بازدید 27443

زمان برگزاری کنکور سراسری ارشد

به گفته توكلي ظرفيت پذيرش آزمون كارشناسي ارشد با رشد روبرو خواهد بود. وی با اشاره به برگزاري آزمون در كد رشته‌هاي امتحاني به طور جداگانه و الزام داشتن كارت ورود به جلسه براي آزمون هر كد رشته امتحاني، گفت: با توجه به آمار داوطلبان رشته‌هاي شناور، جمعا ۷۲۲ هزار و ۷۲۶ كارت ورود به جلسه آزمون صادر خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۳ 02 February 2009
آزمون كارشناسي ارشد سراسری سال ۸۸، با حضور ۷۲۲ هزار و ۷۲۵ داوطلب، هفته آينده در ۱۳۶ كد رشته امتحاني و ۳۹ شهرستان مختلف، در روزهای ۲۳، ۲۴، ۲۵ و ۲۶ بهمن برگزار می‌شود.

به گفته معاون اجرايي سازمان سنجش آموزش كشور كارت ورود به جلسه آزمون به صورت اينترنتي از ۱۹ تا ۲۲ بهمن در اختيار داوطلبان قرار مي‌گيرد.

حسين توكلي در گفت‌وگو با ايسنا، با تشريح جزئيات برگزاري آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته داخل، اظهار كرد:۶۷۱ هزار و ۵۷۵ داوطلب در آزمون كارشناسي ارشد ۸۸ و چهاردهمين المپياد علمي دانشجويي شركت كردند كه ‌از اين تعداد ۳۳۶ هزار و ۸۵ نفر زن و ۳۳۵ هزار و ۴۹۰ نفر مرد هستند.

وي افزود: از آنجاكه داوطلبان مي‌توانستند در صورت واجد شرايط بودن از ميان ۶۲ كد رشته امتحاني شناور مندرج در دفترچه راهنما، ‌يكي از كد رشته‌هاي شناور را به عنوان كد رشته امتحاني دوم، علاوه بر كد رشته امتحاني اول و اصلي خود، انتخاب كنند، بر اساس مندرجات تقاضانامه ثبت‌نامي داوطلبان، تعداد ۵۱ هزار و ۱۵۱ نفر متقاضي شركت در آزمون كد رشته امتحاني دوم، علاوه بر كد رشته امتحاني اول و اصلي خود، نيز شده‌اند كه ازاين تعداد ۲۰ هزار و ۳۷۳ نفر زن و ۳۰ هزار و ۷۷۸ نفر مرد هستند.

به گفته توكلي ظرفيت پذيرش آزمون كارشناسي ارشد با رشد روبرو خواهد بود. وی با اشاره به برگزاري آزمون در كد رشته‌هاي امتحاني به طور جداگانه و الزام داشتن كارت ورود به جلسه براي آزمون هر كد رشته امتحاني، گفت: با توجه به آمار داوطلبان رشته‌هاي شناور، جمعا ۷۲۲ هزار و ۷۲۶ كارت ورود به جلسه آزمون صادر خواهد شد.

وي با اشاره به ارائه كارت ورود به جلسه آزمون كارشناسي ارشد ۸۸ به صورت اينترنتي، گفت: اين اقدام با هدف به حداقل رساندن مهاجرت داوطلبان و به منظور ارائه تسهيلات بيشتر به داوطلبان انجام مي‌شود تا داوطلبان بتوانند در محلي كه سكونت دارند، پرينت كارت خود را گرفته و به موقع در جلسه آزمون حاضر شوند، همچنين در زير كارت ورود به جلسه نيز نام و نشاني حوزه برگزاري آزمون درج شده است.

توكلي ادامه داد: بر اساس زمان پيش‌بيني شده، كارت ورود به جلسه آزمون داوطلبان از طريق شبكه اينترنت سازمان از روز شنبه ۱۹ بهمن تا روز سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۸۷ در اختيار داوطلبان قرار داده خواهد شد و هر داوطلب ضرورت دارد در اين مدت براي گرفتن پرينت كارت ورود به جلسه آزمون خود به سايت سازمان سنجش مراجعه و بر اساس دستورالعمل مربوط، نسبت به گرفتن پرينت كارت ورودي اقدام كند.

به گفته وي، براي ورود به سايت و پرينت كارت ورود به جلسه آزمون داوطلب بايد با استفاده از اطلاعات محرمانه مندرج در كارت اعتباري ثبت‌نام و كد رهگيري اقدام كند، ضمنا هر داوطلب بايد از كارت ورود به جلسه آزمون در اندازه ۱۲ در ۱۶ پرينت بگيرد و حاشيه‌هاي اضافي دور كارت را برش دهد.

معاون اجرايي سازمان سنجش افزود: براي آن دسته از داوطلباني كه در دو كد رشته امتحاني متقاضي شده‌اند دو كارت ورد به جلسه آزمون صادر خواهد شد.

توكلي با اشاره به آزمون برخي از كد رشته‌ها كه در دو جلسه جداگانه و يا دو نيم روز برگزار مي‌شود، گفت: داوطلبان اين گونه كد رشته‌ها، با توجه به اينكه در يك كد رشته امتحاني شركت مي‌كنند، اما بايد براي ورود به هر يك از جلسات از كارت ورودي خود پرينت بگيرند و در هنگام ورود به جلسه آزمون آن را ارائه دهند.

هر داوطلب لازم است پس از گرفتن پرينت از كارت ورود به جلسه،‌در محل مخصوص اثرانگشت گذاشته و آن را امضا كند.

وي خاطر نشان كرد: برگ راهنماي شركت در آزمون نيز از روز شنبه ۱۹ بهمن در سايت سازمان قرار داده مي‌شود تا هر داوطلب بر اساس اطلاع از شرايط و ضوابط آزمون آن را مطالعه و در صورت لزوم از آن پرينت تهيه كند.

همچنين نام و نشاني و حوزه امتحاني هر يك از داوطلبان آزمون، در دو روي كارت ورود به جلسه آزمون آنان درج شده است.

توكلي افزود: بر اساس برنامه زماني پيش‌بيني شده، آزمون داوطلبان ۱۳۶ كد رشته امتحاني آزمون دوره‌هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته داخل سال و چهاردهمين المپياد علمي دانشجويي كشور با حضور ۷۲۲ هزار و ۷۲۶ داوطلب در ۳۹ شهرستان مختلف كشور و در صبح و بعد از ظهر روزهاي چهارشنبه ۲۳ بهمن، پنج‌شنبه ۲۴ بهمن، جمعه ۲۵ بهمن و صبح شنبه ۲۶ بهمن برگزار خواهد شد.

معاون اجرايي سازمان سنجش به داوطلبان ورود به آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته داخل توصيه كرد كه براي ورود به جلسه آزمون، اصل كارت ملي يا اصل شناسنامه عكسدار خود را به همراه داشته باشند، بديهي است از ورود داوطلباني كه كارت ورودي و اصل كارت ملي يا اصل شناسنامه عكسدار خود را به همراه ندارند، ممانعت به عمل مي‌آيد.

توكلي در خاتمه خاطر نشان كرد: آزمون ۶ كد رشته امتحاني ديگر از ۱۴۲ كد رشته امتحاني از سوي دستگاه‌هاي اجرايي ذي‌ربط و با هماهنگي و نظارت سازمان سنجش برگزار مي‌شود.

جزييات تاثير معدل در نمره كل آزمون داوطلبان

ابراهيم خدايي معاون سازمان سنجش آموزش كشور نیز در گفت‌وگوی جداگانه‌ای با ایسنا با اشاره به جزييات نحوه تاثير معدل در آزمون ارشد ۸۸، گفت:‌ بر اين اساس براي هريك از داوطلبان يك نمره كل ساخته مي‌شود كه ۸۰ درصد آن از طريق آزمون و ۲۰ درصد باقي‌مانده از طريق نمره معدل تراز شده داوطلب اعمال مي شود.

معاون سازمان سنجش در خاتمه گفت: ‌همچنين براي داوطلباني كه هنوز فارغ‌التحصيل نشده‌اند نيز معدل كارشناسي آنها تا شهريور ۸۷ اعمال مي‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
به آقای وزیر علوم عرض می کنم ساری مرکز استان است و مرکز آمون در بابل و بابلسر است در هیچ استانی چنین چیزی وجود ندارد از همین جا از تمام نمایدگان و مسولین استان مازندران می خواهیم که با در نظر کرفتن واقعیتها و نه نگرش منطقه ای مرکز استان را تقویت نمایند تا همه استان از کانونی به نام مرکز استان و اتحاد هم استانی های عزیز سایر پیشرفتها را نیز شاهد باشیم به امید آنروز
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی