بازدید 64333
حاج آقا پناهیان خواستار شد؛

صدا و سیما سرهای بریده را بیشتر نشان دهد!

ای کاش صدا و سیمای ما این راهبرد را می‌پذیرفت؛ مثلاً یک مقدار به آن چندصد نفری که سر بریده شدند یا یکی یکی با گلوله کشته شدند، می‌پرداخت تا مردم ببیند و مفهوم «دشمن» را درک کنند.
کد خبر: ۳۴۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۷ 23 August 2013
صدا و سیما سرهای بریده را بیشتر نشان دهد!حاج علیرضا پناهیان در سخنرانی هفتگی خود در هیأت محبین امیرالمومنین (ع)، پس از اشاره به فرمایش رسول خدا که فرمودند: «بد‌ترین دشمن تو، نفس توست»، اینکه خیلی‌ها قبول ندارند که نفس آن‌ها موجود بدی است و از آن احساس خطر نمی‌کنند و حتی با نفس خودشان رفیق هستند، یک آسیب جدی دانست و بر لزوم درک معنای واقعی دشمن و جدی گرفتن خطر آن تأکید کرد و گفت: «ای کاش صدا و سیمای ما این راهبرد را می‌پذیرفت که جنگ منطقه و جنایات دشمن را یک ‌مقدار بیشتر به مردم نشان می‌داد تا مردم بدانند دشمن یعنی چه؟ مثلاً یک مقدار به آن چندصد نفری که سر بریده یا یکی یکی با گلوله کشته شدند، می‌پرداخت تا مردم ببیند و مفهوم «دشمن» را درک کنند».

پناهیان با بیان این که ما دشمن‌شناسی و دشمن‌باوری خوبی نداریم و این ‌گونه مفاهیم، کمی در ادبیات ما غریب هستند، گفت: «ابلیس هم خیلی سعی می‌کند ما را خام ‌ و از دشمن غافل کند. الان که دشمن هست چرا نباید متوجه باشیم و چرا باید حضور او را نادیده بگیریم؟

هیچ آدم عاقلی به دشمن خونی و تا دندان مسلح خود بی‌اعتنایی نمی‌کند. هیچ آدم با شعوری در کنار دشمن بی‌رحم خود احساس امنیت نمی‌کند. آن فیلمی که نشان می‌دهد سر یک کشیش مسیحی را می‌بُرند، باید یک بار نگاه کنیم و بار‌ها به آن بیندیشیم.

باید قیافۀ آن کسی که خیلی راحت دارد سرِ آن کشیش را جدا می‌کند، ببینیم که چگونه این کار را انجام می‌دهد تا رذالت و خباثت دشمن را باور کنیم. اگر چنین دشمنی به دست شما بیفتد او را نمی‌زنید؟ امام صادق (ع) می‌فرماید: «نفس ما بد‌تر از آن دشمن است». باید این برای ما جا بیفتد که نفس ما دشمن ماست و باید همان ‌طور که دشمن خود را می‌زنیم، نفس خودمان را هم بزنیم و آن را ذلیل کنیم‌».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۰۰۸
انتشار یافته: ۵۱
ایشون مگه جامعه شناسن؟...یا روانشناس؟...یا کارشناس رسانه هستن
نشون دادن اینجور صحنه های میدونین چه عوارضی برای کودکان و ... داره؟
پاسخ ها
پاسخ دهنده به ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
آقای ناشناس
ایشون بیشتر از شما در مورد جامعه شناسی و روانشناسی و کارشناسی میدونند. نگفتن که کامل نشون بدن بخون گفته کمی بیشتر به این موضوع بپردازن یعنی غفلت نکنن بعدش با این همه سایت و اینترنتو و .... اگه صدا و سیما هم نشون نده همه میبینن...
F
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
ايشون كلا" كارشناس تشريف دارند
ترا خدا رو اعصاب مردم راه نروید. ما خودمان کم مشکل داریم حالا به جای برنامه های شاد و مفرح تو تلویزیون کم مانده که سرهای بریده و کشت و کشتار هم نشان بدهید. کیست که اعتقادی به دشمن بودن آمریکا و کشورهای غربی ندارد؟ با تمامی احترامی که برای آقای پناهیان قایلم این پیشنهاد ایشان باعث میشود که صدا و سیما بیش از پیش طرفداران خودش را از دست خواهد داد.
به نظر من هم بد نیست این تصاویر نشان داده شود البته قبلا یه هشداری داده شود که چه افرادی نباید این صحنه ها رو ببینند
حق با ایشونه!!!
مردمی که میگن چرا ایران از سوریه حمایت میکنه باید ببینن اگه سوریه نابود بشه و نوبت ایران برسه کیا میان سرروقت ایران!!!! باید بدونن یه آمریکایی خوشتیپه اتوکشیده نمیاد!!! یه وهابی میاد که میتونه مثل مرغ سر ادمم ببره!!!
پاسخ ها
نامدار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
مشکل ما اینجاست که هرکی در مورد مطلبی که تخصص نداره نظر کارشناسی میده!
حاج اقا در کنار تحصیلات دینی، کمی هم در زمینه روانشناسی و جامعه شناسی مطالعه کنید و از متخصصین امر نظر بگیرید،
واقعاً برای این طرز تفکر متاسفم!

یعنی اگر مردم سر بریده نبینند دشمن رو نمی شناسند؟؟؟؟!!!
اين جناب پناهيان چرا كارشناس ونظريه پرداز شده؟!! اين چه توصيه اى است !!!؟سربريدن و كشتار را ببينيم تا دشمن شناس شويم!!!؟؟واقعا كه!!؟
احتمالا آقای پناهیان تلویزیون رو با اتاق شکنجه اشتباه گرفته مگر برای شناخت دشمن حتما باید از تصاویر مشمئز کننده استفاده کرد ......
به نظرم دیدن این صحنه ها باعث می شه مرگ آدما واسه ماها عادی بشه ...
طبیعیه که انسان هر چیزی رو که بیشتر ببینه بهش عادت می کنه ...
فک می کنم صدا سیما خوب کاری می کنه که اینا رو پخش نمی کنه ...
حاجی مردم ما همینطوریشم افسردگی مزمن و گاهی حاد دارن .
بزار یه ذره رنگ آرامش ببینیم .
همدردی خوبه .
ولی ما چیکار میتونیم بکنیم با دیدن سرهای بریده .
یک مقدار فکر روح و روان مردم هم باشید این چه درخواست اشتباهی است
واقعاً که!
مسولان محترم قبل از صحبت كردن لطفا كمي به نتيجه حرفهايي كه مي زنند هم فكر كنند.
ايا فكر نمي كنند نشان دادن چنين صحنه هايي از رسانه ملي موجب ترويج خشونت در جامعه ايران ميشود؟ ايا به عواقب درخواست هايشان بر روي ذهن فرزندان جامعه كه اينده اين مملكت هستند هم فكر مي كنند؟
آقای پناهیان مردم دشمن را خوب شناخته و می شناسند ولی نشان دادن این صحنه های دلخراش در تلویزیون فکر نمی کنید اشتباه باشد و با روحیه و رقت قلب ملت ما سازگاری ندارد و چنانچه کودکان ما آنرا ببینند چه توضیحی برای آنان دارید؟
پیشنهاد ایشون بسیار ناپخته هست. نشان دادن صحنه های فجیع بینندگان را و بخصوص بچه ها را بیمار می کند.
حاج آقا کمی بیشتر تامل کنند.
هر دم از این باغ بری می رسد.خودشون ببینند و به ما تعریف کنند.ایشون دشمن رو بشناسن کفایت می کنه
جااااااااااااااااان؟!!!!!
حاج آقا سلام
میشه بگین تا کی باید با دیدن صحنه های دلخراش افسردگی را در جامعه بیشتر کرد. دیدن صحنه های کشتن و کشت و کشتار بجز از بین بردن روحیه چیز دیگه ای هم بدنبال داره.
اقاي پناهيان چرا بايد دنبال راههايي باشيد تا هرچه بيشتر زندگي عموم مردم را تلخ كنيد؟ مگر آمار مرگ و مير ناشي از بيماريهاي عصبي و استرس را در بين مردم ايران نديده ايد؟ چرا از لزوم اجراي برنامه هايي برااي كاهش اين استرسها و بيماريها در صدا و سيما نمي گوئيد؟ مبارزه با نفس چه ارتباطي با نشان دادن سر بريده در صدا و سيمايي دارد كه بيننده آن عموم مردم ازجمله تعداد بيشمار زن، كودك و افراد مسن هستند؟
برادر من نشان دادن فیلم کشتن کسی خوب نیست از نظر علم پزشکی و روانشناسی غلط اندر غلطه
ممنون از اینکه سخنان استاد پناهیان را جهت استفاده ما خوانندگان قرار دادید.
صدا و سیما همینطوری هم صحنه هایی رو نشون میده که بشدت آزاردهنده است. فیلمهای تلویزیونی دوبله شده رو نگاه کنید سرشار از خشونت. صحنه های دردناک در سوریه و مصر و ... رو بدون سانسور نمایش می ده. حتی شبکه های خبری هم به این وضوح نشون نمیدن که سیمای ملی. همین مونده که سر بریدن هم ببینیم.
جناب آقای پناهیان : کشته شدن سالانه بیش از 22هزارنفر در تصادفات جاده ای، آمار بالای مرگ و میر ناشی از سرطان و بیماری های صعب العلاج ، آمار بالای فوت بر اثر بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله ، آمار بالای سوء تغذیه کودکان ایرانی ،فقر، فساد، فحشا و بیکاری و .... فکر نمی کنید این صحنه ها به اندازه کافی در زندگی روزمره مردم هستند ؟
کاش قدری هم به فکر شادی و رفاه مردم خودمون بودید.
بانگاه کردن به جنایت های تروریست ها درسوریه ماهیت وهابیون وسلفی ها القاعده از کسی پوشیده نیست
1- این دشمن با آن دشمن که حاج آقا می گوید فرق می کند. پیامبر خدا می فرماید بزرگترین دشمن تو نفس تو است، نه رقیب سیاسی تو!
2- مردم همین الان هم به اندازه کافی مصیبت دیده و مصیبت کشیده هستند و در جامعه خودمان هم به اندازه کافی خشونت رواج دارد و نیازی به نشان دادن سر بریده و بدن تیر خورده نیست.
پاسخ ها
بی نام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
مردم ما جنگ را تجربه کرده اند و انواع خشونت ها را به چشم دیده ا ند لذا مسایل را خوب می فهمند دیگری نیازی به پخش صحنه های خشونت نیست . مردم نیاز به آرامش روحی دارند . بهتر از به موضوع شاد بودن و شادزیستن بیشتر اهمیت دهیم .
حاج آقا پناهیان
با سلام
فکر نمی کنید بچه با دیدن سر های بریده در آینده چه خواهند شد ؟
چه خشن!! این همه خشونت واقعا لازمه؟ بعد کم کم به نظر شما مردم قسی القلب نمی شن؟
قتل و ضرب و جرح در جامعه بیشتر نمی شه .
انصافا درست میگه،تا کی باید سانسور کنیم بعضی چیزا رو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
دوست عزیز اگه چیزی هم باید سانسور بشه این جور تصاویر هست که مستقیما با روحیه و زندگی ما در ارتباط هست...!!!!!
آقاي پناهي، ترويج خشونت بدليل اثرات منفي و نيز كاهش قبح آن در بين جوامع زشت و ناپند است. نبايد از تريبون و رسانه ملي افكار و انديشه هاي نادرست را ترويج داد.
اقای پناهیان گرامی؛ اگه بچه ها ببینن کلا دجار مشکلات روانی،فوبیا و ترس ها می شن که بعضا تا آخر عمر در وجودشان می ماند.
باسلام- لطفا به حاج آقای پناهیان بگویید درست است که دشمنان دین رذیل و سنگ دل هستند، اما نشان دادن صحنه سرهای بریده کار عاقلانه ای نیست و تاثیرات بدی در روح و روان افراد جامعه بویژه کودکان دارد. باتشکر
پاسخ ها
ریحانه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
بله کاملا درسته. خشونت در جامعه چیزی جز خشونت به همراه نداره. ماهیت این انسانهایی که جنایت میکنند بر کسانی که فکر میکنند پوشیده نمیمونه. امیدوارم به فکر واکنشهای نشان دادن این فجایع در اقشار مختلف باشیم.
در تمام دنیا توصیه می شود برای رعایت حال مردم از پخش تصاویر خشن جلوگیری شود، همین گفته ها و تصاویر هست که مردم رو اینقدر خشن و عصبی و درگیر کرده. این مردم به آرامش نیاز دارند، جنگ طلب نیستند.
چه افکار و نظر جالبی....باعث تاسفه.....
نشان دادن این صحنه ها بی رحمی را در جامعه ببار می آورد. یکنفر سر یک نفر را بریده چرا باید چندین میلیون نفر آنرا ببینند.؟؟
لطفاً حاج آقاي پناهيان اول امتحاني چند روز از اين فيلم ها در منزل خودشان نشان بدهند. بعد اگر نتيجه مثبت بود بفرمايند تا ما هم همين كار را بكنيم!!
شوخی میفرمایید جناب پناهیان؟
سالهاست که کارمان شده دشمن شناسی!
آیا از نظر شما بهتر این نیست که به جای نشان دادن سر های بریده و بر انگیختن احساس مردم آنها را یاد بدهیم که شعور سیاسی داشتن هم چیز بدی نیست! یاد بدهیم به جای اینکه بنشینند جلوی تلویزیون و سر بریده تماشا کنند و اشک بریزند، شعور و درک سیاسی خود را بالا ببرند؟
سر بریده نشان مردم دادن شناخت آنها را نسبت به منطقه (شما بخوانید دشمن) بالا نمیبرد! فقط آنها را جو زده میکند.
متاسفانه ضرری که ازپخش صحنه های خشونت بارازرسانه ملی براعصاب وروان مردم واردمیشود بسیاراست.شماتصورکنیدرسانه ملی فراگیراست.درمنازل گاه کودک خردسال دربیمارستانهابرای افرادبیمارو...همه شاهدآنندومتاسفانه دراطراف دیده ایم که برای فرارازخشونت برنامه های سیمابخصوص اخبارو.برخی بربامه های .ماهواره جایگزین میشود!فکرنمیکنیدحمایت ماازمظلوم نبایدبه قیمت ازدست رفتن سلامت روان هم وطنانمان باشد؟؟
تورابه خدا بس کنید...این مردم دچارانواع افسردگی ها شده اند...اگرخیلی اصراردارید یک کانال درست کنید از صبح تا شب سیل زلزله،سربریده و...نشان دهد ،افسردگی خیلی شایع شده .به مردم رحم کنید...یک پزشک
آقای پناهیان!! از شما بعیده!! بچه ها رو بی خیال، من که 25 سال دارم اگه یه موقع تلویزیون روشن کنم این صحنه رو نشون بده از ترس می میرم. دیگه اون موقع نفسی برام نمی مونه تا سرکوبش کنم.
شما اگه می خواهی دشمن شناسی آموزش بدی راه بهنتری پبدا کن!!
آقای پناهیان چه خوب است قبل از طرح مسائل جوانب آن را بسنجید
حرف هاش كارشناسانه نيست. احساسي است. مگر مي شود در رسانه هاي ملي خشونت را ترويج كرد. تمامي ممالك غربي براي تمامي سنين فيلم هاي مخصوص بخود دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
در تمامی ممالک غربی خشونت بیش از ایران است
بانظر حاج آقا موافقم هم براي دشمن شناسي خوبه وهم براي دونستن قدر وارزش امنيتي كه در مملكت داريم
جناب آقای پناهیان با عرض سلام واحترام
لطفا نظرات نگارش شده شده را با دقت و درایت حداقل دو نوبت بخوانید و در آن تامل نمایید.
بنازم به این طرز تفکر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست