بازدید 42774
واشنگتن پست:

هدف تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران چیست؟

در حالی ‌که توافقات کلی برای انجام دور بعدی مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۵ + ۱ انجام گرفته، واشنگتن پست در مطلبی، به این موضوع اشاره نموده و به افشاگری درباره هدف تحریم‌های جدید علیه اقتصاد کشور پرداخته است.
کد خبر: ۲۹۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱ 07 January 2013

در حالی ‌که توافقات کلی برای انجام دور بعدی مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۵ + ۱ انجام گرفته، واشنگتن پست در مطلبی به این موضوع اشاره نموده که تحریم‌های اخیر اعمالی از سوی آمریکا علیه ایران در این راستا طراحی شده است تا با هدف گرفتن زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی ایران، کشور را برای توقف غنی‌سازی مجاب سازد.

به گزارش «تابناک»، پس از چند دور مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۵ + ۱ که در آن پیشنهادهای غرب، مشخصاً معطوف به توقف کامل غنی‌سازی اورانیوم در کشور بوده است، مخالفت ایران با این خواست غرب، به جایی رسیده که اکنون تحریم‌ها با شدت گرفتن و هدف‌گیری زیرساخت‌های اقتصادی کشور، به دنبال تحت فشار گذاردن ایران برای تن دادن به این خواسته است.

واشنگتن پست در مطلبی با اشاره به این موضوع نوشته است: در حالی که رهبران ایران برای ادامه گفت‌وگوهای هسته‌ای تمایل نشان داده‌اند، تحریم‌های اخیر اقتصادی علیه ایران ـ که منجر به مواجهه کامل اقتصادی با ایران شده ـ زیرساخت‌های صنعتی، اقتصادی این کشور را هدف گرفته است.

بر پایه این گزارش، به ادعای مقامات و متخصصان آمریکایی، در جایی که اکنون اقتصاد ایران در فشار تحریم‌هاست، تحریم‌های جدید که به تصویب کنگره و امضای هفته گذشته اوباما رسیده است، می‌خواهد توفان مخربی را علیه صنعت ایران، از کشتیرانی و بنادر گرفته تا رسانه‌های تحت کنترل دولت به راه اندازد.

در این باره، مقامات آمریکایی اذعان کرده‌اند، در حالی که تحریم‌های پیشین، بیش از همه افراد و حوزه‌های مربوط با انرژی هسته‌ای را هدف قرار داده بوده، سیاست‌های جدید آمریکا در راستای یک تحریم کامل تجاری و با هدف حمله و تخریب کامل ستون مالی ایران و همچنین تهدید این کشور به فروپاشی اقتصادی است.

در این باره، «مارک دوبویتز»، رئیس بنیاد حمایت از دمکراسی‌ها گفته است: این تحریم‌ها عملاً همه بخش‌های اقتصاد ایران را در لیست سیاه قرار می‌دهد که هدف از آنها، ایجاد تأثیری مخرب بر همه حوزه‌های تجاری ایران به جز موارد بشر دوستانه است.

وی اشاره کرده است، با گسترش تمرکز بر تمامی صنعت ایران، تلاش‌های جدید در راستای ناکام گذاشتن ایران برای دور زدن مستقیم تحریم‌هاست. دور زدن تحریم‌ها از روش‌های مستقیم، بازی بود که جز از راه تحریم‌های جدید، آمریکا نمی‌توانست به هیچ وجه در آن برنده باشد.

واشنگتن پست نوشته است، تشدید تحریم اقتصادی ایران در حالی انجام می‌گیرد که مذاکرات جدید بر سر برنامه هسته‌ای ایران در راه است. جلیلی نیز پیش از این اعلام کرده بود، این مذاکرات احتمالاً در ماه ژانویه خواهد بود. سخنگوی اتحادیه اروپا همچنین گفته که این مذاکرات به زودی انجام خواهد گرفت.

به گفته این مطلب، تحریم‌های جدید و تشدید فشار اقتصادی بر ایران از سوی آمریکا با این هدف انجام می‌گیرد که ایران را در مذاکرات پیش روی، مجاب به توقف غنی‌سازی اورانیوم و تعلیق برنامه هسته‌ای به شکلی کامل کند.

به گزارش «تابناک»، پس از اعمال تحریم‌های شدید علیه کشور، غرب و به ویژه آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که ایران با روش‌های گوناگون در دور زدن این تحریم‌ها، به تدریج راه ناکارآمد ساختن آنها را در پیش گرفته است؛ بنابراین، گویا غرب به این نتیجه رسیده است که تنها تحریم علیه منابع درآمد نفتی ایران و قطع ارتباطات مالی ایران برای پیشبرد هدف تعلیق غنی‌سازی در کشور کافی نیست و در اقداماتی جدید، می‌خواهد تا کلا به زیربناهای اقتصاد ایران هجوم آؤرد.

در همین حال، گویا مذاکرات با غرب، به آزمونی تبدیل شده که در آن، فشار وارده از سوی تحریم بر ایران را به آزمایش بگذارند و گام‌های بعدی را بر همین اساس و واکنش ایران طراحی کنند!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۲۰
انتشار یافته: ۷۵
بنظر من مذاکرات احمقانه است. چون نه آنچه ایران میخواهد را میپوشاند و آنچه آنطرف میزی ها میخواهند. پس انجامش بیمعناست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
من فکر میکنم ما نباید برای برنامه هسته ای مذاکره کنیم بلکه باید برای تحریمها مذاکره کنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
چرا ما اینقدر انفعالی عمل میکنیم کافی است یکی دو تا برنامه کنترلی در تنگه هرمز ببه مدت طولانی برگذار بشه اونه عقب مینشینند باور کنید هرگز امریکا توان مقابله را نخواهد داشت اونوقت ما شرایط را تعیین میکنیم
ناشناس
| France |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
پس چاره چیست؟
اگر امریکا تحریم ها را تکمیل کند شاید دیگر مذاکره برابر نکند .
اگر به مردم برسید امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
دقیقا باهات موافقم. و واقعا باید این جمله امام رو این روزها اینگونه تعبیر کرد که اگر با مردم بودید و به مردم رسیدید امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند و در غیر این صورت .... و دیدیم که امریکا با اقتصاد ما چه کار کرد!!
هرچند به سختی، اما ایستاده ایم.
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.
پاسخ ها
پارسیان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
دوران این شتابزدگی ها گذشته . ما باید با سیاست مسئله رو حل می کردیم ...
سرباز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
هیچی نگذشته شما در خواب تشریف دارید
آمریکا همون آمریکاست هدفشم نابود کشورماست
گرفتن استقلال ، اقتدار و شرف ماست
باید یواش یواش به سمتی بریم که گفتگوها رو قطع کنیم نباید مرعوب بشیم و تحمل کنیم
انسان بدون آرمان مرده است و برای آرمان هم باید هزینه داد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
در نا امیدی بسی امید است، پایان شب سیه سپید است.
استقلال و شرف هر ملتی مفت بدست نمیاید. تاریخ را ببینید، پایداری ملت در کنار سیاست درست مسئولان دشمنان را ناکام خواهد کرد. البته دوری از شتاب زدگی و تصمیم عاقلانه و نسوزاندن فرصتها و هوش فراوان و تدبیر ظریف لازم است تا بتوان در مقابل دشمنان مجهز و مسلح و حیله گر ایستاد و در صفوف آنها رخنه کرد.
زکی مگه زیرساختی هم مانده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
زیر ساخت می خوای چی کار ؟
2 هفته پیش دلار گرفته بودی الان 15 درصد سود کرده بودی.... کدوم زیر ساختی همچین سودآوری مالی را می تونه تضمین کنه!!!!
این درست است و در اینصورت اصلا نباید مذاکره کنیم و یا اینکه در مذاکره آنها را تهدید کنیم و بگوییم در صورت تشدید تحریمها از ان پی تی خارج میشویم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
نه بابا؟ تهدید کنیم؟ از ترس میمیرن که !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
راست ميگي، اينجوري آمريكا از ترس تمام شرايط ما رو ميپذيره !!!
للَّهُمَّ إِنَّا نَشْكُو إِلَیْكَ فَقْدَ نَبِیِّنَا صَلَوَاتُكَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ غَیْبَهَ وَلِیِّنَا (إِمَامِنَا) وَ كَثْرَهَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّهَ عَدَدِنَا وَ شِدَّهَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الزَّمَانِ عَلَیْنَا ...

خدایا امام زمان را برسان تا به رهبری او، طومار این فاسدین را در هم بپیچیم...
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
اتفاقا باید بیاد تا کسایی که با اسم خدا و پیغمبر وام میلیاردی گرفتن ، دزدی کردن و..................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! به شدیدترین وضع مجازات کنه ما که جرات نداریم
اخه چرا شما اینقدر پستین شما با کی دشمنی دارین ؟ ایران؟مردم ایران؟ شما در اصل با مردم مشکل دارین این بر خلاف قوانین حقوق بشره شما از حیوونم پست ترین
لعنت خدا بر جدو ابادتون
اههههههه
پاسخ ها
رامین
| France |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
بستگی دارد چه واکنشی داشته باشیم.اگربردگی برای آمریکاییهارابپذیریم با ایران ومردم ایران وملت ایران وناس ایران و... دوستند اما مشکل وقتی است که نخواهیم بردگی کنیم آنوقت با همه آنهایی که نام بردید وخیلیهاکه نام نبردید دشمنندوهرکاری برای به بردگی واسارت کشاندن ما میکنند.
آمریکا عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر. نه توقف غنی سازی ونه مذاکره . به تو زیادیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
تا حالا سر زدی به مناطقه محروم ؟
بینی که کی داره میمیره ؟!
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
مرد حسابی مناطق محروم چیه یه سر به همسایه هات که بیشتر از سه تا بچه دارن بزن ... اختلاف قیمتها به خاطر تحریم سه برابر شده
"جز موارد بشر دوستانه' غرب وحشي ما را كشته!!

بعيد مي دانم اينها آدم باشند. چون آدم مگه اينقدر پررو هم ميشه كه داروي بيماران سرطاني را به نام جلوگيري از بمب اتمي تحريم كنه بعدش هم ادعاي بشر دوستي بكنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
ارز نمی دن دارو خریداری بشه... میگی دارو تحریم شده ؟ خوب اینهمه ارزی که میاد تو مملکت پول بدن دارو بخرن....
دارو تحریم نیست
احتمالاً باید نفت در برابر دارو و غذا بشیم تا بیمارهامون بتونن زنده بمونن
وای بر ظالمین....
یک بار گفتم باز هم میگم شما هم درج نکن.((اگر مدیدریت مملکت صحیح باشد به گونه ای که دست سوءاستفاده کنندگان قطع شود ما تا آخر هستیم وگرنه زهی خیال باطل))
واقعا مرگ بر آمریکا . واقع ار ش متنفرتر شدیم.
شمایی که اینقدر از مردم مایه میگذارید ، بهتره نظر مردم رو مستقیما در مورد انرژی هسته ای بپرسید
لطفا تنگه هرمز را ببنديد
ایران گزینه های زیادی برای مقابله دارد باید عمل کرد
بطور مثال: ایجاد وقفه در عبور و مرور کشتی های نفتی باز تنگه هرمز به منظور بازرسی که قانوناً حق ایران است و ...
مواظب دزدان چراغ به دست نگهبان بيت المال باشيد !!!!!!!!!!!!!!
اساس كار غرب وامريكا جهت حفظ منافع مردمشان است انها يك تيم بزرگ هستند وقرار است تا ابد حاله اي باشند مطمئن براي مردمشان تا انها را وسرزمينشان را هميشه پر قدرت وپر صلابت نگه دارند پس براي اين مسئله
از هيچ كوششي جلوگيري نميكنند
حتي براي اينده سرزمينهاي اعراب هم
حتما برنامه دارند هر زماني كه به نفعشان باشد حتما به اسلام هم روي خوش نشان ميدهند .در مورد ايران همگان بدانند انها به هر علتي ايرانيان را دراين برهه از زمان تحريم خواهند كرد وحتي اگر پاي ميز مذاكره هم به نتيجهاي مثبت برسيم براي ما مثبت است براي انان هيچ نتيجهاي الي نتيجهاي كه انان ميخواهند خوشايند نيست
حال با اين اوضاع چه كنيم
ما هم بايد با سياست وبدون انكه انان متوجه شوند حاله اي براي مردممان بسازيم تاغرب وامريكااز وجود ما احساس ارامش كنند وسپس ادامه برنامه اي حركت به سمت قدرتمند شدن را با كمك خود غرب انجام دهيم شايد 50 سال اينده بتوانيم حاله خود را ضخيم تر نماييم
فراموش نکنین این از ادبیات سیاسیون ما از اسرائیل شروع شد!!
بخوایین یا نخوایین امریکا و اروپا اقتصادش تو مشت یهودیا هست
حالا که کار از کار گذشته اما بهتر بود مثل اسرائیل که لابی داره ما طوری بودیم لابی پیش 4 تا کشور درست حسابی داشتیم نه لابی با روسیه سوریه فلسطین چین و چن تا کشور افریقایی!
ما از شعب ابي طالب سرفراز بيرون خواهيم آمد آنها فكر كرده اند رزق و روزي ما دست كفار است و غافل از اين هستند كه همه امورات دست خداوند يگانه است.ما اين تحريم ها را به فال نيك گرفته و با توكل به خداوند متعال وياري امام زمان(عج) پوزه آنها را به خاك خواهيم ماليد. انشاو الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
مقایسه درستی نیست ، اینجا عده ای تحت فشار ولی عدهای در رفاه کامل
ناشناس
| United States |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
دوست عزیز خدا روزی مردم کل دنیارو میده نه فقط ایرانیارو. ماهم مثل بقیه انسانها داریم زندگی می کنیم و خدا به همه انسانها عقل داده که چطور روزیشونو بدست بیارن. هیچ جاهم ننوشته که ایرانیا بهترین موجودات روی زمینن که خدا بیا فقط هوای ایرانیارو داشته باشه(بهتره از عقلمون استفاده کنیم)
عزیزان من ، همانطوریکه در اوایل انقلاب با شروع وادامه جنگ تحمیلی مردم بزرگ ایران به علت رضایت کامل از مسئولین دولتی بدستور رهبر کبیر انقلاب جبهه ها را پر کردندباپشتیبانی خداوند تبارک وتعالی توانست در مقابل دنیا بایستد .اگر این بار هم دولت آسایش وملزومات روزمره ی مردم را تأمین کند به حول وقوه ی الهی ورهنمود های مقام معظم رهبری ،امریکا وایادی اش هیچ غلطی نمی توانند بکنند انشا اله
جدا فکر می کنید اینا می خوان مذاکره کنن؟ 30 ساله دنبال همین فرصت بودند تا ضربه نهایی رو بزنند. لعنت بر امپریالیسم.
ایران باید اعلام کنه در صورتی که این فشارهای اقتصادی غیرقانونی ادامه پیدا کنه قدم بعدی ما هم مذاکره در این شرایط نیست و از ان پی تی خارج می شویم...دوستان برای بار هزارم می گم هر چند همه می دانیم :هدف امرکا و غرب صرفا مهار ایران و بعد فاز براندازی است،بقیه هم برای متقاعد کردن افکار عمومی دنیا در صورت جنگ احتمالی،فقط یک نگاه به قضیه عراق و تحریم نفت اون طی چندین سال و بهانه های مختلف از بابت سلاح کشتار جمعی و بعد هم که عراق اجازه بازرسی های کارخانه های نظامی رو به آژانس داد و مطمئن شدن هیچ سلاح خطرناکی نداره حمله کردن..
اگر اينطوري هست ايران هم بايد كالاهايي كه به مقصد امريكا ميرود را در تنگه هرمز خلل وارد كند هميشه يك طرفه كه نميشود

پ ي ن : الآن عده اي به نظر واكنش نشان ميدهند و ميگويند جنگ بشود ,خوب بشودحالا چي خيلي خوب است
جالبه شبکه های ایرانو توی ماهواره ها میبندن ربطش میدن به انرژی هسته ای اینم آزادی بیان و حقوق بشرشونه
خدا کنه مثل عراق نشیم.
خواهش میکنم تشریف بیارید بندرعباس و قشم ببینید چگونه خیل انبوه کشتیها در ساحل پارک کردند آدم گریه اش میگیره جواب این همه بیکاری کارمند کشتیرانی و گمرک و راننده تریلی و حمال و ملوان و افسر دریایی و ... کی میده ؟چرا بیکفایتی و ضعف مدیریتی و چانه زنی مسئولین را باید مردم پس بدند . چرا به استقبال تحریم و فرار از تحریم می ریم و اون رو می ستاییم؟ بخدا کسانی که از این تحریم ها استقبال میکنند هیچ گونه موقعیت اقتصادیشون در خطر نیست و از کیسه خانواده مردم خرج میکنند. ماداریم در عرصه جهانی بازارها و اعتبارمون و حیثیت کاریمون رو از دست می دیم
ایران بایستی کشتیهای تحریم کننده را در خلیج فارس توقیف نماید ومالیات کلان از آنها بگیرد
خصوصی سازی آنچنانی که منجر به نابودی کارخانجات شده وتولید رو متوقف کرده بزرگترین لطمه ای بوده که به اقتصاد وارد شده هنوز هم وقت برای جبران هست تا زمین کارخونه ها رو به چیزای دیگه تغییر کاربری ندادن به ملت برشون گردونیم
بنظر من باید بطور جدی و کامل وارد مذاکرات اساسی با غرب شده و مشکل را ریشه ای حل کنیم .بدانیم که اقتصاد پاشنه آشیل همه حکو متها ست و آنچه باعث فروپاشی شوروی و یا زیمباوه شد مشکلات شدید اقتصادی بود. اقتصاد با شعار درست نمی شود. بدانیم سرمایه ترسوست و به جای امن می رود. پس باید شرایط ایمن را در راستای ارتباط وسیع و تعامل خوب با جهان ایجاد نماییم. در هرحالت رهبری اقتصاد جهان در اختیار غرب (مخصوصا آمریکا)می باشد و باید جهت رشد اقتصادی با رهبران اقتصادی دنیا تعامل سازنده داشت نه جنگ و تحریم. بدانیم در تحریم زیان ما بسیارزیاد می باشد. عاقلانه بیندیشیم نه با احساسات.
آنها از پيشرفت ايران مي ترسند. اين تحريمها در راستاي عقب ماندن ايران از موج پيشرف جهاني است. منطقه خاورميانه داراي سرمايه هاي فراوان از انواع مختلف از نفت تا فرهنگ و تاريخ غني است. ايران بايد صنعت توريسم را رواج دهد. اگر سالي 1 ميليون نفر بيايند و نفري 2000 دلار خرج كنند ميدوني چقدر ميشه. ميشه 2 ميليارد دلار ناقابل
ايران بايد جاذبه هاي توريستي را به جهان معرفي كند. و به شركتهاي خصوصي مجوزهاي لازم را بدهد تا آزادانه به ايران مسافر بياورند و براي آنها امنيت ايجاد كند. همين مسافران مي توانند ايرانيان را به جهانيان معرفي كنند.
تامين داروي بيماران سرطاني ربطي به تحريم مستقيم دارو ندارد اما وقتي به جهت تامين منابع مالي و انتقال آن با مشكل مواجه باشيم در همه موارد دچار دردسر خواهيم شد و با توجه به درك و احساس بيماري بطور مشخص عامه مردم سريع تر آن را حس مي كنند.
امریکا در استانه تقسم به چندین کشور مسقل است همانطور که شوروی تقسیم شد که ارمغان استقلال مردم و شگوفایی مناطقی شد که قبلا دیده نمی شدند به نظر شما امریکا به چند کشور می تواند تقسیم شود؟
امریکا غلطتشو کرده شما یا خوابی یا خودتو زدی به خواب!!
مملکت تو فساد اقتصادی فرو رفته گرانی پدر
مردمو در اورده بیکاری بیداد میکنه هنوزم میگی امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.
معلومه توی این بلبشو حسابی پشت خودتو بستی نمیدونی مردمی که میخوان سالم زندگی کنند و نمخوان اختلاس کنند و دزدی کنند چی میکشن.
ميخواستم پيشنهادي بنيادين براي رفع كامل تحريم مطرح كنم ألبته جزييات را در صورت صلاحديد ميتوانم ارايه نمايم
تغيير واحد پولي كشور ألبته نه حذف صفرها بلكه تبديل به يك واحد پول با پشتوانه
قطعا اين موضوع به فكر مسؤولين و استراتژيستهاي كشور رسيده ولي بهتره بصورت ويژه مورد بررسي كارشناسي قرار گيرد
این که مذاکره نشد.قبل ازنشست تحریم هایی وضع میکنن که حذفشونو امتیاز محسوب کنن که به مادادن.ماحسینی هستیم مرگ باعزت رو شرف میدونیم.اونامذاکره نمیخوان محاکمه میکنن.
در يك سال گذشته كه تورم بالاي 100 در صد را مردم ايران تجربه مي كنند و هر كارخانه داري به خود جرات مي دهد اجناس خود را مطابق تورم گران كند مخصوصاً توليد كنندگان داخلي مثل جوراب سازي بايد ديد كه همه نفرات به يك سهم از اين تحريم ها ضرر مي كنند.?
به نظر شما چه كساني از تحريم متضرر مي شوند:
-آنهايي كه برنج قيمت 2800 توماني را به نرخ 4800 عرضه مي كنند
-انهايي كه وام هاي هزار ميلياردي گرفته و هواپيماي اختصاصي دارند
-انهايي كه با حقوق ماهيانه 400هزار تومان زندگي خود را مي چرخانند
داریم این جمله را لمس می کنیم که آمریکا دشمن شماره یک انسان ها می باشد ما باید متحد باشیم و هیچ نرمشی به این جنایتکار بشر ندهیم چرا که می خواهد حتی داروی بیماران را نیز قطع کند ای مبتارزان امپرلیالیزم به پا خبزید و هشیار باشید وعاقلانه در مقابل این جنایتکار مبارزه کنیم به امید پیرووزی بر این خصم مدرن
من می گم اختراع های مخترعین ایران را به صنعت تبدیل کنبد تا اگه اجداد آمریکایی ها هم از گور اومدن بیرون نتونن کاری کنن.
فقط یک هدف فروش محصولات مختلف به چند برابر قیمت به ایران یعنی برای دورزدن تحریم چند کشور واسطه میشن یعنی برای خرید یک کالا ما ناخواسته به چند کشور سود میدهیم دیگه تا آخرش بخون خودت....
بنظر من اتخاذ تدابیر تهاجمی در برابر این زیاده خواهیها بسیار مطلوب ولازمست . چنانچه برگه فشاری در دست داریم باید به اجرا بگذاریم.
اتفاق تحريم ها رخ داده است و موجب تغيير نقطه تعادل سياسي و اقتصادي شده است ! بهتر است مسئولان در نحوه رفتار و عملكرد خود تغيير ايجاد كنند و ضمن اتكاء بر مردم به سمت ايجاد و استقرار مديريتي حركت كنند كه تهديدها را به فرصت تبديل مي كند ! بايد به بازخوردهاي عملكرد خود توجه كنند و گلوگاهها را شناسايي و در رفع آن بكوشند وگرنه واي به حال مردم !
این تحریم ها اثری بردولتمردان این مرزبوم نداره فقط قشر محروم وستم دیده جامعه ی ایرانی داشته وروزبه روز فقیرتر می شوند .
جنگ جنگ تا رفع فتنه از عالم
باید فتنه آمریکا و اسرائیل را برچینیم.
بهترين كاراينست كه درمذاكرات اتي
بگوييم درصورتيكه تحريمها كاهش
نيابد ايران دليلي براي اينكه اورانيم با غناي بالاتر توليد نكند نمي بيند
احساس عجز پيش نارفيقان خطاست
اشك كباب باعث طغيان اتش است
ای بابا دودش به چشم ما مردم بد بخت که دیگه از فشار این گرونی نمیدونیم زنده بمونیم یا بمیریم
بزگترین پیروزی رسیدن به مشکلات مردم کشورمان ورفع محرومیت در تمام زمینه هاست انوقت است که امریکا به یاری خدا شکست سختی خواهد خورد نه رسیدگی به امورات دیگران . بزرگترین پشتیبانی خدمت به مردم فهیم ایران است.این انقلاب اسلامی متعلق به مردم مستضعف ومحروم ایران است. پس عاقبت بخیری این انقلاب در رسیدگی به مشکلات این مردم است .وما الینا الابلاغ مبین ......
ضمن تشکر، اگر هم و غم مسئولان کشور در کنار بندگی خدا، با تمام وجود به فکر سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال باشد و جوانان با اشتغال و کسب درآمد تشکیل خانواده بدهند و در کنار کار و تلاش رسم بندگی خدا را بعمل آورند و نظارت کنندگان بصورت دقیق و جدی نظارت کنند و قوه قضائیه بموقع و با رعایت موازین اسلامی با متخلفان برخورد کند و خلاصه اینکه رنگ خدایی داشته باشیم دشمنان طبق نص قرآن نمی توانند بر ما مسلط شوند.
ترسم از ترکان تیرانداز نیست تعنه دوستان خرابم میکند ندر غربت دلم شاداست نه رویی دروطن دارم امیدوارم دوسرباخت نباشد
اقا وسید ما فرموده هیهات من الذله واین راه تا ابد باقی است مادرسایه امام خامنه ای مدظلعه العالی تا پای جان ایستاده ایم اگر هزار بار گشته شویم باز حاضریم دراه ولایت ونظام وانقلاب وناموسمان گشته شویم مااز راهی که انتخاب کرده ایم که راه اسلام ناب محمدی است ایستاده ایم واز هیچ ابرقدرتی نمی هراسیم
فعلا که اوضاع اقتصادى خيلى خرابه

خدايا زمانه بر سر جنگ است يا دا مددى
خدا مدد زغيرتو ننگ است يا خدا مددى
من با كمال ميل استقبال ميكنم از جنگ
اولأ همينجوريم داريم ميميريم فقط زره زره(آلودگي....)
انگيزه اي هم وجود نداره واسه آينده
پس چه بهتر كه جنگ بشه تكليفمون روشن ميشه
اگه ما پيروز بشيم كه خوب به اون چيزي كه ميخوايم ميرسيم اگه نه هم كه با شرافت تمام و عزت مندانه واسه خاكمون ،واسه دينمون،و واسه ناموسمون شهيد ميشم .حدأقلش اينه كه از آلودگي هوا سكته نميكنيم بميريم
عزیزان ویاران برخورداحساسی منطقی نیست.اوضاع باید توسط سیاسیون ومدیران آگاه به تحولات بین المللی مدیریت شود.پس ازکنترل اوضاع. کشورهای5+1وآژانس بین المللی انرژی اتمی رابایدباهنرهای دیپلماسی اداره کنیم آنگاه مانندبرخی کشورها بدون جنجال به توسعه انرژی هسته ای نیز اقدام کنیم.
للَّهُمَّ إِنَّا نَشْكُو إِلَیْكَ فَقْدَ نَبِیِّنَا صَلَوَاتُكَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ غَیْبَهَ وَلِیِّنَا (إِمَامِنَا) وَ كَثْرَهَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّهَ عَدَدِنَا وَ شِدَّهَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الزَّمَانِ عَلَیْنَا ...

خدایا امام زمان را برسان تا به رهبری او، طومار این فاسدین را در هم بپیچیم...
پاسخ ها
ناشناس||۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸

اتفاقا باید بیاد تا کسایی که با اسم خدا و پیغمبر وام میلیاردی گرفتن ، دزدی کردن و..................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! به شدیدترین وضع مجازات کنه
اگر آمریکا و غرب قصد نابودی و بر اندازی ایران را داشت خیلی وقت پیش هم می تونست این تحریم ها رو انجام بده و مردم ایران رو به جون هم بندازه ولی هیچ دقت کرده اید که چرا همه این تحریم ها و بد بختی ها در این مدت کوتاه دو سال اخیر اتفاق افتاده و خون مردم ما رو تو شیشه کرده اند؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
دوست گرامی انها مثل ما احساساتی و بی فکر و بی برنامه عمل نمی کنند انها بازارهای خوبی را درست کردند و با این بحران اقتصادی اروپا و امریکا باز باید شاهد جنگی جهانی و یا منطقه ای بین ملل های اسلامی و غیره اسلامی باشیم تا هم تسلیحات و دارو و... را بفروش برسوننو هم ملت ها را عقب نگهدارند. و با بازارهای جدید و باز بازار تا زمانی که روز و شب وجود داشته باشد جنگ بین ملت هاست و اگر این طور نشود زندگی و پیشرفتی نخواهد بود.این واقعیتی تلخ و غیر انسانی اما حقیقتی است که از آن کریزی نیست و فقط ملت ما باید خودشو را از خارج بی نیاز کند و به داخل متکی باشیم و ایران عزیزمان را بسازیم . سلامت و پیروز باشید.
ایران باید اعلام کنه در صورتی که این فشارهای اقتصادی غیرقانونی ادامه پیدا کنه قدم بعدی ما هم مذاکره در این شرایط نیست و از ان پی تی خارج می شویم...دوستان برای بار هزارم می گم هر چند همه می دانیم :هدف امرکا و غرب صرفا مهار ایران و بعد فاز براندازی است،بقیه هم برای متقاعد کردن افکار عمومی دنیا در صورت جنگ احتمالی،فقط یک نگاه به قضیه عراق و تحریم نفت اون طی چندین سال و بهانه های مختلف از بابت سلاح کشتار جمعی و بعد هم که عراق اجازه بازرسی های کارخانه های نظامی رو به آژانس داد و مطمئن شدن هیچ سلاح خطرناکی نداره حمله کردن..
به نظرمن بیشتر از تحریمها ؛ماچوب سیاستهای غلط سیاسی واقتصادی خودمان را میخوریم ؛وبااین کارمان به غرب پیام اشتباه و روحیه برعلیه خودمان داده ایم ؛تاتصورکنند تحریمها بسیار فلج کننده بوده ؛به طوری که فکر میکنند، که فراتراز انتظارشان نتیجه داده بنابراین توقع بالاتری نسبت به خواسته هایشان پیدا کرده اند ؛زمانی که باید مزاکره وبیان مسالمت آمیز می داشتیم ؛وقت را هدر دادیم و تحریکشان کردیم ؛وزمانی که منتظر پاسخ دندان شکن بودند؛بی مقدمه صحبت از مزاکره مستقیم کردیم ؛سیاستهای داخلی ودرگیریهای سیاسی واقتصادی را نیز ضمیمه بکنید ؛انوقت توقع دارید غرب ذوقزده نشود؛تنها راه وتنها راه صحیح؛ فهماندن این موضوع به غرب است که اگر با مزاکره موضوع را نتواند حل کند ایران نیز اصراری به ادامه ندارد و رو به سیاست مواجهه ومقابله به مثل میگزاریم؛اگر قرار است جنگی بشود بهتر است مثل شیر بجنگیم نه مثل نیرنگی که نصیب عراق شد. در زمان ضعف، پلنگ هم ممکن است حریف گربه نشود. نباید بگزاریم ضعیف شویم وضعیف بمانیم. برای حقمان حتی از مبارزه باکی نداریم .به غرب این موضوع را باید شیرفهم بکنیم که ما عراق وسوریه نیستیم وروش آنها؛درموردما نتیجه عکس دارد.« اتحاد ودلسوزی مسولین برای ملت ،بهترین پشتگرمی مردم وفادار ایران است»
ما خودمون مشکل داریم,اگه درست بشیم همه چی حله!!!
این دوستانی که احساسی راجع به مسائل بین الملل کامنت میذارن مثل اون شازده های قاجار میمونن که...
ایران فقط باید منافع ملی رو لحاظ کنه حالا چه تو مذاکره باشه چه تو تاکتیک های تهاجمی
اونایی که با شکم سیر ار بالا شهر کامنت میذارن یاد قشر ضعیف جامعه هم باشن ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل