بازدید 66936
در تحسین یک تصمیم درست مدیران رسانه ملی

مسابقه تن پروری تعطیل شد، مردم یک نفس راحت کشیدند

توقف چنین برنامه ای این باور را باطل خواهد ساخت که با تن پروری و بلند کردن بی حساب و کتاب اجسام سنگین، راهی که یک پژوهشگر یا ادیب با ده ها سال مشقت پیموده و به شهرت و مکنت نسبی دست یافته را می توان یک شبه طی کرد... از این پس حداقل اگر جرمی توسط یکی از مردان درشت اندام صورت پذیرد، دیگر عنوان نمیشود «قهرمان»یا«قوی ترین مرد ایران» چنین کرد و این حداقل ضرر اجتماعی و فرهنگی است که تحمیلش متوقف شد.
کد خبر: ۳۱۱۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵ 05 April 2013
اگر توقعات درباره کیفیت برنامه های تلویزیون در ایام نوروز به قدر کفایت برآورده نشده باشد اما حداقل انتظارات درباره عدم پخش برخی برنامه ها برآورده شده که مهم ترین آنها، برنامه موسوم به «مردان آهنین» یا قوی ترین مردان ایران بود که در سال های اخیر به شدت تبلیغی برای این سلسله حرکت های عجیب و فاقد کمترین فلسفه و تفکری بود و موارد متعددی از اشخاص مشهور شده در این بخش به عنوان قاتل و زورگیر تحت تعقیب قرار گرفته بودند.

به گزارش «تابناک»، نه می توان عنوان «ورزش / Sport» بر آن نهاد و نه شایسته الصاق برچسب «بازی / Game» است که هر دوی این واژه های نزدیک به هم، درباره مجموعه حرکات و اعمالی مبتنی بر قواعدی است که این قواعد و شیوه و ابزار پیاده سازی اش در آوردگاه ها ثابت است و در مواردی اندک تغییر می کند و در هر دوره از رقابت های یک بازی یا ورزش هیچ گاه ابزارها به کلی تغییر شکل نمی دهند یا قوانین و شیوه های مسابقه با تغییرات اساسی مواجه نمی شوند اما در سلسله عملیات هایی که نه ورزش است و نه بازی می توان چنین حرکتی را انجام داد.

«مسابقه قوی ترین مردان» دقیقاً جزو همین عملیات هایی است که فاقد قاعده ثابت و دستورالعمل ثابت بوده و از این حیث  نمی توان ورزش یا بازی تلقی اش کرد. با این حال نمی توان انکار کرد که جذاب است و شبیه صحنه های فیلم های سینمایی است که یک مرد وزنه یا بخشی از صحنه را از زمین بر می دارد یا به گوشه ای پرتاب می کند و طبیعتاً مخاطب از زور این شخص متعجب می شود. قدرتمند بودن حتی یکی از شعارهای المپیک نیز است اما برای اندازه گیری این قدرت از شیوه های استاندارد در قالب ورزش هایی تثبیت شده بهره برداری می شود و در کنار چنین ویژگی هایی، این ورزش ها در راستای تقویت سلامت بوده و ذاتاً آسیب زا نبوده اما می توانند آبستن حادثه برای ورزشکار نیز باشند.

این نگاهی است که نسبت به یک ورزش استاندارد صورت می پذیرد و اگر سلسله حرکاتی دارای قواعد و میدان مسابقه مشخص و نسبتاً ثابتی باشد و آسیب هایش بیش از دستاوردهایش برای سلامتی به حساب آید، این یک ورزش غیراستاندارد است اما باز هم می توان از آن به عنوان «ورزش» یا حداقل «بازی» نام برد. در واقع قوی ترین مردان نه تنها ورزش سالم و استاندارند نیست، بلکه ورزش غیراستاندارد نیز نیست و یک سلسله حرکات مخرب برای بدن محسوب می شود که هیچ ارزشی ندارد، چرا که دقیقاً برترین های این سلسله عملیات ها، نه سریع تریند، نه باهوش تریند و نه قدرتمندترین و اصولاً هیچ «ترین» دیگری نیستند.



تاریخچه چنین حرکاتی به قمارهای میان کارگران بنادر اروپایی برای حمل حجم بالایی از یک بار یا نگه داشتن بیش از حد بشکه های مشروب در روی دست و یا مچ اندازی باز می گردد. در دهه های اخیر در کشورهای اروپایی این حرکات توسط برخی کمپانی ها احیا شدند و گروهی از شرکت های شرط بندی و قماربازی اقدام به برگزاری مسابقات با طراحی چند بخش و حضور مردان درشت اندام کرده اند و علی رغم ثبت موسسه هایی تحت عنوان فدراسیون در سطح جهان، هنوز این حرکات به دلایل فوق الاشاره به عنوان ورزش پذیرفته نشده اند و فعالان این عملیات ها برای آنکه خود را ورزشکار معرفی کنند، در وزنه برداری قدرتی تمرکز کرده اند.

پای این حرکات بیش از یک دهه پیش به ایران باز شد؛ هنگامی که تلویزیون یکی از همین برنامه ها را تحت عنوان «قوی ترین مردان جهان» را نشان داد و چنین تصور شد که ورزشی تحت این عنوان وجود دارد و اقبال عمومی نیز درباره هلندی ها و فنلاندی های درشت اندامی که در این مسابقات ارابه ها و خودروهای چندتنی را می کشیدند بسیار بالا جلوه کرد. پس از چند سال نمایش قوی ترین مردان جهان از تلویزیون، عده ای به این فکر افتادند که چرا خودمان در ایران، قوی ترین مردان برگزار نکنیم و بدین ترتیب خیلی سریع این واقعه به راه افتاد، منتها به جای شرکت های اروپایی مشروب سازی و قمار، شرکت های صنعتی بزرگ اسپانسرِ قوی ترین مردان ایران یا همان «مردان آهنین» بود.

هرچند فدراسیون پرورش اندام در این زمینه نقش داشت اما محور چنین برنامه، سازمان صداوسیما بود که با توجه به حجم مخاطبان این برنامه در سال های ابتدایی، تمرکز بیشتری بر برگزاری آن صورت پذیرفت و در نهایت جزو برنامه های نوروزی قرار گرفت و این مسابقه به گونه ای طراحی شد که از چند ابتدای نوروز تا چند روز پس از ایام نوروز هر شب در یکی از بهترین زمان ها برگزار می شد و اسپانسرهای این مسابقات نیز هزینه هایی بسیار کلان را پرداخت می کردند که بخشی از این درآمدها صرف برگزاری و جوایز سنگین این مسابقات و مابقی جزو درآمدهای صداوسیما می شد.



همین جوایز سنگین «مردان آهنین» که به جوایز قهرمانان بازیهای آسیایی تنه می زد و همچنین همسطح یا بیش از بسیاری از جوایز علمی و ادبی معتبر کشور بود، انگیزه های بسیاری برای عموم مردم درشت اندام به وجود آورده بود تا با تمرین و بلند کردن خودرو و لاستیک و وزنه و... توانشان را برای حضور در جدال افزایش دهند و در سودای جوایز چند ده میلیونی، حتی میلیون ها تومان هزینه کنند؛ مسئله ای که برگزارکنندگانش بارها اذعان داشته اند اما این انسان های درشت اندام لزوماً چهره های فرهیخته نیستند و این برنامه به سرعت محلی برای بی اخلاقی ها شد.

در ادوار پیشین اخبار چاقوکشی، ضرب و شتم و درگیری های مکرر در هنگام ضبط «مردان آهنین» میان شرکت کنندگان درز کرد که تلاش شد بر آن سرپوش گذاشته شود اما زمان این کشمکش ها را به فراتر از این پشت صحنه ها سوق داد و اندکی بعد از دستگیری های مکرر برخی از شرکت کنندگان در این سلسله برنامه های قوی ترین مردان منتشر شد، یکی از برنده های قوی ترین مردان ایران قربانی زدوخرد در خیابان شد و دیگری نیز به اتهام قتل متواری شد و البته اینها تنها معدودی از موارد رسانه ای شده است.

جالب آنکه در یک بررسی آماری مشخص شده با فرهنگ سازی که تلویزیون کرده و این تن پروری و وزنه کشی را ارزش جلوه داده که برترین ها در آن با جوایز میلیونی مورد تقدیر قرار می گیرند، در یک دهه اخیر حجم بالایی از باشگاه ها، سالن های کشتی شان را به سالن های بدنسازی تغییر وضعیت داده اند و بخش قابل توجهی از مراجعین به این سالن ها نیز دقیقاً با هدف رسیدن به قدرت بالاتر و زورِ بازو و نه حتی زیبایی اندام به این باشگاه ها اقدام می کنند و به واقع این حرکات به ورزش ملی ایران نیز ضربه اساسی وارد ساخته است.

صداوسیما بر اثر فشار افکارعمومی متاثر از ناهنجارهایی که این قهرمانان در پی داشته اند و ناظران مسئولیت فرهنگ سازی و وقوعش را با این نهاد می دانستند، از سال پیش تصمیم به توقف برگزاری این برنامه را گرفت؛ تصمیمی قطعی که در اوایل سال 1391 در محافل خصوصی از سوی مسئولان اعلام شد و در انتهای سال علی رغم جنجال های فراوان از سوی مسئولان برگزاری این برنامه که در سال های اخیر به شدت از قبل این برنامه ذینفع بوده اند، عملی شد تا لازم باشد در تحسین این تصمیم درست مدیران رسانه ملی سخن به میان آورد.

توقف چنین برنامه ای که کوچک ترین جنبه مثبتی برایش قابل تصور نبود، این باور را باطل خواهد ساخت که با تن پروری و بلند کردن بی حساب و کتاب اجسام سنگین، راهی که یک پژوهشگر یا ادیب با ده ها سال مشقت پیموده و به شهرت و مکنت نسبی دست یافته را می توان یک شبه طی کرد و در واقع این تصمیم حکم جلوی ضرر هر جا گرفت، سود است، را دارد. از این پس حداقل اگر جرمی توسط یکی از مردان درشت اندام صورت پذیرد، دیگر عنوان نمی شود «قهرمان» یا «قوی ترین مرد ایران» چنین کرد و این حداقل ضرر اجتماعی و فرهنگی است که تحمیلش متوقف شد و امید اینکه بوی پول در سال های آتی نیز منجر به احیای این پدیده نشود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۸۵
انتشار یافته: ۱۴۳
متعصبانه به این موضوع نگاه نکنید.
مشکل در جای دیگر است.
در تمام دنیا این مسابقات برگزار میشود.....
مشکل اینجاست که برای دیگر اشخاص شاخص در هر زمینه ای صدا و سیما تبلیغ و فرنگسازی نمیکند........
تابحال دیده اید برای نقاشی موسیقی طراحی مهندسی و پزشکی چنین مسابقهای صدا و سیما راه اندازی کند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
اینها نه ورزش است و نه مسابقه. در تمام دنیا هم یک سری کمپانی قماربازی این مسابقات رو برگزار میکنه. خب در تمام دنیا مسابقات باز کردن.... هم برگزار میشه. برگزار کنیم و نوروز تلویزیون نشون بده؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
بسیار مثبت به پاراگراف آخر
AHMAD
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
1- انگ تعصب زدن مال زمانی است که در منطق و استدلال کم میارید
2- اینکه کاری در تمام دنیا انجام می شود پس درست است و ما هم همانگونه تقلید کنیم شایسته ملتی که فرهنگ و تمدن و بطور کلی صاحب فکر و اندیشه است نیست این استدلال شایسته ملتهایی است که فاقد ریشه فرهنگی هستند
3- فرهنگ هر فعالیتی در ذات خودش نهفته است و افراد با همان ذات فرهنگی فعالیتشان رشد می کنند مگر فرهنگ پهلوانی در ایران قدیم که قوی شدن را به جهت دفاع از مظلومان و ضعیفان روا می دانست توسط صدا و سیما فرهنگ سازی شد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
در هر صورت نمی شود توانایی های خاص انسان را که اغلب حول شعور و اخلاق اوست را هم ردیف با زور و قدرت و حتی مهارت بدنی او دانست . قطعاً اول بودن در کاری که اسب بهترین آن است با دانش و هنر و فهم و فرهنگ یکی نیست و نباید همسنگ انگاشته شود والا نتیجه اش می شود همین که هست .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
من هم مشکل رو فرهنگسازی میدونم
به هر حال برای هر سلیقه ای باید احترام قائل بود و انتخاب موضوعات را بر عهده بینندگان گذاشت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
نویسنده اگه راست میگه بشینه شب تا صبح بخوره و بخوابه و آم‍‍پول بزنه ببینم میتونم یک هزارمه این افراد بشه یا نه
دلیل نمیشه چون رشته ورزشی مطابق میل من نیست اینطوری بکوبمش
مثل خودم جهان سومی هستی
پس چرا فوتبال را تعطيل نمي كنند كه با درآمدهاي ميلياردي در صدره . كدام مخترع و پژوهشگر در كل عمرش با اختراعاتش به چنين پولهايي مي رسه. مگه هر از چندگاهي نمي شنويد كه فلان بازيكن فوتبال در پارتي شبانه دستگير شد فلاني فلان كار را كرد. فوتبال كه مستحق تر از قوي ترين مردان ايرانه كه حذف بشه؟
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
بله منم موافقم این فوتبال ضد فرهنگ تعطیل بشه ... مگه چه اتفاقی میوفته ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
دوباره هر دن بیری صحبت نکنید فوتبال باید مثل اروپا یک صنعت پولساز بشه نه مثل زالو رو بودجه ی مملکت وگرنه خود فوتبال هیچ اشکالی نداره!
فوق لیسانس پشیمان تحصیل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
درورد بر ایمان و علی
آخه ایم فوتبال چه افتخاری برای کشور آورده که سرمایه های کشور داره اینطور خرجش میشه...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
واقعا همینه فوتبال رو هم تعطیل کنید رسوایی های فوتبال ما تا اون ور آبم رسیده چه از لحاظ مالی چه از لحاظ اخلاقی.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
تابناک چرت و پرت ننویس خواهشا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
اگر درآمد فوتبال از بلیط هایی که می فروشند یا از اسپانسرهای تبلیغاتی باشد اشکالی ندارد ولی این چه معنی دارد که میلیاردی از بیت المال به آنها داده شود. آیا این مقدار به محققین و دانشپژوهان هم کمک مالی می‌شود؟ کدام محقق بدبخت ایرانی را می‌شناسید که مثل یک بازیکن لیگ دسته دو ما با پول دولتی و بیت المال میلیونر شده باشد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
هم فوتبال هم این مسابقه باید چند وقتی متوقف بشن .کی دلش به حال کشتی میسوزه و همچنین رشته های دیگه
saeid
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
به خدا اگه همین فوتبال تعطیل شه همین دوستان مدعی که داران شعار میدن اون موقع یه حرف دیگه میزننو میگن چرا سرگرمیو شادیو از مردم میگیرید
مقاله ای بسیار جالب بود که برای اولین بار به این پدیده اجتماعی منفی و زیانبار می پرداخت. اما چرا اینقدر اشتباهات دستوری و دیکته ای داشت ؟!
با کلیات موضوع موافقم ،ولی کاربرد واژه تن پروری برای این ورزش به هیچ وجه جایز نیست
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
باور کن همین عنوان بهترین عنوان برای این ورزشه ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
با سلام
اتفاقآ خیلی به جه هم نوشتن.من خودم چند سالی هست این ورزش میرم.ولی نه از اینا که هیکلشون باد میکنه و نعره میکشن زورشون مال خودشون نیست.میاد یه ماهه مثل مرغ جوجه کشی با تزریقات و انواع اقسام آشغال هیکل گنده میکنه و ابروی ورزش رو هم میبرن.چه بهتر که تمام شد.دستش درد نکنه
بله کار بجایی بود.
واقعا از این برنامه متنفر بودم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
متنفر نبودم ولی زیاد هم دوسش نداشتم خوب شد که متوقف شد
هرچه به اين تنهاي بزرگ و بي قواره ادم نگاه ميكنه بيشتر ياد انسان هاي دوره اوليه و ناترتال مي افته واقعا كاري ... و مزخرف است خواهشمندم در مورد فسادهاي فراوان در باشگاه هاي بدنسازي نيز مطلب بگذاريد تا خانواده ها و مردم بيشتر دقت داشته باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
نئوتاندرتال
بنده خدا
| United Kingdom |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
نئاندرتال درسته نئوتاندرتال هم غلطه دلبندم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
نئواندرتال
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
نیوتارنتال درسته علما
ناشناس
| United Kingdom |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
ناندرلونتال
شریف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
نَمَنَدرتال با این اسم علمی صحیح است:
NamanaDertal
بنده خدا درست میگه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
انسان نئاندِرتال (Homo neanderthalensis)
نوید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
ناندرلون بابا
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
ناپلئون درسته
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
نیوتامترنال درستره ...
ناشناس
| Malaysia |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
دنبال قویترین مردان ایران میگردید؟؟؟
بروید یک سری به روستاهای ایران بزنید، ببینید کدامیک از این پهلوون پنبه ها میتونن یک روز مثل این کشاورزها بیل بزنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
بچه های خوب همه تان درست نوشتید
محمود
| - |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
لامپ نئون
به نکته ی خیلی خوبی اشاره کردید،ممنون تابناک.
امثال شما همیشه می گویید مردم سرگرمی ندارند! آیا بد بود که حداقل یک ساعت عده ای جوان پای این برنامه می نشستند و در برابر خیل نمایش های جلف عروسکی و برنامه ای مثل خنده بازار و تله فیلم های بی کیفیت این برنامه نیز ساخته می شد؟ آیا یک نویسنده یا دانشمند آمریکایی به اندازه یک فوتبالیست پول در می آورد؟ آیا کسی که هیکل تنومند و قوی دارد باید بمیرد و هیچ ورزشی نکند؟ آیا همه باید نویسنده و دانشمند شوند تا شما راضی شوید؟ هر چیزی جای خودش ارزشمند است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
می خواهید فیلم... پخش کنند که سرگرم باشیم؟! سرگرمی به هر قیمیت که نمیشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
نه عزیز دل بله درسته که برنامه های خوبی صدا وسیما برای جوونا نداره ولی این هم دلیل نمیشه که با برنامه های دیگه بخوایم این فقدان رو پر کنیم .اگه این جوری بشه میشه مثل سینما مون که اونم کاشکی بهش پرداخته بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
تو دیگه کی هستی بابا
کار بسیار شایسته ای کردند که لغوش کردند
به نظر من هم مسابقه مسخره ای بود
واقعا کار به جایی بود وپیش ازاین باید تصمیم گرفته میشد اخه این برنامه چه فرهنگی را به جوانان منتقل میکرد درضمن به نظرمن صداوسیما بایستی از نخبه های علمی دعوت کنه که الگویی برای جوانان باشه نه وزنه بلندکردن ومسخره بازی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
نه اینکه بقیه برنامه ها کلی فرهنگ من و شما رو بالا می برن
بازم تحلیل آبکی.من سال های قبل هم این برنامه رو نمیدیدم ولی خطای چند نفر از این ورزشکارها رو در جامعه نمیشه به همه اونها تعمیم داد.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
اتفاقا تحلیلش درست بود ...
آفرین، عالی بود. حرف دل ما بود که سالها در گلو مانده بود-
این برنامه ها کارکرد خود را برای فروش داروهای بدن ساز و رونق باشگاهای بدن سازی داشته و طبق معمول آب که از سر گذشت رسانه ها ...
تابناک واقعا متاسفم با این متنی که زدی!!
اگه این تن پروریه وزنه برداری چیه؟
سایر ورزشها چیند؟
مثلا کشتی؟
مثلا ورزشهای رزمی (شما رو یاد جنگیدن خروسها نمی اندازد؟)....
بالاخره ذاتتون نشون می دید.
پاسخ ها
فاطمه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
ما که ندیدیم کسی که کشتی گیر ه یا وزنه برداره بره دارو و پروتئین مصرف کنه
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
واسه چی متاسفی ... به نظرم خوشحال باش دادش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
کشتی گیرو وزنه بردار مصرف کنه میشه دوپینگ
بعضی مردم جنبه ندارن به اینا چه ربطی داره
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
وزنه برداری یا هر ورزش پدر مادر دار دیگه ای براساس یک سری قوانین و مرامهاست و استفاده از موادی که باعث زودتر رسید به وضعیت بدنی مطلوب بشه به شدت مردود هست و به انسان کنترل نیروهای فیزیکی و هماهنگی اونها با فکرو یاد میدن(مثل خروس؟؟).ولی در بدن سازی هدف گنده شدن هیکل هست فقط همین اخرشم فیگور فیگور و... کلا ارتباط مغز با عضله قطع بجاش مغز با معده و معده با عضله ...
خدا رو شکر که تعطیل شد
توقف پخش این برنامه کاری درخور تقدیر از مسولان رسانه ملی میباشد.
الحمدالله
واقعا این همه هزینه بابت این برنامه جای سوال داشت
الحمدالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
هزینش رو اسپانسرا میدادن
ممنون .عالی بود.کار درستی انجام شد که جلوی پخش این برنامه گرفته شد.البته نباید از فرهنگ پایین شرکت کنندگان این گونه رفتار می کردند چشم پوشی کرد.
دیگه جذابیت سال های اول رو نداشت بهتر که امسال پخش نشد.
احسنت
این برنامه ها در پرورش ارازل و اوباش و رسمیت دادن به آنها موثر بود تا ترویج ورزش.
این بدان معنا نیست که ورزشکاران شرکت کننده خدایی نکرده ارازل و اوباش بودند نه ، بلکه کسانیکه در این مسیر وارد شوند و جنبه آن را نداشته باشند برای جامعه مشکل ساز می شوند .
ضمن اینکه عمده این فعالیتها بر پایه داروها و هرمونها استوار است
مدتهاست جای برنامه هایی مثل مسابقه علمی خالی است
خاک تو سرتون با این تحلیلهای مسخرتون...واقعا تو فقط نوک دماغتو می بینی.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
ادب رو رعایت کن نظر دهنده بی نزاکت ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
خجالت نمیکشی، دروغ نمیگه که حالا با مزاج تو جور نیست باید فحش بدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
دوستان ایشان نمونه یکی از افراد مدافع پخش چنین برنامه هایی هستند... از کوزه همان برون تراود که در اوست... آقا ماهان برات متاسفم
الکی میگی .........................
البته در جامعه ما این برنامه تنها چیزی نیست که به نشر تن پروری کمک کرده...
به عنوان مثال میتوان با نگاهی ساده به آمار ورودی دانشگاه ها پی برد که ورود به بازار و دلالی و بدست آوردن پول به هر طریقی به جای تلاش و درس خواندن،با تلاش مسئولان عزیز که یک پای ثابت اون هم صدا و سیما هست،به یک ارزش تبدیل شده و کلا مروج تن پروری در این مملکت کم نداریم...
خواهشا منتشر کن...
واقعا از این برنامه بدم می آمد .
با سلام
وعرض ارادت بحضور کلیه ورزشگران و ورزش دوستان محبوب کشورم. بنده ازشنیدن این خبر مسرور گشتم.
*ما برای اینکه ایرانی قدرتمند ومتکی به خود و توسعه یافته داشته باشیم نیاز
مند ارتفاء سطح کیفی دانش عمومی احاد ملت اعم از زن ومرد هستیم .
ما باید در مسیر ارزشمند سازی نیروی
کار و خلاقیت .اختراع و اکتشاف و...تولید
نیروی ماهر و اندیشمند ودر کلیت یک جامعه متخصص و مدرن باشیم.جامعه ای که البته از نعمت عقل سالم در بدن سالم بهرمند باشد.
*آیا به راستی تن پروری و عضله سازی
آن هم با داروها و آمپول های مملو از هورمن و...که یک شبه عقل را ذایل و درک را عقیم میکند به صلاح کشور بود؟
تازه نام مردان آهنین هم به چنین افرادی
نهاده شود.
*براستی جامعه با داشتن مردان ضخیم
الجسم و تهی العقل اداره میشود.
*ورزش منشاء سلامت است .باید به همگان آموزش داد تا جامعه ای سالم
داشته باشیم و به دور از انحطاط و آلودگی از مواد مخدرو... آیا این ورزش تن
پروری و آمپول و قرص وهرمون گرا میتواند
الگوی مناسبی از ورزش آن هم در یک کشور مسلمان و خرد گرا مدل و الگوی
خوبی باشد.
*خلاصه اینکه ترویج این ورزش عقیم الفکر و آری از تفکر و فلسفه به غیر از بد
آموزی و تن پروری بی خاصیت برای جامعه ای ما چیزی به غیر از ضرر و بد آموزی به ارمغان نیآورده است.
*ما ملتی کهن با سبک وسیاق ورزشی
کهن هستیم.ورزش های که هم جسم را تقویت وهم روح را پرورش و صیقل میدهد(کشتی. اسب سواری.شنا و...)
به امید سر فرازی کلیه هموطنانم در این سال نو .
واقعا که سخن سنجیده ای زدید.
بسیاری از این افراد فقط تن پروری می کنند و هیچ کار دیگری در زندگی بلد نیستند. در واقع اینها همان بازمانده های گلادیاتورها هستند که امروز هیکلهای پر و ... را می خواهند به هر نحو که شده به نمایش بگذارند.

موفق باشید
درود...تن پروری عنوان برازنده ای بود. جدا میشه صدا و سیما ورزش های سالم و درست رو به این عنوان مثبت تبلیغ کنه نه تن پروری رو. شنا، کشتی و ورزش های سالم با اهداف سلامت فرد و جامعه.
پاسخ ها
روزبه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
کشتی که دیگه جهانی نیست ولی شنا خوبه آقا محمد جان اگه شنا تقویت شه به اندازه همه ورزش ها آبروی ملی دآره
پس فوتبال چی ؟؟ جایزه اینا 10 م ت بود اما جایزه فوتبالیست های بی ارزش که که حتی نمیتونن یه تیم درجه 10 آسیا رو هم ببرند ، هزار برابر اینهاست ، قبل از این باید فوتبال رو جمع می کردند که با پول بیت المال یه سری لات و سیر میکنند !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
به خدا راست میگید شما. چرا یکسری افراد که فقط بلد زیر ابرو بردارن باید مفت مفت پول دربیارن در حالیکه هیچ افتخاری برای تیم ملی نمیارن
آثار تخریبی بسیار زیادی در جامعه ایجاد کرده است.تمایل به استفاده از مکمل های غیر مجاز.تبدیل ظاهر بدن به شکل قهرمانان.تبدیل باشگاههای بدن سازی به مرکز......از از کوچکترین نتایج اجتماعی آن بود
خوب چرا فوتبال رو تعطیل نمیکنید؟
چرا کارگر فولاد سپاهان باید ماهی 600 هزار تومان حقوق بگیره و یک کارشناس آنجا ماهی یک میلیون و بعد یک بازیکنی که اصلا تعصب به تیم ملی نداره ماهی 80 میلیون تومان؟
این پولهای فوتبالی هم یکجور رواج اینه که از علم هیچ گاه به جایی نمیرسی.مخترع باشی به هیچ جا نمیرسی. ولی اگر فقط به فکر باشگاه فوتبال باشی میتونی تا نوه ات رو پورشه تضمین کنی.
در حالیکه همه میدونیم که علم میتونه باعث پیشرفت کشور بشه و اگر این سرمایه های فوتبالی بیاد سمت علم ببینید کشورمون جز 10 تای اول دنیا میشه

تابناک لطفا نظر منو بزار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
معلوم هست که اون منفی ها، همون بازیکنان بی تعصب تیم ملی هستند که دارن مفت مفت پول درمیارن و حرف حقی اینچنینی براشون گرونه.
دو ستانی که میگن هورمون، خدمتتون عرض کنم اکثر ورزشکارن در رشته هایی مثل پاورلیفتینگ وزنه برداری و کشتی در کشور ما و تقریبا در تمام دنیا از استرویید استفاده می کنند به بدن کشتی گیرهای امروزی و مثلا دهه نود میلادی نگاه کنید متوجه این موضوع خواهید شد. منم با توقف پخش این برنامه موافقم.
جای مسابقاتی نظیر مسابقه هفته که توسط هنرمند عزیز و محبوب کشورمان مرحوم منوچهر نوذری در گذشته ای دور اجرا می شد در صدا و سیما بسیار خالی است. برنامه ای که اطلاعات عمومی و علمی جامعه را بالا می برد و در آن زمان حتی با وجود آنکه جمعیت نسل جوان نسبت به حالا کمتر بود طرفداران بسیار زیادی داشت. هنوز جملات معروف مرحوم نوذری در این مسابقه در یادها هست که می گفتند از کی بپرسم یا همانی که در فیلم بود. روحش شاد.
لطفا چنانچه امکان دارد صدا و سیما چنین مسابقات آموزنده ای را دوباره اجرا و پخش کند. مسابقاتی که از همه رده های سنی می توان در آن شرکت کرد و نیاز به زور بازو هم ندارد و به کمک قدرت فکر و اندیشه می شود در این مسابقه برنده شد.
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
حال کردم
ممنون .عالی بود.کار درستی انجام شد که جلوی پخش این برنامه گرفته شد...
بسيار خوشحالم كه چنين برنامه بي هويتي قطع شد از ان برنامه متنفر بودم
تابناک دست مریزاد ...
مقاله بسیار جالبی بود
من کلا بافلسفه وجودی چنین برنامه ای که از رسانه ی ملی پخش می شد ... بشدت مخالفم .
انسان باید در ابتدا سنگین مغز باشه تا سنگین وزن و پف کرده با دارو
ممنون .عالی بود.
قدرتنمایی گنده بک ها بود. خوب شد که تعطیل شد. همون فوتبالشم تو کشور ما به جز بدآموزی و تبانی و گنده کاری های پشت پرده هیچ سودی برای این ملک و ملت نداره . کاش اونم تعطیل بشه برگردیم به سنتهای پهلوانی قدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
درسته که حالا مخالفی ولی دیگه دوست عزیز توهین هم نباید بکنی
!!!!!nahar nakherdami
دست نویسنده این مقالرو باید بوسید واقعاً.نویسنده محترم لطفاً در مورد مسائل مشابهی مثل بازیگران پوشالی که تقریباً همین مورد را دارند نیز اطلاع رسانی کنید.
با سلام و سپاس از مطالب ارائه شده.
ضمن یادآوری به همه عزیزان که در ورزشهای حرفه ای امروزه ، مصرف مکمل ها به صورت علمی انجام میشود ولی با همه عزیزان موافقم ، چون تمام حرکات این مسابقه غیر علمی و غیر اصولی صورت میگرفت و آبروی ورزشهای پاورلیفتینگ و بدنسازی را تحت شعاع قرار داد.
به نظرم وظیفه رسانه ملی ایجاد فرهنگسازی در جهت تشخیص خوب از بد باید باشد و درک عموم را باید آنقدر بالا ببرد که مردم خودشان متوجه ناملایمات شوند.
با سپاس از مردم فهیم ابران.
نتیجه اخلاقی

عقل >> زور
فوتبال ورزشی همرا با تفکر و البته هنر است.اگر باتد بازی ودلالی و پارتی بازی از سر فوتبال بداشته شود ورزش خوبی است.
با اینکه با تابناک همیشه مخالفم ، ولی این نقد و تحلیل خیلی عالی بود.
به نظر من برای یکی دو سال اول بد نبود ولی دیگه خیلی تکراری شده بود.
تابناك كار شايسته اي انجام داده است
از زمانی که داداشی به قتل رسید از این مسابقات نفرت دارم
تعطیلی کار بسیار مناسبی بود. ولی در تلویزیون ایران متاسفانه به بقیه ورزشکاران هم بهای بسیار و انهم ار جییب ملت (نه طرفداران) پرداخت می شود.
یادم هست چند سال پپش یک فوتبالیست به خبرنگاری حمله کرده بود و مقصر شناخته شد. هنور پرونده اش در جزیان بود که یک روز جمعه تلویزیون فیلمی از او نشان داد و از او به عنوان الگوی جوانان نام می برد.
بسیاری از این افراد که در این مسابقات قهرمان شدند ساکن کرج هستند و هر کدام در منطقه ای برای خودشان امپراطوری تشکیل داده و بهر .... که بگید دست میزنند و مرتب هم با مردم درگیرند و در یک مورد به قتل یکی از این افراد هم منجرشد و تمام تقصیر هم گردن طرف مقابل انداخته شد. الان هم در امامزاده محمد کرج برای این فرد مقبره ای ساختن که همطراز بنای خود امامزاده است
الحق که مایه تاسف است که حقوق اساتید حق التدریس دانشگاه ها را اینقدر با تاخیر پرداخت میکنند و برای علم و عالم هیچ ارزشی قائل نمیشوند لیکن برای گردن کلفت کردن که ... اینقدر بها میدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
افرین.
خدا امواتت رو رحمت کنه که عالی گفتی
در یکی از آرامستانهای شهر کرج و در حالیکه قبور شهدا در اوج مظلومیت خاک میخوره برای یکی از همین اقایان چنان مقبره ای ساختند که واقعا جای تعجب داره
متاسفانه اثار این برنامه های پوچ بعداز اینکه سال هاسال روی انتن تلویزیون می اید ، ونان خوبی بیشتر برای مجریان ان همراه دارد تازه صداوسیما متوجه خرابکاری های خودخواهد افتاد .باز هم جای شکرداردکه بعدازحدود 20سا ل پخش متوجه اشتباه خود شدند .
قهرمان واقعی دلاوران 8 سال دفاع مقدس میباشند نه این انسانهای بی اخلاق که هروز شاهد اخبارهای بی اخلاقی آنها هستیم
آفرين به صدا و سيما.
اميدوارم ديگه از اين برنامه هاي بي محتوا نشون نده.
نوشته بسيار خوبي بود دست مريزاد خوب است همانگونه كه بسياري از دوستان هم اشاره كردند به فوتبال هم بپردازيد فوتبال با قانون هاي فعلي أش با فرهنگ پهلواني ما در تناقض است اين موضوع را به بحث بگذاريم فوتبال خوبي هاي بسياري دارد اگر ما بتوانيم قانون هاي اين ورزش را بر پايه فرهنگ خودمان تطبيق بدعين مي تواند مفيد باشد در غير اين صورت اين تناقض فرهنگي فساد و بد اخلاقي را در جامعه رواج مي دهد اين فسادي كه اكنون در اين ورزش مي ببينيد در ذات اين ورزش است ورزشي كه در ان خطاي به عمد و تقلب دور از چشم داور در نظر هواداران شجاعت و زرنگي معني شود يعني گسترش فساد و فراموشي ايين پهلواني كه مي گويد پيروزي هنگامي ارزش دارد ورزشكار جوانمرد هم باشد
به نظر من درست نیست که اندام‌ بسیار درشت و زور بازوی زیاد را به عنوان ارزش در جامعه مطرح کنیم. باید پذیرفت که این برنامه برای عوام و خواص جامعه جذاب بود و حدافل مایه تعجب و شگفتی آنها می‌شد که باز هم از فاکتورهای جذابیت است. ولی این امر هم مهم است که زور بازو و ژنتیک خاص برخی افراد نباید به عنوان الگوی جوانان مطرح شود.
كار درستي بود ولي ٢٠ تا شبكه داريم كه در روز ٣٠ دقيقه برنامه به درد بخور نداره ، فقط شبكه زياد كرده
با عرض سلام
وتشکر از مقالتون
حرفتون درسته ورزش نیست،بازیم نیست،خودمم مخالف پخش این برنامه بودم چون تقریبا این کارو خلاف شان یک انسان میدونم
اما قلم شما خیلی تندوتیز
شما چه فرهنگی رو ترویج میدن
بنظر من توهین راحت به ادمایی که در این بین هستند ومحترمند
بنظرم همه رو نباس با یه چوب زد
یادم هست در دهه شصت و در سالهای جنگ مسابقه ای با عنوان مسابقه نامها و نشانه ها از تلویزیون پخش می شد که سراسر آن مفید بود و بار علمی بیننده را زیاد می کرد و یا در سالهای دهه هفتاد مسابقه هفته در پنچشنبه شبها توسط مرحوم منوچهر نوذری از صدا و سیما پخش می شد که در ارتقا معلومات بینندگان بسیار موثر بود.من که یکی از طرفداران و بینندگان پروپا قرص این برنامه بودم هنوز خیلی از دانسته ها و معلوماتم را مدیون همین برنامه کم خرج و پر فایده می دانم.جای این برنامه ها واقعا خالیست و بخدا راضیم فیلمهای همون مسابقه بصورت تکراری هر پنجشنبه از صدا و سیما پخش شود تا هم یاد آن روزها زنده شود هم افرادی که آن موقع نبودند این برنامه ها را ببینند و اطلاعاتشان افزون شود.
البته بی سلیقگی مسئولان فعلی صدا و سیما تنها محدود به پخش مسابقاتی مانند قویترین مردان نمی شود و شما اگر برنامه های کودک بخصوص کارتونهای آن را با برنامه های کودک دهه شصت و هفتاد مقایسه کنید پی به این واقعیت می برید.
بهر حال دست نویسنده این مقاله را که درست روی یکی از دردهای چامعه انگشت گذاشت می بوسم.
صدا و سیما به عنوان یک دانشگاه چند سال بود که برنامه های بی محتوا و بد آموز را در معرض دید مردم قرار می داد که هیچ رنگ و بوی علمی و دینی و اخلاقی نداشتند.جوانان دهه شصت به یاد دارند که چه برنامه های جالب و آموزنده و اخلاقی پخش می شد.مثلا مسابقه نام ها و نشانه ها یا مسابقه علمی که داوران آنها اساتید ریاضی و فیزیک و شیمی بوده و خیلی اموزنده بودند یا فیلم سینمایی زندگی لوئی پاستور یا رامون کاخال که واقعا آموزنده بودند یا سریال دلیران تنگستان یا زندگی شیوچی یا از سرزمین شمالی .کجاست ان برنامه ها؟ در ان سالها نه اسپانسر بود و نه امکانات مالی فعلی صدا و سیما.جنگ بود با صمیمیت و آژیر وضعیت قرمز. حالا چند سریال پخش میشه که ترویج دعواهای خانوادگی و همسایگی است و افراد به هم فحش میدن پشت سر هم غیبت میکنن.بابا بخودتون بیایید،جوان ها دارن از دست میرن.
با سلام
بسیار با نظر تابناک موافق هستم
تعطیلی برنامه ظاهرا " مردان آهنین " و جلوگیری از برگزاری این مسابقه نه چندان جالب ، از نکات مثبت صدا و سیما در سال 92 است .

از دقت نظر شما نیز متشکرم
استاد اخلاقی اندر باب پوچی این برنامه و حرکات می فرمود: من جرثقیل سراغ دارم که یک تن بلند می کنه
من از این برنامه نفرت داشتم
آفرین تابناک. اگه این برنامه از اول پخش نمی شد . یه الف بچه که هنوز به سن تکلیف نرسیده توی درگیری با لاتا و گردن کلفتا و چاقو کشا صد در صد مقصر شناخته نمی شد و اعدام نمیشد.
درباره فوتبال واقعیت اینست که چون موجب سرگرم کردن مردم بالاخص جوانان میشود که دنبال مطالعه و تحقیق نروند و علت خیلی از مسایل را نفهمند اینگونه سرمایه گذاری میشود وگرنه چرا روی سایر رشته های ورزشی که اتفاقا مدال آورند سرمایه گذاری نمیشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
دوست عزیز سایت فقط ازت اسم میخاد کنیه و مدرک تحصیلی که نمیخاد مگه برا استخدام اومدی!!!
به اعتقاد من نام مسابقه گردن کلفتی برای این برنامه خیلی بامسمی تر بود.
تعطیل کردنش کار درست و به جایی بود. امید که روزی فوتبال هم تعطیل بشه و این همه هزینه بی حساب و کتاب خرج ورزشهای همگانی بشه نه صرف بی اخلاقی و...
به نظر من باید این مسابقه رو مسابقه بهترین آمپول و هورمون نامگذاری می کردند وجایزه اش رو به لابراتوارهایی که این داروها رو تولید می کردند می دادند.
خدا را شکر که پخش نشد اما در مورد فوتبال مشکل حقوق زیاده که باید حل بشه وگرنه اصل موضوع بد نیست.
اصولا افرادي كه هيكلشان نسبت به ديگران بزرگتر است اگر از تربيت درستي برخوردار نبوده باشند، معمولا به دنبال زورگويي به ديگران و باجگيري و گاه خلاف هستند. اينكه تلويزيون اين افراد رو قهرمان بخواند كاري اشتباهي بود. البته بين اين افراد آدمهاي درست هم بودند مطمئنا، اما اكثريت متاسفانه بيشتر به زورگويي و قلدري گرايش دارند.
فقط حذف فوتبال، . . . البته دستمزدهاشون
لطفا نظرات و سلايق خود را باشدت به خواننده تحميل نفرماييد.
با تشكر.
انسانی که جسم سنگین بر می دارد با ...چه تفاوتی دارد بجز اینکه انگیزه تهاجم وی را به دیگر انسانها بیشتر می کند.وجه تمایز انسان بادیگر موجودات در تفکر اوست.صدا و سیما باید مردم را به اندیشیدن و تفکر و استفاده از ذهن زیبا سوق دهد.هر بازی یا ورزشی که در آن تفکر وجود دارد ستودنی است.واقعا جای مسابقه علمی که در دهه 60 اجرا می شد خالی است.
اسم این برنامه: زور تو بازوم گندیده!
من هم از صدا و سیما بخاطر توقف این مسابقه کمال تشکر را دارم.
همه به هیکل اینا حسادت میکردند ... مخصوصا نویسنده ی محترم این خبرگزاری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
خاک بر سرت ناشناس.معلومه فقط تو بودی که به این آدمها حسادت می کردی
متاسفانه بی اخلاقی ها نشآت گرفته از این مسابقه باعث برچیدن آن یکبار برای همیشه شد . بهتر می بود که شرکت کنندگان با شرایطی خاص گزیش می شدند و هر کسی با هر سابقه ای امکان حضور نداشت . هر کاری از آنها قابل تحمل بود جز اینکه بیایند در ردیف امامزاده برای خود مضجع بسازند
بابا حق داره بخدا ...
الان مد شده همه پسرها حتما میرن بدن سازی و انواع مکمل های غیر استاندارد و خطرناکم مصرف میکنن فرداشم با اون هیکل تو خیابونا شاخ و شونه میکشن و دعوا راه میندازن ...
فرهنگ واقعا غلطیه ...
خیلی تصمیم خوبی بوده است.
مسابقه هفته .مسابقه 20 سئوالی.مسابقه علمی و... واقعا جاشون خالیه. این مسابقات هر کسی رو به علم اندوزی و بالابردن سطح معلوماتش تشویق میکنه.
عالی بوده است
بسیار موافقم با توقف تهیه و پخش این برنامه بد اموز.
شاید رئیس جمهور آینده، یکبار دیگر این برنامه را در نوروز سال 93 مجددا احیا کند! یا شاید در شعار انتخاباتی اش اعلام نماید!!
افرین تابناک حرف دل ماروزدی
صدا و سیما باید یک تکان اساسی به خودش بده. این تبلیغات تلویزیون هم باید حذف شود. آیا به صرف درآمد زایی هر آشغالی رو تلویزیون باید تبلیغ کنه؟
هزینه این خرج و مخارج هایی که توسط اسپانسر ها برای آقایون صرف شد اگه به یک خیریه ای داده میشد ،خیلی بهتر بود.
کار بسیار خوبی بود. من کسی را میشناسم که در حدود دو سه سال همه چبز زندگی اش را تعطیل کرد و کارش شده بود باشگاه رفتن و خوردن و خوابیدن و کار به جایی رسید که حتی بابا و مامانش هم از او می ترسیدن(آخه هیکلش خیلی بزرگ شده بود) و حتی خودش هم میگفت که در باشگاهشون فساد میشه. نهایتا هم از باباش یک باج بزرگ گرفت تا دست از سر پیرمرد برداره.
آخ آخ آخ آخ خوب شد تعطیل شد
سوق وتشويق يه عده جوون فاقد اطلاعات كافى به مصرف نيروزاهاى غير مجاز واستروئيدها براى ....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل