بازدید 9202

بيكاري علت اصلي خودكشي است!

سال‌هاست خودسوزي و خودكشي به چشم مي‌خورد و هرچند آمارهاي گوناگونی از سوي دستگاه‌ها‌ در اين باره منتشر مي‌شود، ‌در كل موضوع بسيار نگران‌كننده‌اي است.
کد خبر: ۳۲۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸ 11 June 2013
بيكاري علت اصلي خودكشي است!به گزارش «تابناک»، موضوع بیکاری، از جمله مسائلی است که افزون بر دلایل کلی و عمومی در اقتصاد هر کشور و رابطه آن با دیگر اقتصاد‌های دنیا، در ایران از شرایط ویژه‌ای برخوردار است؛ ویژگی‌هایی که در تورم و گرانی و دیگر مقوله‌های اقتصادی و اجتماعی ایران وجود دارد و اگر این معضل به زودی رفع نشود، ریشه بسیاری از مشکلات و معضلات در جامعه خواهد بود.

بنا بر این گزارش، امروزه مشکل بیکاری در شهرستان‌ها و شهر‌های کوچک، بیش از هر چیز دیگری نمود پیدا می‌کند، به گونه‌ای که در برخی از آنها، افراد جویای کار را به سمت خودکشی می‌برد؛ این واقعیتی است که در جامعه هست. چندی پیش نیز یکی از نامزدهای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری آشکارا به آن اشاره کرد و در مستند خود پدری را نشان دادند که از اوضاع اقتصادی کنونی به ستوه آمده و قادر به تحمل بیکاری فرزندان تحصیل‌کرده خود نیست و راهکار را در خودکشی دانسته است.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس درباره بیکاری و پیامدها‌ و تأثیرات آن در یکی از استان‌های کشور گفت: علت‌العلل، ام‌الفساد و مهمترين عامل تأثيرگذار در موضوع تلخ خودكشي و خودسوزي، بحث بيكاري است.

احمد شوهاني گفت: سال‌هاست خودسوزي و خودكشي در استان ايلام به چشم مي‌خورد‌ و هرچند آمارهاي گوناگوني از سوي دستگاه‌ها‌‌ در اين باره منتشر مي‌شود، ‌در كل موضوع بسيار نگران‌كننده‌اي است.

نماينده مردم ايلام، ايوان، مهران، ملكشاهي و شيروان چرداول در مجلس شوراي اسلامي افزود: اگر بخواهيم به علل اين پديده ناگوار اشاره كنيم، بايد از بيكاري، فقر، عوامل رواني، فشارهاي ناشي از دوران جنگ تحميلي، محيط سنتي و... نام ببريم.

وي ادامه داد: در ميان كساني كه ‌اين کار را کرده‌اند، افراد گوناگوني به چشم مي‌خورند؛ خودكشي پولدار و فقير و بيكار و شاغل نمي‌شناسد؛ اما چند عامل اساسي در اين زمینه هست كه اگر روي آنها با دقت و برنامه‌ريزي كار شود، مي‌توان دست‌کم در كوتاه مدت از اين پديده جلوگيري كرد.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ادامه داد: ما نمايندگان استان، پيگير مبارزه با خودكشي و خودسوزي در استان هستيم و مسائل را به مسئولان كشور منتقل مي‌كنيم.

وي همچنین تأكيد كرد: دولت نيز بايد با اختصاص و پرداخت اعتبار برای ريشه‌كن كردن مشكلات و معضلات اساسي استان، گامي جدي در اين راه‌ بردارد.

نماينده مردم ايلام، ايوان، مهران، ملكشاهي و شيروان چرداول در مجلس شوراي اسلامي افزود: به باور من، بايد پژوهشي جامع انجام شده و به اين پرسش پاسخ داده شود كه چرا آمار ميزان خودكشي‌در استان‌هاي مرزي ايلام و خوزستان، از دیگر نقاط كشور بالاتر است؟

شوهاني خاطرنشان كرد: پس از پايان سال‌هاي دفاع مقدس، بايد به اين استان‌ها توجه ويژه‌اي مي‌شد تا معضلات اينچنيني در آنها پيش نيايد. استان‌هايي مانند ايلام و خوزستان، از لحاظ ‌داشتن منابع خدادادي، استان‌هاي ثروتمندي هستند.

نماينده مردم ايلام، ايوان، مهران، ملكشاهي و شيروان چرداول در مجلس شوراي اسلامي در پايان تأكيد كرد: اگر دولت بخشي از درآمد نفت و گاز استخراج شده از اين استان‌ها را صرف ‌پيشرفت آنها کند، شاهد حل بسياري از مشكلات اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي خواهيم بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل