهاكه جوونامون نياز به كار و ازدواج و ... دارند مستجاب شد شكر خدا ........
زنده باد ایران همیشه قهرمان که فرزندان مدبری امثال دکترظریف وهمکاران زبده اش رادر درون خودداره واقعآ اززحمات شبانه روزی ومجدانه ایشان وگروهش که اقتداروحقانیت ایران وایرانی رابه اثبات رساندندقدردانی وسپاس میگوئیم . خداقوت
به امید سربلندی ایران عزیزمان و اینکه حرف هامون یکی باشه و اینکه سیاست را سپرد به اهلش .
روحانی مچکریم
به کوری چشم نتانیاهو
این موفقییت نتیجه انتخاب وانتصاب مناسب است . وقتی هر کسی در جای خودش قرار بگیرد از این دستاوردها بسیار حاصل می گردد.به رایم افتخار می کنم.
ظريف جان اي سرباز دلاور عرصه ديپلمات كه يك تنه در مقابل 6 كشور ايستادگي كردي پيروزيت مباركباد درور خداوند بر تو باد
جلو ضرر رو از هرجا بگیری منفعته.
درود به امیر کبیر ایران دکتر ظریف
خدا قوت جناب وزیر ( و تیم دیپلماتیک )
بالاخره چی بدست اوردیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
خوابی؟
ممنون . خدا قوت . خسته نباشید .
جواد جان خسته نباشی مردونه اومده تو کار مردونه هم تمومش کردی لطفا گامهای بعدی محکمتر
تااین حدش هم خوبه بلاخره باید جواب اعتماد مردم را داد این دولت و تیم جدید دنبال آرام کردن جو موجودهستند
گسترش وتوسعه نخواهدیافت چه معنی میدهد
ایول به اقای ظریف
نتانیابو باید خیلی عصبانی باشه!
صلح ودوستی ومتانت ودرایت آفرین برتیم ورزیده وسخت کوش جناب دکترظریف .فردابه ازاین خواهدبود
بزن دست قشنگه رو
کندن یک مو از خرس هم غنیمت است
ضمن عرض خسته نباشید به جناب آقای ظریف و همکاران محترمشان
به امید روزی که دیگه مجبور نباشیم برای نفس کشیدن منتظر اجازه این ابرقدرت ها باشیم.
كلا از همه ي عوامل موجود براي اين توافق متشكرم و البته خيلي خوشحالم كه فابيوس بعد از مذاكرات همچين عصبي به نظر مى اومد
خدا رو شکر.
بالاخره من خونه دارشدم. شغل پیدا کردم . معیشتم درست شد. حیثیتم تو دنیا سرجاش برگشت.
تشکر از دکتر روحانی و تیمش
همه با هم به پیشواز دلیر مردان دیپلماسی خواهیم رفت زنده باد ایران
سلام ، خدا قوت !!! اينشاالله با كمك و ياري خداي مهربان كيد دشمنان به خودشان بر مي گردد!!! بچه ها موشكريم !!!!
سلام وخسته نباشید خدمت دکتر ظریف .
موفقیت شما چیزی کمتر از ملی شدن صنعت نفت نبود . تاریخ نام شما را به عنوان یک وطن پرست واقعی به نیکی ثبت خواهد کرد.
اون روز تا حالا کجا بودید که جاتون واقعا خالی بوده .
سلامت باشید.
ظریف جون ای ول
الان قیافه آل سعود دیدنیه ها!!!!!!1
از همه دست اندرکاران ، مذاکره کنندگان و مقامات عالیه که حامی مذاکره کنندگان بودند تشکر می کنم .
امیدکه عموم مردم بهرمند شوند!
درود میفرستم به شهدای هسته ای و خدا قوت می گویم به ظریف عزیز وهمکارانش که واقعا طلسم را شکستند
از دكتر ظريف و همكارانش صميمانه متشكريم
خدا قوّت هم ميهنان
درود بی کران بر دکتر ظریف که باعث افتخار هر ایرانی می باشد واز دکتر روحانی ودلت تدبیر امید سپاس فراوان را داریم:)))
خدا قوت به همه مسئولان و تمام کسانی که تو این مذاکرات نقشی داشتند
الحمد الله رب العالمین
واضح است که در هر کاری تخصص لازم و ضروری است و این تخصص در وزارت خارجه شکل رفت.امیدواریم که به مرور زمان ام نهایی نیز موفقیت آمیز باشد. به همه ی ملت ایران تبری میوییم.
lمتشکریم .آیا 5%برای استفاده کافیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
تا چه استفاده ای منظور شما باشه. برای استفاده معمولی و نیروگاه بله ولی برا کار تحقیقاتی بستگی داره
در متن انگلیسی چند پانوشت هم در صفحات هست که ترجمه آنها در اینجا نیامده است. آنها هم مهمند...
ایران سربلند نامت همیشه جاودان. دولتمردان حاذق به حق که تلاش والا ونتیجه مصلحت امیزی به ارمعان اوردید.خدا یارتان
با تشکر از آقای ظریف وهمکاران وآرزوی ایرانی سربلند
این آمریکائیها خیلی مرموزن خدا بخیر بگزرونه
من به روحانی رای ندادم ولی با تمام وجود ازش متشکرم. خدا میدونه مردم چقدر در فشارن و گرانی امونشون رو بریده به امید روزهای خوب و باعزت برای ایرانی های عزیز. عرب ها باید برن دنبال کارشون آخه یکی نیست بگه ای بدبخت ها شما چی دارین و میخواین چکار کنین بعد از تموم شدن نفتتون. چی دارین. ما شمارو پشت سر گذاشتیم و می ذاریم با تمام سرعت. ما آدم های باهوشی داریم که بالاخره روزی ایران با قدرت و واقعی رو مثل گذشته باشکوهش سرپا نگه می دارند و سرافراز. جانم فدایت ای ایران عزیزم.
خیلی عالی بودم . دیپلمات ها خسته نباشند موج مثبتی بین مردم به راه انداخته شده. چشم اسراییل کور شد
ازت راضیم ظریف
از توانائي بالاي تيم مذاكره كننده كمال تشكر را دارم ، اميد است در آينده نيز موفق باشند
جالبترين وجه اين توافق اينه كه در مورد گاز ايران حرفي به ميون نيامده يعني ما مي تونيم تو گاز و مخصوصا تو فازهاي عسلويه خوب كار كنيم و درآمد داشته باشيم.
اقاي دکتر ظريف وهمراهان گرامي خسته نباشيد همان شد که ميبايد شود لطفا حواستان به دشمنان هم باشد متشکريم
از دکتر ظریف و همکاران ایشان به خاطر تلاش در جهت کاهش تنش ها متشکریم.
نكنه بعد يه مدت بازي در بيارن بگن توافق رو نقض كردين تيم مذاكره كننده بايد همچنان بيدار باشد
متاسفانه به نظر میرسد در ازای چیزی که از دست داده ایم،به همان مقدار به دست نیاورده ایم.
چرا هیچ کس از حماسه اقتصادی حرف نمی زنه باید کم کم منتظرش باشیم.
امیدواریم وضع خوب بشه .ولی حسابی برامون لیست کردن .
بسیار عالی عمل کردند
خدا را شکر دیپلماسی لبخند جواب داد . به امید فردایی روشن تر .
زنده باد ایران، زنده باد مردم ایران، انشاالله با تعامل با دیگر کشورها ، بزرگترین قطب اقتصادی در جهان خواهیم شد. پیروزی از آن ماست
منم به نوبه خودم این پیروزی بزرگ رو به مقام معظم رهبری ورییس جمهورمحترم جناب دکترروحانی ملت بزرگ وپیروز ایران تبریک میگم وهمچنین به تیم مذاکره کننده دررأس اونا دکترظریف خداقوت وخسته نباشید بگم آینده ازآن ایران وایرانی است باتشکر
خدا قوت تبریک به مردم ایران آریایی (ای کاش این توافق 8سال پیش اتفاق می افتاد که اینقدر مردم به سختی نمی افتاد )
دوستان این آغازی برای یک شروع خوب است، طبیعیه ما در گام اول نمی توانیم به همه خواسته هامون برسیم ولی اگه این روند رو درست ادامه بدیم و خوب مدیریت کنیم می توانیم در گامهای بعدی به سایر خواسته هامونم جامه عمل بپوشانیم. به یک انسجام محکم داخلی برسیم این مذاکره نتایج خوبی برای کشورمون در پی خواهد داشت.
خدا قوت
من و دخترانم عسل و کوثر وهمسرم از تیم با غیرت دکتر ظریف متشکریم.
ماست و شیر ارزان می شه؟
خوب خدا رو شکر امیدوارم همه چیز ارزون شه
ظریف جان مچکریم،خسته نباشید به خودت و همکارانت
مهم ترین حقی که از ایران گرفته شد:

بازفرآوری و یا احداث تاسیساتی که قادر به بازفرآوری باشد، ایجاد نخواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
دقیقا با نظرت موافقم
امیدوارم ارزانی و فراوانی برای مردم به همراه داشته باشد چون قشر عظیمی از مردم در سختی بسر می برند.
وقتش رسیده که حسابمون را با این حکام وهابی عربستان تسویه نماییم و روابطمان را به حداقل ممکن تقلیل دهیم .
باش تا صبح دولتش بدمد کاین از نتایج سحر است
یادمان نرود اگر به این نقطه از پیشرفت نرسیده بودیم امکان نداشت این قدرتها سر میز مزاکره بنشینند
چون ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم توافق بسیار مفید است به کوری چشم دشمنان ایران پیشرفت خواهد کرد زنده باد اعتدال و عقلانیت امروز که این سگ نجس اسراعیل عصبانی است قطعا موفقیت با ماست
يعني پرايدارزون ميشه؟؟؟؟؟!!!!!!
لعنت خدا بر نتان یابو
درود بر دکتر ظریف و همرانش ....
کسی میدونه اون قسمت که نوشته در مقابل 3+3 اقدامات داوطلبانه زیر را انجام خواهد داد
داوطلبانه یعنی چی؟
دست شمادردنکنه خداقوتی بده به جناب ظریف وتیم مذاکره ک

ننده تبریک میگم به آقای دکترروحانی
آقای ظریف از نوابغ دیپلماسی هستند. امیدوارم خداوند بهشون عزت بده و کمک کنه افراد مغرض نتونن مانع کار ایشون بشن.
با تشکر از تیم مذاکره کننده
خسته نباشید
اگر واليبالي به قضيه نگاه كنيم به نظر من امتياز گرفتيم اما بصورت 2 گيم از 5 گيم
دمت گرم
دستت درد نکنه
ممنون آقای دکتر ظریف
لطفا متن انگلیسی توافق نامه را در سایت بذارید.
توان مذاکره هوشمندانه،اطمینان از حمایت و دعای انسان های مظلوم و امیدوار،اعتقاد به وعده های الهی توانست دنیا را در برابر ایران و ایرانی به احترام وادارد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل