بازدید 21164
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

هشدار ایران به ترکیه درباره موشک‌های ناتو

واکنش ایران به استقرار سامانه‌های موشکی ناتو در مرز ترکیه با سوریه، ابراز همدردی ایران با بازماندگان قربانیان تیراندازی در آمریکا، گفت‌و‌گوی یک شبکه خبری روس با دیپلمات سابق کشورمان و برقراری پروازهای مستقیم میان اصفهان و استانبول، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۹۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 16 December 2012
واکنش ایران به استقرار سامانه‌های موشکی ناتو در مرز ترکیه با سوریه، ابراز همدردی ایران با بازماندگان قربانیان تیراندازی در آمریکا، گفت‌و‌گوی یک شبکه خبری روس با دیپلمات سابق کشورمان و برقراری پروازهای مستقیم میان اصفهان و استانبول، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.


به گزارش «تابناک»، یکی از مهمترین اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به هشدار ایران به ترکیه درباره استقرار موشک‌های «پاتریوت» در مرز این کشور با سوریه اختصاص دارد.
روزنامه «واشنگتن پست» در این باره می‌نویسد، یک فرمانده ایرانی درباره استقرار سامانه‌های موشکی ناتو در ترکیه به این کشور هشدار داده و گفته، چنین حرکتی، خطر جنگ با سوریه را در پی دارد. اشاره این روزنامه به سخنان روز گذشته سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که از ترکیه، کشورهای اروپایی و آمریکا خواسته بود، پیش از این که جنگی دربگیرد، از استقرار سامانه موشکی پاتریوت خودداری کنند.

واشنگتن پست اشاره می‌کند که به گفته وی، این کار به منظور پاسداری از رژیم صهیونیستی در برابر موشک‌های ایران و نیز جلوگیری از دفاع روسیه از سوریه انجام می‌گیرد.


از جمله دیگر اخبار مهم امروز، واکنش ایران به رخداد تیراندازی در مدرسه‌ای در آمریکا و ابراز همدردی ایران با بازماندگان قربانیان این حادثه است. خبرگزاری فرانسه در این باره می‌نویسد: در پی تیراندازی فجیع در مدرسه‌ای ابتدایی در آمریکا که به کشته شدن ۲۶ تن، از جمله بیست کودک خردسال انجامید، ایران به سرعت همدردی خود را نشان داده است.

این خبرگزاری به سخنان رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران اشاره کرده که با محکوم کردن این رخداد فجیع، با خانواده‌های قربانیان ابراز همدری کرده بود.

در عین حال، وی اشاره داشته که هیچ تفاوتی میان کودکان و نوجوانانی که قربانی اقدامات مسلحانه می‌شوند، نیست؛ خواه در غزه باشند، یا آمریکا، افغانستان، پاکستان، عراق و یا سوریه. 


اما شبکه خبری «راشا تودی» امروز مصاحبه‌ای با سید حسین موسویان، دیپلمات سابق ایرانی و عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان انجام داده است. موسویان در این مصاحبه تأکید کرده، جار و جنجال کنونی بر سر برنامه هسته‌ای ایران، پوششی را برای رژیم اسرائیل فراهم کرده که تحت آن، بتواند برنامه تسلیحات هسته‌ای غیرقانونی و اعلام نشده خود را به پیش ببرد.

وی که در این مصاحبه درباره گروه وسیعی از موضوعات مرتبط با سیاست خارجی ایران اظهارنظر کرده، درباره نوع نگرش ایالات متحده به ایران در دوره دوم ریاست جمهوری باراک اوباما نیز به ارائه تحلیل پرداخته و گفته، ایران در این دوره نیز همچنان یکی از موضوعات مهم در سیاست خارجی آمریکا باقی می‌ماند و اگر نه در اولویت نخست، دست‌کم در میان سه اولویت مهم این کشور‌ خواهد بود.


در پایان، در میان اخبار بیرون از حوزه سیاست، خبرگزاری «ترند» از برقراری پروازهای مستقیم میان اصفهان و استانبول خبر داده است. این خبرگزاری به نقل از علیرضا ذاکر اصفهانی، استاندار اصفهان نوشته پروازهای مستقیم میان این دو شهر، از هفته جاری برقرار خواهد شد. به گفته وی، اکنون برنامه این پروازها، دو بار در هر هفته است که در آینده افزایش خواهد یافت. وی همچنین افزوده این پروازها به گسترش صادرات فرش و تولیدات صنعتی از اصفهان و همچنین ترویج گردشگری در دو کشور ایران و ترکیه کمک خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۱۸
ترکیه و پاتریوتو ولش کن یکم به فکر معیشت مردم باشین
روسيه بايددرمعادلات منطقه سياست روشن وشفاف وقاطعانه اي درپيش بگيردوگرنه ازصحنه قدرتهاي تاثيرگذاركنارگذاشته خواهدشد
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
یعنی چی از صحنه قدرت های تاثیر گذار کنار گذاشته خواهد شد؟؟؟
داری درباره روسیه صحبت می کنی...نه افغانستان
ان شاءالله در هيج دنيا جنگ و كشت و كشتاري وجود نداشته باشد. به اميد روزهاي روشن
در مورد پرواز اصفهان استانبول باید بگم که کمک دیگری به خروج هر چه بیشتر ارز از طریق مسافران مستقیم اصفهانی خواهد بود . ما بناهای بسیار زیبایی در اصفهان داریم که دقیقا مربوط به تاریخ ترکیه هم میشه و می توانیم توریستهای زیادی را از ترکیه جذب کنیم البته با تبلیغ درست ! ولی متاسفانه ترکیه در این بازی جذب توریست ایرانی خیلی موفقتر بوده! تا قبل از این کمتر ایرانی ای قصر توپ کاپی را دیده بود ولی تعداد افراد علاقه مند به دیدن این قصر خیلی زیاد شده ، که این یعنی ترکیه چقدر در جذب توریست موفقتر بوده! خیلی جالب و البته تاسف برانگیز است که : در بنای چهل ستون اصفهان نقاشی جنگ یکی از شاهان دوره صفوی با سلطان سلیم کشیده شده که به خاطر ضعف شدید تبلیعات و خیلی چیزهای دیگر در کشور ما، حتی یادم نمیاد که اسم شاه ایرانی در این نقاشی چه بود! و این باز یعنی قدرت برنامه ریزی ترکیه!
موالله ما مونديم كه اين تركيه از خدا بي خبر از جون سوريه چي ميخواد؟؟

انشالله با ظهور موعود بزودي ريشه ظلم كنده ميشود
اردوغان گفته است که ترکیه برای امنیت خودش از کسی اجازه نمیگیرد
بدتر از روسیه خودشه
هيچ وقت نميشه به روسيه اعتماد كرد تاريخ اين موضوع را ثابت كرده است
معلوم نیست روسیه چه سیاستی را درپیش بگیره ولی انچه که مهم است اینه است که ترکیه مانند گرگ خبیث است وبایددیگاه مان به ترکیه راعوض کرد و از او به عنوان دوست رژیم صهیونیستی یاد کنیم
با سلام
با توجه به برخی از حرکات ترکیه؛ در جهت منافغ امریکا و صهیونیسم؛ بد نیست که برخی اوقات جلوی برخی از فعالیتهای اقتصادی آنها را در کشور گرفت و یا جلوی آن سنگ انداخت تا بدانند که در همه چیز دست باز ندارند و بالاخره (شاید) ما هم اهرمهایی داشته باشیم.
والسلام
به نظر من مانبايد رو روسيه حساب باز كنيم چون انها به منافع كشورشان فكر مكنند ودر مواقع لزوم ميكشن كنار.
ترکیه و ناتو خوب میدانند کل سیستم مستقر شده را میتوانیم در چند دقیقه نابود کنیم.و این را فقط یک ادعا ندانند.این واقعا در توان ماست.
سوریه کشوری هست با تاریخی روشن و کهن.۱۰۰درصد اگه حمایت معنوی هم تسلیحاتی بشه میتونه هم جلوی تروریست های اجیر شده وایسه حتي اگه جنگی هم با کشوری در منطقه رخ بده میتونه وایسه و از تمامیت ارضیی کشورش دفاع کنه.در کل بشار متحد خوبی برای ما هست و ما اگه بشار از دست بدیم کشورهای بیداری اسلامی هم دیگه به ما اطمینان نمیکنن
به نظر من این حرکت ایران که به ترکیه هشدار داده بسیار عالیه..
برقراری پرواز هم در این شرایط به نفع ترکیه و امتیاز دادن به این کشوراست. زیرا این پرواز فقط افزایش گردشگر اصفهانی به ترکیه را در پی خواهد داشت زیرا از ترکیه که گردشگری به ایران نمی آید.
واقعا بشار متحد خوبی برای ما بودن و هست
در بهبوحه ی جنگ که کل دنیا طرف عراق بودن سوریه جزء معدود کشورهایی بود که به ما کمک میکرد همین حمایتهاش از ایران باعث شد که با کشورهای عربی به مشکل بخوره.اگه سوریه میخواست طبق منافعش عمل کنه باید طرف کشورهای عربی رو میگرفت ما هم اگه الام پشت سوریه رو خالی کنیم میشیم مثل روسیه که پشت متحداشو همیشه خالی میکنه
سوریه اگه داره سختی میکشه تقاص حمایتهاش از ما رو داره پس میده بعد ما پشتشو خالی کنیم؟
تركي ه چون كفتار است كه دنبال لاشه ميگردندو روسيه مظاوم نما دنبال منافع خود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی