بازدید 39070

دریابان علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی کشور شد

دریابان علی شمخانی پیش از این رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروهای مسلح، عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران، رئیس کمیته سیاست‌های دفاعی امنیتی شورای عالی امنیت ملی ایران، قائم مقام فرمانده کل و وزیر سپاه، وزیر دفاع در کابینه اول و دوم خاتمی به مدت هشت سال بوده است.
کد خبر: ۳۴۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰ 10 September 2013
شمخانی چهارمین دبیر شورای عالی امنیت ملی شد

رئیس‌جمهور با انتصاب دریابان علی شمخانی به دبیری شورای عالی امنیت ملی و معصومه ابتکار به معاونت ریاست‌جمهوری و ریاست سازمان محیط زیست، انتصابات خود را به تمام شدن نزدیک‌تر کرد.

دریابان علی شمخانی (متولد سال ۱۳۳۴ اهواز)، رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروهای مسلح، عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران، رئیس کمیته سیاست‌های دفاعی امنیتی شورای عالی امنیت ملی ایران، قائم مقام فرمانده کل و وزیر سپاه، وزیر دفاع در کابینه اول و دوم خاتمی به مدت هشت سال بوده است. وی در سال ۱۳۸۰ نیز نامزد ریاست جمهوری شد.

شمخانی از نخستین پایه‌گذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده سپاه در استان خوزستان ‌و از فرماندهان جنگ ایران و عراق و از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که یک سال پس از پایان جنگ ایران و عراق (سال ۱۳۶۸)، با حکم فرماندهی کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ضمن انتقال از سپاه پاسداران به ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی نیروی دریایی ارتش را بر عهده گرفت.

وی چند ماه پس از تصدی فرماندهی نیروی دریایی ارتش‌ در اجرای راهبرد جدید دریایی جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی مشترک نیروی دریایی ارتش و سپاه و قرارگاه دریایی خاتم الانبیاء (ص) را عهده‌دار شد و در مدت فرماندهی هشت ساله، در قرارگاه دریایی خاتم الانبیاء (ص)، تشکیلات رزمی نیروهای دریایی ارتش و سپاه را با ایجاد تحول اساسی در سلاح‌ها، تاکتیک‌ها و عملیات مشترک دو نیرو، تجدید سازمان نمود.

شمخانی پس از حسن روحانی (۱۳۶۸ تا ۱۳۸۴)، علی لاریجانی (از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶) و سعید جلیلی (از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲) چهارمین دبیر شورای عالی امنیت ملی است.

بنا بر اصل یکصد و هفتاد و ششم قانون اساسی، شورای عالی امنیت ملی به‏ منظور تأمین‏ منافع ملی‏ و پاسداری‏ از انقلاب‏ اسلامی‏ و تمامیت‏ ارضی‏ و حاکمیت‏ ملی‏ «شورای‏ عالی‏ امنیت‏ ملی‏» به‏ ریاست‏ رئیس‏ جمهور، با وظایف‏ زیر تشکیل‏ می‌شود.

‎‎‎‎‎‎۱ـ تعیین‏ سیاست‌های‏ دفاعی‏ ـ امنیتی‏ کشور در محدوده‏ سیاست‌های‏ کلی‏ تعیین‏ شده‏ از طرف‏ مقام‏ رهبری‏.

‎‎‎‎‎‎۲ـ هماهنگ‏ کردن فعالیت‏‌های‏ سیاسی‏، اطلاعاتی‏، اجتماعی‏، فرهنگی‏ و اقتصادی‏ در ارتباط با تدابیر کلی‏ دفاعی‏ ـ امنیتی‏.

‎‎‎‎‎‎۳ـ بهره‏‌گیری‏ از امکانات‏ مادی‏ و معنوی‏ کشور برای‏ مقابله‏ با تهدیدهای‏ داخلی‏ و خارجی‏.

اعضا‌ی‏ شورا هم عبارتند از:

ـ رؤسای‏ قوای‏ سه‌گانه؛ حسن روحانی، علی لاریجانی و صادق لاریجانی،

ـ رئیس‏ ستاد فرماندهی‏ کل‏ نیروهای‏ مسلح، سرلشکر سید حسن فیروزآبادی،

ـ مسئول‏ امور برنامه‏ و بودجه‏، محمدباقر نوبخت‌،

ـ دو نماینده‏ به‏ انتخاب‏ مقام‏ معظم رهبری، حسن روحانی و سعید جلیلی،

ـ وزرای‏ امور خارجه‏، کشور، اطلاعات‏؛ محمدجواد ظریف، عبدالرضا رحمانی فضلی و سید محمود علوی،

ـ وزیر یا مسئول مربوط به موضوع در حال بررسی در شورا و

ـ عالی‌ترین‏ مقام‏ ارتش‏ و سپاه‏؛ سرلشکر عطاءالله صالحی و سرلشکر محمدعلی جعفری.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴۱
انتشار یافته: ۶۳
باریکلا
پاسخ ها
عبدالله
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
خدایی از نیکان انقلاب و از نیکان روزگار ماست خدا به سلامتش بدارد.
سردار....تبریک میگم...
خیلی خوبه
جلیلی خیلی خوب از حق ایران دفاع کرد خوشبختانه شمخانی هم چنین مدیری است.
به امید پیروزی و موفقیت دولت 11
انصافا شمخانی انتصاب بسیار خوبی بودخانم ابتکار هم که در دولت هفتم و هشتم این سمت رو بر عهده داشت عملکرد خوبی داشت
خیلی ممنون آقای روحانی
امير شمخاني تبريك مي گوييم، اميدوارم موفق باشيد.
از مدیران لایق وخدا ترس واستراتژیک بود .تبریک میگم
تبریک به مردم ایران خصوصاً عرب زبانهای قهرمان
واقعا يكي از بهترين انتخاب هاي رئيس جمهور بود. آقاي شمخاني به واقع انسان توانمند و شايسته اي بوده وهست و بارها قابليت هاي خود را اثبات نموده. اميدوارم در اين پست نيز موفق و مويد باشد و حافظ منافع ملي ايران باشند.
روحاني مچكريم
آفرین به این انتخاب شمخانی مناسبترین است
شمخانی مدیر لایقی است...
من ایشان را چندین بار از نزدیک دیده ام ایشان کاملا مردمی هستند و ورزشکار کوهنوردی مهمترین تفریح ایشان است یادم هست روزی از تپه های توچال خسته به پایین می آمدم صدایی گفت خسته نباشی جوان وقتی خوب دقت کردم با دیدن ایشان خستگیم در رفت.واقعا به ملت ایران این انتخاب شایسته را تبریک میگویم.
جناب شمخانی انسان عاقل و خدومی است
خدا حفظش کناد
درود بر سردار بزرگ خوزستانی
احسنت خیلی عالی وانتصاب سردرادراین سمت بجابودانشاله که بیش ازپیش موفق باشند
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
سردارنه امبر
ایشان مردی محترم وقانون مندهستندانشاءالله موفق باشند
تبريكات صميمانه خودرااعلام ميدارم
انتخاب شایسته و بجایی بود . بر مردم مبارک باد
تبریک به جناب شمخانی
بزرگترین انتخاب دکتر روحانی را آقای شمخانی میتوان گفت
اصلا همۀ انتصابات آقای روحانی فراجناحیه.
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
منم عجیب درگیر همین فراجناحی بودن این انتخاب ها شدم
الحمدلله.یک انسان بزرگوار که مفهوم امنیت ملی را با گوشت وپوست خود در جنگ تحمیلی لمس کرده به این سمت رسیدند.این بهترین خبر امروز بود.
من در دانشگاه شریف که درس می خواندم در همایشی با نظرات سردار بزرگوار شمخانی آشنا و شیفته سجایای اخلاقی ایشان شدم.
روحانی متشکریم.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
دوست عزیز آقای شمخانی در ارتش هستند پس امیر هستند نه سردار! سردار لفظ جایگزین امیر در نیروهای سپاه است
آفرين بر روحاني
واقعا" ازاین انتصاب بسیار خوشحال شدم شمخانی یادگار جبهه هاست یادش بخیر آرزوی موفقیت دارم براشون
صد آفرین به شما تابناکی ها با این نظرات عالی
شمخاني يك خاطره عزت و سربلندي است براي ملت ايران در سختترين شرايط مملكت ايران اسلامي است و درود بر عقلانيت و تدبير دكتر روحاني
توی نظرات، خانم ابتکار از قلم افتاده. واقعا انتخابی عالی در حد انتخاب زنگنه و ظریف است. احسنت
هردوانتخاب عالي است از اقاي روحاني بسيار ممنونيم
انتصاب عالي بود روحاني متشكرم
درود بر روحاني- سلام بر اعتدال
تبريكات فراوان به جناب شمخاني...
این انتخاب بجا و شایسته را به کلیه رزمندگان و ایثار گران دفاع مقدس تبریک گفته و از خداوند متعال توفیق روز افزون ان سردار بزرگوار را خواستارم. ایجانب مدتها در دبیر خانه فرماندهی منطقه 8 سپاه از نزدیک دقت و با هوشی ودر عین حال سادگی زندگی ان بزرگوار دیده ام .ایشان برادر 2 شهید دفاع مقدس هستند. به مردم غیور خوزستان تبریک گفته و از برادر شمخانی می خواهم که از برادر محسن رضایی هم استفاده فکری کند.
پیش بسوی ایرانی مقتدر ... همه عزیزانی که در این چند روز اسمشون رو میبینیم به آینده بیشتر امیدوار میشیم بامید موفقیت تیم فوق العاده دکتر روحانی...
سردار شمخانی انسان بسیار خوبی است و تجربه و مدیریت خوبی هم دارد ولی به نظر می رسه که دبیر شورای امنیت ملی یک دیپلمات باشه در روابط خارجی و جلسات با اونا بهتر بتونه کار کنه. ضمن اینکه آقای جلیلی هم در 6 سالی که دبیر بود با مدیریت دیپلماسی که داشت انصافاً خوب از حقوق ایران دفاع کرد مثل به رسمیت شناسوندن حق هسته ای ایران و ادامه فعالیتهای هسته ای و ... امیدوارم که هر جا که هستند موفق باشند. برای آقای شمخانی هم آرزوی موفقیت می کنم. یا حق
بین کامنت گذارها حتی یک نفر هم اظهار مخالفت نکرده! و این هم موید انتخاب عالیه اقای دکتر روحانیه! سردار تبریک! روحانی مچکریم!
انتصاب امیر عزیز و محبوب خوزستانی توسط رئیس جمهوری گرانقدر ، بر ایشان ، مردم عزیز خوزستان و ملت بزرگ ایران مبارک
( علی از مشهد)
حسن انتصاب مدیری شجاع ، فهیم و با دید راهبردی را در این سمت مهم به کلیه هموطنان و شخص ایشان تبریک عرض میکنم وموفقیت ایشان را از خداوند متعال آرزو می نمایم.
امیر شمخانی فردی فهیم دارای دید مدیریت کلان برای منافع ملی
بهترین انتصاب دولت یازدهم، و شیرین ترین به کام ملت، شاید بهترین وصف برای این انتخاب جناب روحانی باشد. مهندس شمخانی شخصیتی کارآمد و بدون کمترین حاشیه سازی و آشنا به شئون امنیتی در حوزه های اجتماعی، روابط استراتژیک، قومیت ها، نیروهای مسلح، دانشگاهیان و... میباشد.و با درایتی بی نظیر و قاطعیتی همراه با حلم و حکمت، بهترین فرصت ساز از دل تهدیدهاست. باز هم تبریک.
کشوری امنیتش بالاست که مردمش در سلامت باشند و بهداشت و درمان و امنیت غذایی و سلامت در آن حرف اول را بزند.
موفق باشید سردار
ضمن تبریک به سردار بی ادعا(حاج علی شمخانی) آرزوی توفیق برای دوست و برادر تمام سرداران گمنام را از خداوند منان خواستارم.
بسیار انسان درستی است...خودش دلاور مردی هایی در جنگ انجام داد که وصف ناپذیر است و برادر ایشان هم در جنگ به مقام شهادت رسید.
بر ملت ایران و خانواده معزز شهدا مبارک باشد انشاالله
این گزینه ها همانند انتخاب وزرا بهترین انتخاب بود باید به ایشان تبریک گفت یک تیم قوی کاری شاید کلیدی باشد در جهت گشودن قفلهای بسته
واقعاًآقاي روحاني ازبهترين افرادشايسته درجهت منافع ملي واقتصادي استفاده كرده اند.روحاني دمت گرم
رئيس جمهور محبوب بي نهايت از انتخاب وزرا . معاونين وهمجنين از انتخاب اقاي شمخاني فردي بسيار متدين و با اخلاق هستن تشكر و به اقاي شمخاني تبريك ميگويم ...
انتصا ب خادمین توانا و تیزهوش کشور نشانه درایت وشجاعت و دور اندیشی خاص رییس جمهور عزیز می باشد که به ایشان و ملت بزرگ ایران تبریک میگوییم
سردار مبارک باشه
از رئیس جمهور هم بابت این انتخاب ممنونیم
انتصاب سردار شمخانی یکی از بهترین انتصابهای دولت یازدهم است واقعا جای تبریک و امیدواری دارد کسی که مسئولیتهای اجرایی موفق را پشت سرگذاشته و توانایی های خود را نشان داده قطعا بخوبی خواهد توانست در هماهنگی امنیت کشور نقش ایفا کند . جناب آقای روحانی نشان دادند به گفته هایشان بخوبی پایبندند و وقتی انتخاب بهترین ها در دستور کارشان قرار می گیرد روحیه شادبتری پیدا می کنیم به ایشان و سایر عزیزانی که صادقانه و دلسوزانه پیگیر امور هستند تبریک صمیمانه دارم.
احسنت بر روحانی برای انتخاب خانم ابتکار و سردارمهربان سالهای دفاع مقدس خانواده شمخانی خانواده خدومی هستند از سردار انتظار است همانگونه که در وزارت دفاع تحول ایجاد کرده این جا هم منشا خیر برای ایران و ملت رشیدش شود
انشالله که مبارک باشد . جناب شمخانی و امثالهم لیاقت و تعهدشان را به این اب و خاک ثابت کرده اند .
امیر مبارک باشد انشاءالله با اتکال به خداوند متعال و توسل به اهل بیت اطهار منشا گامهای بلند و خدمات ارزنده و کارسازی در آینده باشید .
برادر شمخانی تبریک میگم. رزمنده تمام جبهه ها، نگاه شهدا و همرزمانتان و مردم عدالتخواه به شماست، امیداوارم مثل همیشه برای رضای خدا قدم بردارید تا ماندگار باشید.
روحاني مچكريم
به ملت بزرگ ایران این انتخاب شایسته را تبریک عرض میکنم و آرزوی توفیقات روز افزون برای این سردار خوش نام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از درگاه خداوند متعال دارم
با سلام ضمن عرض تبریک به سردار سخت کوش انقلاب در تمام عرصه هااز خداوند منان آرزومیکنیم که همیشه موفق و سلامت باشید
انتخاب بجا وشایسته سردارشمخانی بعنوان دبیرشورایعالی امنیت ملی تبریک میگوییم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی