بازدید 18838
کیوسک بین المللی «تابناک»

تلاش یک سناتور آمریکایی برای تصویب طرح حمله به ایران

تضمین آمریکا به رژیم اسرائیل درباره موضوع هسته‌ای ایران، واکنش ایران به الحاق سوریه به کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی سازمان ملل، تلاش یک سناتور آمریکایی برای تصویب طرح حمله به ایران و بازتاب دو دیدار دیپلماتیک میان مقامات ایرانی با مقامات انگلیسی و روسی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۴۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰ 16 September 2013
تلاش یک سناتور آمریکایی برای تصویب طرح حمله به ایران
تضمین آمریکا به رژیم اسرائیل درباره موضوع هسته‌ای ایران، واکنش ایران به الحاق سوریه به کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی سازمان ملل، تلاش یک سناتور آمریکایی برای تصویب طرح حمله به ایران و بازتاب دو دیدار دیپلماتیک میان مقامات ایرانی با مقامات انگلیسی و روسی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

تلاش یک سناتور آمریکایی برای تصویب طرح حمله به ایران

به نوشته «واشنگتن پست»، روز گذشته جان کری، وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده تا به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل اطمینان دهد ،توافق آمریکا و روسیه بر سر سلاح‌های شیمیایی سوریه در عزم آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خللی وارد نمی‌کند.

به نوشته این روزنامه، مهم‌ترین دلیل سفر کری این است که به باور مقامات آمریکایی، کار ایالات متحده در قبال سوریه، تعهد این کشور به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را با تردید روبه رو کرده است. در عین حال، نتانیاهو به کری گفته وی به دقت تلاش‌های دیپلماتیک در موضوع سلاح‌های شیمیایی سوریه را بررسی کرده و از روند موجود حمایت می‌کند.

تلاش یک سناتور آمریکایی برای تصویب طرح حمله به ایران

در همین حال، خبرگزاری فرانسه واکنش ایران به تصمیم دولت سوریه برای تحویل سلاح‌های شیمیایی خود را بازتاب داده است. این خبرگزاری می‌نویسد، یک روز پس از الحاق سوریه به کنوانسیون خلع سلاح شیمیایی سازمان ملل، دولت ایران از این اقدام متحد خود تقدیر کرده است. در این مطلب به نقل از مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران می‌نویسد: «ایران از پیوستن سوریه به کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی استقبال می‌کند». در عین حال، افخم از این که رژیم اسرائیل تنها دولتی است که به هیچ معاهده منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی ملحق نشده، انتقاد کرده است.

تلاش یک سناتور آمریکایی برای تصویب طرح حمله به ایران

اما در میانه بحث‌های مربوط به دیپلماسی بین المللی درباره سوریه، یک سناتور تندروی آمریکایی خواستار جلب نظر کنگره برای تصویب طرح حمله به ایران شده است. به نوشته سایت شبکه خبری «نیوز مکس»، لیندسی گراهام اظهار داشته در تلاش است تا موافقت کنگره را برای دادن اختیار حمله به ایران به باراک اوباما جلب کند تا از این طریق، اطمینان حاصل شود که عملکرد آمریکا در قبال سوریه، مبنایی برای اقدام آینده این کشور در برابر ایران نخواهد بود. گراهام گفته تلاش خواهد کرد تا موافقت اعضای هر دو حزب کنگره را برای تصویب چنین قطعنامه‌ای جلب کند. وی پیش بینی کرده در شش ماه آینده درگیری میان ایران و رژیم اسرائیل رخ خواهد داد و در آن زمان، آمریکا باید بتواند وارد عمل شود.
تلاش یک سناتور آمریکایی برای تصویب طرح حمله به ایران

قطعی شدن برنامه دیدار وزرای خارجه ایران و انگلیس در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، موضوع دیگری است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شمار بسیاری از مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. سایت خبری «میدل ایست آنلاین» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد، بنا بر اعلام رسمی وزارت خارجه انگلیس، وزرای خارجه دو کشور اواخر این ماه در نیویورک با یکدیگر دیدار می‌کنند. این سایت به نقل از سخنگوی وزارت خارجه انگلیس می‌نویسد: «آن‌ها با هم ملاقات خواهند کرد؛ اما ما در این مرحله جزئیات دیگری در این زمینه نداریم». میدل ایست آنلاین اشاره می‌کند که این ملاقات به درخواست طرف انگلیسی انجام خواهد شد.

تلاش یک سناتور آمریکایی برای تصویب طرح حمله به ایران

در پایان برنامه سفر رئیس جمهور روسیه به ایران، موضوع دیگری است که در برخی مطبوعات بازتاب یافته است. «تایمز اسرائیل» می‌نویسد، ولادیمیر پوتین دعوت ایران برای سفر به این کشور و دیدار با حسن روحانی را پذیرفته و این موضوع، از سوی سخنگوی ریاست جمهوری این کشور اعلام شده است. این روزنامه اشاره می‌کند که سفر پوتین، نخستین دیدار وی از ایران از سال ۲۰۰۷ تاکنون خواهد بود. به گفته «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، تاریخ این سفر به زودی از طریق کانال‌های دیپلماتیک تعیین و اعلام خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۴
انتشار یافته: ۲۴
برو بابا! اوباما جرأت نکرد به سوریه که دو ساله درگیر جنگ داخلی هست و به شدت تضعیف شده حمله کنه، حالا انتظار داری به ایران حمله کنه؟ کلا این سناتورهای آمریکا هر از گاه باید یه چیزی بگن که خودشون رو مطرح کنند وگرنه مردم فکر می‌کنند مرده‌اند!
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
هر چقدر هم که باد زوزه بکشه ، کوه نمی تونه جلوش خم بشه!!!
ناشناس
| United States |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
اولا امریکایی ها بی کله تر از اونی هستن که بترسن. از چی بترسن؟ کل خاورمیانه دست اونهاست و هر جنگی بشه خاورمیانه و دیگر کشورها آسیب میبینن. بعدشم از کجا معلوم که جنگ سوریه یک بازی دیپلماتیک نبوده باشه تا بخوان سلاح های شیمیایی را بگیرن و محل دقیق اونها را پیدا کنند؟با این عمل دیگر هیچ چیز اسرائیل را تهدید نمیکنه. چون سوریه که درگیره جنگ داخلیه و همین طور مصر و سلاح خطرناک هم ندارن. حالا حمله به ایران بسیار راحته
خب اینها فکر کردن تهدید برای سوریه نتیجه داده و به همین راحتی این شیوه در برابر ایران هم استفاده کنند.

اینجا کسی برای عربده کشی اینها تره هم خورد نمیکند.

البته عرضه این کار را ندارند ولی این اظهارات این فزضیه را که اینها واقعا نمیخواهند با ایران توافق کنند و دوست دارند این مسئله چند سال دیگر ادامه پیدا کند تقویت میکند.

بهرحال بخصوص دولت و مردمی که زیاد روی توافق حساب کرده بودند گوشی دستشان بیاید و بیشتر روی روشهای ایستادگی کار کنند.
حمله به ايران؟؟
خيلي ديوونن
این لیندسی گراهام کی هست که برای ملت شریف ما میخواد امریکا رو تحریک کنه ضدمون؟
کجای تاریخ ایران نشون داده که مردم ایران جلوی حرف زور خم میشن؟
امریکا هیچ وقت نمیتونه با این سیاست خصمانه ای که داره موفق بشه
این وسط فقط به مردم عادی ایران فشار میاد سیاست ملی ایران هیچ وقت تغییر نمیکنه جلوی حرف زور وایسیم
من از وقتی یادمه میگن امریکا می خواد حمله کنه
اون موقع که ایران یک اسلحه از خودش نداشت امریکا با متحدانش نتوستن هیچ غلطی بکنند غیورمردان ما فقط با سلاح اراده اونا را شکست دادن.الان فقط کافیه یک تیر به طرف ایران شلیک بشه در3ثانیه اسرائیل با خاک یکسان میشه.
چو ایران نباشد تن من مباد. دریغ است ایران ویران شود که نام نهنگان و شیران شود .امریکا و اسرائیل جرات دارند نگاه چپ به ایران کنند ....
به جای اینکه روی احتمال ضعیف رفع تحریمها تمرکز کنیم، باید برای رشد و شکوفایی اقتصاد ضعیف داخلی فکری کنیم.
بنام خدا
درسته که آمریکا دیگه دستش رو شده و کسی از عربده کشی هاش نمی ترسه ولی من از صمیم قلب امید دارم رابطه ایران و آمریکا به زودی عادی بشه اینقدر عادی که دیگه زمزمه های جنگ هیچ وقت حتی اسمش را هم روی کشور عزیزمان نیاورند ان شاالله با دولت تدبیر و امید جناب آقای حسن روحانی
رئیس کمیته دفاعی سنا.جمهوری خواه هم هست نه دموکرات.
در این اندازه و قباره نیستنن که بخوان ایران اسلامی سرنگون کنند
وقتی که تاریخ ایران را مطالعه میکنیم و میبینیم چگونه غربی ها به راحتی ایران را مورد تاخت و تاز قرار دادهاند افسوس می خوریم اما الان به واسطه تفکر دانشمندان جوان ایرانی نظیر زنده یاد حسن تهرانی وقتی که می بینیم دشمن جرات تعرض به این آب و خاک را ندارد احساس غرور می کنیم
تا وقتی لابی صهیونیستی در امریکا فعالیت میکنه و بزرگترین و متمول ترین سرمایه داران یهودی کشور امریکا رو اداره میکنن
نمیشه بهشون اطمینان کرد
مطمئنا در داخل امریکا هم مخالفان مذاکره با ایران زیادن چون مذاکره بین ایران و امریکا مساوی با از بین رفتن پروژ] ایران هراسی اونهاست که متعاقب اون مساوی میشه با فروش سلاححهای کمتر به کشورهای حاشیه و سود کمتر لابی صهیونیزم سرمایه داری امریکا
تابناک جان تا حالا کلی نظر دادم نذاشتی اینو بذار!
سیاستمداران امریکا به خوبی می دانند که تهدید ایران مانند تهدید سوریه نیست. بین ایران و سوریه هزاران فرسخ تفاوت هست. آنها به خوبی می دانند که حتی تهدید جدی ایران به حمله نظامی، معادلات بازارهای منطقه و جهان رو با بحران بزرگی روبرو خواهد کرد.
مطمئن باشید زمانی ایران به حمله نظامی تهدید می شود که اولا در داخل ایران وحدت نباشد و دوما افکار عمومی برای شروع جنگ جهانی سوم بطور کامل اقناع شده باشد.
با تشکر از تابناک عزیز
آقایون احساساتی برخورد نکنید اینکه ایرانی ها جلوی هرتجاوزی مقاومت میکنند شکی نیست اما بایداین حقیقت رادرک کنید که آمریکاییهامیدونند حمله به سوریه براشون هیچ سودی نداره پشیمون شدند چون سوریه داغون شده وتا 100 سال دیگه نمیتونه سربلند کنند بخاطرهمین بفکرضربه زدن به ایران افتادند چون اینجوری فکرمیکنندکه باتضعیف ایران سوریه هم خودبخودتضعیف می شود.
جنم این کار رو که ندارن.
اگه هم چنین اتفاقی بیفته مردم ایران برای دفاع از کشورشون هم که شده مقابلش ایستادگی میکنن.همونطور که توی جنگ 8 ساله ایستادگی کردن.
بهتره نظام قدر این ملت غیور رو بدونه که هیچ وقت تنهاش نذاشته.
امریکا که هیچی اسرائیلشم نمیتونه هیچ کاری بکنه.این شعار نیست حقیقته.
لیندسی گراهام باید خودش را به دکتر نشون بده احتمالا مالیخولیای آدم کشی داره!!!!
اگه آمریکا به ایران حمله کنه که گور خودشو با اسرائیلش کنده اگه هم حمله نکنه که ایران روز بروز قویتر میشه در هر صورت دوران عربده کشی آمریکا تمام شده.
افرادی مثل لیندسی گراهام یا جان مک کین بدون اغراق و به معنی واقعی کلمه "دیوانه" هستن.حتی خود مردم آمریکا هم همین نظرو دارن.باور کنید اگر به خواست این افراد و بطور کلی سیاستمداران آمریکا بود و از عواقبش نمیترسیدن تمام دنیا رو به آتیش میکشیدن.
سیاست و دکترین نظامی ما دفاعی است و با توجه به اشراف بهتر به منطقه و شجاعت ایرانی ها و پوشش مناسب آتش های ما اگر اسرائیل چنین اقدامی کند تا آمریکا به خودش بجنبد اسرائیل نابود شده است و خود آمریکا با خسارت زیاد باید دست از پا دراز تر منظقه را ترک کند و سرش را مقابل ایران و روسیه و چین و هند برای همیشه پایین بیاورد...
فکر کنم بر و بچ آمریکایی چیزی مصرف کردن توهم زدن
بگو بیان ما منتظریم
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح
وب گردی