بازدید 10354

مرتضوی: من هم از ماموران «کهریزک» شاکی‌ام

کد خبر: ۳۰۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱ 11 March 2013
سعید مرتضوی تاکید کرد که او و قضات دیگر تعلیق شده در رابطه با پرونده کهریزک از ماموران متخلف در بازداشتگاه کهریزک شاکی هستند.

به گزارش ایسنا، سعید مرتضوی پس از خروج از سومین جلسه غیرعلنی دادگاه کهریزک در جمع خبرنگاران ضمن گلایه از صداوسیما به خاطر پخش ناقص بخشی از دفاعیاتش در جلسه قبلی، گفت: من در ایام اغتشاشات هفته به هفته به منزل نمی‌رفتم و شبانه‌روز در دادسرا مشغول کار بودم.

وی در رابطه با جزییات سومین جلسه دادگاه کهریزک، گفت: در این جلسه با توجه به اینکه در جلسه قبلی نسبت به دو مورد اتهامی اول دفاعیاتی را مطرح کرده بودم، دادگاه از من در رابطه با اتهام معاونت در قتل توضیح خواست که من هم به طور مبسوط دفاعیات خود را مطرح کردم.

مرتضوی افزود: دادگاه هم‌چنین از شکات توضیحاتی خواست و شکات نیز درخواست کردند که شهودی به دادگاه احضار شود و من هم در لایحه‌ام عنوان کردم که مامورینی که می‌توانند به عنوان گواه در پرونده حاضر باشند به دستور دادگاه برای ادای شهادت به دادگاه بیایند.

وی تصریح کرد: کوچک‌ترین اتهامی در رابطه با کهریزک متوجه قضات نیست. قضات مسئول رسیدگی به پرونده هستند و اگر به طور مثال قاضی تامین یا قرار نامناسبی صادر کند و در مجموع در رابطه با رسیدگی به پرونده می‌توانند مورد بازخواست قرار گیرند، وگرنه اینکه ماموری در 80 کیلومتر آن طرف‌تر از تهران مرتکب تخلفی شده باشد و قضاتی که روح‌شان از این موضوعات خبر نداشته، نمی‌توانند به این مسائل پاسخگو باشند.

مرتضوی گفت: بازداشتگاه کهریزک در آن زمان یک بازداشتگاه رسمی و قانونی بود و این ادعا درست نیست که این بازداشتگاه مربوط به اراذل و اوباش بوده است زیرا اصلا در قانون تعریفی از اراذل و اوباش نداریم لذا اینها فقط شعار و مطالب ژورنالیستی هستند.

دادستان سابق تهران با بیان اینکه در این جلسه دفاعیات کامل خود را در 20 بند و در 43 صفحه به دادگاه ارائه کردم، گفت: رییس دادگاه نیز به من اجازه دادند تا نسخه‌ای از لایحه را به شکات بدهم تا آنها هم موارد ذکر شده در لایحه را بررسی کنند.

وی گفت: من صادقانه به دادگاه گفتم که خودم هم از افرادی که در بازداشتگاه کهریزک خودسرانه عمل کرده‌اند شاکی هستم زیرا آنها به واسطه اقدامات خودسرانه این خسارت را به بار آورده‌اند و قضاتی که در این پرونده تعلیق شده‌ و زندگی‌شان دستخوش تغییر شده است بعد از خانواده‌های کشته شدگان کهریزک مهمترین زیان‌دیدگان هستند.

مرتضوی هم‌چنین گفت که دادگاه زمانی برای چهارمین جلسه رسیدگی تعیین نکرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی