بازدید 96225

رد بازداشت مهدی هاشمی در فرودگاه+تصاویر

کد خبر: ۲۷۴۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۰ 24 September 2012
با وجود آنکه یاسر هاشمی در لحظه خروج از فرودگاه امام خمینی(ره) اعلام کرد که مهدی هاشمی بازداشت شده، وکیل مدافع مهدی هاشمی خبر داد که وی بازداشت نشده است.

به گزارش ایسنا، مستقر در فرودگاه امام خمینی(ره) سیدمحمود علیزاده طباطبایی درباره چرایی خبر اعلام شده از سوی یاسر هاشمی گفت که برای مواجه نشدن مهدی هاشمی با خبرنگاران، ماموران دادستانی وی را از یاسر و فاطمه هاشمی جدا کردند و به همین دلیل، چنین خبری از روی عصبانیت اعلام شد وگرنه مهدی هاشمی بازداشت نشده و به تحت تدابیر امنیتی به سمت منزل پدر راهی شده است.



علیزاده طباطبایی ساعتی قبل نیز در گفت و گو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در پاسخ به این پرسش که آیا در بدو ورود مهدی هاشمی به ایران از سوی نماینده دادستان تهران اتهامی به وی تفهیم شده است یا خیر؟ گفته بود: در فرودگاه اتهامی تفهیم نشده است زیرا اصولا در فرودگاه تفهیم اتهام نمی شود بلکه تنها به موکلم اخطار داده و این امر ابلاغ شد که ظرف 24 ساعت خود را به دادسرا معرفی کند.

یاسر و فاطمه هاشمی در حال خروج از فرودگاه امام خمینی(ره)، خبر بازداشت شدن مهدی هاشمی را اعلام کرده بودند. آنها همچنین انتقادات شدیدی را به دستگاه های اطلاعاتی و قضایی وارد کردند.



در هنگام خروج از فرودگاه، یاسر هاشمی در جمع خبرنگاران گفت: مهدی مشکلی ندارد و به همین خاطر با افتخار به ایران بازگشته است.

وی در برابر این پرسش یکی از خبرنگاران که "پس پرونده های مطرح شده درباره مهدی هاشمی چیست؟"، پاسخ داد: دزدان 3 هزار میلیاردی دارند با آزادی می گردند. پرونده های داغ تری هست که باید به آنها رسیدگی شود.

فاطمه هاشمی نیز با انتقاد از دستگاه قضایی کشور اظهار کرد: دزدان، جاسوسان و فاسدان آزادند ولی فرزندان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روانه زندان می شوند.



وی همچنین مدعی شد: دستگاههای اطلاعاتی و قضایی دوست نداشتند مهدی (هاشمی) به کشور برگردد ولی او برگشت چون پاک و سالم است.

به گزارش ایسنا، مهدي هاشمي با پرواز دوبي ـ تهران ساعت 21 و 30 دقيقه شب يكشنبه از طريق فرودگاه امام خميني (ره) به كشور بازگشت.

ياسر و فاطمه هاشمي كه برای استقبال از مهدي به دوبي رفته بودند، به همراه وي وارد تهران شدند.



محسن هاشمي از جمله افراد خانوده هاشمي بود كه در فرودگاه به استقبال وي رفت.

نماينده دادستاني تهران نيز در فرودگاه حضور داشت و گفته شده بود که وي براي تفهيم اتهام مهدي هاشمي به فرودگاه آمده اما قرار نيست هاشمی بازداشت شود.

در حالي كه شب گذشته جمعي از دانشجويان كه از خبر ورود مهدي هاشمي آگاه شده بودند، در فرودگاه بين‌المللي امام (ره) تجمع كردند، امشب فقط تعدادي از خبرنگاران و عكاسان رسانه‌هاي كشور در فرودگاه حضور دارند.

دانشجويان تجمع كننده در شب گذشته كه اقدام خود را محاكمه مهدي هاشمي در دادگاه افكار عمومي نام گذاشته بودند، با اين اعتقاد كه مهدي هاشمي در حوادث پس از انتخابات سال 88 دست داشته است، خواهان محاكمه وي هستند.

در همين زمينه دبير اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان به خبرنگار ايسنا گفت: به دليل صادر نشدن مجوز تجمع مقابل خانه مهدي هاشمي اين اقدام ميسر نشد و ما درخواست و طوماري را كه براي محاكمه وي جمع كرده‌ايم را به رييس قوه قضاييه ارائه خواهيم كرد.

در عین حال، عده ای در مقابل منزل مهدی هاشمی تجمع کرده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار