بازدید 44611

هاآرتص: اوباما باید به تهران برود!

آن گونه که در ماه‌های اخیر از اخبار و تحلیل‌های رسانه‌ها برمی‌آید، شکاف میان آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره مسأله هسته‌ای ایران، به امری واقعی تبدیل شده است. در این میان، روزنامه اسرائیلی هاآرتص پیشنهاد داده برای جلوگیری از خطر جنگ و نیز برای بهبود روابط، رئیس‌جمهوری آمریکا به تهران سفر کرده و مستقیم وارد مذاکره با ایران شود.
کد خبر: ۲۷۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۹ 03 September 2012
آن گونه که در ماه‌های اخیر از اخبار و تحلیل‌های رسانه‌ها برمی‌آید، شکاف میان آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره مسأله هسته‌ای ایران، به امری واقعی تبدیل شده است. در این میان، روزنامه اسرائیلی هاآرتص پیشنهاد داده برای جلوگیری از خطر جنگ و نیز بهبود روابط، رئیس‌جمهوری آمریکا به تهران سفر کرده و مستقیم وارد مذاکره با ایران شود.

به گزارش «تابناک»، روزنامه اسرائیلی هاآرتص امروز در مطلبی با اشاره به تنش‌های رو به فزونی بر سر برنامه هسته‌ای ایران، پیشنهاد سفر اوباما به ایران را مطرح کرده است.

بنا بر این گزارش، تحلیلگر این روزنامه، نخست با اشاره به تلاش‌های فراوان نتانیاهو برای جلوگیری از سفر «بان کی مون»، دبیر کل سازمان ملل به تهران و حضور در اجلاس عدم تعهد، نوشته‌‌ همان گونه که دیده شد، این تلاش‌ها با موفقیت همراه نبود و اصولاً گویا خود نتانیاهو نیز دیگر انتظار ندارد که تحریم‌ها و تبعیض‌ها، تغییری در رویکرد ایران پدید آورد.

به نوشته این روزنامه، تنها نتیجه‌ای که جنگ لفظی و رسانه‌ای نتانیاهو علیه ایران تاکنون به همراه داشته، این بوده که مسأله هسته‌ای را به مسأله‌ای کاملاً حیثیتی تبدیل کرده و باعث شده، ایرانیان به هیچ وجه حاضر نباشند با دادن اجازه دسترسی‌های بیش از اندازه به تأسیسات هسته‌ایشان، شرافت خود را فدا کنند.



در ادامه این مطلب آمده است: «مسائل حیثیتی را باید به شیوه‌ای حیثیتی حل کرد. کلید این مسأله در دست باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکاست. روابط پرتنش میان آمریکا و ایران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا، شباهت بسیاری به شکاف عمیق میان آمریکا و چین در دوره جنگ سرد دارد. دیدار غیرمنتظره ریچارد نیکسون با مائو زدونگ در چهل سال پیش و در زمان انتخابات، تاریخ را تغییر داد».

هاآرتص به سخنان نیکسون با مشاورانش پیش از سفر به چین اشاره کرده که گفته بود: «هیچ کس در این دنیا نمی‌داند که شکاف میان فلسفه آن‌ها و ما و منافع آن‌ها و ما تا چه اندازه بزرگ است؛ اما گمان می‌کنم، هیچ کس در این دنیا بهتر از من نمی‌داند که تا چه میزان ضروری است، ببینیم که ملت‌هایی بزرگ با تفاوت‌های بزرگ، به ویژه هنگامی که مسأله هسته‌ای نیز در میان باشد، در جستجوی راه‌هایی برای گفت‌و‌گو و همراهی برآیند».

این روزنامه اشاره می‌کند که میت رامنی، کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اعتقادی به مذاکره با «دشمن» ندارد.

وی به تازگی با اشاره به اینکه اوباما در نخستین مصاحبه تلویزیونی خود خواهان گفت‌و‌گو با ایران شده بود، اظهار داشته است: «ما همچنان مشغول گفت‌و‌گو هستیم و سانتریفیوژهای ایران نیز همچنان به کار ادامه می‌دهند... اوباما متحدانی چون اسرائیل را کنار گذاشته است».

اما هاآرتص بر این باور است، اظهارنظر رامنی اشتباه است، زیرا اقدام اوباما به مانند این است که وی جلوی اتوبوسی را گرفته که راننده نابینای آن (نتانیاهو)، اسرائیل را به سوی جنگ می‌برد و ریسک یک برخورد شاخ به شاخ با همه همسایگان و نیز انزوای بین‌المللی را به جان می‌خرد».

در ادامه این مطلب آمده: اوباما خیلی وقت پیش، بازی را به طرفداران نتانیاهو در میان جامعه یهودیان و راست‌های مسیحی واگذار کرده است. اگر موضوع ایران واقعاً در انتخابات آمریکا حیاتی بود، اوباما باید هم اکنون بار سفر از کاخ سفید را می‌بست.

به جای تلاش برای به زانو درآوردن ایرانیان، او می‌تواند به آن‌ها راهی را برای برگرداندن احترامشان پیشنهاد کند. اوباما با سفر به تهران به منظور آغاز گفت‌و‌گو درباره پایان دادن به مسابقه تسلیحاتی و موارد دیگر، چه چیزی را از دست خواهد داد؟

هاآرتص سرانجام با اشاره به سخنرانی اوباما در قاهره در چهارم ژوئن ۲۰۰۹،‌‌ همان سخنان را بهترین اظهاراتی دانسته که وی می‌تواند در تهران به زبان بیاورد:

«هیچ کشور واحدی نباید درباره اینکه چه کسی می‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد، تصمیم‌گیری کند. به همین دلیل است که من قویاً بر تعهد آمریکا بر جست‌و‌جوی جهانی که در آن هیچ کشوری سلاح هسته‌ای نداشته باشد، تأکید می‌کنم».

اوباما افزوده بود: «هر کشوری، از جمله ایران، در صورت متعهد بودن به مسئولیت‌های مصرح در معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، باید از حق دسترسی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای برخوردار باشد؛ چنین تعهدی، نقطه کانونی این معاهده است و باید از سوی هر کسی که به طور کامل به آن پایبند است، رعایت شود. من امیدوارم که همه کشورهای منطقه بتوانند در رسیدن به این هدف سهیم باشند».
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۴۸
انتشار یافته: ۶۸
روزی نیست که این صهیونیست ها یه حرف مفت نزنند!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
من میگم این قوم نفرین شده رو دارن میگین نه یعنی اگه کسی یه کوچوله شعور داشته باشه میفهمه اینا چقده خودخواه و پرو شدن اینو گفتم برا کسایی که میان منفی میدنا..... . خدا ایشالا نیست و نابودشون کنه
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
یا ما شیعه ایم، یا نیستیم...
اگه هستیم که تا قیام قیامت هم آبمون با "این" آمریکا، تو یه جوب نخواهد رفت.
اما اگه نیستیم بالاخره یه روز از همین روزا آبمونو تو یه جوب می کنند! "و بالعکس"!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
اتفاقا این اولین باریه که از هارتص یه حرف درست حسابی شنیدم.مذاکره بین ایران و امریکا بجای جنگ و خونریزی چیزی که نتانیاهو جنایتکار هم نمیخواد!!
یک مسئله روبایددرک کنیم که امریکاهیچ وقت وبه هیچ وجه حمایت همه جانبه ازاسرائیل روول نخواهدکرد.
پاسخ ها
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
روسیه از اسرائیل حمایت همه جانبه نمی کنه آیا؟! چرا خودمون رو به ندیدن و نشنیدن می زنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
آمریکا هم مثل هر کشور دیگه ای در درجه اول به فکر منافع خودشه و الان از اسراییل حمایت میکنه چون تامین کننده منافعشه( در کل). در صورتی که منافع عمده آمریکا به خطر بیفته، امریکا اسراییل رو هم قربانی میکنه. همونطور که از ایجادش حمایت کرد، از انحلالش هم ممکنه حمایت کنه. اما همه اینا بستگی به منافعش داره.
اوباما اندازه این حرفها نیست جرات این کار رو هم نداره فکر نمیکنم در تاریخ آمریکا هیچ رئیس جمهوری به انداره اوباما مطیع فرمان بردار و مرعوب صهیوسنت ها بوده باشه حتی دبلیو بوش کم عقل .
هاآرتص بی خود دست و پا نزن آمریکا راهی را رفته که همه پل های پشت سرش را خراب کرده و راهی برای بازگشت ندارد
تازه این اولشه هنوز اول راه است کم کم به این شعار می رسیم که امام عزیز گفت : ما آمریکا را زیر پا می گذاریم
شاهد از غیب رسید:
هاآرتص از اینکه ممکن است رامنی به قدرت برسد و اسرائیل را به نابودی میل دهد ترسیده است. الان قدر اوباما را می دانند.
بااينكه آمريكاهمواره به منافع ايران ضربه زده وبه دشمنان مامثل كشورهاي عربي حاشيه جنوبي خليج فارس وتركيه واسراييل هميشه كمك كرده وهميشه ماروبه اونافروخته امامن ازسفراوبامابه تهران حمايت ميكنم ومعتقدم كه بايدبيشترين احترام روبه اين ميهمان احتمالي يافرضي گذاشت,شماتصوركنيدكه چه بمب خبري ميشه اين اتفاق نادراحتمالي...!!!
ازاونورم اين حرفهاي عجيب ازرسانه هاي اسراييلي نشان دهنده عمق فشاري هست كه اسراييل روي خودش احساس ميكننه,توجه كرده باشيدميبينيدكه اخيرأرسانه هاي اسراييلي حرفهاي عجيب وغريب ميزنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
فیلم تخیلی هم تو زیاد میبینی و هم نویسنده مقاله هاارتص
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
بايد هميشه از شيطان برحذر بود و هيچوقت اون رانبايدبه خانه دعوت كرد.مرگ برآمريكا ،درود برخميني بت شكن ،ما تازه داريم پي مي بريم كه امام چي ميگفت و اون موقع كه اينقدر قوي و يك دست نبوديم فرمدند ،آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند. روح عزيزش شاد.سلام و درود برروح بزرگش ،جاي امام عزيزمون خيلي اين روزها خاليه.درود برخامنه اي عزيز
انگلیس ها اجازه این کار رو نمی دهند ولی اگر این اتفاق بیفتد واوباما در جهان سیاست اینقدر از خودگذشتگی داشته باشد باید باروی باز از او استقبال کرد
اوباما و بعضی از آمریکایی ها به خون ایران تشنه اند اون وقط چجوری ازش می خوان بیاد ایران این دیگه خیلی مسخرس فقط دعا کنید بمب نزنه و مارو بفرسته هوا ........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
هیچ کشوری به خون دیگران تشنه نیست. همه کشورهای عاقل دنبال منافع خودشان هستند.اگر جنگ به نفعشان باشد جنگ میکنند اگر صلح و گفتگو به نفعشان باشد گفتگو میکنند.این یک قاعده کلی دنیای سیاست هست.زمانی مورد تحاجم دیگران قرار میگیرید که نتوانید به درستی و موثر از خودتان دفاع کنید.
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
ان منفیها مال اوباما و وزراشه
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
کاش هممون آمریکا رو می شناختیم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
درسته اساس کشورهای غربی و آمریکا منافعشه اما توجه نکردید ما در اساس با منافع آمریکا و غرب در تضادیم یکی از اهم منافعش نفته که آمریکا و اروپا تا 10 سال بیشتر نفت ندارند
آقا فیلمشون هس! میخوان خیال ما رو از امریکا راحت کنن ولی ناگهان اگه جنگی شد امریکا هم وارد جنگ بشه!
ما چرا باور کنیم!
پیشنهاد ساده لوحانه ای بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
خیلی از تصمیمات سیاسی به نظر اونایی که با این علم آشنا نیستن، ساده لوحانه میاد.
این به اصطلاح اختلاف امریکا و اسرائیل جنگ زرگریه بدبختا میخان با ایران آشتی کنن اسرائیل نقش مهاجم به خودش گرفته و امریکا نقش مخالف جنگ، تا اینکه بتونن به ایران نزدیک بشن اونا واقعا سیاست دوگانه ندارن بلکه این سیاست دوگانه یک تاکتیک کهنه است
اوباما بیاد ایران چکار کنه؟ اینکه اوباما از حق "دسترسی به انرژی صلح آمیز هسته ای" حرف زده معنی اش داشتن حق غنی سازی اورانیوم نیست. اگر اوباما قائل به حق غنی سازی اورانیوم ایران است پس دیگر دعوایش سر چیست؟ این همه تهدید و تحریمش برای چیست؟ همه دعوای او به علت انکار حق غنی سازی برای ایران است و تا زمانی که روی این موضعش باشد باید خواب رفتن به ایران را ببیند. گرچه حتی اگر موضعش را تغییر هم بدهد باز هم برای دولت ایران ننگ خواهد بود که چنین کسی را به ایران راه بدهد.
اسرائل باید از صحنه روزگار محو گردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
بدترین و ناگوارترین سخنان رو هم میشه به شکلی مطرح کرد که همون مفهوم مورد نظر رو برسونه ولی در ظاهر شکیل و زیبا به نظر برسه. اینطوری شاید اثربخشی و اثرگذاری سخن هم بیشتر باشه.
ایا قبل از ظهور هم میشه همه کشور ها حتی برای مدت کمی با هم در صلح و ارامش زندگی کنند؟
جواب: کلید حل مشکلات در دست امام زمان عج است.
حدیث:
اگر امام زمان (عج) برای لحظه ای زمین و ما را رها کند، زمین تمام انسانها را خواهد بلعید.
یه نکته دیگه ما شهدا و امام را فرامش نکردیم
به لطف و عنایت خودشون.
چه تابلو!!!
اگر 1 روزی هم این خواسته ی واقعیه صهیونیست ها باشه میخوان بیاد ایران بعد تو ایران خودشون ترورش کنن بعدشم اسرائیل حمله کنه و آمریکا در عمل انجام شده ( جنگ) قرار بگیره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
ایران ،عراق و افغانستان و آمریکا نیست که ترورش کنند.کشور ما در همین کنفرانس اخیر نشان داد که امن ترین کشورهاست و این کنفرانس به نوعی حقاقنیت ایران را در این زمینه هم نشان دادو نشان دادکه ایران و ایرانی دارای فرهنگ غنی هست و از همه مهمتر دارای رهبـــــــــــــــر بزرگوار و دانشمند و فرزانه.
اینها یک کلکی تو کارشون هست بی خود آمریکا خودشو کوچیک نمیکنه حتماً یک کاسه ای زیر نیم کاسه است
پاسخ ها
هــادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
اکثریت مردم آمریکا به شدت وطن پرست هستند و سیاست مداران و نظامیان هم ادعای برتری در مقابل کل کشورهای جهان حتی متحدان غربی خودشون رو دارند و فقط در مقابل چین از نظر اقتصادی و در مقابل ایران از نظر سیاسی مشکل اساسی دارند، غرور آمریکا خیلی بیشتر از اینه که حتی به نامه رئیس جمهور ایران جواب بده اونوقت این که بخواد شخصاً به تهران بیاد واقعاً مسخره است.
سلام
اوباما به ایران بیاد یا نیاد ما یه راه شرافتمندانه بیشتر نداریم . اینم اینه که وقتی آمریکا رو بپذیریم که شرایط منطقی مارو بپذیره و بعد راش بدیم . نه تنها اوباما بلکه هر کس دیگه باید به حق ما احترام بذاره .
سلام
من فقط اینو میدونم که پشت هم دیگه رو باید بگیریم و در حول یک محور مشترک جمع شیم تا اونها دست از فشار بردارند
این یارو گلادیاتوره تو اون بلوشوی داخل میدان به آدمهای دور برش گفت که با هم باشیم پیروز میشیم
این یه حقیقت بدیهی است که حول یک نفر که انصافا دلش بحال مملکت و مردمش میسوزه منظورم رهبری هستش اگر جمع شیم بخدا پیروز میدان میشیم
موفق باشید
سلام
خوب بیاد چه میشه دنیا که به آخر نمیرسه.
اگه ایران چراغ سبزی نشان بده اوباما و تمام ایادیش چارچنگولی میان ایران ...
اینها توسط رسانه هایشان از ایران یک غول تروریستی در جهان ساخته اند حالا می خواهند بگویند غلط کردیم ؟ پشت دست دوستانه شان خنجری خوابیده است
اين روزنامه چيكاره هست كه براي همه تعيين تكليف ميكنه
آخه اسراييل ايالتي از ايالات متحده در خاورميانه ست، ساده لوحانه ست اگه فكر كنيم كه آمريكا با اسراييل اختلاف داره. خدا ميدونه پشت اين اظهارات چه نقشه هاي شومي نهفته. آگاه باشيم...
بزارید بیاد تا حالشو بگیریم
ملت ها هیچگاه نمی توانند و نباید دشمن یکدیگر باقی بمانند، بخصوص اگر منافع مشترک طرفین در دوستی و صلح پایدار گردد. بیاد آورید جنگ ایران با عراق را در در بیست سال گذشته و دوستی و همدلی دو ملت شیعه را در حال حاضر.
چه اشکالی دارد اگر آمریکا نسبت به رویکرد خود به ایران تجدید نظر کرده و مسئولیت اقدامات نا خوشایند خود در گذشته را پذیرفته و فصل جدیدی در رابطه خود با ایران اسلامی بر اساس احترام و حفظ حقوق متقابل بگشاید.
مقامات عالیرتبه نظام نیز بارها متذکر شده اند که هیچ خصومتی با ملتها و کشور های دیگر نداشته و به شرط احترام متقابل حاضرند به روابط با آنها بپردازند.
البته این مورد شامل کشور ها و ملتهایی با نظام های مشروع است و شامل حال نظامهای غیر مشروعی چون رژیم اشغالگر قدس نیست.
به هر حال صلح و آشتی با فرض تحقق شرایط ذکر شده بالا می تواند تحول بزرگی را در آینده منطقه ایجاد نموده و به حتم موجب شکست عده ای صهیونیزم که حیات خود را در ایجاد تفرقه و آشوب و بلوا می بینند گردد.
نظام جمهوری اسلامی ایران بارها نشان داده است که حامی حقوق همه مظلومین جهان است و در این راستا حتی ملت یهود تحت سیطره و ظلم صهیونیست ها را نیز مستثنا نمی داند.
هستند اکثریتی از یهودیان ساکن فلسطین اشغال شده که مخالف سیاست صهیونیستها بوده و بارها در کنفرانس های مختلفی که در جمهوری اسلامی ایران برگزار گردیده شرکت و رژیم غاصب صهیونیزم را محکوم کرده اند.
حمله یک جانبه اسرائیل به ایران و اظهارات امریکا در مداخله نکردن در این جنگ همش یه نمایشه تا ایران به مواضع امریکا حمله نکنه و منطقه وارد یه جنگ تمام عیار نشه دوره کلکهای احمقانه و سیاستهای ابکی دیگه تموم شده تو کشور ما بر خلاف تما م دنیا یه بچه 5 دبستان هم میتونه این جارو جنجالها رو تشریح کنه امیدوارم همه ملت ایران بدون هیچ گونه تعصبی دست به دست هم بدیم تا از شر اسرائیل نجس راحت بشیم که اگه غیر از این باشه مطمئن باشید امثال مسعود رجبی و طرفداران ادم کش و وحشی این کشور رو تبدیل به یه خرابه با تلمباری از اجساد تبدیل می کنند
دو تا نتیجه:
1- این سخنان تحریک آمیزند
2- این سخنان بودار هستند
بابا ما داریم زندگیمون رو می کنیم به آمریکا اسراییل چه ربطی داره که هر دولت چه کار کنه یا نکنه زمان استعماری رفت باید این رو بفهمند
بدجور ترسیدن دارن هذیان میگن
طرح این موضوع چیز جدیدی نیست و دشمنی آمریکا با ایران نیز یک دشمنی ساده ای نیست اما از اینکه اوبا راهی ایران بشه هم در خور توجه خواهخد بود چرا که یک مناظره یا مذاکره مستقیم بدون هیچ واسطه ای خیلی از ابهام ها را رفع خواهد کرد همانگونه که با سفر ابو مازون به ایران دیدگاه وی به هنیه نزدیک شده الابته نه کامل در هر حال لابی صهیونیسم همچنین اجازه ای را به اوباما نخواهد داد . اختلاف ایران و آمریکا منافع بسیار زیادی را برای غرب و خوشحالی زیاد برای کشورهای عربی (شیخ نشین ) همین بس که فروش سلاح های مختلف و مدرن انباری به کشور های منطقه به منظور قدرتمند کردن در برابر ایران هسته سودی سر شار عاید غرب شده در گیر شدن حکام منطقه به موضوع ایران و دور شدن خطر رژیم صهیونیستی از اذهان آنان جزو برنامه های لابی صهیونیست می باشد بنابراین سفر رئیس جمهور آمریکا به ایران فقط و فقط طرحی است روی کاغذ
قطعا" اوباما به ایران خواهد آمد اما بعد از انتخابات و کنار رفتن از ریاست جمهوری!
اما در مورد اختلاف اسرائیل و آمریکا باید گفت که آدمی خیلی باید ساده لوح باشد که اینچنین تظاهری را از یهودیها باور کند! چون ......
از یک طرف تحریم یکجانبه
از یک طرف دخالت در جنگ نمیکنیم!
از طرف دیگر اوباما بیاد ایران!
اوباما با سارکوزی در گوشی به هم میگن از این مردک نتانیاهو متنفریم
والا خدا میدونه در این دنیا چه خبره.
اوباما خان یه وقت گول این غده سرطانی را نخوری بیا ی ایران اگه امدی اولا باید قول بدی اسرائیل از صفحه روزگار محو بشه ثانیا سربازهای فریب خورده تون باید سریعا خاک افغانستان و عراق و ... را ترک کنند ثالثا تمام دارایی های بلوکه شده که شاه دزیدید و آورد اونجا سریع برگردونی و .........................
به نظر من ایران بایستی این موضوع را در سازمان ملل مطرح کند که هر رژیم و یا کشوری مانند اسرائیل ، هند و پاکستان که عضو ان پی تی نیستند می بایستی از عضویت آنها در سازمان ملل جلو گیری بعمل آید چون با جامعه جهانی برای عاری بودن از سلاح هسته ای همکاری نمی کنند
هيچوقت نبايد به امريكا اعتماد كرد

امريكا دشمن آشكار ماست و بر اين اسرار دارد
این نکته خیلی اهمیت داره که با پشت سر گذاشتن موفق اجلاس سران همه چشمها به سوی قطب مبارزه با غرب یعنی ایران دوخته شده. این موضوع ایران رو داره به یک قدرت واقعی تغییر شکل میده. مطمئنا آمریکائیها برای حکومت بر جهان نمی تونند یک تنه نقطه نظرات 120 کشورو در معادلاتشون نادیده گرفته و بر این موضوع دامن بزنند.ازطرفی کلید هسته ای شدن ایران و قبول اون ازسوی غربیها دردست آمریکاست.این موضوع احتیاج به کالبدشکافی عمیق وبررسی همه جانبه داره و ذاتا صحبت با آمریکا تحت شرایطی به نفع ما میتونه تمام بشه
اولاً این موضوع بسته به نظر مقام عظمای ولایت است ثانیاً اگر آمریکا حمایت از اسرائیل را کنار بگذارد و به ارزش های مهم ملت ایران اسلامی احترام گذاشته و متعهد گردد که با ملت ایران دشمنی نکند به نظر من مذاکره خوب است%
اگررئیس جمهورآمریکابرای حل بحران هسته ای ازطریق گفتگوحاضربشه به ایران سفرکنه وجلوی یک جنگ فاجعه بارو بگیره این نشاندهنده عقلانیت ودرایت دولت آمریکاست.ازطرفی اسرائیل هم متحد آمریکاست هیچوقت بخاطرایران ازحمایت اسرائیل دست نمیکشه. واقعیت اینه که اوباما به دنبال یکراه سومه که نه سیخ بسوزه نه کباب!
به غیر از اسراییل که ماهیت جعلی دارد میشود با هر کشوری من جمله آمریکا با حفظ احترام متقابل ارتباط برقرار کرد . به این شکل میشود فشار تحریمها را نیز کاست .
سلام عليكم -يادمان نرود امام عزيز چه فرمود ارتباط گرگ وميش معنا ندارد =اما اگرآمريكا وهركشورديگري غيرازاسرائيل اقتدارايران را برسميت بشناسد ميتوان بااوگفتگوكرد واسرائيل بايد ازبين برود امام خميني ره
واقعاا این غده سرطانی هرروز یک حرف مفت میزنه مطمئنا زودتر از داروی معالجه سرطان راه نابودی اسرائیل را پیدا میکنیم
پس از پیروزی انقلاب دو جبهه ظاهرا مخالف همدیگر دائما بر سر عدم ارتباط آمریکا با ایران تاکید میکردند , یکی عربها و در راس آن عربستان سعودی و اردن هاشمی و دیگری اسرائیل . چون هر دو می دانند هر چه فاصله ایران و امریکا کمتر شود مسلما فاصله انها از امریکا بیشتر و منافعشان در خطر جدی خواهد بود لذاست که همیشه در پی ایجاد شکاف عمیق بین ایران وامریکا بوده اند و هستند تا منافع خود را حراست کنند ..یک واقعیت دیپلماتیک و ذاتی نیز وجود دارد و آن اینکه هیچ فردی و هیچ کشوری منافع خود را در حد نابودی و یا به خطر افتادن جدی آن به خطر نمی اندازد اگر دولتمردان امریکا بتوانند خود را از یوغ صهیونیستها برهانند خواهند دید که اتفاقانزدیکی به ایران در دراز مدت در منطقه بسیار به نفع امریکا خواهد بود . (دقت فرمایید عرض اینجانب نزدیکی امریکا به ایران است نه خدای ناکرده وادادگی ایران از مواضع به حق و اسلامی خود و نزدیکی ایران به امریکا )در بیانات اخیر مقام معظم رهبری که در قالب اندرز به امریکا هم عنوان شد در واقع اشاره به این مطلب دارد . مقدار فاصله امریکا از اسرائیل برابر است با همان مقدارنزدیکی امریکا به ایران .چون در حال حاضر در واقع در جهان دو قطب اسرائیل و ایران به عنوان مظهر شیطان و خدا هستند وبقیه کشور ها بین این دوقطب متناسب با ذات خود در تعادل هستند.
آمریکا به هیج وجه دست از حمایت از اسرائیل بر نخواهد داشت
تحلیلگر هاآرتص خیلی زیرکانه صحبت کرده ... غیر مستقیم ایران را قدرت اول منطقه دانسته که از رئیس جمهور امریکا خواسته با توجه به کانون توجه بودن ایران در منطقه و جهان ، با ایران به گفتگو نشسته و خاطره (ریچارد نیکسون با مائو زدونگ در چهل سال پیش و در زمان انتخابات) را تداعی کند ... تا بتونن از منجلابی که در آن قرار گرفته اند با کمک ایران از آن بیرون بیایند ...
به نظر من بياد!! به هر ترتيب ما بايد راههاي ديپلماسي رو امتحان كنيم. اگر واقعا بخواد بياد ايران و نذاريم ديگه بهانه اضافي داديم دستشون!
چقدر ساده اید!! اوباما میداند که اگر بخواهد با ایران وارد مذاکره شود آن هم از نوع مستقیمش . باید پیش شرط های قبل از مذاکره ایران را بپذیرد و از آنجایی که قبلا این قضیه کهنه شده است پس مطرح کردنش ساده لوحانه است.
چقدر ساده اید!! اوباما میداند که اگر بخواهد با ایران وارد مذاکره شود آن هم از نوع مستقیمش . باید پیش شرط های قبل از مذاکره ایران را بپذیرد و از آنجایی که قبلا این قضیه کهنه شده است پس مطرح کردنش ساده لوحانه است.
در شرايط حاضر چنين اقدامي امكان نداره
اين فقط نوعي مخالفت جزب مخالف با نتانياهو تلقي مي شه كه در راستاي جلوگيري از جنگ ابراز شده.
يادمون هست كه حزب ديگه هم ديروز گفته بود امريكا به ايران پيام خصوصي داده تا واكنش مستقيم آمريكا رو در اين مورد به جهان اعلام كنه
بايد منتظر رد اين پيشنهاد توسط مقامات آمريكايي طي چند روز آينده باشيم و يا شروع اعلام پيش‌شرطها براي مذاكرات توسط دموكرات‌ها در آمريكا
به نظرم اين خبر فرصت و تهديد براي ما به شمار نمي آيد.
این قضیه جنگ زرگری است که آمریکا در جنگ موشکی ایران و اسرائیل اعلام بی طرفی کند و قدرت زدن پایگاههایش را از ایران بگیرد و با وجود سپر دفاع موشکی و موشکهای خریداری شده اسرائیل و کمک های ماهواره ای و اطلاعاتی آمریکا، ما فقط با اسرائیل روبرو باشیم و دعا کنیم شهاب 3 در مقابل اسرائیل بایستد
عملا مثل جنگ ایران و عراق که همه دنیا غیر مستقیم با عراق بودند و با ایران میجنگیدند همه با ما میجنگند ولی ایران نباید برای جنگ مستقیم پایگاههای آمریکا را بزند
جنایتهایی که روسها در ایران کردند هیچ قومی و هیچ کشوری در ایران نکرده تصرف بخش عظیمی از خاک ایران در عهدنامه گلستان و ترکمن چای کشتار صدها هزار ایرانی وطن پرست اینها بخشی از جنایتهای روسها در ایران هست.امروز نباید امریکا را دشمن اول خودمان بدانیم
آخ چه روزي اون روز ديدن كوچك شدن برزگترين دشمن اونم تو كشور خودت آرزو دارم ببينم له شدن اوبا ما رو زير نگاه مسئولين ايراني
در جنگ با عراق ما با امريكا درگير شديم اسراييل جاي خود دارد اما بنظر من همه راههاي ديپلماتيك را بايد طي كرد اگر در اخر قرار بر جنگ شد جنگي رهايي بخش را شروع ميكنيم . كه پايان ان دور است
درود بر شرفت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل