بازدید 9277

سامانه ای برای شکايت‌ از پيامکهای تبليغاتی

کد خبر: ۲۸۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۱ 21 October 2012
مهر نوشت:

مشتزکان تلفن همراه می توانند با ارسال پیامک به سامانه 10001314، شکایات خود از پیامک‌های دریافتی تبلیغاتی را به ثبت رسانند.

سامانه دریافت شکایت پیامک‌های تبلیغاتی که در ششمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال رونمایی شد، هم اکنون آماده خدمات رسانی به مشترکان تلفن همراه است.

بر این اساس، مشترکان می‌توانند، شکایات خود را از پیامک‌های انبوه تبلیغاتی به شماره 10001314 ارسال کنند؛ به این معنا که متقاضی باید شماره پیامک ارسالی و متن آن را به شماره مذکور ارسال کند تا موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

به گزارش مهر، شیوه ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و انبوه به موبایل مشترکان و افزایش روزافزون تعداد این پیامک‌ها بدون اجازه مشترکان در تمامی ساعات شبانه ‌روز و حتی نیمه‌های شب، به حدی مورد انتقاد مشترکان است که سال گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تصویب طرحی اپراتورهای تلفن همراه را مکلف به کسب اجازه قبلی از مشترکان برای ارسال پیامکهای انبوه تبلیغاتی، خبری و اطلاع رسانی کرد اما با این وجود پیامکهای تبلیغاتی همچنان برای مشترکان ارسال می شود و به نظر می رسد این آیین نامه آنطور که باید اجرایی نشده است.

آخرین بررسی ها نشان می دهد که روزانه 20 میلیون پیامک تبلیغاتی به مشترکان موبایل ارسال می شود و به دنبال استعلام تمایل دریافت پیامک از مشترکان نیز مخابرات اعلام کرده است که 89 درصد مشترکان به دریافت پیامکهای تبلیغاتی تمایل دارند و تنها حدود 11درصد مشترکان این پیامکها را نمی خواهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی