بازدید 67177

بازی انقلاب ایران با نام «۱۹۷۹» توسط سازنده GTA + فیلم

مدیر پروژه GTA اکنون در حال ساخت بازی درباره انقلاب ایران با نام «۱۹۷۹» است که یک بازی سریالی بوده و نخستین سناریوی آن با نام «جمعه سیاه» ‌‌آزمایشی منتشر شده است. این بازی به گفته سازندگانش، شرح رخدادهای انقلاب ایران از زبان یک عکاس خبری با نام «رضا»ست که بنا بر‌ مصاحبه با انقلابیون و متخصصان و چهره‌های آکادمیک تدوین شده است.
کد خبر: ۳۵۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹ 16 November 2013
ساخت بازی انقلاب ایران با نام «1979» توسط سازنده GTA
مدیر پروژه GTA اکنون در حال ساخت بازی درباره انقلاب ایران با نام «۱۹۷۹» است که یک بازی سریالی بوده و نخستین سناریوی آن با نام «جمعه سیاه» ‌‌آزمایشی منتشر شده است. این بازی به گفته سازندگانش، شرح رخدادهای انقلاب ایران از زبان یک عکاس خبری با نام «رضا»ست که بنا بر‌ مصاحبه با انقلابیون و متخصصان و چهره‌های آکادمیک تدوین شده است.

به گزارش «تابناک»، این بازی که برای تبلت طراحی شده و توسط یکی از مدیران پروژه بازی Grand Theft Auto معروف به GTA با نام نوید خوانساری مدیریت و کارگردانی می‌شود، از چندی پیش کلید خورده ‌و از‌‌ همان زمان انتشار خبر آن، روزنامه کیهان در برابر آن با عنوان «تبلیغات غربی ‌علیه انقلاب ایران» ‌موضع‌گیری کرد.

این بازی که اکنون در نسخه آزمایشی از اولین سناریوی خود با نام «جمعه سیاه» است، در ۴۵ ثانیه نخست خود، مخاطب را با تاریخچه مختصری از انقلاب ایران آشنا می‌سازد. رضا، شخصیت اصلی داستان‌ که ‌عکاس خبری جوان در تهران است، به بازگو کردن وقایعی می‌پردازد که در پایان منجر به بازداشت وی در زندان اوین می‌شود.

ساخت بازی انقلاب ایران با نام «1979» توسط سازنده GTA

۱۹۷۹ بر خلاف سری GTA یک بازی از نوع اول شخص یا First Person Shooter نیست، که نوید خوانساری درباره چرایی آن توضیح می‌دهد: انقلاب یک جنگ نبود و اگر در جایی از بازی به شخص اول شلیک شود، وی فرار می‌کند و نه این که بایستد و ‌مقابله کند.

در این بازی، مخاطب همچنین می‌تواند ‌سخنرانی‌های امام خمینی (ره) را جمع‌آوری کرده و گوش کند؛ البته با تصاویر واقعی که توسط مایکل ستبون، عکاس خبری معروف که عکس‌هایی از انقلاب ایران گرفته است. گفتارهای این بازی توسط بازیگران ایرانی ـ آمریکایی Homeland یعنی نوید نگهبان و بازیگر آرگو یعنی فرشاد فرجات بازگو شده است.

ساخت بازی انقلاب ایران با نام «1979» توسط سازنده GTA

خوانساری که در‌ ده سالگی به همراه پدربزرگ خود در اعتراضات شرکت کرده بوده، می‌گوید: من که کودکی ده ساله بودم، چندان نمی‌دانستم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است؛ اما دیدن عبور نظامیان در خیابان‌ها و سرازیر شدن مردم معترض در نواحی گوناگون، بسیار تأثیر‌گذار بود.

وی که پس از شرکت در ساخت بازی‌های معروفی چون GTA، Manhunt و Max Payne شرکت iNKstories را به همراه همسر خود که یک مستند‌ساز است و کمک فراوانی به وی در طراحی سناریوهای ۱۹۷۹ کرده، بنیانگذاری نمود.

به گفته خود خوانساری، درباره طراحی سناریو‌ها و رویدادهای این بازی، با بسیاری از افرادی که در جریان انقلاب ایران دخیل بوده و همچنین از متخصصان و چهره‌های آکادمیک برای تدوین محتوای تاریخی مصاحبه شده است.

ساخت بازی انقلاب ایران با نام «1979» توسط سازنده GTA

وی در این باره می‌گوید: اکنون بیشتر مردم در سراسر جهان، دید بدی نسبت به ایران دارند؛ بنابراین، هدف من این است که نشان دهم، ‌ایران در دهه ۷۰ میلادی چگونه جایی بوده است.

اما اکنون نوید خوانساری، مدیر این پروژه، ‌درخواست کمک برای تکمیل ‌این پروژه و تبدیل آن از یک نمونه آزمایشی به یک بازی سریالی کرده و گفته است: من می‌خواهم که شما احساسات و اشتیاق حضور در یک انقلاب را برای ایجاد تغییرات به چشم ببینید‌.

وی درخواست ۳۹۵ هزار دلار برای تکمیل این پروژه و نهایی‌سازی آن در سال ۲۰۱۴ را داشته و در این باره، تا کنون ۴۱ تن به مبلغ ۳ هزار دلار درخواست وی را پاسخ گفته‌اند.

نکته مهم در این میان این است، ‌با توجه به این که امروزه یکی از تأثیر‌گذار‌ترین محتویات در دنیای تکنولوژی به لحاظ فرهنگی، بازی‌های رایانه‌ای هستند‌ و به ویژه قشر نو‌جوان و جوان اشتیاق بسیاری به بازی‌های رایانه‌ای نشان داده و استقبال شدیدی از آن‌ها می‌کنند، به نظر می‌رسد که می‌توان از ‌دیدگاه دیگر نیز به این پروژه نگریست و تنها ‌در برابر آن موضع‌گیری در خصوص آن نپرداخت.

با توجه به این که دست‌‌اندرکاران این بازی، برای تکمیل پروژه خود نیازمند کمک مالی هستند، نهادهای فرهنگی کشور همچون وزارت ارشاد، می‌تواند با اجابت این در‌خواست و همچنین قرار دادن مستندات تاریخی و واقعی از انقلاب اسلامی ایران و اهداف آن، چهره‌ای دقیق ‌از انقلاب ایران در این بازی نمایش دهند و مانع از آن شود که گروه‌های معاند و مخالفی همچون منافقین و سلطنت‌طلبان با حمایت مالی خود منجر به تحریف چهره انقلاب ایران شوند.

بی‌گمان تلاش‌های این چنین برای معرفی انقلاب ایران، ضمن تأثیر‌گذاری بالای خود در میان قشر جوان داخل و خارج کشور، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که مسئولان فرهنگی کشور باید در قبال آن پاسخگو باشند و چنانچه جهت‌گیری‌های سیاسی با منافع ضد انقلابی خود یک چنین پروژه‌هایی را در دست گرفته و هدایت کنند، تأثیر مخرب آن بسیار ناگوار خواهد بود.

دانلود

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۸
انتشار یافته: ۳۲
با سلام وزارت ارشاد وسایر نهاد های فرهنگی باید واقعا به کمک این افراد بروند چون مسئله ملی می باشد وموضوع حساسی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
از کجا معلوم که چقدر به واقعیت نزدیک باشه که بهش کمک کنیم....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
دوست عزیز شما فکر میکنی یک شرکت مشحور و بزرگ بازی سازی آمریکایی حاظره دقیقا واقعیات ایران و انقلاب اسلامی رو بسازه و با برند خودش منتشر کنه ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
حاضر درسته نه حاظر.
شما با این املا میخوای بازم نظر بدی ؟
بله همه چیز اونطوری که شما فکر میکنی نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
اگر کمکش نکنیم که نمیتونه مثل واقعیت رو بسازه
میم میم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
دوست عزیزی که دومین پیغام را نوشته اید. شما اگر "مشهور" و "حاضر" را هم نمی توانید به درستی بنویسید چگونه می خواهید به ایران کمک کنید. بگذارید شرکت های "مشهور" ی که "حاضر" هستند این کار را انجام دهند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
دوستان عزیزی که غلط املایی میگیرن باید قبل از این کار یکم به خودشون و منافعشون فکر کنن نه به دیکته مردم خودتون رو بسازید بعد دیگران را اصلاح کنید عزیزان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
باشه من بیثواد این شما و این شرکط مشحور عامریکایی که میخواحد به شما و ایران کمک کنه بی ثواد بود من شرف داره به حیجاناطه کودکانه شما که بعد از 30 صال دارین اینجا برای 2 تا قلت املاییی حموتن خودتون رو میکوبید و صنگ یک شرکط عامریکایی رو به صینه میظنید که میخواحد یه شما و ایران کمک کند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
املاي کلمات چيز مهمي است اما مهمتر از آن نيت ساخت بازي 1979 و ميزان انطباق آن با واقعيتهاي انقلاب اسلامي پيروز در بهمن 57 است . ياد و خاطره شهداي ميدان ژاله سابق و شهداي امروز در 17 شهريور 1357 را گرامي مي داريم
حرف کیهان جالب است!! یک نوع ضدتبلیغ به حساب می آید که در نهایت منجر به تبلیغ اثر می شود. در واقع هدف کیهان معرفی این بازی است اما چون طبق تقیسم کارها کیهان باید ساز مخالف بزند این جا هم باید با مخالفت کردنش، این کار را تبلیغ کند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
خدا از دهنت بشنوه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
دوست عزیز قبل از حمله به عراق و افغانستان هم این بظاهر دلسوزان برای دنیا از این کارها می کردن و این گونه بازی ها رو میساختن و بعد فهمیدن که دیگه وقتشه برن کمک مردم اونجا و اونها رو از دست شیاطین و جهان خواران نجات بدن و الان عاقبتشون رو داریم میبینیم دست بردارید از این همه کوتاه بینی یکم به عمق و هدف اینها توجه کنید
نباید اجازه داد که دیگران تاریخ را برای ما بنویسند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
کسی این حرفو میزنه که خودش توانمدندی داشته باشه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
توان مندي موجود است و تنها اراده و اقبال مسئولين محترم را در حمايت از ايده هاي ناب جوانان اين مرز و بوم را مي طلبد
اين نظر را خود تابناك گذاشته است
گرافیک این بازی به GTA نمیخوره!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
این بازی رو تبلت قراره اجرا شه نه PC که دنبال گرافیک بالایی.
morteza
| Australia |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
نوشته برای تبلت نکنه می خوای گرافیک نسخه ی کنسولی GTA رو برای شما بذارن
امیدوارم عده ای بیطرف از روی حقیقت این بازی را طراحی کنند
این بازی ادامه هم خواهد داشت. قسمت بعدی 1989 که مربوط به جنگ و مسایل داخلی ایران خواهد بود.
دوستان اگر اونا به کمک اسپانسر های اونطرف با اهداف اونطرفی ها ساخته می شد چی می گفتید. میشه با یک قرارداد محکم با سازنده وکنترل محتوا به اونا کمک کرد.
سلام منطق وتجربه وقایع قبل حکم میکند موضع گیری روزنامه کیهان در برابر آن بررسی شود اگر درست بود همه حمایت کنندبا تیتری که زده «تبلیغات غربی بر علیه انقلاب ایران»، معلومه یه چیزی هست در قضیه نیک نژاد هم کیهان موضع گرفت توجه نکردند تا بیت المال هدر رفت و... بعد چرت رسانه ها پاره شد!! ای کاش لجاجتها از بین برود... ببینم جرات انتشار داری؟
نوشته ها و زبان فارسی نیست بدرد ایرانیها نمیخوره
با سلام
تیم های بازی ساز بسیار خوبی در داخل ایران هستند که هم دغدغه موضوع را دارند و هم تخصص لازم را، شبیه به ایده این پروژه قریب به دو سال قبل در یکی از موسسات داخلی مطرح و حتی به تایید هم رسیده و بخشی از مستندات لازم هم تهیه شده است.
هم اکنون صنعت بازی سازی در ایران به عنوان یک صنعت نوپا و اما در حال پیشرفت، روزگار سختی را می گذراند و می رود که متولد نشده نیستی را به صورت های مختلف تجربه کند.
کاش وازرت ارشاد و دیگر متولیان و حتی خود ما به جای حمایت از مرغ هسایه که غاز است را داشته باشیم کمی هم از تولید کنندگان داخلی حمایت می کردیم.
پاسخ ها
lll
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
کدوم تیم های خوب رو می گی ؟ اونا که حرکات بازیگر شبیه به روباته ؟
شروع این داستان ها همانگونه است که ما می خواهیم ولی پایانش را طوری تعریف خواهند کرد که ما حتی تصورش را نمی کردیم و اهداف خودشان را در نهایت به مردم دیکته خواهند کرد
GTA یک بازی سراسر خشونت و برهنگی و س-ک-س است که در غرب هم رده بندی سنی AO یعنی فقط برای بالغین دارد و تا آنجایی که من می دانم چند سالی است که توزیع آن در ایران هم ممنوع است . حال چگونه تیتر خبر شما شده است خدا می داند . سازنده یک بازی غیر اخلاقی میخواهد انقلاب اخلاقی ایران را به تصویر بکشد خدا می داند که چه از آب در می اید . باید حتما جلوی این حرکت گرفته شود و به جای آن با حمایت از جوانان نخبه خودمان در داخل بازی انقلابمان را بسازیم
من خدمات کامپیوتری دارم بازی جی تی ای تنها بازی هستش که همه دوست دارن بازی کنن. حتی من افراد مذهبی رو میشناسم که با بچه هاشون میان و درخواست این بازی رو می کنن درحالی که این بازی پخشش ممنوع هستش ولی همه بچه ها یک نسخه از اون رو دارن. پس چه اشکالی داره به این پروژه کمک بشه تا لاقل بچه ها بجای بازی کردن نقش یک ماشین دزد نقش یک یرانی رو بازی کنن حتی اگه کاملا حقیقت انقلاب توی بازی نباشه بازم من فکر میکنم مفیدتر از بازی جی تی ای فعلی هست
اصلا مهم نیست بازی در مورد چی هست . به هر حال اگه قشنگ باشه بازی میکنیم و اگر دروغی تو بازی گفته بشه بعنوان جک بهش میخندیم .انقلاب خودمونو که نمیتونن دست کاری کنن و به خودمون غالب کنن . به لطف صدا و سیما که تنها برنامه هایی که بلده بسازه در مورد انقلاب هست همه ایرانی های 9 تا 99 سال را میتوان فوق لیسانس انقلاب ایران تصور کرد . پس مشکلی پیش نمیاد .
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
یعنی خداوکیلی درست زدی توخال.
فکر کنم جالب باشه و پر از نکته های جالب اخه هرچی کیهان در موردش بد بگه خوبه
به نظرم اگه حتی 1/3 مبلغ 1/200/000/000 تومان به جای کمک به این کمپانی به یک تیم پویانمایی ایرانی داده بشه هم از محتوای اون اطمینان حاصل میشه،هم از خروج این سرمایه از کشور خارج میشه،هم هزینه کمتری میشه،هم سابقه خوبی برای انیمشن کشورمون میشه،هم سبب اشتغال زایی میشه و هم توان متخصص های کشورمون تو زمینه پویانمایی بیشتر میشه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار