بازدید 4383

دیدار اسلامگرایان کُرد ترکیه با حماس

کد خبر: ۲۹۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۲ 13 December 2012
حزب دعوای آزاد در حوزه فعالیت های سیاسی در مناطق کردنشین، خود را رقیب هر دو جریان اردوغان و اوجالان می داند.

به گزارش کردپرس به نقل از T24 حزب تازه تاسیس دعوای آزاد (حُر دعوا پارتیسی) که از سوی اسلامگرایان کُرد ترکیه و فعالان حرکت دینی – سیاسی موسوم به جنبش مستضعفین بنیاد نهاده شده، برای کسب آرای کُردها در انتخابات شهرداری ها شرکت خواهد کرد.

حسین یلماز موسس این حزب در خصوص مراحل مقدماتی تاسیس این حزب گفته است:" ما در سوریه با خالد مشعل و چند عضو دیگر حکاس گفتگو کردیم. مشعل شخصا به ما توصیه کرد که فعالیت دینی، سیاسی و اجتماعی خود را در چهارچوب یک حزب رسمی و قانونی جلو ببریم. 

علاوه بر این ما اغلب کتاب ها و تالیفات اخوان المسلمین مصر و دیگر حرکت های اسلامی منطقه را مطالعه و تحلیل نموده ایم و می خواهیم برای کسب آرا به صحنه بیاییم."

یلماز در ادامه افزود:" نسبت دادن حرکت ما به حزب الله ترکیه و یادآوری مسائل سالیان گذشته یک تلاش هدفمند برای مبارزه با گروه ماست و ما کاملا مستقل هستیم. من تاکنون در چندین سخنرانی اعلام کرده ام که احزاب عدالت و توسعه و صلح و دموکراسی نمی توانند خواسته های اسلامگرایان کُرد را برآورده کنند و  این حزب در آینده ای نزدیک نشان خواهد داد که راه نجات کردها در مکاتب  کمالیسم و آپوییسم نیست."
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار