بازدید 76363
نخستین اظهارنظر اوباما پس از انتخابات درباره ایران:

صادقانه بگویم؛ دنبال مذاکره با ایران هستیم!

به نظرم این صادقانه است که بگوییم ما خواهان مذاکره با ایران هستیم و در صورتی که ایران نیز درباره حل این موضوع جدی باشد، احتیاط‌ها یا پروتکل‌های دیپلماتیک، ما را محدود نخواهد کرد.
کد خبر: ۲۸۵۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۹ 15 November 2012
در حالی که از زمان انتخاب دوباره باراک اوباما به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا تاکنون، بحث‌ها بر سر احتمال تغییر رویه سیاست خارجی این کشور در قبال ایران شدت گرفته، خود وی شب گذشته در اظهاراتی، از تلاش‌های دیپلماتیک جدید برای حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران خبر داده و گفته، هنوز زمان برای انجام کارهای دیپلماتیک در این عرصه هست.

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، شب گذشته در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی گفته که «در رابطه با ایران، من بسیار مایلم که شاهد حل و فصل مسأله از راه دیپلماتیک باشم».

وی ادامه داد: «من به تلاش خود در ماه‌های آینده ادامه خواهم داد تا ببینیم آیا می‌توان گفت‌و‌گویی را میان ایران و نه تنها ما، بلکه جامعه جهانی آغاز کرد یا خیر؛ تا بتوانیم از این راه، شاهد حل و فصل این موضوع باشیم».

وی همچنین با تأکید دوباره بر اینکه اجازه نخواهد داد، ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، گفت: «هنوز روزنه‌ای از زمان برای حل این موضوع از راه دیپلماتیک وجود دارد».

اوباما با اشاره به تحریم‌های وضع شده از سوی غرب بر ایران، این تحریم‌ها را شدید‌ترین نوع در تاریخ خوانده و در عین حال، بر حق ایران در برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای نیز صحه گذاشته است.

وی در این باره گفته است: «باید راهی باشد که آن‌ها بتوانند از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برخوردار شوند و در عین حال، به تعهدات بین‌المللی خود وفادار بوده و تضمین‌های روشنی به جامعه جهانی بدهند، مبنی بر اینکه در پی دستیابی به سلاح هسته‌ای نیستند».

وی ادامه داد: «من نمی‌توانم قول بدهم که ایران از راهی که باید، بگذرد؛ اما این محتمل‌ترین گزینه خواهد بود».

اوباما موضوع قریب‌الوقوع بودن مذاکره با ایران را تکذیب کرده، اما گفته: «به نظرم این صادقانه است که بگوییم ما خواهان حل این مسأله هستیم و در صورتی که ایران نیز درباره حل این موضوع جدی باشد، احتیاط‌ها یا پروتکل‌های دیپلماتیک ما را محدود نخواهد کرد».
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸۸۵
انتشار یافته: ۷۰
باتوجه به ابراز تمايل آنها وتا حدودي ازخرشيطان پايين آمدنشان
،ميتوان راههاي مذاكره رابررسي وبراساس شعرمعروف: بادوستان مروت
بادشمنان مدارا.رفتارنمود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
اول تحریم ها را بردارند بعد مذاکره!
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
مطمئنا از خر شیطان پایین نمی آیند ولی با قسمت آخره حرفت موافقم . همانطور که میبینیم اوباما هم ابراز تمایل شدید داره که با ایران مصالحه کنه ولی در قسمت آخر حرفش میگه احتیاط ها و پروتکل های ما محدود نخواهد شد و این یعنی همان شعر شما
omid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
با نظرت دوست عزیز موافقم میشود با یک تیر دو نشان زد هر چند که ازموده را ازمودن خطاست
1-رو کردن نیات پلید استکبار جهانی برای تمامی ملل مسلمان
2-اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران برای ملتهای دنیا
حسین
| United States of America |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
این موضع گیری آنها آرامش قبل از طوفان و تحمیق افکار عمومی نسبت به منطقی بودن آمریکا و قانون گریزی ایران است. میخواهند مردم دنیا را قانع کنند که همه گزینه های روی میز را بررسی کرده بودند و بعد حمله کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
اگه راست ميگه چرا چند روز قبل تحريم هاي غير قانوني جديدي رو امضاكرد.
منظورش از " احتیاط‌ها یا پروتکل‌های دیپلماتیک ما را محدود نخواهد کرد" چيست شايد خلاف پروتکل‌های دیپلماتیک بخواهد حقوق ما را زير پا بگذارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
چقدر ساده اند بعضی ها مذاکره مگر اینها اعتقادی به مذاکره دارند؟ سالهاست اینها در مورد فلسطین مذاکره کردند کدام حق رو به این آواره ها دادند و افغنستان و پاکستان و.... بوسنی . اینها هر کجا زورشان نرسد می گویند مذاکره . الان در سوریه که دم از حقوق بشر و... میزنند آیا در بحرین و عربستان و اردن حقوق بشر رعایت شده .پس اینها دنبال منافع خوشون هستند و ما هم باید دنبال منافع خودمان باشیم و بس
ما فقط گوش به زنگ حرف رهبرمان هستیم . همین و بس
ما هم صادقانه بگوییم
بهت صداقت نیومده
آمریکا می داند ایران اون ایران 30سال پیش نیست که بهش باج بدهدآمریکا به خاطر منافع خود در منطقه حاضر به گفتگوباایران شده دنبال منافع خود در ایران نیست بلکه در منطقه است ما می توانیم به خاطر منافع ملت خود باآمریکا ارتباط داشته باشیم همانطور که دیگر کشور هامنافع ملت خود رابه ارجحتراز ملتهای دیگه می داندمثلا مصر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
آمریکا هم اون آمریکا 30 سال پیش نیست.مجید دلبندم!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
دوست عزیز ناشناس درست گفتید که آمریکا آمریکای 30 سال قبل نیست چون نسبت به آنزمان موقعیت و قدرتش در منطقه و جهان خیلی لوث شده است.
صادقانه بگویم "سلام گرگ بی طمع نیست"
4 سال پیش ما دستای فولادیت رو زیر دستکش مخملی تشخیص دادیم، الان که دیگه جای خود داره آقا گرگه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
اقا يا خانم نيكتا....كدام بيشتر به ايران ضرر زدن:امريكا يا روسيه؟؟؟؟؟/يا انگلستان؟؟؟؟؟؟؟؟فقط وجدانن بگو چرا اينقدر به اسم امريكا حساسيت وجود داره ولي به بقيه نه؟؟؟؟؟؟
اگر صحبتهای اقای اوباما را قبول داشته باشیم ایا باز هم باید فرصت سوزی کرد؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
چگونه حرف او را باور کنیم در صورتی که تحریم های ایران را تمدید کرد؟
آیا وقت آن نرسیده که با توجه به منافع ملی با امریکا و دیگر کشورها مذاکره کنیم تا دنیا شاهد این باشد که ما خواستار صلح هستیم . با اینکار می توانیم بهانه های واهی انها را از بین ببریم . درضمن تا حالا دیده نشده که مشکلی با یکجا نشستن و بدون تعامل با دیگران حل بشه . ما باید با سیاست رفتار کنیم . گفتگو کردن عقب نشینی نیست بلکه راهی برای گرفتن حق و حقوقمان هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
دلبندم مگه در عراق و تركيه و روسيه مذاكره نكرديم مگه ما مذاكرات رو ترك كرديم.
اصلا چرا اونا با پيشنهاد ايران براي پخش زنده مذاكرات مخالف هستند
اوباما گفته "ما میخواهیم ایران نه تنها با ما بلکه با جامعه بین الملل هم گفتگو کنه." ما غیر از اسرائیل با هیچ کشور دیگه ای قطع روابط و گفتگو نکردیم -الا همین دوستش آمریکا اونم به خاطر زورگویی هاش- دنیا با ما تعامل خوبی داره. شاهد مثالشم اجلاس اخیر عدم تعهد توی تهران بود. ؟آمرکاست که نیاز داره افکار عمومی دنیا را با خودش همراه کنه و التماس مذاکره با دنیا رو داشته باشه نه ایران
تبريك ميگم به همه ايراني ها كه انقدر شرف و غيرت دارن و تونستند رئيس جهمهور آمريكا رو بالاخره به تسليم وادارن و بگه كه ما خواهان مذاكره هستيم نه ايران كه البته به نظر من آمريكا كشوري فوق العاده منفعت طلبه و فكر نميكنم قضيه به همين سادگي باشه ولي اينو مطمئنم كه مذاكره با آمريكا بيشتر از اينكه به فع ايران باشه به نفع آمريكاست به دليل منابع وسع و غني كه ايران داره ولي بايد گوش به فرمان رهبر باشيم تا ببينيم ايشون نظرشون در اين رابطه چيه كه فكر ميكنم چندان موافق نباشن
من از زبان مردم همیشه در صحنه ایران به شما مستکبرین اعلام می کنم، ما اهل مزکره نیستیم ای آمریکای جهان خار. یا علی
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
خواهشا فقط از زبون خودتونحرف بزنید از عوض من و امثال من صحبت نکنید.
حال كه اين فرصت بوجود امده بايد دو طرف حداكثر سعى خود را اغاز كنند وبايد بدانيم ايران با ارتباط با امريكا ونبودن تحريمها به پيشرفت هاى عظيم دست خواهد يافت واز لحاظ اقتصادى بسيار بزرگ خواهد شد پس بايد از حرفهاى تنش زا و تحريك اميز پرهيز كنيم،كشورهايى همانند انگليس،روسيه،اسراييل و كشورهاى همسايه و منطقه همه اينها مخالف ارتباط ما با امريكا هستند چون تمام اين كشورها از اختلافات ايران و امريكا و پيشرفت نكردن واز بهم ريخته بودن اقتصاد كشور وتحريم بر عليه مان سودهاى فراوان ميبرنند، پس بايد با دانش به اين موضوع راه مذاكره را دنبال كنيم وبه ارتباط دوستانه با امريكا و برداشتن تمام تحريم هاى سى ساله برسيم
امریکایی و صداقت !!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
همه کشورها دنبال منافع دولت و ملت خود هستند وباید ندانیم که جهان به سمت سوی حل مسئله از طریق گفتگو پیش میرود اما اگر ما خواسته باشیم به دنبال حل مسئله از طریق جنگ باشیم آن بحث دیگر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
پ نه پی چین و روسیه را صداقت ؟
علامت تعجب رو خوب اومدی!
انشاالله رابطه ایزان و آمریکا خوب می شه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
ما ایرانیها مثالهای خیلی خوبی داریم
توبه گرگ مرگه
امریکا به مصدق رحم نکرد
به نظرمیاید مذاکره با همه کشورها,بجز اسراییل قابل انجام باشد. وامریکا هم جدا ازاین قضیه نیست........
بهترین راه مذاکره با تدبیر و رعایت حقوق طرفین هست . این کشور برای 75 میلیون نفر ایرانی است . پیشرفت و ابادی حق این مردم است . نمی شود در حال حاضر تک و تنها در جهان زندگی کرد . باید دربهای جهانی را بروی خود باز کنیم .
آقای اوباما.شما شیطان بزرگ معرفی شدید یادتان رفته.با آقای پوتین با هم برابرید.اگه با شیطان بزرگ که جنابید مذاکره بشه که مامیشیم همون شیطان خیلی گنده تر.
ایول...
بیشتر شبیه نوعی اتمام حجت بود تا بحث مذاکره !! خدا به خیر کنه
هنوز خفت بيشتري را بايد تحمل كني . اين ما هستيم كه مي گوييم با تو مذاكره مي كنيم يا نه.
توی تیتر نوشتید که اوباما گفته صادقانه میگم که دنبال مذاکره با ایران هستیم ولی بند اخر متن خبری اومده که صادقانه میگم که دنبال حل مساله هستیم. این دوتا فرق میکنه تابناک.
دنبال حق مردم ایران باشید باید با امریکا مذاکره مستقیم داشت در شرایط برد،برد
واقعا عالیه؛ مذاکره و منطق ادبیات بزرگان هست. ما هم باید استقبال کنیم. البته آمریکا هم باید بدونه که الان انتظار "تک تک ایرانیها" فقط لغو تحریم هاست.
سعوديها و روسيها اجازه نميدهند ايران با غرب مصالحه كند.چون اين مصالحه به ضررشان خواهد بود.
ماچرا با آمریکا دست دوستی ندهیم ؟درصورتی که به نفع ما باشد ؟و روی این عربستان روکم کنیم ؟
با توجه به شرایط موجود به نظر من اکنون زمان مناسبی برای ایجاد شرایط گفتگو با حفظ استقلال کشور و منافع مردم جهت مذاکره مستقیم با آمریکا می باشد.
با توجه به شرایط موجود به نظر من اکنون زمان مناسبی برای ایجاد شرایط گفتگو با حفظ استقلال کشور و منافع مردم جهت مذاکره مستقیم با آمریکا می باشد.
سلام
برای همین بود که هنوز یک ماه نشده ، اسرائیل حمله به غزه را آغاز کرده ...

کی رو می خواد خر کنه !؟

شکر خدا تابناک هم هر نظری که دلش می خواد منتشر می کنه
اسراییل مانع اصلی ارتباط امریکا با ایران است.بنظرم ما نباید کوتاه بیاییم تا تکلیفمون بااسراییل روشن بشه یا ما پیروز میشیم یا اونا.عقب نشینی یعنی اهانت به ارمان کسانی که انقلاب کردن و34سال سختی روتحمل کردن برای رسیدن به ارمان اصلی اسلام.
سلام
دیگه چی بگه
داره میگه مذاکره کنیم
نمی تونه بگه نوکرتونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
نمي تونه بگه نوكرتونم
اما مي تونه يه ساعت تحريم ها رو عقب بنداره تمديد نكه شايد يه كم حرفهاش رو باور كنيم
آقای اوباما : شما فقط چند روز پس از انتخاب مجددتان با وضع تحریم های جدید نشان دادید که در رفتار خود نوعی دوگانگی ایجاد کرده اید . در ضمن اعتماد مردم ایران را طی چند ماه اخیر به شدت کاهش داده اید . نتیجه میگیریم که مذاکره ایران و امریکا فقط زمانی عملی خواهد شد که شما تمامی تحریمها را لغو کنید . دوم اینکه تمامی اموال و دارایی های ملت ایران را به آنها بازگردانید تا شاید شاید مردم ایران بر سر موضوع مذاکره با امریکا کمی فکر کنند .
با توجه به شرایط موجود به نظر من اکنون زمان مناسبی برای ایجاد شرایط گفتگو با حفظ استقلال کشور و منافع مردم جهت مذاکره مستقیم با آمریکا می باشد.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
آقای شفیعی . مذاکره در شرایط فعلی یعنی اینکه آنها ما را تحریم کردند و ما هم کم آوردیم . این مذاکره شرایط برابر ندارد نه زمان خوبی برای مذاکره نیست اول باید تحریم ها لغو بشود بعد در شرایط مساوی می شود مذاکره کرد
غلط کردی تحریممون می کنید هواپیمای مسافربریمونو تو هوا می زنید 8 سال به صدام کمک می رسونین هرکسی از ایران فرار کنه سریع میشه دوست شما
دارایی های ما رو مسدود می کنید مذاکره ات بخوره تو سرت
حتما بايد مذاكره كنيم تاكشورهايي كه از وضعيت دشمني ما با آمريكا سود مي برندسرشون به سنگ بخوره.....
باز هوا سرد شد دور رو بر ما اومدن
اینها فقط نفت و گاز میخوان اونم از مدل مفتیش
نه . نیستی.
الان روشن شد که امریکا 33سال است که مثل اسباب بازی در درست ایران بالا و پایین می رود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
اين منفي ها يعني چي ؟؟؟
بجاي منفي دادن بگين نظرتون چرا منفيه!
((باید راهی باشد که آن‌ها بتوانند از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برخوردار شوند))
اين است مزد مقاومت = اعتراف به حق هسته اي ايران و ايران هسته اي
رابطه ایران و امریکا رابطه گرگ و میش است. این همیشه آویزه گوش است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
هر جا به فرمایشات امام راحل عمل کردیم برنده میدا ن بودیم و هر جا خو درا یک استراتژیک خبره قلمدا دکردیم و تصمیم گرففتیم نتجه نگرفتیم.
قطعا رابطه آمریکا با ما ، رابطه گرگ است و میش
(اوباما گفته است :ایران به تعهدات بین‌المللی خود وفادار بوده و تضمین‌های روشنی به جامعه جهانی بدهند)!!!!!!!!!!!!
چشم ،من از طرف ایران به شما قول می دهم که دیگر از بمب اتم استفاده نکنم و در نقاط مختلف و بی ربط دنیا جنگ افروزی نکنم!!!!
چرا نظراتی را که باب میلتان نیست منتشر نمی کنید از پخش یک خبر و انتشار نظرات چه منفعتی می برید و به چه چیزی می رسید نوع فکرتان و انتشار نظرات بینندگان نشان از ایده اصلی شما بابت انتشار یک خبر می باشد
فرصت خوبيه با توجه به منافع ملت و بي اساس كردن حجمه اتهامات به كشور با انها صحبت كنيم
یک بار امتحان ضرر ندارد!!! موافقم به شرطی که ایران هسته ای را بپذیرد!!
خوی جنایتکاری امریکاهرگزاجازه مذاکره نحواهد داد.درحال تحمل دردورنج این رانوشتم .ایران عزیزسرفرازباشی!
تفكررات اوباما با ديگر رئيس جمهوريهاي قبلي آمريكا متفاوته،با درك درست سياسي مي توان يك رابطه عقلائي با آمريكا برقرار كرد.شايد ديگه اين فرصت در آينده پيش نياد.
یادمان باشد که از این تحریم ها ،کدام طرف بیشتر آسیب می بیند .
به نظرم در دنیای امروزی هیچ کسی دلش برای کسی نمیسوزد همه با توجه به مصالح خودشون حرف میزنن آمریکا هم از این موضوع خارج نیست اون دقیقا با توجه به مصالح خودش این درخواست را دارد و ما هم باید باید دقیقا با توجه به مصالح ملت واوضاع اقتصادی کنونی و همچنین آرمانهای مقدسمان و با توجه به خون شهدا
مقتدرانه به مذاکرات برویم همچنین که در صدر اسلام حضرت محمد برای حفظ اسلام صلح حدیبه را قبول کردند
مذاکرات در صورتی خوب و مفید خواهد بود که از آمریکا امتیاز بگیریم
در شرایط کنونی بهترین امتیاز برای ما برداشته شدن تحریم ها هست
اما باید دید که آمریکا از ما چه امتیازاتی خواهد گرفت
و هیچ وقت رابطه دو کشور نباید به جنگ و خونریزی کشیده بشود چون کاملا به ضرر دولت و ملت ایران به خصوص جوانان ایران خواهد بود
باید مذاکره کرد اما باتفکر و کارشناسی شده
اگر روسیه بگذارد میشود رابطه ای به نفع ملت برقرار کرد
هنوز زمانش نرسیده که جداً راضی باشند با ما مذاکره کنند الحمدالله دولتمردهای و نظام اینو خوب تشخیص میدن و تصمیم درستی میگیرن ، ما باید از یک حدی عبور کنیم تا اینها اصلاً موضوع مذاکره رو جدی بگیرند
امیدوارم اون روز هر چه زودتر برسه
اینها با این رفتارشون بیشتر ما رو ترغیب میکنند تا به سمت استقلال حرکت کنیم ، چماق و هویج دیگه روی ما کارگر نیست ، حمله نظامی هم جوکه اگر میخواستن حمله کنند ناوهای نظامیشون رو نمی آوردند خلیج فارس ، تمام این دهل کوبیدنها برای تحت شعاع قرار دادن مسئله ی مهمی هست که ایالات متحده در حال حاضر باهاش درگیره ..........
یکی به این اوباما به زبون خودش بگوید : خودتی!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل