بازدید 3440
احمدی لاشکی:

تغییرات کتب درسی بسیار عجولانه بود

کد خبر: ۲۷۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۸ 28 September 2012
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کتاب‌های درسی مدارس به همراه تغییر سیستم نظام آموزشی اقدامی بسیار سریع و عجولانه بود.

احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه دانش‌آموز با معلم و محتوای کتب درسی ساخته می‌شود تصریح کرد: امروزه باید فضای آموزشی با نظام جمهوری اسلامی همسو شده و دانش‌آموزان را در این مسیر هدایت کند .

نماینده مردم نوشهر و چالوس درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضروری است تا محتوای کتاب‌های درسی به روز شود و اگر نتوان این امر را محقق کرد، باید در صدد رفع اشکالات مجموعه برآییم.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه هیچ تغییرات مناسب و مطلوبی در کتب درسی لحاظ نشده است افزود: وزیر آموزش و پرورش در گزارشات خود اعلام کرده که کتاب‌ها به روز و تغییرات لازم مد نظر قرار داده شود؛ ولی ما تا این لحظه این تغییرات را به طور شایسته ندیده‌ایم.

وی تصریح کرد: کتاب‌ها نیاز به تغییرات و اصلاحات اساسی دارد و باید برای رفع این معضل فکر سازنده‌ای تدبیر شود.

احمدی لاشکی تغییرات محتوای کتب درسی را در قالب نرم افزارهای دنیای مجازی از بهترین راهکارها دانست و تاکید کرد: امروزه همه چیز در کتاب‌های درسی خلاصه نمی‌شود بلکه بهتر است مطالب دروس در قالب نرم افزارهای رایانه‌ای به نمایش در آید تا بیشتر مورد توجه دانش‌آموزان واقع شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با انتقاد از اینکه تغییرات در نظام آموزشی کشور همزمان انجام شد اظهار داشت: در مدت کوتاهی سیستم نظام آموزشی به ۳-۳-۶ تغییر روش داد و محتوای کتب درسی به یکباره و عجولانه مورداصلاحات قرار گرفت در حالی که این تغییرات بسیار حساس و نیاز به تفکر و اندیشه‌ای دقیق دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس،‌ درباره تغییرات کتاب‌های کمک آموزشی گفت: وجود کتاب‌های کمک آموزشی می‌تواند یاری‌دهنده معلمان و دانش‌آموزان باشد و ضروری است با اصلاحات همزمان کتاب درسی تغییر پیدا کرده تا بتواند اثر بخش واقع شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار