بازدید 19747
زلاتان جام جهانی را از دست داد

غنا، الجزایر، کرواسی، یونان، پرتغال و فرانسه راهی جام جهانی شدند

شب آخر بازی‌های پلی آف جام جهانی شب بی‌شگفتی بود و همه چیز بنا بر پیش‌بینی‌ها پیش رفت. شاید تنها هواداران فوتبال از دیدن یک بازی زیبا لذت بردند، وگرنه نه تیم گمنام بورکینافاسو به جام جهانی راه یافت و نه تیم نامدار فرانسه از جام جهانی حذف شد. آخرین بازی این دور ساعت ۹:‌۳۰ صبح امروز در اقیانوسیه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۳ 19 November 2013
شاید بورکینافاسو جای فرانسه را در جام جهانی بگیردامشب دور برگشت دیدارهای پلی‌آف جام جهانی در سه قاره دنیا برگزار می‌شود تا تکلیف هفت مسافر جدید برزیل هم مشخص شود. دیدارهای پلی‌آف ‌در هفت کشور دنیا رویدادهایی است که امشب تکلیف هفت تیم را برای حضور در جام جهانی مشخص خواهد کرد.

به گزارش «تابناک»، شاید در میان هفت دیداری که امشب برگزار می‌شود، مانند هفته گذشته همه چشم‌ها به اروپا دوخته شده باشد تا ببیند کدام تیم‌ها می‌توانند جواز حضور در جام جهانی را بگیرند، به ویژه اینکه در دور رفت نتیجه جالبی رقم خورد و فرانسه در کیف مغلوب اکراین شد تا سایه حذف را بر سر خود ببیند.

بنا بر این گزارش، در دیگر دیدار مهم امشب هم در سوئد، پرتغال به مصاف سوئدی خواهد رفت که در دیدار رفت به سختی و در دقایق پایانی روی هشیاری کریستیانورونالدو توانست با یک گل از سد آن بگذرد. در این میان، شاید تنها خیال یونان آسوده باشد که در دیدار رفت با نتیجه سه بر یک از سد رومانی گذشت؛ اما با این حال بازی در بخارست نمی‌تواند چندان برای یونانی‌ها آسان باشد.

از میان 32 تیم حاضر در جام جهانی، پنج سهمیه از آن قاره سیاه (افریقا) است که در این هفته سه تیم نیجریه، ساحل عاج و کامرون جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست ‌آورده‌اند. اما دو سهمیه دیگر امشب از میان دو بازی مصر و غنا و الجزایر و بورکینافاسو معرفی خواهد شد.
در دیگر دیدار مقدماتی جام جهانی در نیوز‌لند، دعوای دو قاره بر سر نیم سهمیه به نظر برنده از پیش تعیین شده‌ای داشته باشد. مکزیک که در بازی رفت پنج بر یک نیوزلند را شکست داده بود، در بازی برگشت کار سختی برابر این تیم ندارد.

مقدماتي جام جهاني قاره اروپا - پلي‌آف

22:30

روماني

1

1

يونان

واسيليس توروسيديس('55)

کنستانتينوس ميتروگلو ('23)

کنستانتينوس ميتروگلو ('24) خوزه هوله باس('58)الکساندروس تیزیولیس('89) کارت زرد

22:45

كرواسي

2

0

ايسلند

 ایویکا اولیچ ('7)ژوزه سیمونیچ ('51) کارت زرد

ماریو ماندژوکیچ ('27) داریو سرنا ('47)

ماریو ماندژوکیچ ('38) کارت قرمز

سیگاردسون ('45) کارت زرد

23:15

سوئد

2

3

پرتغال

زلاتان ابراهمویچ ('68)('72)

مورتن اولسن('54)آندرس اسونسن('61)کیم کاستروم('69) کارت زرد

کریستیانو رونالدو('50) ('76)('78)

نانی('59) کارت زرد

23:30

فرانسه

3

0

اكراين

مامادو ساخو('22) گل به خودی('71) کریم بنزما ('34)


مقدماتي جام جهاني قاره آفريقا - دور سوم

19:30

مصر

2

1

غنا

عمر زکی ('25) محمد نقی گدو ('83)

دانیل اوپارا('44)سولی مونتاری('73)واکاسو مبارک ('76) کارت زرد

پرینس بوآتنگ ('89)

21:45

الجزاير

1

0

بورکينافاسو

مجید بوقرا ('45) کارت زرد

مجید بوقرا ('49)

چارلز کابوره ('53)استیو یاگو('75) کارت زرد






جمع آفریقایی‌ها جمع شد

سرانجام تکلیف دو تیم دیگر آفریقایی جام جهانی مشخص شد تا هر پنج سهمیه این قاره با راهیابی غنا و الجزایر کامل شود. پیش از آن تیم‌های کامرون، نیجریه و ساحل‌عاج به جام جهانی راه یافته بودند. در باز‌های امشب هم ابتدا این غنا بود که با اتکا به نتیجه خوب باز رفت ‌برابر مصر ‌و به رغم شکست دو بر یک امشب، باز هم توانست بلیت‌‌های برزیل را برای خود فراهم سازد.

اما دیگر بازی امشب در آفریقا در الجزایر برگزار شد؛ جایی که بازیکنان بورکینافاسو امیدوار بودند تا با یک بازی خوب، زمینه نخستین حضور خود در جام جهانی را فراهم سازند. چه اینکه بورکینافاسو در نخستین بازی در زمین خود، با نتیجه سه بر دو، الجزایر را شکست داده بود. اما همین گل‌های خورده در خانه کار دست بورکینافاسو داد و آن‌ها با یک شکست یک بر صفر برابر الجزایر از رسیدن به جام جهانی باز ماندند.

به این ترتیب، پرونده رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در قاره آفریقا با صعود نیجریه، ساحل‌عاج‌، کامرون، غنا و الجزایر بسته شد.

یونان و کرواسی هم راهی جام جهانی شدند

در حالی که دو بازی مهم پلی‌آف در قاره اروپا به جاهای حساس خود نزدیک می‌شد و زلاتان و رونالدو مدام گل می‌زدند تا امید تیم‌ها، آن را برای صعود بالا ببرند و در فرانسه، خروس‌ها نتیجه باز رفت را جبران کرده بودند، دو بازی آسان دیگر با حاشیه کمتری به پایان رسید و همان ‌طور که پیش بینی می‌شد، یونان و کرواسی هم مسافر برزیل شدند.

یونان که به کمک نتیجه سه بر یک بازی رفت برابر رومانی، امید فراوانی به صعود داشت در بازی برگشت در بخارست هم به تساوی یک بر یک مقابل رومانی دست یافت تا بار دیگر مسافر جام جهانی شود.

در مقابل کرواسی ده نفره برابر ایسلند کار سختی نداشت. در‌‌ همان نیمه نخست نتیجه بازی را رقم زد و با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید تا با توجه به تساوی بدون گل در خانه حریف، بار دیگر خود را در جمع 32 تیم جام جهانی ببیند.

یک دوئل واقعی در استکهلم

همان گونه که پیش‌بینی می‌شد، بازی پرتغال و سوئد، یک دوئل واقعی میان دو کاپیتان بود. در این بازی، هرچه رونالدو توپ به تور دوخت، زلاتان پاسخ داد و هرچه زلاتان گل زد، رونالدو پاسخ داد تا اینکه سرانجام ‌تیم پرتغال‌ ‌از سرمای استکهلم، گرمای شادی را به خیابان‌های پرتغال هدیه داد.

دو تیم که بازی بسته‌ای را در دیدار رفت انجام داده بودند، در این بازی هم رقابت درگیر و نفس‌گیری ‌به نمایش گذاشتند و سرانجام این پرتغال بود که با نتیجه سه بر دو، سوئد را شکست داد تا ایبرا ناکام بزرگ جام جهانی لقب گیرد.

هر دو گل سوئد را زلاتان به ثمر رساند و در مقابل هر چهار گل (گل‌های دیدار رفت و برگشت) پرتغال را رونالدو تا سی آر در روزهای منتهی به انتخاب بهترین بازیکن سال دنیا حسابی برای مسی که این روز‌ها چندان وضعیت مساعدی ندارد خط و نشان بکشد.

خیلی‌ها بر این باورند ‌درخشش رونالدو در این دیدار می‌تواند مهر تأییدی بر بهترین بودن او باشد؛ هرچند گویا اختلافات او با بلا‌تر بر روند انتخاب این جایزه سایه افکنده است.

رستگار در بازی برگشت


در حالی که پس از اختلافات پیش آمده در روند مذاکرات هسته‌ای، بسیاری به شوخی آرزوی حذف فرانسه را از جام جهانی داشتند، بازیکنان دیدیه دشام در بازی برگشت خود با سه گل برابر اکراین به برتری رسید تا علی‌رغم شکست دو بر صفر در کیف، این خروس‌ها باشند که بار دیگر به جام جهانی راه می‌یابند.

دو بازی دیگر در اقیانوسیه و آمریکای جنوبی


دو تیم سی‌ام و سی‌و‌یکم جام جهانی هم فردا در نیوزلند و اروگوئه به مصاف هم می‌روند که البته از قبل برنده آن‌ها مشخص شده است، زیرا اروگوئه و مکزیک هر دو در بازی رفت با پنج گل اردن و نیوزلند را شکست داده بودند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۷
انشالله فرانسه حذف بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
تیم فوتبال فرانسه چه ربطی به دولت سوسیالیست اون کشور داره؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
به جای اینکه دعا کنی فرانسه حذف بشه بهترِ خودروسازی های فرانسه رو تحریم کنیم و دیگه سوار هیچ ماشین فرانسوی نشی :D
فرانسه ببازه
بورکینافاسو حذف شد
الجزایر امد بالا
جام جهانی بی فرانسه اصلا معنی نداره.فوتبال با سیاست قاطی نکنید
پاسخ ها
محمد حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
فوتبال با سیاست قاطی هس دادا نمیدونستی بدون.
ضمن این که این دعا برای حذف فرانسه تقریبا حالت طنز و سرگرمی داره وگرنه هر ادم عاقلی میدونه که حذف شدن تیم فوتبال فرانسه نه ضربه مهلکی به کشور فرانسه هست نه سودی به ایران میرسونه.
komak davar be tarafe farance ghash kard
بلاتر میدونست امسال دیگه نمیتونن برای دادن توپ طلا به رونالدو بهونه بیارن اومد عین بچه 2ساله ها ادای رونالدو رو دراورد تا نره
بعد میگن چون ریبری 3تا جام برده توپ میبره پس چرا سال 2010 ندادن به اسنایدر؟!
تیم ضعیف و بی لیاقت فرانسه رفت جام جهانی
جــــــانم.. فرانسه و پرتغال صعود کردند..
رونالـــــــــــــــــــــــدو
من در اوکراین هستم. تلویزیون داره بازی رو تحلیل می کنه. حسابی از دست داوری شاکی ان. گل بن زما کاملاً آفساید بوده و اخراج بازیکن اوکراین در دقیقه 47 هم کاملاً اشتباه بوده. اصلا توی تکلی که کارت دوم رو بهش داد پاش به ریبری نخورد. ریبری خودشو پرت کرد. البته فرانسه یک گل سالم هم زده که اینا آفساید گرفتن.
از اینکه فرانسه اومد بالا ناراحت شدم
چرا حذف بشه؟ بزار بیاد بالا تو قرعه کشی به هم بخوریم اونجا اساسی پوزشونو بزنیم.
حیف شد این فرانسه صعود کرد
اين كريس رونالدو داره چيكار ميكنه ؟!!
من كه تو جام جهاني دربست طرفدار پرتغالم فقط به خاطر كريس.
قوچان نژاد آقای گل جام جهانی با یک گل بیشتر از سی آر.. بگو ان شاالله
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست