بازدید 37224
یک روزنامه انگلیسی:

غرب تا دو هفته دیگر به سوریه حمله می‌کند

در شرایطی که طی روزهای اخیر، مباحثات پیرامون استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه شدت گرفته، به نظر می‌رسد، کشورهای غربی در حال زمینه‌سازی انجام مداخله نظامی در سوریه هستند. در همین راستا، یک روزنامه انگلیسی از نهایی شدن طرحی توسط انگلیس و آمریکا برای حمله به سوریه خبر داده است.
کد خبر: ۳۴۰۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲ 26 August 2013
ابهام پیرامون هدف اصلی سفر «سلطان قابوس» به تهران
در شرایطی که طی روزهای اخیر، مباحثات پیرامون استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه شدت گرفته، به نظر می‌رسد، کشورهای غربی در حال زمینه‌سازی انجام مداخله نظامی در سوریه هستند. در همین راستا، یک روزنامه انگلیسی از نهایی شدن طرحی توسط انگلیس و آمریکا برای حمله به سوریه خبر داده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» گزارش داده کشورهای غربی‌ از جمله انگلیس می‌خواهند در واکنش به آنچه استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی خوانده‌اند، طی دو هفته آینده حمله ای نظامی را علیه سوریه ترتیب دهند.غرب تا دو هفته دیگر به سوریه حمله می‌کند

بر پایه گزارش این روزنامه، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در یک گفت‌و‌گوی تلفنی چهل دقیقه‌ای با باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و همچنین فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، درباره انجام حملات موشکی به سوریه ‌بحث ‌کرده است.

هرچند انگلیس و آمریکا گفته‌اند از سازمان ملل نیز درخواست تأیید این حمله را خواهند کرد، ‌تأکید کرده‌اند که حتی در صورت ‌تأیید نشدن این سازمان نیز ‌‌یکجانبه این حمله را ‌انجام ‌خواهند داد.

ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس گفته: «ما نمی‌توانیم در قرن ۲۱ اجازه دهیم که سلاح‌های شیمیایی به آسانی و بدون پیامد مورد استفاده قرار گیرند. ما می‌خواهیم نشان دهیم ‌حمله‌ای با این ماهیت، ‌پاسخی جدی ‌خواهد داشت».

ایندیپندنت می‌نویسد، انتظار می‌رود که دیوید کامرون، تعطیلات خود را نیمه تمام گذشته و فردا به لندن بازگردد تا در نشست شورای امنیت ملی انگلیس شرکت کند. دفتر نخست‌وزیری اعلام کرده شاید در این موضوع از پارلمان نیز مشورت گرفته شود، ولی همه چیز به زمان بستگی دارد.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، هر گونه برنامه‌ برای حمله به سوریه، شامل حمله موشکی از روی ناوهای آمریکایی در منطقه خواهد بود که روز گذشته به آن‌ها دستور داده شده به سوریه نزدیک‌تر شوند.

از سوی دیگر، قرار است امروز فرمانده جدید نیروهای مسلح انگلیس‌ در اردن با فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه دیدار کند. احتمال می‌رود، یکی از دستور کارهای این دیدار، صحبت درباره اهداف احتمالی و برنامه‌ریزی حمله به سوریه باشد.

غرب تا دو هفته دیگر به سوریه حمله می‌کند
نقشه حمله احتمالی آمریکا به سوریه

منابع دولتی انگلیس به ایندیپندنت گفته‌اند، هنوز برای اظهارنظر درباره این که آیا پرسنل نظامی انگلیس در حمله به سوریه شرکت خواهند کرد یا خیر، زود است؛ اما انگلیس از لحاظ سیاسی از این کار ‌کاملا حمایت می‌کند.

این روزنامه می‌نویسد، غیرمحتمل است که در زمینه حمله به سوریه، از گزینه های بلندمدت استفاده شود و احتمالاً این برنامه، شامل حملات هوایی محدود به اهداف کلیدی خواهد بود. این کار به اوباما اجازه خواهد داد چنین وانمود کند که آمریکا اجازه نداده سوریه از «خط قرمز» این کشور بگذرد.

یک منبع در نخست‌وزیری انگلیس گفته، دیوید کامرون امروز یا فردا، بار دیگر در این زمینه با اوباما و همچنین با دیگر رهبران اروپایی گفت‌و‌گو خواهد کرد. برخی منابع دیگر گفته‌اند هدف از حمله احتمالی غرب، تغییر نتیجه نبرد در سوریه نیست، بلکه هدف پاسخ دادن به آنچه روی داده (استفاده از سلاح شیمیایی) است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲۷
انتشار یافته: ۵۴
کاملا مشخصه نتیجه بازرسی ها چیه

در هر صورت آمریکا به سوریه حمله میکنه. نفوذ اسرائیل توی آمریکا زیاد تر از این حرفاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
تا ایران و روسیه پشت سوریه باشن حمله جدی بهش نمیشه.یا حتی اصلا نمیشه
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
حمله صورت نمی گیرید.
توجه کنید که حمله به سوریه به نا امن شدن منطقه منحر میشه و این نا امنی به ضرر اسراییل هست.چرا که وقتی موشکی از لبنان یا سوریه به اسراییل شلیک بشه سپر دفاعی اسراییل تابه مقاومت نداره.در ضمن یادتون نره که سوریه یک کشور هست و دارای سلاح های تدافعی و تهاجمی که در درگیری با تروریست ها آکبند موندن چون کاراییشون توی مبازارت خارجی هست.
من می گم این ها همش یک بزرگنمایی.به یقین آمریکا و انگلیس دارن جای دیگه برنامه می ریزن حالا سوریه شده عاملی که نذاره کارهاشون دیده بشه.مثل حمله به لبنان در زمان بازی ها المپیک.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
سوریه هیچ شانسی در مقابل امریکا نداره. امریکا به اندازه 120 کشور زور داره
سيد مجيد حسيني ازنوجاني
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
بنده به دلايلي بعيد مي دانم.
1- اگر هوايي با موشك حمله كند S300 دارند.
2- اگر با هواپيما حمله كنند روسيه كمك مي كند و سرنگونشان مي كند.
3- اگر از دريا حمله كنند موشكهاي زيردريايي ضد ناو دارند.
4- زميني هم نمي توانند حمله كنند. زيرا حمله كرده اند و جواب نگرفته اند.
پس آمريكا چه غلطي مي تواند بكند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با سلام
جالب است
خودشان حمله شیمیائی را تدترک می بینند وخودشان هم اشک تمساح می ریزند، دست جنایتکار شما غربی ها برای همه روشده دیگر نمی توانید بازی کی بود کی بود من نبودم را ادامه دهید . ناوهایتان در در یا اهداف خوبی خواهند بود اگر حماقت کنید.
پاسخ ها
سرباز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
دوست خوبم موضوع از این حرفا هم جلوتره
خودشون می دونن دنیا حرفاشون رو باور نداره ولی خوب حرفشون اینه که باور شما مهم نیست ما کار خودمون رو می کنیم و کاری هم از دست کسی ساخته نیست
دوستان برای شکستن گردن دشمنان اماده باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
ما جنگ نمی خواهیم!!!
آمریکا خیال باطل دارد
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد که دانه دانه.
آمریکا کاسب اسلحه است. هر کاسبی به فکر رونق کسب و کارش است. کاسب اسلحه هم جنگ راه می اندازد تا در آمد داشته باشد.
هر رئیس جمهور آمریکا حداقل یک جنگ بزرگ به راه انداخته است. انگار در قسمنامه ریاست جمهوری آمریکا نوشته شده: قسم می خورم که حداقل یک جنگ بزرگ در دوران ریاست جمهوری کشورم به راه بیاندازم!.

بیچاره مردم سوریه
کلا از نظر مسائل نظامی، وقتی خبر حمله "احتمالی" رسانه ای می شود و اینقدر به قول معروف تابلو می شود، یعنی اینکه حمله ای درکار نیست و فقط دارند اذهان و افکار عمومی دنیا را در مورد حمله می سنجند. حمله ای در این سطح بسیار سری و فوق سری بوده و فقط ماهواره های جاسوسی ( مثلا روسیه) از تحرکات دیگر کشورها خبردار می شوند و اینکه با توجه به چینش ناوها و زیردریایی ها و غیره امکان حمله قوت گرفته یا خیر. بنابراین این اخبار فقط گمانه زنی و تحلیل آمادگی یا عدم آمادگی افکار عمومی دنیاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
لطفاً نگاهی به تاریخچه جنگ سال 2003 عراق بندازید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
در مورد افغانستان و عراق که این طور که شما می گی نبود!
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
زمانی که بوش گفت صدام 24ساعت وقت داره از عراق خارج بشه و الا به عراق لشکر کشی میکنیم، بعد از گذشت 24ساعت به عراق یورش بردند و به هیچ عنوان نه منتظر تاییده سازمان ملل ماندند و نه اذهان عمومی!
نتيجه اگر تغيير نكند باز هم از سلاح شيميايي استفاده خواهد شد.
امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
اللهم عجل لولیک الفرج هرچه زودتر
انگلیس خبیث
در انتظار روزی هستم که پوزه امریکا و متحدین غربی عربی بخاک کشیده شود و ان روز دیر نیست بحول و قوه الهی
تا کی در سوریه کشت وکشتار باشه بسه دیگه بالاخره باید یکی این قضیه رو فیصله بده بسه دیگه اینقدر زن و بچه کشتند گناه دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
افتاقا همون یکی اگه دخالت نکنه موضوع سوریه به راحتی حل خواهد شد!
مشکل اینکه نمیخوان موضوع حل بشه میخوان سوریه و بعد ایران رو تضعیف کنن
وای خدا نکنه بیچاره مردم سوریه.دوباره جنگ.معلوم نیست با این کشتارها به دنبال چی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
همین حالا هم جنگه
به هرحال موضع وواکنش ایران برای ما باید مهم باشه
باید امریکا بداند دود این اتش به چشمان خودش بز میگردد
حمله ای صورت نمیگیره
هدف اصلی چیست؟ایران؟
بیشتر هدف کاستن از قدرت ایرانه
میشد حدس زد.
حالا بسیار مهم است که ایران عاقلانه عمل کند
پاسخ ها
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
شاید مثل حمله آمریکا به کویت یکی از اهداف ایران باشه که ما باید مثل همون موقع موضعی عاقلانه و منطقی بگیریم
واقعا ادم نمی دونه چی بگه اسم شونو گذاشتن ابر قدرت اون وقت تمام افتخارشون اینه که در افغانستان و عراق و سوریه و لبنان و ... راحت مردم ضعیف و کودکان رو می کشن
حالا فقط خدا شکر شئور این رو ندارن که بفهمند بابا مردم فعلی دنیا و آیند قطعا نظاره گر خباثت های ذلیلانه شما هستن خوب فهمیدن که چطور برای اهداف شیطانی خیلی راحت در دنیا جنگ راه می اندازید و خون بیگناهان رو می ریزید ای لعنت ابدی خدا بر شما باد روسیا هان همیشه گی تاریخ ننگتان باد
فقط یه کاری بشه که دود این حمله خود امریکایی ها رو هم بگیره، حالا هرکجا که می خواد باشه.
وزیر خارجه انگلیس خبیثانه دم از به اصطلاح تمدن قرن 21 میزند میگوید نباید در قرن 21 از سلاح شیمیایی استفاده شود. مگر استفاده ازسلاح شیمیایی توسط صدام ملعون برعلیه ایران وحلبچه با چراغ سبز کشورهای غربی صورت نگرفته است؟ همه عالم وآدم میدانند کشورهای غربی سلاح شیمیایی به صدام داده وبدستور آنهااستفاده کرده است پس چگونه وزیر امور خارجه انگلیس منافقانه حرف میزند؟ در صورتیکه همه دنیا میدانند در سوریه تروریستها ازسلاح شیمایی استفاده کرده است
به طور قطع سوريه هم بيكار نيست و نظاميان سوري كه به صورت جهادي آماده مقابله به مثل هستند و همچنين سامانه هاي دفاعي سوري هم بيكار نيستند اقدامات ايذايي هم كه مرسوم همه جنگ هاست و فقط مردم غير نظامي طعمه خباثت غربي ها و حامين عربش ميگردند
همه ش خالی بندیه اگه جرات داشت تا حالا حمله کرده بود. فقط جو روانی ، جنگ با سوریه مصادف است با جنگ در خاورمیانه و نهایت جنگ جهانی
اگر به سوريه حمله شد ما هم به نيروهاي امريكايي يك درس خوب بديم
کیست که نداند آمریکا و انگلیس دلشان به حال مردم سوریه نسوخته است.آنها تنها به فکر امنیت رژیم اسرائیل هستند.
بی بی سی فارسی رو ببینید
همه بحث و بررسی اش با کارشناسان(!) پیرامون موضوع استفاده از بمب شیمیایی در سوریه این است که اگر مشخص شد دولت از بمب استفاده کرده امریکا چکار میکنه؟!
اما نشد یه بار بگن اگه مشخص شد مخافان از بمب استفاده کردن، آمریکا چکار میکنه؟!
با این موضوع نباید ساده برخورد کرد باید محکم جلویه این جنایتکاران ایستاد از هر راه ممکن نباید ترسید
غرب و امریکا بدنبال تفرقه بین مسلمانان است تا اسراییل را حت باشد و با این کارها پول عربها را بچاپد و ژست ابر قدرتی بگیرد البته خاندان سعودی و ... هم باید بدانند تاریخ مصرف انها هم بزودی به پایان می رسد واشتباه مرسی را تکرار نکنند ....
به امید ظهور منجی عالم...
ژست حمله سیاسی است، زیرا تروریست ها در حال شکست قطعی بوده و این برای کشورهای غربی عربی فاجعه است.
حمله به سوریه یعنی اغاز نابودی اسرائیل یعنی شکستن هیبت امریکا و انگلیس یعنی شکست بت غرب.
بی شک حمله شیمیایی به اطراف دمشق یک سناریوی از پیش تعیین شده بود تا حمله آمریکا و غرب به سوریه موجه جلوه کند مانند انفجار برج های دوقلوی آمریکا که با هدف حمله به افغانستان و عراق سناریویی از پیش تعیین شده بود.
بنظر من امریکا تنها برای پاسخ دادن به حمله شیمیایی اردوکشی نمیکنه با عقل جور نمیاد این هزینه سنگین رو تقبل کنه تنها واسه پاسخی محدود.حزب الله روزهای سختی رو در پیش داره امریکا میاد با کمک هم پیمانانش که علاوه بر بشار اسد حزب الله رو نیز تحت فشار بذاره مطمئنا کشورهای همسایه چراغ سبز رو نشون دادن که امریکا از این بابت کمی آسودست
امریکا هیچ غلطی نمی کند فقط می خواد تو منطقه خودوشو نشون بده که ابر قدرتم ولی سوسک هم نیستی
ما نمی‌توانیم در قرن ۲۱ اجازه دهیم که سلاح‌های شیمیایی به آسانی و بدون پیامد مورد استفاده قرار گیرند. ما می‌خواهیم نشان دهیم ‌حمله‌ای با این ماهیت، ‌پاسخی جدی ‌خواهد داشت».آفرین به این جمله
حمله به سوریه فقط دست تروریست ها را بازتر میکنه و منطقه را ناامن تر از گذشته
كشورهاي غربي وامريكا هراز گاهي ميخوان تسلياتشونو آزمايش كنند ويا بفروشن جنگي براه ميندازن اصلآ هم مهم نيس كه مردم بيگناه كشته ميشن. واسه اونا فقط جواب گرفتن از تجهيزات وبفروش رفتن سلاحشون وبرخ كشيدن قدرتشون مهم هستش .چرا اين جنگهارو توكشورهاي امريكايي واروپايي راه نميندازن يا قاره هاي ديگه .چون كشورهاي اسيايي منابع دارن .
حمله آمریکا به سوریه باعث شروع جنگ جهانی خواهد شد خود اونها هم می دونن بلوف سیاسی میزنن
تا حالا فکر کردین که چرا فقط توی منطقه خاور میانه جنگ و درگیری هست به نظرتان این غیر عادی نیست عراق افغانستان مصر لیبی ... و حالا سوریه پشت پرده این جریانات کیست مگر غیر از کشورهای غربی و آمریکاست هدفشان چیست "جلوگیری از اقتدار ایران در منطقه " به هر قیمتی که شده سیاست پدر و مادر ندارد
و مكروا و مکر الله والله خير الماكرين
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها