بازدید 16768
مؤید حسینی در گفت‌وگو با «تابناک»

اگر این افراد مشکلی دارند، چرا قوه قضائیه حکم نمی‌دهد؟

درباره انتصابات نیز استعلام‌ها کاملا مشخص است. اگر استعلام فردی منفی باشد، اعلام کرده و بنا بر قانون برخورد کنند، وگرنه دلیلی برای حاشیه‌سازی نیست. دیوان محاسبات و قوه قضائیه باید در این باره نظر دهند و از فردی که صلاحیت پست و مقامی را ندارد، بازخواست کنند.
کد خبر: ۲۸۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۳ 08 December 2012
نماینده خوی درباره انتصابات اخیر دولت گفت: بنده در این باره اظهارنظر نمی‌کنم، چرا که رئیس‌جمهور بر پایه قانون در مورد دفتر ریاست جمهوری و رئیس دفتر و پست‌های دولتی صاحب اختیار است. رسم بر این است؛ از فردی که می‌خواهند پستی را در اختیارش گذارند، استعلام می‌شود و پس از گزینش و تأیید صلاحیت به وی پست می‌دهند. اگر روال قانونی گذرانده شود، مشکلی پیش نخواهد آمد.

به گزارش «تابناک»، دکتر مؤید حسینی‌صدر، نماینده مردم خوی با بیان مطلب بالا گفت: در کشور ما، هم‌اکنون مشکلات بسیاری هست؛ از گرانی و تورم گرفته تا بیکاری و پروژه‌های نیمه کاره. صنعت و کشاورزی و دیگر حوزه‌های اقتصادی کشور نیز درگیر مشکلات فراوانی بوده و مردم در سختی هستند. بنده بیشتر به دنبال رفع این گونه مشکلات هستم و علاقه‌ای به شناخت افردای که ارتباطی با حوزه مسئولیت بنده ندارند، ندارم. این که آقای موسوی و یا مشایی کیست و چه پست‌هایی دارد، از اولویت‌های کاری من نیست. اینکه فلانی پست گرفته، چه ارتباطی به ما دارد؛ اولویت نخست ما این نیست.

وی گفت: در مورد انتصابات نیز استعلام‌ها کاملا مشخص است. اگر استعلام فردی منفی باشد، باید اعلام کرده و بر پایه قانون برخورد کنند، وگرنه دلیلی برای حاشیه سازی نیست. دیوان محاسبات و قوه قضائیه باید در این باره نظر دهند و از فردی که صلاحیت پست و مقامی را ندارد، بازخواست کنند.

بنا بر این گزارش، حسینی صدر با اشاره به واکنش مجلس نسبت به انتصاب ملک‌زاده به عنوان معاون وزیر خارجه ـ که تا سؤال از وزیر نیز پیش رفت ـ در پاسخ به این پرسش که آیا اتهامات مطرح درباره وی رفع شده که اکنون پست دیگری در دولت گرفته است، گفت: باید رفتار قانونی داشت. در آن زمان مجلس می‌توانست راه یابد و وزیر را بازخواست کند. بحث بر سر این است که اگر آقایان صلاحیت دارند که سخنان گفته شده بی‌مورد است و اگر تأیید نشده‌اند و مشکل دارند، رویه‌ای غیرقانونی انجام شده و باید گزینش‌ها را تعطیل کنند و با این روش به هر فردی می‌توان پست داد.

وی در پاسخ به این که آیا این کار دولت واکنشی به درخواست مجلس برای سؤال از رئیس جمهور نبوده است، گفت: چرا باید هزینه دعواهای سیاسی را ما بپردازیم؟ مگر قانون نگفته که همه در برابر قانون برابرند و کسی مصونیت ندارد. پس جای پرسش است که چرا به افرادی که صلاحیتشان تأیید نشده، پست داده می‌شود و برخوردی نمی‌شود؟! چرا کسی که باید حکم صادر کند، حرفی نمی‌‌زند و مجلس باید در همه زمینه‌ها راه یابد؟ اگر این افراد مشکلی دارند، چرا قوه قضائیه حکم نمی‌دهد؟
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۱۰
خیلی فرمایش متینی بود، این همه دعوا برا چیه. بنده هم نمی پسندم اقای مشایی رو. ولی خوب احمدی نژاد می پسنده. اگه کار قانونیه این همه دعوا نداره
چه عجب یکیتو ایم مسئولان حرف درستزد. همه حرف ایشان بجا و منطقی است. اگر کسی جرمی مرتکب شده خب محکومش کنید وگرنه هیاهوی دادن پست برای چه؟ رییس جمهور در انتخاب نفرات زیرمجموعه مختار است
نه بابا این روال برای ما بیچارهاست
قانوني وجود ندارد فقط بده بستون است كه حكم مي كند .
به نظر من حرفش کاملا درست است اگر روال قانونی طی شده پس حاشیه سازی فقط برای حذف رقیب است.
آدمهاي كوچك بر مسند كارهاي بزرگ قرار مي گيرند و شايسته سالاري هم جايگاهي ندارد آن مي شود كه شاهد چنين وضعيتي در كشور بايد باشيم
یاشاسین دوهتور صدر
بعضی ها در برابر قانون مساوی ترند ...!!
موشكل ؟؟؟؟ موشكل نداريم اينجا خيليم عاااااالي ...
سخن بسيار بجا وبسيار سنجيده اي است . و بسيار سوال برانگيز اينكه ؟ آيا اين افراد واقعا مشكل دارند و قوه قضائيه جسارت برخورد ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ يا واقعا سالمند و براي آقايان در آينده مشكل درست مي كنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل