بازدید 119181
درگیری مرزبانان با اشرار مسلح در مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان؛

اشرار کمین‌کرده ۱۴ تن را به شهادت رساندند و پنج تن را مجروح کردند

شمار مجروحان به روایتی هفت تن و به روایتی دیگر پنج تن اعلام شده، چراکه خبر تأیید نشده‌ای مخابره شده که حکایت از به گروگان گرفته شدن چهار تن از مرزبانان دارد. ساعاتی پس از وقوع این رویداد، با اقدام دستگاه‌های قضایی و امنیتی استان، شانزده تن از اعضای گروه‌های تروریستی سیستان و بلوچستان اعدام شدند.
کد خبر: ۳۵۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰ 26 October 2013
شب گذشته، شماری از مرزبانان شهرستان سراوان در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسیدند.

به گزارش «تابناک»، شب گذشته در درگیری مرزبانان هنگ مرزی سراوان با اشرار مسلح، هفده تن از ایشان به شهادت رسیده و برخی دیگر مجروح شدند.

بنا بر این گزارش، شمار مجروحان به روایتی هفت تن و به روایتی دیگر پنج تن اعلام شده، چراکه خبر تأیید نشده‌ای مخابره شده که حکایت از به گروگان گرفته شدن چهار تن از مرزبانان دارد.

نماینده سراوان در مجلس شورای اسلامی در این باره به تسنیم گفت: با توجه به این که منطقه‌ای که در آن عملیات انجام شده، صعب‌العبور است، هنوز اطلاعات دقیق و قطعی درباره گروگان گرفته ‌شدن یا نشدن مأموران هنگ مرزی‌ در دست نیست.

این در حالی است که تاکنون پیکر پاک چهارده تن از شهدا به پزشکی قانونی شهرستان زاهدان منتقل شده است.

در حالی که هنوز رسما هیچ گروهی مسئولیت این رویداد تلخ را بر عهده نگرفته، فارس نوشته است: گفته می‌شود گروهک جیش‌العدل، مسئولیت این حادثه را که در محدوده پاسگاه ۱۶۷ گزبستان سراوان رخ داده، بر عهده گرفته، ولی تاکنون هیچ مقام مسئولی این خبر را تأیید نکرده است.

مرزبانان در کمین اشرار قرار گرفته‌اند

به گزارش زاهدان پرس، یک منبع آگاه در تشریح جزئیات این رویداد گفت: عصر دیروز، حوالی ساعت پنج بعد‌از‌ظهر، هنگام جابجایی نیروهای مرزبانی سه ماشین از مرزبانان هنگ مرزی سیرکان در کمین اشرار مسلح قرار می‌گیرند و در این رویداد، هفده تن شهید و پنج نفر زخمی می‌شوند.

وی افزود: به لحاظ امنیتی تنها به این نکته می‌توان اشاره کرد که گروهی که این جنایت را مرتکب شده، به لحاظ شمار نفرات چشمگیر بوده و از پشتیبانی بسیار خوب تسلیحاتی بهره برده‌اند. هم‌اکنون و بلافاصله پس از این رخداد، در حوزه اطلاعاتی و شناسایی عوامل جنایت، ‌اقدامات کارآمدی انجام شده که قابل ذکر نیست.

شهادت هفده تن و سرنوشت نامعلوم چند تن دیگر

برخورد قاطع و فوری؛ خواسته جدی مردم از نیروهای مسلح

هدایت‌الله می‌رمرادزهی، نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی درباره این حادثه گفت: متأسفانه در این حادثه تروریستی ۱۷ تن از مرزبانان ناجا به شهادت رسیدند و ۷ نفر از آنان مجروح شدند.

وی افزود: مردم سراوان این کار تروریستی دشمنان ملت ایران را محکوم کرده و خواستار رسیدگی فوری، قاطع و جدی مسئولین ذی‌ربط به این حادثه تروریستی هستند؛ برخورد قاطع و فوری با تروریست‌ها خواسته جدی مردم از نیروهای مسلح است.

بررسی حمله به مرزبانان ناجا در کمیسیون امنیت ملی

اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران و رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی در این باره به فارس گفت: این موضوع هفته جاری با حضور مسئولان مربوطه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ‌بررسی می‌شود.

وی افزود: برای مجلس پذیرفته نیست که عده‌ای تروریست علیه امنیت ملی ایران اقدام کنند.

اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به سراوان می‌روند

فتح‌الله حسینی، نماینده مردم قصرشیرین و سرپل ذهاب و گیلانغرب و دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی نیز با تأکید به بررسی سریع این رویداد گفت: کمیسیون در نخستین نشست خود این موضوع را بررسی می‌کند.

همچنین محمدحسن آصفری، یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی‌ به ایسنا گفت: این کمیسیون علاوه بر بررسی این حادثه با حضور مسئولان مربوطه، در اولین فرصت سفری به سراوان خواهد داشت.

اطلاعی از چگونگی تلفات اشرار در دست نیست

رجبعلی شیخ زاده، معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شامگاه جمعه در نقطه صفر مرزی بخش کوهک سراوان در نتیجه درگیری نیروهای مرزبانی با اشرار و گروهک‌های معاند که قصد ورود به داخل خاک کشور را داشتند، شماری از کارکنان مرزبانی شهید شدند.

وی افزود: مهاجمان پس از درگیری بلافاصله به داخل خاک کشور پاکستان عقب‌نشینی کردند؛ بنابراین، فعلا اطلاعی از چگونگی تلفات اشرار‌ در دست نیست.

مقابله به مثل با تروریست‌ها با اعدام ۱۶ عضو گروه تروریستی

ساعاتی پس از وقوع این رویداد، صبح امروز با اقدام دستگاه‌های قضایی و امنیتی استان، شانزده تن از اعضای گروه‌های تروریستی سیستان و بلوچستان اعدام شدند.

زاهدان پرس در این باره به نقل از محمد مرزیه، دادستان زاهدان نوشت: با توجه به هشدارهایی که از قبل به عوامل اشرار و گروهک‌های معاند نظام داده بودیم، مبنی بر این که با هر گونه کاری که سبب آسیب رسیدن به مردم بی‌گناه و عوامل امنیتی و انتظامی شود، ‌مقابله به مثل می‌کنیم، صبح امروز در پاسخ به حمله به مرزبانان شهرستان سراوان، ۱۶ تن از اشرار متصل به گروهک‌های معاند نظام را اعدام کردیم.

وی افزود: دستگاه قضایی به هیچ‌وجه در برابر این حرکات کوتاه نخواهد آمد. حساب اشرار از مردم شریف اهل سنت سیستان و بلوچستان جداست. علما و مردم اهل سنت استان پیش از این بارها چنین حوادث تروریستی را محکوم کرده‌اند. حادثه تروریستی شب گذشته سراوان، قطعاً به دست افراد خود‌فروخته آلت بیگانگان انجام شده است.

به رغم سپری شدن ساعت‌ها از این رویداد تلخ، پایگاه اطلاع رسانی مرزبانی ناجا هنوز هیچ خبری درباره آن روی خروجی خود قرار نداده تا در زمره سایت‌هایی قرار گیرد که برای اطلاع رسانی از رویدادهای پیرامون یک نهاد تاسیس می‌شوند اما به وقت لزوم به هیچ وجه کارایی ندارند!

تسلیت به خانواده شهدا

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان، امام جمعه سراوان گفت: حادثه تروریستی را که برای مرزبانان در شهرستان سراوان پیش آمده، به خانواده‌های این شهدا تسلیت عرض می‌کنیم.

وی افزود: از مسئولان امنیتی شناسایی عوامل و برخورد جدی با آنها را خواستاریم.

سه مرزبان به اسارت گرفته شده‌اند

علی عبداللهی، معاون امنیتی‌ ـ انتظامی وزیر کشور گفت: شب گذشته، درگیری مسلحانه‌ نیروهای هنگ مرزی سیرکان از توابع شهرستان سراوان با گروهک‌های معاند صورت گرفت که بنا بر اطلاعات ما، منجر به شهادت ۱۴ تن شد‌. همچنین در این درگیری، سه تن از مرزبانان ما مجروح و سه تن دیگر نیز اسیر شدند.

وی با بیان این که «هنوز هیچ گروهی مسئولیت این درگیری را بر عهده نگرفته است»، به ایسنا گفت: مشخص است که از لحاظ کلی این افراد از آن سوی مرز آمدند.

عبداللهی در پاسخ به این ‌که «چه اقداماتی برای آزاد شدن سه مرزبان به اسارت گرفته شده انجام خواهد شد؟» ‌گفت: از آنجا که این سه تن به آن سوی مرز منتقل شده‌اند، با همکاری وزارت خارجه، همه امکانات را برای آزادی این افراد به کار می‌گیریم.

باید عملکرد پاکستان درباره تعهدات امنیتی و مرزی را ‌بررسی کنیم

وی همچنین با بیان این که «بار‌ها گفته‌ایم گروه‌هایی در آن سوی مرز‌ها برای انجام چنین اقداماتی آموزش می‌بینند»، در پاسخ به این ‌که «آیا با وجود امضای توافقنامه مرزی از سوی پاکستان فکر نمی‌کنید این کشور به تعهدات خود در این راستا پایبند نیست؟» گفت: باید این موضوع را ‌بررسی کنیم. این کار‌ نیازمند زمان است و هم‌اکنون نمی‌توانیم در این باره اعلام نظر کنیم؛ اما در کوتاه‌ترین زمان، حادثه درگیری خونین در منطقه مرزی سراوان را بررسی کرده و نتیجه آن را به آگاهی مردم عزیز می‌رسانیم.

وی با تأکید بر اینکه جزییات کامل این حادثه به زودی اعلام خواهد شد، اظهار داشت: فرمانده مرزبانی کشور با حضور در محل حادثه در حال بررسی کامل این موضوع است.

سه مأمور ناپدید شده سالم پیدا شدند؛ گروگانی نداریم


نماینده مردم سراوان با بیان این که سه مأمور مرزبانی که ناپدید شده و از آن‌ها به عنوان گروگان افراد مسلح نام برده می‌شد، صبح امروز سالم پیدا شدند، به خبرنگار «تابناک» گفت: پیش از این، سه تن از مأموران پاسگاه ۱۶۷ گزبستان مفقود شده بودند، لذا آن‌ها را جزو شهدا محسوب می‌کردیم؛ اما چون این افراد پیدا شدند، شمار شهدای این حادثه تروریستی به ۱۴ تن تقلیل یافت.

میرمرادزهی افزود: با یافته شدن این سه مرزبان که در تاریکی شب، راه گم کرده بودند، آمار نهایی حمله به مرزبانان از قرار چهارده شهید، پنج مجروح و سه مرزبان سالم خواهد بود و هیچ گروگانی در دست ایشان نیست.

برای پیگیری ماجرا محدود به دیپلماسی هستیم


مرادزهی در ادامه از حضور مقامات نظامی در منطقه خبر داد و گفت: بررسی همه جانبه ماجرا در دستور کار مقامات است، ولی به لحاظ آنکه دشمنان از خاک کشور همسایه برای پناه گرفتن و پنهان شدن بهره می‌گیرند، پیگیری ماجرا محدود به اقدامات دیپلماتیک خواهد بود.

از سوی دیگر، یکی از اعضای شورای تأمین به ایرنا گفته است که بیشتر شهدا از سربازان وظیفه ‌و چند تن نیز از کادر رسمی مرزبانی استان هستند.

اعزام یک تن از مجروحان به زاهدان


میرک زهی، مدیر روابط عمومی فرمانداری سراوان در تشریخ جزئیات حادثه شب گذشته به «تابناک» گفت: این حادثه در نقطه صفر مرزی و مابین مرزداران پاسگاه گزبستان و اشرار به وقوع پیوسته و متأسفانه در نتیجه آن چهارده تن به شهادت رسیدند و پنج تن مجروح شدند که یکی از ایشان که از پشت مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، به زاهدان فرستاده شده است.

وی در پاسخ به این ‌که «آیا همان گونه که یکی از گروهک‌های فعال تروریستی در منطقه از وقوع رویدادی مشابه آنچه روز گذشته رخ داده در بیستم مهر ماه خبر داده، این رویداد را می‌توان به ایشان منسوب کرد؟»، گفت: از وقوع چنین اتفاقی بی‌اطلاعم؛ اما اگر چنین رویدادی رخ داده بود، حتما از وقوع آن آگاه می‌شدم.

دستور روحانی به وزرای کشور و خارجه برای پیگیری شهادت مرزبانان
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی در پیامی شهادت جمعی از مرزداران خدوم و جان برکف نیروی انتظامی در منطقه سراوان استان سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت.

متن پیام رئیس جمهور و  به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

عزت،‌ استقلال و سرزمین ایران عزیز همواره مورد طمع بدخواهان و دشمنان بوده و مرزداری و پاسداری از این آب و خاک، شرافت و شجاعت را جایگاه و معنا بخشیده است.

دریافت خبر شهادت جمعی از مرزداران خدوم و جان برکف نیروی انتظامی در درگیری با اشرار مایه تاسف و تاثر است، اما یقین دارم قطرات خون بر زمین ریخته این عزیزان، سرو سرافراز عزت، امنیت و معنویت قهرمانان این ملت را سربلندتر خواهد کرد.

دولت جمهوری اسلامی ایران مصمم است تا با تکیه بر حمایت‌های بی دریغ مردم عزیز در پاسداری از مرزهای میهن اسلامی با اینگونه شرارت‌های هدایت شده برخورد نماید.

لذا از وزیر محترم کشور می‌خواهم تا در اسرع وقت با تشکیل کمیته‌ای ویژه با همکاری نیروی انتظامی جهت رسیدگی این امر با این شرارت‌ها برخورد و گزارش آن را در اسرع وقت به اینجانب ارائه نماید.

وزارت امور خارجه نیز موظف است اقدامات لازم جهت اجرای موافقتنامه امنیتی با پاکستان را پیگیری و نتیجه را گزارش نماید.

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این سربازان وطن به ملت شهیدپرور ایران اسلامی، مقام معظم رهبری، خانواده بزرگ نیروی انتظامی و خانواده معزز آنان، از خداوند منان برای آن عزیزان طلب غفران و رضوان الهی و برای خانواده هایشان طلب صبر جمیل و اجر جزیل دارم.

حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران و رییس شورای عالی امنیت ملی


اعلام نام شهدای این حادثه تروریستی


اخبار دریافتی از پزشکی قانونی از شناسایی بیشتر پیکر شهدا و نام آن خبر می‌دهد.

اسامی شهدای این رویداد به شرح زیر است:

۱ ـ محمد قرایی

۲ ـ امید پارادال

۳ ـ امین آبراش

۴ ـ مهدی عارفی

۵ ـ حامد عبدالهی

۶ ـ مهدی زبردست

۷ ـ پژمان شاهوند

۸ ـ حمید لزگی

۸ ـ محمد صادق‌نژاد

۱۰ ـ احمد لنگری

۱۱ ـ سعید فتنقریی

۱۲ ـ مسعود معصومی

۱۳ ـ سید علی سیادت

۱۴ ـ محمد سلیمانی

اسامی مجروحان این حادثه نیز به شرح زیر است:

یونس غنمی، حمید یزدان‌پناه، محسن فرهادی، محمد جمشیدی، حسین هزارجیریپ مجروحان حادثهشب گذشته هستند که هم اکنون در بیمارستان سراوان تحت مراقبت قرار دارند.

علی رحمتی پارسی مجروح دیگری است که به دلیل شدت جراحات به زاهدان اعزام شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۳۰
انتشار یافته: ۲۰۳
انا لله و انا الیه راجعون
امیدواریم نهادهای امنیتی با جدیت تمام با این موضوع برخورد کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
باید جدی با دولت پاکستان برخورد کنیم . تا کی چوب بی کفایتی مسولان پاکستان را ما بخوریم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
سفیر پاکستان را اخراج کنید . 17 نظامی بی گناه را کشتند و به داخل پاکستان گریختند. کشور پاکستان لانه طالبان شده .
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
دولت پاکستان بسیار بی لیاقت است . تا کی باید این همه بی لیاقتی این کشور همسایه تحمل شود؟ دولت پاکستان چه مسوولیتی دارد؟ آیا شایسته است به چنین کشور ی گازی را بدهیم که هنوز مردم سیستان از آن محرومند؟
محمد علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
عامل اصلی این کشتار دولت و حکومت پاکستان است که در چند سال اخیر لانه ای برای طالبان و دیگر گروهای تروریستی شده است. در حالی که ظاهرا خمزیستی مسالمت آمیز و مرموزی بین نیروهای امنیتی پاکستان و گروهای تروریستی به وجود آمده است. خون این شهیدان پامال نخواهد شد و انتقامشان گرفته خواهد شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
پاکستان برای خودش نمی تواند کاری بکند برای ما چکار خواهد کرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
همه میدونند که دست عربستان و سیا پشت پرده هست-
با پول عربستان و آموزش سیا دست به چنین اقدامی می زنند.
هدایتشون هم دست دستگاه اطلاعات عربستانه.
پاسخ کوبنده ای به بندر بن سلطان باید داده شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
نمی دونم منفی برای چیه؟
فلانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
انشاالله قدر دان این خونهای ریخته شده در شرق و غرب کشور عزیزمان باشیم
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
من خودم تو مرز خدمت کردم،امکانات نظامی مرزبان ها واقعا کم و بدویه،با این وضعیت باید بازم منتظر این فجایع باشیم.باید ریشه رو بزنیم "ریاض"
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
به خدا اگه اجازه می دادن میرفتیم حال همشونو می گرفتیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
اسکن ایگل اینجا کاربرد دارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
خوب معلومه منفی ها مال منافقان کور دل و کور چشمه...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
روحشان شاد
احسان سرباز گذشته قرارگاه عملیاتی رسول اکرم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
من اونجا خدمت کردم در زمان عبدالمالک ریگی نمی دونید چقدر سخته و بدون امکانات .
و بدترین قسمتش مادریه که می بینه پسرش رو با تو بدرقه کرد زیر آینه قرآن برای خدمت ولی الان جنازش رو روی شونه های تو براش می برن .
دیدم مادری که به هم میگفت : پسر من با تو اومد خدمت ، حالا پسر من کو ؟؟
و تو دلت میخاد زمین دهن باز کنه و تو بری توش
اونجاست که دلت میخاد کاش نبودی و نمی دیدی مادری که با چشمای خیسش تو رو نگاه میکنه
شما را به خدا، انتقام خون سربازان عزيزمان را بگيريد.
پاسخ ها
منتقد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدیده، باید متذکر شد که پلیس در این درگیری بسیار ضعیف عمل کرد!
اینکه پلیس در منطقه مشخص به لحاظ امنیتی غافلگیر شده بی معنی است!
تعداد کشته های اشرار صفر یا ناچیز بوده!
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
تاالان که من پیام میذارم 33 نفر منفی زدند که باید گفت تف بر شرف نداشته شان که بوئی از انسانیت نبرده و فرقی با حیوان ندارند.بزودی انتقام شهدا گرفته میشه
خدا به خانواده هاشون صبر بده.
جای تاسف دارد. خداوند این مرزبانان شهید را قرین لطف و رحمت خویش قراردهد. امیداست که با پیگیری قاتلان این شهدا دستگیر و مجازات شوند.و تمهیداتی هم برای حفظ جان مرزبانان در نقاط مرزی پرمخاطره در نظر گرفته شود.
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
کسایی که منفی دادند واسته به این تروریستها هستند؟؟
چهره نفاق پاکستان ها نمایان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
از عملکرد بسیار ضعیف این کشور باید به سازمان ملل شکایت کنیم .
17 انسان 17 نظامی 17 ایرانی مظلومانه شهید شدند . بار اول هم نیست .
آیا این نام(پاکستان) برازند این کشور است؟ پاکستان!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
پاکستان .. خیلی هم واقعا "پاک" هستن !!! اینا رئیس جمهور خودشون ترور شد نتونستن جلوگیری کنن اونوقت می تونن قاتلان مرزبانان ما رو پیدا کنند ؟ خودمون باید دست به کار بشیم.
درودخدا برشیر مردان انتظامی که بااشرارمبارزه میکنند واز نمایندگان مجلس میخواهیم که باجدیدت پیگیری ومحکومیت از خون شهدا باشند
با خانواده هاشون همدردم . روحشان شاد
پاسخ ها
ایمان حق شناس از بوشهر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
ایران اسلامی با خانواده هاشون همدرد هستند
پس اينهمه پهبادهاي جاسوسي و تهاجمي و پيشرفتهاي نظامي كجا بايد بدرد بخوره . ؟! چرا برخورد قاطعانه با اين وحشيهاي عقب مانده وهابي نمي كنيد . ؟! پيشنهاد مي كنم با توجه بي لياقتي دولت پاكستان ، با استفاده از نيروهاي ماهر برون مرزي درس خوبي به اين وحشي ها بدهيم . تا ديگر كسي جرات ريختن خون جوانان بي گناه اين خاك كهن را نداشته باشد .
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
حق باشماست دولت پاکستان که هیچ کاری نمیکند و دستش بااینها در یک کاسه است. نیروهای ما باید خودشان دست بکار شوند .یعنی ما بااین همه امکانات و ادعا حریف چنتا وهابی خشک مغذ نمیشویم. ما که لو صدام با آن همه دک وپز ایستادیم حالا زورمان به چندتا چریک نمیرسد.
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
ایران این همه پهباد دارد طبق نظر شما بهترین روش از بین بردن این ها با پهباد است...
انالله وانا اليه راجعون
با تسلیت به خانواده های این عزیزان
روحشان شاد و یادشان گرامی باد
تمامی پاسگاهها بایدبه ضدهوایی وموشک مجهزشوندتاازچنین حملاتی سربازان اسلام دفاع نمایند
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
منم موافقم اصلا همون لحضه باید ارتش و سپاه اون قسمت که تروریستها بودن رو بمب بارون میکرد همشون به درک فرستاده میشدن...
ناشناس
| United States |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
اقای عزیز از راه زمینی حمله کردن
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
ضد هوایی!!؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
اینجاست که هواپیما بدون سرنشین باید بیاد تو کار امید وارم هرچه زودتر از این هواپیما ها استفاده شود
هموطن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
اصلا چرا سریعا با هلیکوپتر دید در شب اونا رو تعقیب و به سزای عملشان نرسوندن. حتی تا داخل مرز پاکستان . نباید به اینا رحم کرد. خدای نکرده اگر وارد عمق خاک ما بشن دیگه امنیت هم نداریم.
مجيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
ضد هوايي براي حمله هوايي و موشك براي دشمن در منطقه مشخص و با فواصل طولانيه . دوست عزيز پيشنهاد ديگه اي نداري؟
برای مرزهای شرق کشور باید از نیروهای زبده و کارآموزده استفاده کنن نه از سربازهای بیچاره که فقط طعمه تروریست ها میشن.
پاسخ ها
صوفی زاده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
سربازان حافظ میهن هستند درست...
اما به این معنی نیست که عزیزان و جگرگوشه های مردم در مقابل اشرار مسلح و گرگ صفت قرار بگیرند و اینگونه ناجوانمردانه به استقبال مرگ بروند.
اگر نیروهای کارآزموده و باتجربه را می فرستادند آمار شهدا کمتر می شد.
روحشان شاد و یادشان همیشه جاوید
خداوند به خانواده هایشان صبر دهد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
نیروهای کم تجربه رو باید فقط در داخل پاسگاه ها استفاده کرد. برای گشت ها باید خودرو زرهی باشه که اینطور در کمین از بین نرود.
از هواپیماهای بدون سر نشین برای مبارزه با اشرار استفاده شود.
باید فوری و با قاطعیت این جنایتکاران را به سزای اعمال کثیف و خائنانه شان رساند
بایستی کل منطقه ای که این جنایتکاران وطن فروشاقدام به این جنایت کرده اند توسط سپاه,ارتش, نیروی انتظامی و بسیج غربال و این جانیان بالفطره را پیدا کنند و در دادگاهی بزرگ به وسعت قلب داغدیده ملت محاکمه شوند
خیلی ناراحت شدم اکثرشون سرباز وظیفه بودن خیلی نامردن
فقط برخورد قاطع و بدون رحم
ای لعنت به وهابیون و طرفدارانش
شانزده نفر اعدام یعنی چه ؟ یعنی خون هر سرباز ایرانی معادل یک نفر این افراد است ، باید به ازاء‌هر شهید ، ده نفر از این اشرار اعدام شوند. تا حساب کارشان را بکنند
پس این پهپادها چی شدن ؟
این یک جنگ هست و عاملین آن حتی اگر در خاک پاکستان باید نابود شوند
چون خود پاکستان حامی تروریست هست
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
باید متجاوزین به سرزمین خودمان را به بدترین شکل نابودکنند دلم کباب شد
چرا در این مناطق از نیروهای وظیفه استفاده میشه؟
اصن پهپادها رو واسه چی ساختین؟
بسیار متاسفم که این عزیزان و فرزندان ایران را از دست دادیم. هر طوری شده این اشرار ملعون را باید برای همیشه به سزای عملشان برسونیم تا دیگه کسی جرات نکنه به مرزهای ایران چپ نگاه کنه.
واقعا متاسف شدم .
این پاکستان برای کدام کشور همسایه خوبی است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با هند مشکل دارد.
برای افغانستان دردسر درست می کند
برای ایران بسیار مشکل درست کرده است .
مردمی فقیر دارد و رشد جمعیتی زیاد . لانه تربیت ترویست ها شده است . ایران باید در برخورد با پاکستان یک فکر اساسی کند . این کشور همه جوره به ایران ضربه می زند . روز به روز هم جمعیت و فقرش بیشتر میشود .
در سوریه هم تروریست های پاکستانی حضور چشمگیر دارند .
آینده این کشور چه میشود؟؟؟؟
مسولان پاکستانی چرا عرضه مهار تروریست را در پاکستان ندارند؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
این کشور با همه همسایگانش مشکل دارد . تا کی باید این کشور ناسازگار بدین شکل تحمل شود؟ از این کشور به سازمان ملل شکایت کنیم
محمد علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
تازه سلاح هسته ای هم دارند . آمریکا هم نه تحریمش میکند و نه ... مثل اینکه در این ترورها و گروهای تروریستی آمریکا هم نفعی دارد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
والا همه همسایه دارند ما هم همسایه داریم. این از پاکستان که معدن تروریست ها شده. اون هم از افغانستان که معدن تریاک جهان است. عراق هم که وضعش مشخص است. با این ترتیب حفظ امنیت مرزها از اوجب واجبات است بدون هیچ شکی.
شهادت کار مردان خداست.
قطعآ دوستان در تهران این قضیه را محکوم خواهند کرد.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
خیلی زحمت می کشند !!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
شهادت هنر مردان خداست.
ما هم باید مقابله به مثل کنیم.
بادرود به روح شهداي مرزبان
چطوري شده نيروهاي ما كمين كردن واينهمه تلفات داده شده حتما"نفوذي داشتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
درست بخونید تروریست ها کمین کردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
تروریستها کمین کرده بودن نه نیروهای ما"
واردات متکدی و مهاجر پاکستانی به ایران
واردات وبا و سل مقاوم از پاکستان به ایران
واردات مواد مخدر انبوه از پاکستان به ایران
واردات اشرار مسلح از پاکستان به ایران
واردات انبوه برنج الوده از پاکستان به ایران
در عوض
صادرات گاز از ایران به پاکستان
(ما تا مرز لوله ها را بردیم و حالا طرف پاکستانی می گوید لطفا با پول خودتان لوله کشی در داخل هم کنید چون ما پول نداریم!!!!)اصلا این پاکستان چگونه می خواهد هزینه گاز را به ما بپردازد . این کشور پولی ندارد.
این کشور خظرناک شده است . من که اسم پاکستان را می شنوم می لرزم . خدا به مرزداران ما عزت دهد که اگر نبودند طالبان پاکستانی که آنچانان شقی هستند که انسان را مثل گوسفند ذبح می کنند در داخل ما را ذبح می کردند.
پاسخ ها
مقدم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
معضلاتی که پاکستان برای ایران درست کرده یکی دو تا نیست . اما متاسفانه تا امروز با قاطعیت با این کشور برخورد نشده است .
واقعا مردم ایران خسته شدند .
یعنی کسی زورش به پاکستان نمی رسد؟
ماموران دولتی پاکستان از طالبان پاکستانی حمایت می کنند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
باید با کشور پاکستان بدون ملاحظه برخورد کرد.
خدا رحمتشون کنه. سربازاي با غيرت ايران دستتون رو ميبوسيم
خدا لعنتشون کنه . دولت پاکستان مقصر است . عدم نظارت بر مرزهای از سوی پاکستان خسارات جبران ناپذیری به ما زده است . سفیر پاکستان را احضار کنید و اصلا اخراج کنید . 17 انسان مرزبان را کشته اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
خودتون رو گول نزنید دولت پاکستان یه بازیچه هست.پشت این قضایا سیا و سازمان اطلاعاتی این جرثومه ی فساد اسراییل (موساد) هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
پاکستان تا بوده و نبوده لانه تروریست ها بوده چون دولت مقتدر اونجا نبوده. واقع بین باشید.
تنها چيزي كه تمام مردم ايران برآن اتفاق نظر دارند و حقوق بشر و... نميشناسد برخورد قاطع بر اين مخلان امنيت و سوداگران مرگ ميباشد. در اينجور موارد سپاه بايستي با پهبادهاي به اصطلاح پيشرفته خود هر روز تحركات اين اشرار را رصد نمايد نه هته يي يكبار و... و برخورد قاطع چه با اشرار سيستان چه با پژاك داشته باشد. بر بستن مرزهاي صعب العبور نيز اهتمام ورزد.
واقعا ناراحت شدم خدا به بازماندگان صبر جمیل و به مجروحان بهبودی عنایت فرماید
لازم است سریعاً برخورد قاطعی صورت گیرد
واقعا حادثه دردناکی است . کشتن تعدادی سرباز که همگی جوان و زیر 20 سال باشند واقعا دردناک است .باید با عوامل آن به شدیید ترین شکل ممکن برخورد شود
مناطق مرزی فاقد امکانات هستند .
تا وقتی مرزنشینان را به امکانات و عدوات قوی تجهیز نکنیم این اقدامات همچنان پابرجاست
پاسخ ها
ali
| United States |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
منظور این عزیز حتما ادوات است
باید توی خاک پاکستان قتل عامشون کنن.
من بچه آذربایجانم
اما تو سراوان کار میکردم ومنطقه کوهک که نام برده شده دیدم، مرزبانان مظلوم ما امکانات کافی برای دفاع از خودشون ندارن، در مقابل اشرار تا دندان مسلحند
از شنیدن این خبر بسیار ناراحتم وبرای بازماندگان این حادثه صبر و برای شهدا مغفرت آرزومندم
پاسخ ها
سعید ت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
آفرین
چرا باید نیروهای ما بی امکانات کافی باشند. باید بودجه مناسب مخصوص مناطق جنگی داشته باشیم. اصلا باید واحدهای نظامی تخصصی هم در منطقه کنار نیروی مرزی باشند. پوشش هوشمند و هوایی دائمی داشته باشیم. بخدا حیف است اینقدر جلو اشرار ضعف نشان دادن. من هم فرزند ایران و آذربایجانم و منطقه ما نیز مرزی است متاسفانه مردم ما قدر امنیت داخلی را خوب حس نمی کنند. مرزها شرافت ایران ماست. مقتدر عمل کنیم ما میتوانیم. البته من غافل از مشکلات منطقه سیستان و بلوچستان نیستم و بایستی ریشه ای تر، اشرار را بی آبرو کنیم مردم دار باشیم. یا حق
روحشان شاد باشد . همه آنهارا باید هرچه سریعتر دستگیر کرد و اعدام کرد .
خدا لعنتشون کنه ... سربازهای ما جه گناهی دارن مگه جقدر اموزش دیدن که بتونن جلوی اشرار مسلح بایستند...خدا به دل خانوادهاشون برسه...متاسفم
تا زمانی که ارتش ایران حرفه ای نشه همین مشکل هست سرباز برای جنگ آموزش نمی بینه برای دفاع اون هم در حد سطحی که هیچ گونه مانور رو هم به چشم ندیده چه برسه در اون شرکت کرده باشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
من تو یگان تکاور هستم شما ایستادی یه گوشه میگی ما آموزش ندیدیم.
به ما دستور بدن اون موقع میبینید چطوری به فرمان آقا همهشون رو جمع می کنیم.
ali
| United States |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
خیلی خوب میشه اشخاصی که در مورد یک موضوع اطلاع ندارند در اون مورد اظهار نظر نکنن . لشکرهای ذوالفقار و نوهد ارتش و لشکرهای حرفه ای و آموزش دیده سپاه با بهترین کوماندوهای دنیا برابری میکنند
درود به عزت و شرف شهيدان مرزباني. خدا به خانواده اين عزيزان صبر عطا نمايد. مسئولين لطفاً اقدام جدي.
اناالله وانا الیه راجعون
باسلام خبر کشته شدن تعدادی از جان برکفان نیروی انتظامی دل اینجانب را به درد آورد خداوند به خانواده های داغ دیده صبر عنایت فرمایید وبه مسئولین که قاطعانه با چنین اعمال تروریستی برخورد نمایند
اگه سریع و قاطعانه برخورد نشود سرنوشت سوریه هم در انتظار کشورمان خواهد بود.
باید چنان قاطعانه عمل کرد که عوامل بیگانه در هیچ کجای کشور فکر چنین حرکاتی حتی به مغزشان خطور نکند.
خدا به بازماندگانشون تصلی و صبر بده این تروریست های وحشی رو باید تو مرز های پاکستان تعقیب کرد و هرجایی هستن کشته شن
الهی بمیرم !خدا رحمتشون کنه اشک تو چشام جمع شده خیلی نگرانم چون یکی از اعضای خونوادمون هم تو هنگ مرزیه
از اين مسائل اخير نبايد به سادگي گذشت.روزهاي قبل بانه و هم اكنون سراوان.نياز به هوشياري بيشتري است تا به سرنوشت تلخ سوريه مبتلا نشويم.
معلومه که مرزبانان ما با این تجهیزات و امکانات بدوی نمی توانند کاری کنند!
بعد همین پاکستانیها که نمیتونند مراقب شکل گیری هسته های تروریستی در کشورشون باشند میایند و به پرواز پهپادهای امریکا در آسمان کشورشون اعتراض میکنند
واقعا"دردناک و سخت است..
شهادت مباركشان باد. من خودم در مرزباني كردستان سربازي كردم مي دانم چه سختيهاي كشيدند. اجرشان با
خداوند. همچنين از نيروهاي مسلحرو قوه قضاييه مي خواهيم كه جواب قاطعي به اين تروريستها بدهند. انشالله ديگر چنين حوادث تاسف باري در كشور عزيزمان رخ ندهد
سلام؛
خداوند به خانوادههایشان صبز عطا کند؛ خبری خیلی بد و ناراحت کننده ایی در اولین روز هفته بود(شخصا آدمی هستم که همه چیزهای خوب را از خدا برای هم میهن هایم از خدا مسئلت دارم و از دعاهای مستمرم است).وافعا گاهی زبان هم برای بیان احساسمان کم میآورد.یا حق.
پاکستان دوست ما نیست اینها با هند هم همینکار را میکنند از ان دوری کنید
در درجه نخست باید با انجام تمهیداتی از غافلگیری مرزبانان مظلوم میهن پیشگیری کرد و نیز باید یک نیروی واکنش سریع برای چنین مواقعی ایجاد شود که بتواند راه عقب نشینی و فرار این جنایتکاران را مسدود کند تا به سزای اعمالشان برسند. به نظر بنده برای حفظ جان این امنیت آفرینان به اندازه کافی فکر نشده است.
در روز اول کاری هفته،با این خبر متاسف ومتاثر شدم ،خداوند شهدای حماسه آفرینان عشق وایثار را رحمت کند.غرب وآمریکا که دم از تروریست می زنند ببینند که از ابتدای انقلاب تا کنون همچنان قربانی تروریست هستیم .امیداست عاملان چنین اقدامی هرچه سریعتر شناسایی شوند.
از خون جوانان وطن لاله دمیده
از ماتم سرو قدشان سرو خمیده...
اگر اشک چشمم اجازه بده کامنت بذارم!
صد در صد دولت پاکستان مقصر است
سفیر پاکستان را اخراج کنیم .
دولت ایران 2 کار مهم انجام دهد: 1- در خصوص پاکستان کوتاه نیاید(الزامی باشد). 2- عملیات گسترده ای درآن منطقه انجام دهد و آنها راجمع کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
اخراج نه بالام جان، احضار
مرگ براشرارمرگ بر اشرار خداوند لعنتشان كند هم در اين دنيا هم در اخرت من از مقامات كشورمان خوهان انتقام هستم
من خودم دوسال خدمتمو اونجا بودم دقیقا میدونم سربازا الان چه احساسی دارن.
اقدام قاطع برای نابودی شان بدون درنگ باید انجام گیرد
لعنت خدا بر مسببین این جنایت.
جایی که هر روز از گوشه و کنارش خبرهای بمبگذاری های انتحاری و جورواجور به گوش می رسه و بدبختانه حتی با یک کشور دارای کلاس بین المللی همسایه نیستیم. چرا مسئولین مربوطه فکر اساسی برای آنجا نمی کنند ؟ مثلا خیر سرمون قدرت اول منطقه هستیم ولی چهار تا قاچاقچی کثیف طالبانی رو موندیم باهاشون چیکار کنیم ؟؟؟
با توجه به مذاکرات هسته ای و حل آن و تنش زدایی با دنیا طبیعی است دشمنان این آب و خاک دست به حمایت و طراحی حملات تروریستی در داخل کشور بزنند از جمله عربستان بعنوان بزرگترین حامی تروریستها بخصوص تکفیری و وهابیون ... لازم است هوشیاری و بیداری بیش از پیش بعمل آورده شود و با برخورد قاطع و سریع در اولین گام نطفه هر گونه توطئه نسبت به این ملت و آب و خاک عقیم گردد ..
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
از کجا معلوم که این تحرکات تروریستی کار خود آمریکایی ها نباشد برای اینکه دولت ایران را تحت فشار بیشتر گذاشته و وادار به دادن امتیاز مفت کنند؟ نمی شود گفت حتما کار کسانی است که ار رابطه ایران و آمریکا می ترسند بلکه ممکن است اصلا کار خود آمریکایی ها باشد.
ازمقامات سپاه خواهش ميكنم: از پهبادهاي رزمي وشناسايي استفده كنيد.
تا کی باید پاکستان را با این همه آزارش تحمل کنیم؟ یکی به مردم پاسخ دهد لطفا
تا کی مرزبانان را با سلاحهای ابتدایی و با حداقل تجهیزات به صف نبرد با دشمن سرتاپا مسلح خواهیم فرستاد؟؟
از ارتشیان غیور و سپاهیان دلاور فقط انتقام میخواهیم
بايد بجاي 16 نفر 160 نفر از اين آشغالا اعدام ميكردن تا ديگه از اين غلطا نكنن. 160 تا هم كمه بايد 1600 تاشون اعدام ميكردن. جووناي بيگناه مردم چه گناهي داشتن آخه؟
پاسخ ها
رجبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
برادر عزیز اولا" اینگونه اقدامات مقابله بمثل در شان دولتها نیست . به این روش ما به آنان اعتبار میدهیم. ثانیا؛ از کجا میدانید که افرادی که در ازای این عمل اشرار اعدام شده اند همان ایادی و شرکای گروه اخیر باشند. ثالثا. براساس قانون محاکمه مجددو صدور آرای شدیدتر آنهم برای تلافی عملی خلاف است. عمل خلاف مجرمان را با عمل خلاف خودمان پاسخ ندهیم. باید برای آرامش روح شهدا دعا کرد و مسئله را از راههای قانونی با قدرت پیگیری نمود. این اولین بار نیست که از مرز بدون صاحب پاکستان به مردم این منطقه تجاوز می شود
ازشنیدن این خبر واقعاناراحت وغمگین شدم لذا خواستارم مسوئلین سریعا به این موضوع رسیدگی کنندوسفیر پاکستان رااحضارکنندوازدولت پاکستان توضیح وآنان را زیر سوال ببرند که این همه بی تفاوت نباشند
باید مسیر عقب نشینی ضد انقلاب و اشرار تا چندین کیلومتر درخاک پاکستان مورد حمله توپخانه ای و خمپاره قرار گیرد.و تلفانی به نیروهای مرزی پاکستانی وارد آیدتا مقابله به مثل کامل شود.
خداوند روح شهیدان عزیر را با سیدالشهدا محشور نماید.
این جنایت ها باید به شدت و سرعت پاسخ داده شود. زیرا در این شرایط خاور میانه اینان می خواهند ناامنی را به کشور ما هم بیاورند.
سلام ،ایران باید 1- نسبت به تقویت سیستم اطلاعاتی خود در استان سیستان وبلوچستان اقدام کند2-نسبت به ایجاد یک شبکه اطلاعاتی وسیع وقدرتمند در داخل پاکستان اقدام کند(چه با استفاده از نیروهای بومی استان سیستان وبلوچستان وچه با استفاده از نیروهای پاکستانی) 3- نسبت به ایجاد نیروهای ویژه آموزش دیده برای عملیات بر علیه اشرار ویا دستگیری وانتقال اشرار به داخل کشور اقدام نماید.4-با توجه به اینکه اکثریت اشراری که از طریق مرزهای پاکستان وارد وعملیات انجام می دهند ایرانی هستند کلیه اشرار داخلی وافرادبلوچی که در داخل تفکرات وهابی وسلفی دارند تحت نظر گرفته شده وهرگونه غیبت شان در محل زندگیشان ومراودات شان گزارش شود. 5-باتوجه به اینکه این عملیات اشرار بدنبال پایان موسم حج (خیلی از قراردادها وهماهنگیها با اشرارهمزمان با انجام موسم حج در عربستان انجام می شودکه براحتی با سران انها در عربستان ملاقات می کنند.) وهمزمان با نا امنی های لبنان می باشد احتمالاتوسط عربستان جهت انتقام شکستهایش در سوریه انجام شده است6-سازمان اطلاعات ارتش پاکستان با این اشرار همکاری دارد لذا ایران بایدسفیر پاکستان را احضار ومراتب ناراحتی خود بدلیل بی توجهی پاکستان به مرزها وامنیت مرزهای ایران اعلام نماید،7- ورود هرگونه کالا از پاکستان به ایران وخروج هرگونه کالا از ایران به پاکستان ممنوع شود 8- پروژه خط لوله گاز تا تحویل اشرار به ایران معطل شود.در صورت بی توجهی به مسائل مطرح شده این شرارتها تکرار خواهد شد وموجب ناامنی استانهای مرزی مان خواهد شد.
این اتفاقات باید خیلی خیلی جدی گرفته بشوند و به کوبنده ترین نحو ممکن پاسخ داده شوند
یادمان باشد ما در یکی از بحرانی ترین نقاط دنیا از نظر نیروهای تروریستی زندگی می کنیم
در پایان به خانواده شهدا تسلیت عرض میکنم.
مونیدم ب خدا که چرا بعضی ها منفی میدن
پاسخ ها
هوشیانا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
احتمالا اشتباهی دستشون می خوره
شاید هم از اشرار هستند.
خدا نگذره از این شیطان صفت ها ایشا... اشرار اون دنیا به بدترین شکل مجازات شن که جوونای پاک ایران زمینو به شهادت میرسونن
سلام پاكستان از تامين امنيت خودش هم عاجز است . اگرچه اطمينان قلبي دارم كه منابع اطلاعاتي و امنيتي ايران شديدا" بدنبال اشرار مسلح حتي در داخل خاك پاكستان هستندو بزودي همه آنها را چه درخاك ايران و چه در خاك پاكستان به سزاي اعمالشان خواهند رساند ولي سربازان مرزباني بايد آموزشهاي كافي ببينندو مهارتهايي كه براي گارد رياست جمهوري آموزش ميدهند به سربازان مرزباني نيز آموزش دهند
سربازان نقاط صفر مرزی ما متاسفانه آموزش های نظامی لازم رو به حد کافی نمیبینن
از حداقل امکانات محرومن
و تجهیزات نظامی مناسبی ندارن
درود بر شرف سربازان این مرز و بوم . و عرض تسلیت به خانواده های شهیدان این حادثه غم انگیز .
پاکستان خودش درمانده است. تروریستها و اشرار براحتی در این کشور پرسه می زنند. البته بی شک دست آمریکا، عربستان و اسرائیل پشت این قضیه وجود دارد.
سلام
ازخواندین این خبر بسیارناراحت شدم چراباید سربازان ما به این صورت کشته بشن دلیل چیست مقصرکییه بنظرمناستفاده ازسربازان وظیفه درمرزهای کشورکاردرستی نیست بایستی نیروهای زبده وآموزش دیده دراین مکانها ازمرزهاحفاظت کنن وگرنه دوباره این حادثه تکرارمیشه
پاکستان از تامین امنیت در داخل خود این کشور عاجز است چه برسد به مرزهایش! یک کشور بی در و پیکر مثل افغانستان. متاسفانه کشورهای همسایه ایران هیچ کدام امنیت درست و حسابی ندارد.
خدا رحمتشان کند.
ایکاش در خاک پاکستان هم گسترده تعقیب شوند! یادمان باشد، طالبان از پاکستان وارد افغانستان شد! :(
انشااله که تلافی این جنایت را می گیریم ول نمی دانم چرا نیروهای ما اینقدر بی احتیاطی می کنند که به راحت در کمین دشمن قرار می گیرند
مسئول اصلي دولت پاكستان است
تورو خدا برخورد شديد كنيد اخه كي جواب خون اين عزيزانو ميده
خدا به داد دل خونوادش برسه ما هم در غمتون شريك بدونين
خدا به خانواده هاشون صبر بده واقعا ناراحت شدم
واقعا ناراحت شدم به خصوص که اینها سرباز بودن. آخه اینها چه جرمی داشتن سرباز بیچاره نه بهش تجهیزات میدن نه آموزش درست حسابی میبینه نامردا با سرباز چکار داشتن خوکهای وهابی. باید به این آدم کشهای حیوان طوری درس بدیم که یادشون بمونه.
مقابله به مثل!!!
روح پاکشون محشور با انصار سیدالشهدا. مرزهای غربی و شرقی ما بواسطه بی کفایتی و شاید عناد کشورهای همسایه به جولانگاه تروریستها تبدیل شده. نیروهای مسلح و دولت باید به کشورهای همسایه در خصوص مسائل امنیتی هشدار جدی بدن.
بعضی دوستان خیلی چیز ها رو نمی دونن استحکامات مرزی ما بسیار قوی هست و دوستانی که میگن اینو بزارید اونو بزارید خیلی از این سلاح ها تو مرز هست این که همه در کشور در امنیت هستن موید این موضوع هست.نیروهای نظامی قهرمان ما اعم از ارتش و سپاه و غیره پارسال بیش از 20 عملیات انتحاری و بمب گذاری رو خنثی کردن در حالی که کشورهایی که تونستن جلوی این عملیات های انتحاری و ... رو بگیرن از تعداد انگشتان دست تجاوز نمی کنه.خوشبختانه این تروریست ها نتونستن وارد کشور بشن والا مردم بی گناه بیشتری به خاک و خون کشیده میشدن.
و بدبختانه این که پشت همه ی این قضایا سیا و موساد ایستادن و این آخرینش نخواهد بود.
شادی روح امام و شهدا صلوات
بلايي كه سر قرارگاه اشرف وساكنين آن نازل شد بايد برسر اين اشرارنيز با نيروهاي زبده وتكار نازل شود تادرنطفه خاموش شوند والا ازمرزها به داخل نيز رسوخ پيدا ميكند
خب عربستان تهدیداتشو عملی کرد. از وقتیکه بحث تنش زدایی بین ایران و آمریکا مطرح شد عربستان به هر دری میزنه تا زهرشو بریزه و مانع این امر بشه.
خدایشان بیامرزد.بنظر من باید بجای نیروهای وظیفه بی تجربه باید از نیروهای با تجربه و کادر در مناطق مرزی استفاده کرد که به حق با این وظعیت مرزهای پیرامونمون شبه جنگی حساب میشه.پاکستان خودش طرف طالبان و شبه نظامیاشون نمیشن آقایان تند و تند بگویند چرا آمریکا دشمنانش را در خارج از مرزها و مثلا پاکستان هدف قرار میده دلیلش همینه بهترین دفاع حمله هستش.باید نیروهای ویژه و مخفی اونا رو در خارج از مرزهای ما هدف قرار بدن چون تهدیدی علیه امنیت ملی ما هستن.پرواز پهباد های اطلاعاتی رزمی رو باید گسترش بدیم و هر هدفی رو فرق نمیکنه تروریست یا قاچاقچی و یا مسافر غیر قانونی رو منهدم کنیم .
خیلی تاسف بار وبسیاردردناک است ،مسوولین باید به شدت با این شرارتهابرخورد نمایند تا در هیچ نقطه ای از خاک عزیزمان جرات انجام چنین جنایتی نداشته باشند ، برادر شهیدم شهادتت مبارک وبهشت الهی
پذیرای وجود نازینت.
لطفا سریعا مرز ایران و پاکستان بسته شده سفیر پاکستان را احضار کنید.
مرز باید با پهباد کنترل شده و از نیروهای ویژه ضد تروریستی با حقوق و مزایای عالی استفاده شود نه سربازهای عادی
ای وحشتناک هست که یک عده تروریست عزیزان ما رو شهید می کنند
باید پاسخ کوبنده بدهیم
با سلام و عرض تسليت به خانواده هاي شهدا -شهادت تعدادي از دوستان و هم دوره اي هايمان آنقدر درناك بود كه تمام همكاران هنگ مرزي سرخس و ساير هنگها سوگئار هستند ولي قابل توجه فرمانده محترم مرزباني كه با اشراف به سختي خدمت در اين مناطق بازهم كسري خدمت سربازان اين مناطق كنلم يكن ميگردد....
شهدا در قهقه مستانه شان و در شادی وصولشان "عندربهم یرزقون"اند
اقدام کشور ما هم در عکس المل لعدام خوب نیست یعنی چه مقابل می کنیم اگر توانمندیم از همان افذاد را باید کشت ضعف از خودمان است باید تقویت کنیم
اون سربازای وظیفه چه گناهی کرده بودند؟؟؟؟؟؟؟
باید پهباد بفرستیم برای شناسایی محل اردوگاه یا اختفای این اشرار تروریست و انهدامشون
الان بهترین زمان برای آزمایش عملیاتی هواپیماهای بدون سرنشین در خاک خودمان و پاکستان به دلیل عدم توان در ایجاد امنیت هست. نباید زمان رو از دست داد، یا باید پاکستان امنیت ایجاد کنه یا ما خودمان ایجاد کنیم.
چرا یک بار برای همیشه جواب این تروریست های کثافت رو نمیدین تا خون جوونای مردم هدر نره؟
سفیر پاکستان رو اخراج کنید
من خودم هنگ گزیک بودم باید اقدام فوری بشود اولین کارماخراج سفیرشونه با گفتگو دیپلماتیک حل نمی شه باید با قدرت نظامی برخورد بشود من نمی دونم چرا همیشه با تذکر بسنده می کنیم .
از دلاور مردان سپاه پاسدارن می خواهیم جواب کوبنده ای به این تروریستها بدهند.
اینها چه میخوان از جون مردم؟ این وحشی ها
اینجا ایران است مرز شیران است...
اینطور که پیداست هنوز نیروهای مرزی و اطلاعاتی ایران نمی دانند که در کدام نقاط مرز دشمن امکان کمین گذاری دارد. آنها به راحتی کمین گذاری کرده و نیروهای مرزی ما را به تله می اندازند. این حوادث نشان دهنده ضعف اطلاعاتی و عملیاتی نیروهای مرزی ماست وگرنه چرا باید پس از سال ها هنوز مرزها نا امن باشند؟ آیا شناسایی نقاط خطر و نقاط ضعف در مرزها و لحاظ کردن تدابیر امنیتی اضافی در آن نقاط اینقدر مشکل است؟
بايد سر اين مار رو تو رياض قطع كرد
پاسخ ها
حامد گراشی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
آفرین، دقیقاً همینطوره.
در راه وطن جان دادن هنر است.
بخدا باید رو سر هر کدوم از این آشغال ها یه بمب ریخت تا نابود بشن . باید از تیپ 65 هوابرد ارتش و نیرو های ویژه صابرین سپاه خواست که کل این آشغال هارو هم تو مرز شرق و هم غرب نابود کنن تا دیگه از این غلط هانکنن
تا کی باید امنیت استانمون اینجوری باشه.آیا با اعدام اون 16 نفر شهدامون برمیگردن پیش خونواده هاشون.بابا جون هرکی دوست دارید بیشتر ب فکر امنیت استانمون باشید تا کی باید خونواده هارو داغ دار ببینینم اینجوری ک نمیشه بخدا حقمون این نست اون خونواده چ گناهی کرده ک منتظر بچش باشه اونوقت جنازه ی بچش برسه دستش
ایران باید مقابله به مثل بکند دولت پاکستان یک دولت خود فروخته به امریکا است
انتقام سخت از تروریست‌هاخواسته تمام ایرانیان است
اگر پاكستان همكاري لازم رو نكرد نياز به اجازه پاكستان هم نيست اون وقته كه دوستان در سپاه قدس كه ماموريتشان برون مرزيست وارد عمل شده و بي سر و صدا كار اينها رو تمام ميكنند انشاالله. بسم الله
چرا نیروهای مرزبانی از پهپاد برای تعقیب و کشتن این تروریست ها استفاده نمی کنند ؟ پس فایده این تکنولوژی پیشرفته که ما به آن دست پیدا کرده ایم چیست که باید جان جوانان عزیزمان را اینگونه از دست بدهیم ؟
با تسلیت به خانواده این عزیزان امیدوارم خداوند متعال مسببین اصلی و همچنین اقدام کنندگان این کار رو به خاک سیاه بنشونه
باور کن نصفشون سربازن ،خدا لعنتشون بکنه که جوانای ملت و پرپر میکنند باید باهاشون قاطع برخورد بشه و انتقام این جوانان گرفته بشه باید باید!!!!!!!!!!
خيلي دردناكه اميدوارم دستگاه اطلاعاتي و امنيتي با اشرافيت كاملي كه در منطقه دارند درس خوبي به اين وحشيها و پشتيبان آنها وهابيهاي كثافت و وحشي بدهند من به خانواده اين شهيدان تسليت عرض ميكنم
انّا لله و انّا الیه راجعون
خدایشان رحمت کند.
اگر کانوی نظامی هنگام جابجایی بکمک بالگرد یا پهباد حمایت بشود قطعا این غافلگیری صورت نمی گرفت مرزبانی احتیاج به کادرهای آزموده نظامی دارد سرباز وظیفه برای مرزبانی کارامد نیست
انتقام.انتقام انتقام.انتقام.انتقام
انتقام.انتقام انتقام.انتقام.انتقام
انتقام.انتقام انتقام.انتقام.انتقام
وقتی آمریکا با این معضلات از طرف مکزیک روبرو شد در مرزش دیوار کشید ایران هم باید همین کار را بکند.
امریکا از اون سر دنیا با هواپیمای بی سرنشین به هوای ترروریسم افغانستان پاکتان و هرجایی و که بخواد بمباران میکنه کسی صداش در نمیاد اون موقع 4تا شرور بی همه چیز میان تو مملکت ما به مرزداران ما حمل میکنن و میرن و بعد تا الان ما هیچ حرکتی تو خاک پاکستان نکردیم حداقل شیر گازو که میشه بست
سفیرشو هم اخراج کنیم
هر چی پاکستانی هم هست و بفرستی مملکتشون همون جوری که سایر کشور ها با ما برخورد میکنن
تا تکلیفشون مشخص بشه
ایرانی هیچ باجی نداره که به این کشورای بی صاحب بخواد بده.
با پاكستان اتمام حجت شود يا اين اشراررا ظرف مدت معيني تحويل دهد يا ايرانيان غيور وشرافتمند دراسرع وقت طومارشان را بپيچند.
اول هم از عربستان شروع كنيم .
يا حق.
واقعا دردناک بود خدا صبر بده به خانواده شهدا
من در سال 79 و 80 در اونجا سرباز بودم و سختی کار رو کاملا درک می کنم و حال اونها رو تو این موقعیت. خداوند روحشان را قرین رحمت خودش قرار بده انشاءالله و صبر بده به خانواده هاشون.
بايد به صورت جدي برخورد شود تا همه انها حساب كار دستشان بيايد يعني اينكه اگر به كره ماه هم رفتند گرفته شوند و بعد حضور خانوادهايشان تير باران شوند
اینم آخر عاقبت ما.
با مشخص نمودن دقیق معاندین، چه کشور پاکستان و چه هر گروه دیگر بایستی،سنجیده و اساسی با آنها برخورد گردد.
به نظرم این موضع دولت پاکستان از سر ناتوانی در اداره امور نیست بلکه شیطنتی در کار است.این چندمین بار است که این اتفاق پیش می آید.به موضع درست دولت ترکیه در قبال کردهایی که از عراق به مرزش نفوذ می کنند نگاه کنید که هر بار چنین نفوذهایی را با ضربات نظامی زمینی و هوایی گسترده پاسخ می دهد.به توجه به وضعیت کشور سه مورد زیر برای مقابله می توانند مد نظر باشند:
1-استفاده از از حملات پهپادی.می توان با شناسایی اولیه هوایی یا زمینی از یکسو و مسیریابی و رهگیری پهپادهای امریکایی که در پاکستان فعال هستند، همزمان با عملیات پهپادی امریکاییها تهاجم به اهداف مورد نظر خودمان را ترتیب داد.
2-استفاده از حملات تکاوری ناشناس یا همان Black Ops که با وضعیت بی قانون و اغتشاش حاکم بر پاکستان هماهنگی دارد.
3-بمباران و گلوله بارانهای سنگین مناطق مرزی خالی از سکنه (داخل مرز ایران) در قالب رزمایشها که به صورت نوعی هشدار و قدرت نمایی است.
روحشون شاد خیلی متاثر شدم :((
تسلیت می گوییم ... همیشه یادشان جاودانه باد ...... زنده باد ایران .... جانم فدای سرزمینم ...
تمام مرزهای کشور با دوربین های پیشرفته کنترل شوند

تا کی بایستی جوانان این مرزوبوم را از دست بدهیم !؟
چو ایران نباشد تن من مباد
بدین بوم و بر زنده یک تن مباد
روحشان شاد
سراوان جوانان زیادی از ما گرفته خواهشمندیم جهت امنیت این منطقه از نیروهای بیشتری استفاده تا ما شاهد ریخته شدن خون این جوانان عزیز نباشیم
همه گفتند پاکستان ولی عربستان عامل اصلی است پاکستان پولی ندارد این عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس است که پشتیبان اصلی میباشند
کار سازمان های اطلاعاتی امریکا و عربستانه می خوان کاری کننن که ایران گرفتار مسائل داخلی بشه و از حمایت سوریه دست برداره تا به اهدافشون برسن .
ولی این رو بدونن که کور خوندن
انشاء ا.. انتقام خون فرزندان وطن را خواهیم گرفت .
این جنایتکاران از عربستان ساپورت می شوند و پاکستان هم همراهی می کند.
خدا شاهد است که پاسگاهی که یک ماشین داشت و خراب بود و یک موتور داشت که پنچر بود و با موتور شخصی کاراشونو انجام میدادن.والله قسم اکثر پاسگاههای مرزی امکاناتشون بسیار ضعیفه وتازه در انجام ماموریت هاشون هم بسیار دست بسته هستند و از اونا حمایت نمیشه.کلا بچه های نیروی انتظامی مظلومند.روحشان شاد.فاتحه مع الصلوات
ما(افغانستان) که از پاکستان زخم های زیادی برپیکر خویش داریم .دراین مصیبت خود را بامردم ایران شریک میدانیم وبرای خانواده های سربازان به خون خفته ادای احترام وتسلیت می نماییم.
كشتن وسلاخي كردن توي رگ وخون اين گروهك خبيثه ، ما منتظريم كه سربازان گمنام كشورمان ، نام ونشان و دودمان اين گروهك را به كلي محو و به همه اعلام كنند كه اينجا پاكستان، تركيه، سوريه ،عراق و... نيست ، اينجا ايران است. مهد شيران است.
راهکارها:
1-حملات هوایی محدود و سریع به مناطق هدف در داخل پاکستان
2-احضار سفیر پاکستان
3-تجهیز نیروهای مرزبانی به امکانات پیشرفته از قبیل دوربینهای دید در شب پیشرفته،خودروهای زرهی و ضدمین و رادارهای رازیت
4-تامین مالی پرسنل در کنار آموزش
5-تعامل با جوامع بومی و ایجاد اشتغال و از بین بردن حس تبعیض در میان مردم
6-...
به نظر شماکدام شدنی است؟
فراموش نکنید ارتش آمریکا با این همه امکانات از مبارزه با این اشرار عاجز است
تسلیت بر خانواده های این عزیزان. آقایون مسئولین تا کی باید هر کس بیشترین خطر و سختی را تحمل میکنه کمترین برخورداری را داشته باشه. مملکت امنیت میخواد باید هزینه اش را هم تقیل کنه .
پس كي مي خواهيم براي منافع كشور از پهبادهاي شناسايي مون كمك بگيريم بهتره كه الان كارييشون رو بررسي كنيم
با ضد رادار بودن بدنبالشون بگرديم و پيداشون كنيم و به سزاي اعمالشون برسونين
الله اكبر زنده باد شهيدان را حق
چرا باید مرزهای سیستان رو با افغانستان دیوار بکشند اما مرزهای خطرناک بلوچستان با پاکستان به حال خود رها شوند؟؟؟؟
آمريكا دستش تو كاره... ميخواد بگه كه ايران نا امنه .. تا ايران را به مذاكره مشتاق‌تر كنه.. شايد از نتايج اوليه مذاكرات باشه...
با عرض دورد به روح پاک سربازان وطن از دستگاه قضائی می خواهم بلافاصله تمامی افرادی که مرتبط با این عناصر در زندان می باشند را در ملاعام اعدام کند
زیر این اسمانی مینایی
چارهای نیست جز شکیبایی
کار او چیدن است و برچیدن
کار ما داغ یکدگر دیدن
عاملان این جنایت وحشیانه باید هرچه سریعتر به سزای عملشان برسند
من هم به پدر ومادرای این عزیزان شهید شده تسلیت میگم وبه خودم می بالم که یک ایرانی غیور هستم که برای دفاع از ناموس و خاک خود جانش را خالصانه در راهش فدا میکند. روحشان شاد . زنده سرباز وطن.
اين كمين كنندگان ملعون برنامه نيروهاي مرزي را ازكجااخذكرده بوندتاسربزنگاه نيروهاي مارا مورد هجوم قراردهند
چرا حمل و نقل نيروها بدونه پشتيباني نيرو هوايي صورت مي گيرد اگر منطقه اينقدر نا امن هست چرا با نفر بر و يا ماشينهاي زرهي اين انتقال صورت نمي گيرد . تو رو خدا يك خورده جان اين جوانان براي شما مهم باشد الان كه زمان جنگ نيست ما اين همه امكانات داريم
دولت ما که دم از دیپلماسی میزنه بخاطر خدا یکبار فقط یکبار با دولت پاکستان قرار دادی جهت تعقیب اشرار منعقد نماید تانیروهای هوائی .هوانیروز. پهبادی بتونند بلافاصله وارد عمل بشوند لطفا از اعزام گروه ضعیف برای دیپلماسی مذکور خودداری و اگر نشد مانند امریکا که بیش از سه هزار بار حمله هوائی با پهباد در داخل پاکستان داشته ما هم این حق را بخودمان بدهیم که باید انتقام جوانان خودرا بگیریم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل