بازدید 15694

کلید، داس و یا کلید انبار داس‌ها!

آقای نماینده در جایی دیگر از سخنان خود گفته است: «رئیس جمهور منتخب بیشترین رأی خود را در مازندران کسب کرده که امیدواریم تعدادی از وزرای دولت یازدهم اهل مازندران یا خطه شمال باشند». اگر کلیدهای دولت در دستان چنین افکاری قرار بگیرد، با هر یک از آن‌ها یک در باز می‌شود، البته در انباری که پر از داس است!
کد خبر: ۳۳۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸ 20 July 2013
کلید، داس و اینک کلید انبار داس‌ها!

هرچند رئیس‌جمهور برگزیده از آخرین لحظات نخستین برنامه تلویزیونی انتخاباتی مستقیم خود برای معرفی مفهوم کلید تدبیر بهره گرفت و با استفاده از آن، توانست آرای بسیاری‌ به سوی خود جلب کند، تا پایان انتخابات و نخستین کنفرانس خبری در قامت رئیس‌جمهور منتخب، فرصت نیاز بود تا کلید در مقابل داس قرار بگیرد.

در همین کنفرانس خبری بود که وی در پاسخ به پرسشی درباره میزان تغییرات در دولت آینده گفت: «من گفتم کلید دارم، داس ندارم. دولت آینده دولت کارآمد و شایسته‌سالاری خواهد بود. همه آن عزیزانی که در این هشت سال کار و تلاش کردند و شایسته هستند، در برابر آن‌ها تواضع می‌کنم و از آن‌ها استفاده خواهد شد؛ البته اگر کسی اتوبوسی ‌و بدون بلیت آمده باشد، خودش آمده است».

جدای از این که پس از تغییر دولت، میزان عزل و نصب‌ها در بدنه دولت چه میزان خواهد بود و این که تغییرات اعمالی در مدیران و توسط مدیران دولتی چقدر خواهد بود و از قاعده برخورد با کلید تدبیر پیروی خواهد کرد یا داس عزل‌ها، نمی‌توان این نکته را از نظر پنهان داشت که وزارت کشور‌ (یکی از سیاسی‌ترین وزارتخانه‌های دولتی) می‌تواند در معرض برخورد شدید داس تغییرات قرار بگیرد؛ هر چند‌ هنوز معلوم نیست این وزارتخانه بیشتر باید به توسعه سیاسی مورد انتظار برخی از اصلاح‌طلبان بپردازد یا دیگر اموری که در چهارچوب وظایف گسترده وزارت کشور است.

بنا بر این گزارش، به ظاهر‌ رئیس جمهور منتخب در کنار کمیته‌های بررسی گزینه‌ها و انتخاب وزرای دولت آینده، کمیته‌ای نیز برای انتخاب استانداران دولت آینده تشکیل داده است. تاریخ سیاسی ایران در سال‌های اخیر نشان داده ‌که مدت کوتاهی پس از تغییر دولت، بیشتر استانداران تغییر می‌کند و به سرعت تغییرات به سطح فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها نیز خواهد رسید.

اختیار دولت جدید در انتصاب مدیران مطلوب خود، بر مبنای شایستگی‌های مورد انتظار آن ‌انکارناشدنی است، ولی این روز‌ها دولت روحانی، علاوه بر دوستان پیش از انتخابات، دوستان جدیدی دارد که از شنبه پس از انتخابات به وی پیوسته‌اند و از سوی دوستان قدیمی‌تر، «شنبه‌ای‌ها» نامیده می‌شوند و اکنون به سهم‌خواهی از دولت آینده مشغولند.

رمضان شجاعی کیاسری، نماینده ساری و سخنگوی فراکسیون رهروان در مجلس، پس از این که از حضور هم استانی و رئیس سابق خود در صدا و سیما، یعنی علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری نا‌امید شد، به حمایت جدی از قالیباف پرداخت و وی را نامزد اصلح دانست و پس از انتخابات ریاست جمهوری نیز همچنان اصرار دارد که قالیباف باید شهردار تهران ‌بماند و در مورد سایر گزینه‌های مطرح برای شهرداری تهران اظهار داشته: «این بیشتر شبیه آرزو و امیال این گزینه‌هاست و این آرزوی آن‌ها محقق نمی‌شود، زیرا آقای قالیباف شهردار ‌می‌ماند».

جالب این است که روز گذشته، این عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به در پیش بودن تشکیل دولت یازدهم دکتر روحانی، گفته است: «رایزنی‌ها برای تغییر استاندار مازندران آغاز شد‌» و «امیدواریم وزرای دولت یازدهم دکتر روحانی در عزل و نصب استاندار و مدیران استان با نمایندگان مشورت کنند».

البته آقای نماینده در جایی دیگر از سخنان خود گفته است: «رئیس جمهور منتخب بیشترین رأی خود را در مازندران کسب کرده که امیدواریم شماری از وزرای دولت یازدهم اهل مازندران یا خطه شمال باشند‌».

تنها در فضای رنگارنگ سیاسی ایران است که معیار عجیبی مانند هم استانی بودن در مورد تعیین وزرای دولت کشوری با نزدیک با هشتاد میلیون انسان مطرح می‌شود، اما خطر آنجایی است که آینده کشور و استانداری‌ها به چنین افکاری سپرده شود. اگر کلیدهای دولت در دستان چنین افکاری قرار بگیرد، با هر یک از آن‌ها یک در باز می‌شود، البته در انباری که پر از داس است!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۴۹
انتشار یافته: ۱۸
این کلیده هم عجب درد سر هایی داره ها ! ! !
تا اونجا که من در سایت ها دیدم بالاترین درصد رای آقای روحانی در سیستان و بلوچستان با 73 درصد بوده و بعد از اون هم کردستان و یزد و آذربایجان غربی بوده اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
عزیزم دوباره مطالعه کن منظور تابی جون درصد نبود تعداد بود
اشکالی در مواضع ایشان دیده می شود؟ یعنی دفاع از قالیباف و حمایت از رییس جمهور منتخب، جرم است؟!! مگر ایشان گفته من به روحانی رای دادم؟!! اتفاقا مواضع ایشان صریح و شفاف و صادقانه می باشد.
کاملا بجا بود
مهم نیست چی گفته مهم اینکه چقد از حرف های خود را عملی می کنه
آیا زندگی آسان می شود؟
یا دولت کاری ازب پیش نمی برد ؟
به هر حال ما با شما امید بستیم پس کاری نکنید که به انتخابمان شک کنیم
پناه میبرم به خدا از شر داس بدستان بی خرد.
طبق کدام آمار آقای روحانی بیشترین رای را در مازندران کسب کرده؟ سیستان و بلوچستان 73% کردستان 71% و ......... بلاخره مازندران 59% به آقای روحانی رای دادند. انگار ویروس آمار سازی خیلی واگیر است. آنتی ویروسش هم گیر نمی آد!
اگرچه این حق هر رئیس جمهور است که کادر اجرایی خود را انتخاب کند اما ما امیدواریم کسانی انتخاب شوند که تجربه وزارت یا کار اجرایی در سطوح بالا را داشته باشند نه انکه بخواهند در این دولت تجربه اندوزی کنند .

دکتر همه ملت ایران از ازمون و خطا خسته شده اند مواظب باش.
عجب
بابا مجیدجون چه فرقی داره که وزیر اهل کجا باشه
مهم اینه که کارآمد، صادق، جسور و شایسته این پست باشه. ما همه ایرانی هستیم چه فرقی داره که اهل کدام قسمت از سرزمین ایران عزیز باشه مهم اینه که با باند بازی و رفیق بازی به این منصب نرسیده باشه.
بیش از یک میلیون صد هزار نفر در مازندران به روحانی رای دادن، رقم کمیه؟؟؟غیر از تهران فقط مازندران و فارس رایشون به روحانی میلیونی بوده
هم کیفیت مهمه، هم کمیت.مسلما 60 درصدی که یک میلیون و صد و پنجاه هزار تا باشه ارزشش بیشتر از 75 درصدی هست که سیصدهزار تا باشه
برادر من حدودا یک میلیون و صد به روحانی رای دادن، اونجاهایی که تو میگی، نهایت سیصدهزار نفر بتونن رای بدن که 70 در صد ش رو خودت حساب کن
حالا گیریم ایشان بیشترین رأی را در استانی آورده باشد، دلیل نمی شود بیشترین وزرا از آن شهر انتخاب شود!!!! این چه منطقیه؟؟!!!
در کشورهای پیشرفته و دمکراتیک دنیا وقتی رییس جمهور جدیدی روی کار می آید فقط چند وزارتخانه کلیدی را تغییر و تحول می دهند و بقیه سر جایشان هستند امیدوارم شعار کلید روحانی در عمل هم اجرا شود
هرکس رو با هر نژادی که قراره به عنوان وزیر انتخاب کنن اعم از مازندران،بلوچ ،کرد،ترک،لر یا عرب و... فرقی نداره مهم اینه که تخصص ودانش اون کاره داشته باشد و بتونه به نحو احسنت کارشو انجام بده.همین
جالبه مردم عادي اكثر سهم خواهي استاني ندارند اونوقت مجلسي ها كه بايد نماينده مردم و تابع نظرشون باشند سهم مي خواند؟ يعني چي چند تا از وزيران بايد مازندراني باشند؟ مگه چند تا وزير دريم كه تازه يكسري شون هم مازندراني باشند..؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل